|
|
| hest til salg igen efter kun 17 dage :-( |
|
|
hej alle sammen jeg afleverede min bailey til den nye ejer d1/11 og troed han fik det perfekte hjem her, men allerede sammen aften var der problemer  tre dage efter brød hun den klare aftale om at jeg måtte se ham, nemlig ved og forbyde mig og se hesten igen  nu har hun dælme sat ham til salg idag, han var jo ikk den rette til hende da den jo havde potentiale til dressur og spring og det ville de ikk med den! desuden var den jo ikk trafik sikker og nu havde hun trænet med den i 17 dage og det hjalp ikk  ikk nok med det fik hun ham for den søde sum af 6.500kr nu står han til 10.000kr  stakkels min bailey skat, er bar så sur og vred over man kan gøre sådan noget et dyr er sku ikk et stykke legetøj... og tvivler på det er første gang hun har gjort det! hvis i har ponyer til salg og ikk vil ha de skal ende hos hende så vil jeg gerne udlevere navn på hende!!! er det bar mig der er dum og bliver sur over sådan noget? hun har faktisk ikk lavet andet end og lyve for mig!
part søges til nicolai...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
det var da noget af en underlig opførsel! Var selv blevet godt gnaven og ked af det... /Louise
Hvorfor er man rejst ud, når det man er rejst ud for at lede efter, er der hvor man kom fra?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er fandme os sur |
|
|
og tog en ordenlig tudetur da jeg fik det og vide.... sagde hjem før pris da jeg netop ikk ville ha han skulle blive en kaste bold... så skriver hun idag at det er for hans eget bedste?? hva dælen snakker damen om? man kender jo ikk en hest efter 17 dage og hun kan da ikk forvente en masse på de få dage?? hun skrev det til mig fordi hun synes det ville være mest fair, også ku jeg jo bar købe ham tilbage for 7.000kr hvis jeg ville hente ham idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er ikke andet end et år siden |
|
|
jeg så noget lignende. der var også en der købte en hest lige for næsen af parten på hesten, og mig for øvrigt. efter min mening var det da klart parten der skulle have haft den, men nok om det. den nye ejer havde åbenbart også forhærliget den hest for knapt 6000kr på en lille måned. jeg skrev til hende og spurgte om jeg måtte komme og se på den igen, og hvorfor den var blevet så meget dyrer. jeg fik så beskidt et svar som blandt andet indeholdt sætningen : Linda var da en idiot at sælge så billigt og nu koster den altså. tak for kaffe.
Hvis Gud er så god, hvorfor er der så lyn afledere på alle kirker? tag dig lige sammen religion!  Telepati, Healing og massage tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hent ham |
|
|
så hent ham -ellers BLIVER han kastebold I al din vrede og så videre skal du huske hvem der har lavet ham til kastebold. Sorry men det er dig der har sendt en ringe hest videre i systemet som måske skulle have stoppet turen når du ikke kunne bruge den mere.
Hilsen fra Strit 77 -Som var på nakken af krikken for første gang d. 3. august 2008 BLIV DIG SELV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmm |
|
|
har intet med og gøre jeg ikk ku bruge den mere.... men netop pga økonomiske årsager, jeg er stærkt imod man køber heste, rider dem lidt og sælger igen... havde hentet den på stedet hvis jeg havde pengene til det, er der ingen tvivl om og hader mig selv være som pesten lige nu fordi jeg har solgt ham! men netop ordene hjem før pris var vigtige fordi jeg ikk ville ha han sku ende sådan så jeg har mistet mange penge på ham, hvilket jeg var ligeglad med bar han da fik det godt:-( men lyve det kan folk sku finde ud af så snart man skal tjene penge kristensen: puha en omgang utrolig hvordan nogen mennesker er idag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm........... |
| Forfatter:  |
MaFilaNoir |
| Dato:  |
17-11-2008 17:20 |
|
nu spørger jeg nok dumt men har du ikk lavet kontrakt på hesten med hende? Ellers kan du ikk gøre andet end at være sur desværre...
Med den dejlige Ma Fila Noir. Jessica 28/11-05 Monique 19/10-07 Elsker mine 3 tøser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jooooooo |
|
|
men ikk andet end en almindelig kontrakt desværre... er godt klar over jeg ikk kan gøre noget ved det, men kan i det mindste prøve og undgå at hun blir ved med og gøre sådan nogle numre med folk og heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strit... |
|
|
Hvad i alverden mener du? Hvor læser du at hesten er ringe? Vil det så sige, at man ALDRIG må sælge en hest? Der vil vel altid være fare for at den bliver kastebold...
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 100% sikker |
|
|
kan man jo umuligt være. man kan jo godt have stået i øjeblikket og have opfanget at køber har de bedste intentioner. som regel fordi de virkelig HAR det i øjeblikket. det er hvad der sker bagefter ingen kan garantere for eller holde for. livet er jo noget underfundigt noget. jeg synes du skal tale til deres samvittighed, og få ham tilbage til den pris de gav. og så ellers få ham et godt sted hen.
Hvis Gud er så god, hvorfor er der så lyn afledere på alle kirker? tag dig lige sammen religion!  Telepati, Healing og massage tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jamen |
|
|
hvis jeg virkelig havde de penge var han hentet på stedet... hvilket han jo os sku blive... men vil først ha penge til d1 også vil jeg ikk ha råd til opstaldning til ham  det hele er virkelig noget @!#$
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er der jo en tråd her |
|
|
på hyggen PT om en der tilbyder gratis opstaldning.......har du set den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
nej har jeg ikk men vil straks kigge efter den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1223575 |
|
|
Hent ham ellers tillader du at han bliver kastebold. Man har jo altid 30 dages retur ret, altså kan man jo ik sikkert gå ud at bruge pengene lige efter salget. så du burde jo have pengene til at købe ham tilbage og de 500 ekstra er bare trælse lære penge. Man kan altid finde et billigt sted til han igen bliver solgt til den rette.
Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele... Rideudstyr sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jannie engkjær ♥regina♥ |
|
|
Man har jo altid 30 dages retur ret Ahva for noget? Hvor har du det fra??
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala.... |
|
|
Havde det været mig, havde jeg skaffet de penge - nogen må ku undvære lidt, så du kan hente din stakkels hest, inden han ender som kastebold. Utroligt nogen kan være sån.. Held og lykke med det hele.
Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja man skal have kontrakt |
|
|
Man skal altid sørge for at have kontrakt på sine heste når man sælger dem. Jeg har indenfor de sidste fire måneder, købt min gamle avlshoppe Madonna tilbage to gange. Den første gang p.g.a personlige årsager, det kunne jeg så godt forstå, men andet sted skulle hun være selskab til en anden gammel pony, men de sagde hun ville hugge hans hø - og ja selvfølgelig er der hakkeorden på en fold og hun er en hoppe der gerne ville bestemme. Jeg troede virkelig jeg havde fundet det perfekte hjem, søde mennesker og en anden rar gammel pony, men de syntes det var synd at min madonna jog ham fra høet. Så nu bliver hun altså ikke solgt igen, så må vi spise havregryn engang i mellem. Jeg laver altid så jeg kan købe mine heste tilbage igen. Jeg vil altid have førstebud igen. Man bliver klog af skade. Jeg ville hente den omgående, hvis det var min. hilsen Anita
Med venlig hilsen Anita Andersen !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skaffe de penge |
|
|
så vil i have jeg skal købe en hest tilbage, som jeg ikk har råd til og have gående, og blir den syg så er det bar ærgeligt? som sagt hvis jeg ku se den mindste mulighed havde jeg satme gjort det og tænker så det knager lige nu for at finde en penge løsning! er første gang jeg nogensinde har solgt en hest, troed jeg havde gjort mit bedste men kan nemt se mine fejl nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Købe tilbage |
|
|
Jeg ville nok også købe den tilbage, men jeg ville byde hende 6000, da den næppe kan have forbedret sig på de 17 dage hvis de allerede vil af med den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| penge..... |
|
|
jamen der ER jo 30 dages returret. det ved du jo. så du har jo pengene i en skuffe. kan du ikke aftale med stalden at du betaler hans opstaldning når du har solgt ham til den rigtige?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kristensen *heste-heksen* |
|
|
Hvor får du det med de 30 dages returret fra??
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu stopper I |
|
|
Købeloven giver IKKE 30-dages returret, har du handlet så har du handlet. Længere er den IKKE, medmindre sælger har svindlet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen så |
|
|
har jeg jo taget fejl. længere er den jo ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke så slemt |
|
|
Rolig nu, ingen behøver male fanden på væggen! Det er da ærgerligt at den nye ejer ikke ønsker at beholde hesten, men der er altså ingen der siger, at en evt. ny ejer absolut vil være ond ved hesten eller sælge den videre igen for den sags skyld. Mon ikke hesten overlever at være i en ny stald i en måneds tid for derefter at komme til et nyt, permanent hjem? Så er situationen heller ikke værre. Hvis du køber ham tilbage igen for derefter at finde en ny køber, så betyder det bare en ekstra flytning for hesten. At hesten er sat lidt dyrere er vel naturligt nok: Så er der lidt at handle med. Prøv at spørge om du må få den nye købers navn og nummer så du kan følge lidt med i hvordan det går ham, hvis det er det, du gerne vil.
Nu i Malaga - hvor solen skinner, naturen er fortryllende, og hestene er fantastiske!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår ikke... |
Osvald og jeg |
17-11-2008 19:35 |
|
...hvorfor så mange bliver ved med at foreslå, at den købes tilbage, når tidligere ejer flere gange nævner, at hun ikke har råd til den?
Hvor tit læser man ikke tråde om, at man ikke skal have hest, hvis man ikke har råd - altså være sit ansvar bevidst og erkende det inden, man står med udgifter man ikke kan betale?
Ja, det er dødærgeligt, at køber ikke synes hesten, var det hun ventede og efter kun sølle 17 dage sender den videre, men det kan man som sælger vel ikke stå til regnskab for...de færreste af os, kan vel "læse" folk så gundigt, at vi kan forudse den slags?
Som så mange andre tråde handler om, ja så kunne sælger have slagtet hesten og ikke sendt den videre i systemet, men skal alle heste bare slagtes fordi vi af den ene eller anden årsag ikke længere kan have dem?
Nu kender jeg ikke den omtalte hest og ved derfor ikke om den er gammel og slidt, men hvis ikke, fortjener den så ikke også en mulighed for at bevare livet og give endnu et fantastisk heste-menneske en dejlig hest, som kan have glæde af den i mange år?
Vælger at tro på der stadig er flest af os, som kun vil hesten det bedste og det stadig er muligt af finde en af disse personer til heste, som af den ene eller anden grund skal videre.
Synes der er mange aspekter, når heste sælges videre, så jeg kan ikke dømme alle sager over en kam - kommer an på den enkelte situation.
Vh. Osvalds ejer gennem 18 år og som bestemt ikke ønsker ham andre steder hen end til de evige grønne græsmarker, den dag vi ikke kan være sammen længere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en skam |
putte72 |
17-11-2008 20:29 |
|
Hej Hvorfor i al verden skal du købe den tilbage, ej du har jo ikke råd til den , og du vinder nok ikke i lotto i morgen... Sikke nogle svar du har fået.... pludselig er det okay at ha hest uden 5000 til dr. dyr på kontoen, og "nøjes" med billig opstaldning...!! ja ja.... Selvfølgelig er du ærgerlig over tingenes udvikling lige nu, men du må lægge det bag dig, evt. er du så heldig at kunne følge ham ved hans nye ejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den kommer videre |
|
|
og nu er det jo de færreste der køber hest med den intention at være mest led ved den og tjene mest muligt. Heldigvis da, er de fleste da gode ved dyr, selvom vi har mange forskellige måder at holde hest på. han skal nok klare sig, det er jeg sikker på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu igjen |
Elsoma |
17-11-2008 21:18 |
|
Så er der ennu en tråd om solgt hest hvor sælger ikke er fornøjd. Enten sælger man til en pris man finder rimelig, og aksepterer at dyret er solgt (= ingen rettigheder etter at pengene er betalt), eller man beholder eller afliver. At køber etter kort tid prøver at sælge videre til en højere pris kan du ikke tillade dig at være sur over. Det kan jo være mange årsager til at hun vil af med ham igjen, og det er vel bedre at sælge ham videre enn at han skal gå uden den oppmerksomhed han fortjener. Om det er riktig at han kun er 2 år kan det jo være at hun fant ud at en unghest ikke var det riktige. Eller hun kan ha blitt ked af at "dele" ham med dig, du har jo ikke villet gi slipp og stadig hatt kontakt med pigen. At hun ikke ville ha dig på besøg få dage etter købet kan jeg da godt forstå! Bland dig udenom, du har fått tilbudet at købe tilbake,men kan ikke. Det er en årsag til at jeg selv springer alle "hjem før pris" -annonser over. En ting er at jeg som køber ikke gidder "nissen på lasset", en annen ting er at de annonsene kombinert med lav pris er en åben invitasjon til spekulanter og oppkøbere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan godt forstå du synes det... |
|
|
er træls... Og du er jo også inde på, at du ikke har alverdens rettigheder med en standardkontrakt. Men gu f*nden er det da træls, at du ser din tidligere hest til salg kun 17 dage efter salget. Men lyspunkterne er: 1) at der nu er mulighed for, at hesten kommer til et godt og rart hjem. 2) Hellere at den bliver solgt, end den er hos nogle, som egentlig ikke gider den 3) Hestenettet har så mange ænder herinde, at selv om du måske ikke får at vide, hvor hesten kommer hen, så kan det være, at du kan finde den nye køber her igennem. Jeg krydser fingre, for at hesten får et godt hjem, og at du får mulighed for at følge den enten via præsentation og visning af billeder herinde eller direkte med den nye køber....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsoma |
|
|
jeg havde ikk en aftale om jeg skulle komme få dage efter han var afleveret, bar at jeg engang i fremtiden ville ned og sige hej til ham da jeg gerne ville følge ham! og nej vil sku ikk blande mig uden om for jeg valgte flere købere fra som jeg ikk stolede på, og valgte hende fordi hun netop lovede et godt og BLIVENDE hjem, og det er sku for mig ikk kun 17 dage. årsagen som hun sagde til mig var at han havde potentiale til dressur og spring, de skulle kun bruge en skovturs hest. jeg sagde til dem da de købte ham at han nemt ville kunne komme ud og kunne gå stævner, det var de ligeglade med for det sku de ikk bruge ham til! de har sørme os ændret hans navn på de dage, hun har kontakten folk som jeg har på venne listen på hestegalleri for at forhøre sig lidt osv. i bund og grund sys jeg hun er en rigtig kælling og tarvelig. og hvis hun ga ham et halvt år også sagde ved du hvad han er sku ikk noget for mig var det os helt fint, men som så mange andre tråde har vidst her inde kan alle heste sku ikk falde til rette på 17 dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjhbfhbwef |
|
|
Så vidt jeg kan se er hesten 2 år gl ? måske hun bare tænker hun hellere vil have en tilredet lidt ældre hest hun kan ride i skoven på nu ..... og så sætter man vel ikke hesten tilsalg for det samme man har givet for der skal da være lidt at handle ned på..... måske hun bare er utrolig upædagogisk fordi hun ikke gider bøvle med at diskuterer det. Der kan vel være mange grunde... Vær du bare glad for den får et nyt hjem, sikkert hos nogle søde mennesker der virklig gerne vil have den istedet for en der ikke er tilfreds, og det er da en køn hest så dens chancer er da helt fine for at få et godt blivende hjem, papirer eller ej. Jeg har selv solgt en hest til en trediedel af hendes værdi,fordi det var et dejligt hestehjem og ny ejer solgte hende videre til den part der red hende, hun har et rigtigt godt hjem nu omend jeg blev fattigere og MEGET klogere, jeg giver ikke ved dørene mere! Men solgt er solgt og der har man ingen ret længere og sådan skal det være, alle er jo ikke onde. Mvh Naja
Med hele den uldne familie hjemme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
|
|
mit dejlige lille ponydyr er et medlidenhedskøb, en jeg kendte blev syg og havde simpelthen heller ikk råd til ham, og jeg syns han var så sød, på trods a han jog mig ud af sin fold to gange, hvor jeg stod med et ordentligt blåt mærke på låret  Men han skulle i hvertfald ikk risikere a hun íkk havde råd til foder eller lign, så var ude og se ham de to gange, og aftalte jeg sq gi hende 5000 betalt over 5 mdr, men han skulle så også vaccineres ofg revaccineres og ha ordnet bisser, men der var ingen dyrlæge på ham... Men jeg skrev kontrakten, og der står at sælger har forkøbsret i tilfælde a vidresalg, ved at hun aldrig vil eller kan købe ham tilbage hvis det er, men jeg vil heller aldrig slge ham, elsker ham så højt, han har virkelig givet mig meget, på trods a han bare er 80 cm hygge 
Men jeg har da heler ikke 5000 stående en konto til hvis han blir syg, men han er så til gengæld liv,syge,ansvarsforsikret, hvilket jeg aldrig nogensinde tror han får brug for, men hvis nu, så er den der. Han får smed når han skal(ca hver 3 mdr) og blir vaccineret og får ordnet bisser en gang årligt(bisserne var dog fine den her gang, så de gjorde ikk noget) han står opstaldet til 800 pr mdr og jeg er glad for stedet han står, lille hyggelig løsdrift. Men jeg ville finde en løsning hvis der lige pludselig var en udgift til ham, om jeg så skulle sælge alt hva jeg ejer og har inklusive mig selv aldrig skal han sælges, han er 12 og har haft 5 ejere i sit liv, hvilket jeg syns er mere end rigeligt.
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis "man" ikke |
Illum |
18-11-2008 08:32 |
|
Vil opleve dette, så købt kun dyr man kan beholde ligemeget hvad eller afliv dem. Man har ikke rettigheder når mønt har skiftet hænder. Og vel sætter man da prisen op hvis man mener der er mulighed for det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi er jo alle forskellige |
|
|
Vi er jo alle forskellige, har du ikke råd til at købe din hest tilbage, så lad dog være - spørg om ikke du kan få at vide hvem hun sælger den til, så de ved hvor den kommer hen i verden. Jeg er bare meget pylret med mine heste, men inderst inde ved jeg jo godt at andre også kan passe godt på dem, men for at være sikker på at de ikke kommer andre steder hen, laver jeg den klausul i kontrakten om at jeg vil have første bud, hvis de vil sælge igen. Ikke at jeg har solgt mange heste, men når man har avlet føl, kan man jo ikke beholde dem alle. Og jeg har da også været heldig med alle dem jeg har solgt føl til. Og jeg ved jo godt at når man avler ponyer, så bliver de solgt hen af vejen - rytterne bliver jo for store til dem. Men jeg får altid besked om hvor de bliver solgt til, det er jo sjovt at følge det man har avlet. Jeg syntes du skal prøve og ringe til hende du solgte til og spørge pænt om ikke hun vil fortælle hvor hun sælger din hest til, så du kan følge den. Det kan hun da ikke have noget imod. held og lykke. hilsen Anita
Med venlig hilsen Anita Andersen !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Solgt er solgt... |
|
|
Og der er ikke fortrydelsesret hverken for køber eller sælger. Jeg kan godt forstå at du er ked af det, men det er ikke din hest mere, så hvad køber gør, er købers egen sag. Vil man undgå at folk sælger hesten videre med forhøjet pris et par dage efter, må man jo sælge den til det den er værd, frem for at sælge under værdi, fordi folk kommer med alle de (løgne)historier man gerne vil høre. Langt de fleste der køber en hest for at beholde den, vil prøve at give den et godt hjem. Men sætningen "hjem før pris" er en magnet for dem, der lige ved hvad den sentimentale sælger vil høre - og gerne fortæller det for at få en hest til en pris hvor det kan betale sig at sælge den videre. Sælg til det kræet er værd, så er sandsynligheden for at den købes med videresalg for øje mindre.
£isbeth & Baloo All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them. (Walt Disney)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en fræk tøs |
cruella76 |
18-11-2008 09:50 |
|
du har solgt til - totalt øv. Kan godt forstå at du er såret og ked af det - og den pige der har købt den, lyder i mine ører desværre til at være af den "ikke særlig rare" slags. Trøstekram til dig, og ikke mindst til Bailey. Øv hvor skal man skuffes mange gange hva 
Christel SÅ LUK DOG HESTE UD! Tremmeseng sælges - se præs. Fed retrofrakke til pige str. 86/92 sælges - se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er helt enig.. |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
18-11-2008 11:06 |
|
med Illum.. Hvis jeg havde købt en hest og fortrød efter kort tid, ville jeg da også sætte prisen op, hvis jeg synes, at den pris, jeg gav, var meget billig.. Kan godt se, hun måske ikke har handlet super fedt overfor dig, men det er derfor, man skal tænke sig om og lave kontrakt, så ikke sådan noget sker..
Sagde Carina Gøttler (:
- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3 Termin d. 17/2-09
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår ikke |
|
|
Jeg synes det er en rigtig dum situation du står i, og føler med dig.
MEN jeg forstår ikke at du hele tiden siger at hun er dum, uansvarlig, dårlig hesteejer m.m. og alligevel vil du have at hun skal beholde hesten ????!!! Hvis hun har vist sig at være en uansvarlig hesteejer, ja så pris dig da lykkelig for at hesten kommer væk derfra!!! Men som de andre siger ville jeg købe hesten tilbage og selv sætte den til salg. Ved du siger du ikke har råd, men hvad ville du have gjort hvis den ikke var blevet solgt for 17 dage siden? Så havde du jo været tvunget til at have råd til opstaldning m.m.
"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"
SILLE FOREVER !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal ikke være nervøs.. |
|
|
Sådan her så jeg ud da jeg så en staldkammerats nye hest på HG, som hun har byttet sig til i går. Det er nemlig... Din Bailey!! Du kan være helt rolig, han får det rigtigt godt der hvor han er nu, hun passer super på sine heste og er vist allerede rigtigt glad for ham. www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=95742 Har fulgt lidt med i denne tråd, og syntes det var så morsomt at det var din hest - og måske bliver du lidt roligere af at vide det? /Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænkte at |
|
|
Måske havde hun ret det var bedre for hesten - altså ikke at være ved hende Og nu hvor du kan se han får det godt hos ny ejer så får det da en forhåbentlig lykkelig slutning
Hilsen Betty Tæl ikke dagene - lad dagene tælle Forelskelse er en momentan form for sindsyge citat : Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At blive taget i r*ven... |
Havila |
19-11-2008 11:51 |
|
Jeg vi meget gerne have navnet på køberen af din pony, jeg har nemlig for ½ år siden oplevet det samme, og er det samme person skal jeg faneme fortælle hende hvad hun består af!!! Jeg solgte min pony til hende til vennepris, da hun også havde købt hendes føl, og hun sagde at hun ville beholde de to, og hygge sig med skovtur og western - Madikens stærke side, så jeg tænkte fedt. Hun fik hende for 10.000 med alt udstyr, undtagen sadel,da hun selv ville have en western sadel til hende. Hun blev solgt med forkøbsret. En måned senere fik jeg en sms om at Madiken skulle sælges, da hun var blevet gravid. og at der kkom en dame der ville købe den til 17.500 samme aften, med mindre jeg ville købe hende tilbage. Da jeg ikke kunne trylle pengene frem på blot en aften, var jeg nødt til at takke nej. Jeg blev lovet at jeg nok skule få ny ejers telefonnummer, men intet er sket... Jeg har rykket for det flere gange, men får det nok aldrig. Det sjove ved det er jo så at hun "efter at have været blevet gravid" har købt en quarter til ridebrug, som hun nu alligevel også vil have solgt videre. Og også en stor arbejdshest som hun lige så lige har købt til skovtur. Gad vide hvor lang tid den holder. Og hvis hun skulle bruge en til skovtur, hvorfor beholdt hun så ikke min? Den var 100% trafiksikker... Ja jeg er bare ked af det, og virkelig knust over at folk kan tage r*ven på en så meget.... 
