Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

en fantastisk oplevelse
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 12:27

godt nok af ældre dato. For ikke at sige ca 25 år gammel, som skred ind i hjernecellerne da jeg læste et indlæg om "verdens bedste hest"....

Som sagt for 25 år siden red jeg en tur i skoven på min 6 års fuldblodshingst. Vi springer en grøft og han lander på en gren, der "svirper op" og rammer ham mellem testiklerne og inderlåret.

Hopper af og konstaterer at huden fra ******** er rullet af til langt ned af inderlåret og blodet fosser ud.

Trækker hjem det bedste mine (og hans) ben kan bære os, mens jeg funderer gevaldigt over hvordan jeg overhovedet skal komme i nærheden af at se på skaden, for ikke mindst en spekulation over hvordan jeg skulle komme til at behandle skaden, når den nu sad der hvor den gjorde.

Hesten på staldgang - koger vand og finder rene klude frem og GUDHLÆLPEMIG ikke om hesten, da jeg begyndte at rode, ikke løftede sit venstre bagben ud til siden og stod på tre ben i al den tid det tog mig at rense såret og smøre ind i penicillinsalve....

Tal om verdens bedste hest....!!!!

Den har jeg haft :)

KH:) én der mindes sin fuldblodsdreng med bankende hjerte og tænker på alle dem der anser racen for at være "varm"....

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 12:51

Min er nu heller ikke så varm som rygterne siger. Min er jo Trakehner, og de er jo som vi alle ved, komplet varme i bolden

Han havde på en dag på fold pådraget sig en flænge i venstre forknæ. Han stod ude ved mine forældre, og min mor var på arbejde og min far på vej på sygehuset til undersøgelse. Han smider kræet i boks, og ringer til mig. Skynder mig at ringe til dr. Dyr og mig i bilen og afsted.

Den kære lille mule står og ynker sig lidt da "moar" kommer, og straks efter dr. dyr. Dr. Dyr skal da lige se det fine ben, og står vældigt og piller i flængen. Og mulen? Ja han står og nusser hende i nakken! Hun mente så desværre at han skulle bedøves da hun skulle forbinde det, selvom hans opførsel slet ikke indbød til det! og kunne desværre ikke tale hende fra det :(

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider