Min søster og jeg havde 2 stk. guløret terapiner i en del år. Jeg havde lovet mig selv, at skulle vi af med dem, skulle de aflives, da jeg ikke regnede med, at andre ville overtage voksne skildpadder. De er jo sødest, når de er små 
Vi begyndte på et tidspunkt at snakke om, at det nok var tid til at komme af med dem, da de stadig stod hos mine forældre, der måtte passe dem, da hverken min søster eller jeg boede hjemme mere, og de ikke kunne bo i vores nye hjem. På en eller anden måde havde vores grandkusiner hørt om det, og de ville meget gerne overtage dem.
Vi havde sagt, de ikke skulle give noget, men deres far stak alligevel et par hundrede kroner i hånden på os.
Vores terapiner var meget forskellige. Den ene sad stille hele dagen bort set fra, når man trådte ind i rummet. Dette fik den til nærmest at kaste sig ned i den fjerneste ende af akvatiret. Den anden var til gengæld en herlig lille fætter
Hun fuldte med i alt, tiggede efter mad, og tog man hende op, begyndte hun at sprælle lige til det øjeblik, man begyndte at gå rundt. Så lå hun helt stille og strækte halsen i alle mulige retninger, som om hun syntes, det var dejligt at være "på tur". Satte man hende på gulvet, kunne hun bevæge sig helt vildt hurtigt 
Jeg synes, du skal prøve at annoncere i den blå avis, netto eller lign. Måske der er nogen, der vil have den
Men jeg synes ikke, du skal tage noget for det, med mindre dit akvarie samt tilbehør har en større værdi.