Venlig hilsen Nanna ♥ Irish Cool Kaiza ♥ Min hest er min bedste ven...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk !!! |
Elsoma |
19-11-2008 12:11 |
|
Som skrevet før, "hjem før pris", "billig til ret hjem" , "pris kan forhandles ved godt hjem", "sælger forholder sig retten at velge mellom købere" osv. tiltrekker sig spekulanter og oppkøbere som spekulerer i folks ømme følelser, og øjner muligheden at tjene nogle hurtige penge! Jeg er af den oppfattelse at langt de fleste gir hestene et godt hjem, og at køber man en hest/pony til markedspris så beholder man den nettopp fordi man har købt den som oppfyller ens behov/ønske, ikke fordi den var billig! Bedre at sælge til en realistisk pris og finde køber som ønsker sig akurat den hesten fordi den oppfyller købers definerte behov for den type hest, enn at sælge billigt i tro på at man kan "skue hunden på hårene" og tro at hesten får det bedre på den måden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er dejlig |
|
|
og høre han for det super... men er stadig sur og vred og håber da for din staldkammerat at hendes hest ikk os bar bliver fyret af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En lille historie |
|
|
Da jeg i sin tid skulle sælge min pony blev det til en rigtig sød og fornuftig pige Anne. Jeg besøgte dem jævntligt, passede endda ponyen en uge hvor hun skulle på ferie. Anne skulle så på efterskole et par år efter og måtte sælge ponyen. Hun fandt en sød familie, datteren skulle have ponyen i gave. Alt var i skønneste orden - troede hun! Efter en uge ringede den nye ejer til Annes mor og fortalte at ponyen var død af kolik. Den var blevet hentet af Daka, så de kunne ikke få lov at se den. Anne var selvfølgelig sønderknust, jeg blev også rigtig ked af det da de ringede og fortalte det. Tiden gik, og en dag ringede en kvinde til mine forældre. Om vi havde ejet en pony ved navn Indian Kapella? Joh, det havde vi da... Kvinden blev ved med at snakke om nogle papirer, min far forstod ikke rigtig, for ponyen var jo død? "Nej da, hun står da lige her udenfor og græsser!" svarede hun! Det viste sig at "den søde familie" var nogle rigtige fuskere, der vist nok havde en anden død pony som de ville forsøge at hæve en forsikringssum for ved at bruge "min" ponys papirer. De havde så bare solgt ponyen videre uden papirer. Anne og jeg kørte op og så med egne øjne at det var den rigtige pony, hun levede i bedste velgående! Se DET er en ualmindelig hjerteløs hestehandler! At lade en teenagepige tro, hendes højtelskede pony er død en uge efter salg... Kapella er nu en gammel dame på 21 år, og hun har det stadig som blommen i et æg hos nye ejer. Der bliver hun til hun falder om. Så der var heldigvis en lykkelig slutning. Så vær du bare glad for at køber/sælger i det mindste har været ærlig omkring videresalget, og nu ved du jo, at han har det godt hos den nye ejer.
Nu i Malaga - hvor solen skinner, naturen er fortryllende, og hestene er fantastiske!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Den tanke vil jeg slet ikke tænke, hvad der sker med hendes hest. Han er en smuk og rar hest som sikkert nok skal finde en rar ejer - selv hvis hun "skyder ham af" hurtigt igen. /Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle sammen |
|
|
har lige snakket i telefon med nadja hans nye ejer i en time... super sød pige og er glad for bailey har fået hende som ejer. det ændre ikk min mening om hende jeg solgte ham til selv om hun skrev idag át hun håbed jeg ku tilgive hende!!! ku også forstå på nadja der var en del ting omkring ejer skifte osv hun os lige havde undladt hvilket slet ikk kommer bag på mig!! nu håber jeg bar alt det bedste for min bailey dreng og hans nye ejer:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er glad |
|
|
for at du og Nadja har snakket sammen  Nadja er nemlig en rigtig sød pige, og meget dygtig også. /Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6.500??? |
|
|
Nej der står ingen steder at den er "ringe" meeeen med de hestepriser vi har i dag så er en hest til 6.500 ikke en millionhest... Men heldigt at den nye-nye ejer er sød og heste-historien endte godt!!!
Hilsen fra Strit 77 -Som var på nakken af krikken for første gang d. 3. august 2008 BLIV DIG SELV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|