Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snestorm - fredag.. Øhhhhh....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 16:53

Hej med jer..

Ja nu bliver I sku nødtil at hjælpe mig, jeg sidder (som skrevet før) i Afghanistan, og min ikke særlige hesteerfarne mand passer pigerne.. Men så taler jeg lige med min mor i tlf, og hun siger at de har lovet snestorm på fredag, og at hun synes at Jesper, min mand, skal lade hestene stå inde den dag..

De plejer at stå ude fra 6/6:30 til 17/17:30 og de har begge dækkener på.. Alt efter hvor vinden kommerfra, så er der da lidt læ på folden, jeg indrømmer at det ikke er meget, derfor dækkenerne.. Hvis jeg nu selv været hjemme så havde jeg truffet en beslutning, men det synes jeg dælme er svært, når jeg sidder hernede med solskin.. Har været inde og kigge på DMI, og set at de lover 10m/s - men så slemt er det da heller ikk, eller..

Jeg vil jo helst at de går ude, men dog ikke for enhver pris..

Så please hjælp mig, det er svært ikke at være der selv..

Iøvrigt bor vi langt oppe i nordjylland, ret tæt på Frederikshavn, så der blæser jo nærmest altid, og når det blæser kraftigt på landsplan, ja så synes jeg altså som tilflytter at det blæser grotest meget deroppe hos os..

Hilsen Ditte Poulsen
~ Stald Stoltenborg, Sindal ~

* * *

Et privat hestehold i det Nordjyske
* * *
Ox-Arabere.dk

Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 17:00

min hest skal ud i al slags vejr, så jeg havde nok bedt ham lukke dem ud... De kan jo komme ind lidt før den dag...

Sagde Janne - modstander af falsk ridning

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd

Ikke ligefrem snestorm
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 17:06

Landsudsigten fra DMI.dk:

Fredag og lørdag: Nogen sol, men også slud- eller snebyger nogle steder. Dagtemp. op mellem 1 og 5 grader, om natten ned mellem 0 og 5 graders frost, inde i landet lidt koldere. Let til frisk vind omkring nord.

Forventet nedbør i mm er for nordjylland = 0,3. Dvs. at falder der sne, er det ikke ret meget der kommer.

Ovenstående betyder, at der kan falde lidt sne. DK har knap nok haft nattefrost, så det er ikke noget der bliver liggende. Men ligefrem snestorm, nej, det bliver det næppe. Mon ikke der er en nyhedsvært/nyhedredaktion der øjner en vejrsensation ved at kalde det "snestorm"? ;)

Fra nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 18138368.html

"I den kolde polarluft vil der kunne dannes snebyger over Nordsøen og Kattegat, der især kan ramme den sydvestlige del af Jylland og Nordsjælland."

Jeg ville lade hestene være ude som de er vant til, og skulle det vise sig at sneen vælter ned eller vi pludselig får isvinter, kan de jo altid komme ind før tid :)

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

For den smule...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:42

.. der skulle komme på fredag, ville jeg ikke lade dem stå inde.

Der skal MEGET mere til før jeg synes at der er ide i at heste skal stå og glane i deres boks hele dagen - også selv om det blæser mere i Nordjylland end her på Sydsjælland.

Var jeg dig ville jeg alliere mig med en hestekyndig lokal veninde, der har samme holdning til hesteudlukning som du - det er meget nemmere for hende at vurdere det lokale vejr, og sige til din kæreste hvordan han skal forholde sig.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:44

Men NEJ - hvis det var så let at de bare kunne komme ind, når man anede at nu ville grotesk dårligt vejr være på vej - så var der jo ikke noget problem...

Problemet ligge i, ikke blot at min mand arbejder og skal passe arbejdstiderne, men at han arbejder LANGT væk, og det tager ham normalt 1½time at komme fra arebjdet, og jeg så så for mig, et at hestene var ved at blæse væk, og at han kørte fast eller noget og ikke kunne komme hjem til dem..

Men det tyder ikke på, at der kommer SNESTORM, blot lidt nedbør - så det giver i sig selv jo ingen problemer..

"gudihimmelen - jeg glæder mig til at komme hjem"

Hilsen Ditte Poulsen

* * *

* * *
Ox-Arabere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Ditte
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 19:04

Hvis det kan hjælpe, skal jeg da gerne køre hjem til dig og lukke dine prinssesser ind fredag. Jeg bor jo ikke alt for langt væk.

Du kan jo evt aftale med manden din, at jeg kommer ned en dag i ugen og ser hvordan og hvorledes, så hvis der kommer meget sne, kan de komme ind i tørvejr. Jeg kan jo smutte tidligt, når vi har flextid ved FRT.

Mange hilsner til dig sydpå. Glæder os til at se dig vel hjemme igen. Og kondolere med Holger.

Mvh Annette

0
0
Svar på denne tråd

Takker for svar..
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 05:06

og når man nu som tilflytter ikke har nogle gode lokale veninder - så er det fanme heldigt at kan har gode lokale kollegaer..

Tak Anette - du er ikke mindre end en SKAT!!

Hilsen Ditte Poulsen

* * *

* * *
Ox-Arabere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Janne J
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 07:53

SKAL din ud i ALT slags vejr ?

Det kan jo være manden er på arbejde og derfor ikke har mulighed for at lukke før ind

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

en dag inde måske....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 09:11

Ellers dør de jo ikke af en dag inde, godt med halm og hø, så er jeg sikker på de hygger sig, og du har ro i sindet.

Vores heste kommer ud efter hver og vind (dagligt), de skal ikke være ude for hver en pris.

Men igen, så kommer det jo også an på hvilken hestetype, vores langhårede små tykke ponyer, de trives godt ude, i næsten alt slags vejr. De store dv er med lidt pels og dækkken på, de ser ikke ud til, at det er fedt i alt slags vejr, at være ude en hel dag.

send gerne lige lidt varme og solskin til dk... brrrr... prøver lige at tage mig sammen til at komme ud.

Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 09:15

Min hest skal også ud i al slags vejr - så jeg havde lukket de muler ud som normalt - snestorm eller ej

Det er en hest, med dækken på - ikke en sommerfugl

Christel
Tremmeseng sælges - se præs.

Fed retrofrakke til pige str. 86/92 sælges - se præs.

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 09:51

Kommer hestene ud i al slags vejr og de går ikke med dækken, men har deres gode vinterpels.

De kan gå i læ i stalden hvor den ene boks er lavet til en slags løsdrift på omkring 20 kvm.

De bruger den mest om sommeren.Selv i snestorm går de ude.Det eneste de ikke kunne lide, var da der var isslag for nogle år siden.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

Snestorm
Forfatter: 
Dato:  18-11-2008 09:59

Jeg er ret overbevist om vores skal ud. Der skal være isslag før vores bliver inde.

Og hvis de endelig står inde en dag (hvilket ikke er sket de sidste to år i hvert fald), så er der en frygtelig masse larm og bimlen og bamlen, det gider de IKKE.

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider