Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bortgive skildpadde?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:36

Jeg står desværre i den situation at jeg skal af med min skildpadde, så kunne godt lige bruge nogle råd fra jer herinde :)

Jeg har haft den i lidt mere end 1 år, har fået den af en veninde der har haft den i 3-4 år så vidt jeg husker. Racen er en guløret terrapin.

Sammen med skildpadden følger fuldt monteret akvarium med helt nye pumper.

Den nye ejer skal selv kunne hente den på Djursland.

Har i nogle ideer til hvordan jeg kan få afsat sådan en?

Og skal jeg evt. tage et symbolsk beløb for den?

Den eneste grund til at jeg ikke kan beholde den er at jeg er på efterskole, og ikke kan sove for pumperne, og der er desværre ikke mulighed for at den kan stå andre steder i huset :s

Hilsen Pernille :D

0
0
Svar på denne tråd

Kan du skrive lidt om
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:49

hvilke behov sådan en "lille fyr" har - eller vil du hellere at man sætte sig ind i det, inden og uden om dig??

For jeg kunne da måske hjælpe, hvis jeg viste hvad det indebar at have sådan en.. Jeg er bare et ganske almindelig dyremenneske, som gerne vil hjælpe, hvis jeg vel og mærke er i stand til at tilbyde den det, den har behov for..

Det må du jo kunne fortælle mig..

Har du et billede, hvor stor er den, hvor stor er den akvarium??

Hilsen Ditte Poulsen
~ Stald Stoltenborg, Sindal ~

* * *

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

nu er...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:59

djursland godt nok lidt langt væk for mig.

Ønskede mig rigtig meget en pildskadde som barn, og synes stadigvæk de er søde. passer lige til mit temperament

ville ellers gerne overtage den.

Maiken

6/6-09 .....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:02

Jo da :)

Den kræver egentlig ikke så meget, fodring en gang om dagen (kan godt nøjes med hver 2. dag har jeg fået af vide, men det synes nu er lidt synd). Akvariet skal renses ca. hver 2. uge, eller når der begynder at komme alger på ruden. Det tager 1-2 timer alt efter hvor hurtig og grundig man er.

Dens skjold er ca. 6-7 cm på det længste sted, så det en hyggelig lille en ;) Kan desværre ikke give dig mål på akvariet, da den står ved min veninde for tiden. Men det er ikke så stort, vil skyde på ca. 30*60*40.

Akvariet skal være tilsluttet en stikkontakt hele tiden, og varme- og rensepumpen skal altid køre. Lyset i låget slukker og tænder automatisk :)

Har læst mig frem til at racen er en af de mest arriske, men synes nu ikke det gør noget, den er meget aktiv. Når man tager den op kan den godt finde på at snappe lidt efter en, men har aldrig oplevet at den har fået fat i mig eller andre. Hvis man kører fingeren langs glasset følger den altid med.

Synes den er rigtig hyggelig at have, og hvis det ikke var pga. søvnproblemer ville jeg beholde den :)

Hvis der er mere du vil vide siger du bare til

0
0
Svar på denne tråd

maikenm:
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:04

Det var ærgeligt :) De er også bare rigtig dejlige synes jeg :D Hvis det hjælper kan den muligvis hentes i Århus?

0
0
Svar på denne tråd

hahaha
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:06

Århus/Djursland.

Jeg bor på Bornholm

Maiken

6/6-09 .....

0
0
Svar på denne tråd

maikenm:
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:15

Ja okay, så bliver det nok lidt svært :D

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:42

Min søster og jeg havde 2 stk. guløret terapiner i en del år. Jeg havde lovet mig selv, at skulle vi af med dem, skulle de aflives, da jeg ikke regnede med, at andre ville overtage voksne skildpadder. De er jo sødest, når de er små

Vi begyndte på et tidspunkt at snakke om, at det nok var tid til at komme af med dem, da de stadig stod hos mine forældre, der måtte passe dem, da hverken min søster eller jeg boede hjemme mere, og de ikke kunne bo i vores nye hjem. På en eller anden måde havde vores grandkusiner hørt om det, og de ville meget gerne overtage dem.

Vi havde sagt, de ikke skulle give noget, men deres far stak alligevel et par hundrede kroner i hånden på os.

Vores terapiner var meget forskellige. Den ene sad stille hele dagen bort set fra, når man trådte ind i rummet. Dette fik den til nærmest at kaste sig ned i den fjerneste ende af akvatiret. Den anden var til gengæld en herlig lille fætter :-) Hun fuldte med i alt, tiggede efter mad, og tog man hende op, begyndte hun at sprælle lige til det øjeblik, man begyndte at gå rundt. Så lå hun helt stille og strækte halsen i alle mulige retninger, som om hun syntes, det var dejligt at være "på tur". Satte man hende på gulvet, kunne hun bevæge sig helt vildt hurtigt :-)

Jeg synes, du skal prøve at annoncere i den blå avis, netto eller lign. Måske der er nogen, der vil have den :-) Men jeg synes ikke, du skal tage noget for det, med mindre dit akvarie samt tilbehør har en større værdi.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste. Besøg vores hjemmeside på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Julie *Vodagergård*:
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 20:11

Den sidste beskrivelse lyder fuldstændig som min

Tror jeg vil prøve at annoncere med den :D Den enste grund til at skulle tage lidt for den er at begge pumper og lampen er under 6 mnd gamle, og jeg har brugt en del penge på dem :) Har jo fået den gratis af min veninde, så synes også det ville virke underligt at skulle tage penge for den

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider