|
|
| opfedning, marsvin |
|
|
Nogen bud på hvilken kost, der er fedende for marsvin?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu er marsvin af natur meget madglade og har du et tynd marsvin, kan det skyldes tænderne er for lange og lige skal have en tur.
------------------------------- Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med. www.skindbjerg.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| marsvin |
|
|
..ja, det var tænderne den var gal med, men nu er de ordnet. Desværre har han nået at tabe sig lidt og med hans almene madglæde er han nok snart i normal "kampvægt" igen:-), men tænkte måske der var noget der fedede mere, de fleste alm grøntsager er jo ret vandige. Han har self os noget godt kraftfoder og fint hø.Og jeg vil jo heller ikke forgive ham, ved ligefrem at eksperimentere... -såøh, er der en marsvine ensutiast til stede:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sund vækst |
|
|
Well, hvad fodrer du ham med som udgangs punkt? - Er det et godt marsvine foder med c-vitamin i? Får han hø ad libitum? Ellers giver jeg gerne mine Spillers Fiber P, - det er til heste, men er også brugbart til grisene og godt til at give dem lidt ekstra på sidebenene på en naturlig måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rollo. |
|
|
Ja han får godt foder og det hele, han har tabt sig pga tandproblemer. Du mener simpelthen at et godt hestefoder i en kort overgang er ok?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Nordheden |
| Dato:  |
16-11-2008 22:34 |
|
Hmm kommer Fiber P ikke fra Brogaarden? Men ja det virker fortræffeligt til at fede marsvin op, men husk at gør det langsomt. Hvis det er tænderne har han så ikke tygge besvær? Så er det måske en ide du bløder hans foder op, så han nemmer kan spise det. Det kan også fremme hans ædelyst.
*Hvem vil fjerne ukrudt i min have for en god timeløn?* *læs mere på min præsentation*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sakra... |
|
|
Kan godt ske at Fiber P er Brogaardens, kan jeg ikke lige huske på stående fod - 25kg varer længe til marsvin. Mine marsvin får en blanding af deres sædvanlige marsvinepiller, Tima Mega C og så Fiber P. Så de stadig får det de skal bruge, og lidt lækkert der samtidig feder dem op. Godt hø er også godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marsvin.... |
|
|
Hvis du vil gøre det nemt og billigt så brug bananer  De elsker bananer og der kan du købe den mængde du skal bruge i stedet for en sæk på 25 kg. f.eks.  Banan og majsflager har fedet mine op jeg havde der var for slanke Det er de ikke mere 
Med Venlig Hilsen Maria Nielsen Se min hjemmeside her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihihi |
|
|
Bananer!? Det troede jeg godt nok ikke! Rollo, bare rolig; tænderne er nu slebet og helt fine, måske ømme et par dage, sagde dyrlægen, hvorfor hårde ting som fx gulerødder os rives, bare for en god ordens skyld og han lider ikke mere end at han råæder! Vil prøve lidt af det hele (og jeg skal nok tilvænne ham langsomt...) ...øh og helt sikker på bananer er ok? Lyder skørt, men hvad, hesten elsker dem jo os:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marsvin |
| Forfatter:  |
Dina 1 |
| Dato:  |
17-11-2008 21:34 |
|
ine to marsvin får en hel masse grønt hver dag. Gulerødder, æbler, bananer, kål mv. og hvis de får nok bliver de fede. Mine er ihvertfald fede(rigtig godt i stand siger dyrlægen - ikke sundhedsskadeligt, blot lidt fede) og de får alt det grønne de kan spise, så bare klø på. Og held og lykke...
Dina
Smil og livet smiler til dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marsvin |
|
|
Er faktisk ikke sundt for marsvin at få en masse frugt hver dag, særligt ikke hvis det er bare lidt syrligt - har set nogle grummer billeder af hvordan sådan et sæt tænder ender :S Men kender godt til det med når grisene taber tænderne  - Havde en han med tendens til at tabe sine øverste fortænder, hvis han kom i nærheden af et tremmebur og damer. Så han fik tit revet grønt og blev rigtig forkælet, havde ham mistænkt for at gøre det med vilje for at blive forkælet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han har |
|
|
ikke tabt tændrne, men "forvokset" dem. Han får normalt ikke frugt, kun grøntsager og har lige testet bananer; det gider han slet ik, så nu nupper jeg lidt af søsters super "fed tynd hest op foder med urter og det hele" når jeg skal i stalden og tester det. Ellers må jeg bare vente det længere, heldigvis ligner han hverken en piperenser eller en knappenål, han har da stadig mave, men bare lidt kantet over hofterne.
Tak for gode råd:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sakra... |
|
|
Jeg kender det godt, sådan er nogle marsvin. Jeg fik også en DEJLIG coronet dreng, var virkelig glad for ham, - min lille gulddreng. Men han havde vægtproblemer, og uanset hvordan jeg fodrede ham hjalp det ikke  Min egen Norbert skal også ind og ha' ordnet tænder nu her snart, han har lidt overbid og det giver et skævt bid desværre, så det er jo nødvendigt at de får ordnet tænder ind i mellem  Forresten, så kan jeg kun anbefale at man får deres tænder slebet eller skåret, men ALDRIG klippet! Og btw, så er der også majsflager i Fiber P  Håber du får lidt fylde på kanterne af ham igen  (Ps. Lidt selskab er også godt for appetitten )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selskab |
|
|
ak ja, men hans makker/bror døde i sommer:-( og tør ikke sætte en ny han ind til ham,hvis nu de ikke kan sammen og da kasteration kræver beøvelse, vil jeg helst undgå det, da det vist er ret hårdt for dem...men pokkers, det skulle jeg ha tænkt på da tænderne blev filet, så ku det være gjort samtidig. Var bare så befippet over den tandspids der bare skulle ordnes NU. Dumme mig, med den pris jeg betalte, havde det vist ikke gjort stor forskel at kappe strengen ved samme lejlighed og så ku han ha fået en dameven;-) Nå, min pung skal lige rekreere inden flere operative indgreb,men savner vældig den evige snakken der er med to bimser, men han er da begyndt at sludre med, når datteren og jeg snakker, men marsvin er vi jo ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sakra... |
|
|
Man kan tit prøve med unge hanner. Min Norbert som blev kasteret fornylig, er typen som bare ikke rigtig kan med andre voksne hanner, men unge hanner fungerer han super med  Der er en risiko forbundet med kasteration, mistede min yndlingshan pga. kasteration i foråret Han vågnede aldrig igen. Så var noget nervøs da jeg i efterårsferien fik kasteret Norbert, men han klarede den fint - lidt betændelse, men det er vist ovre nu!  Men de nyder at ha' selskab, det ses tydeligt. Jeg har heldigvis ingen drenge som går alene pt. - så mine drenge lærer også fra starten af, at gå sammen. Hvis du boede tættere på, måtte du da gerne få en burmakker af mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rollo. |
|
|
Det var sødt af dig, ville også være skønt med en der måske var villig til at lade mig prøve med eet marsvin og gik det ikke så måske en anden, marsvin har vel os +/- kemi med deres artsfæller, og sådan en aftale gider dyrehandleren næppe være med til. Nå, sys dog ikke han lider, han er stadig livlig og snakkende, men der skal da ikke herske tvivl om at alle dyr trives bedst med selskab af egen art.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sakra... |
|
|
Ellers ved jeg der er en super kyndig marsvineavler ude på Rødovre Dyreinternat, som sikkert sagtens kunne lokkes med på en prøvetid for at finde den helt rette burkammerat til din gris  - Så kan du også give et marsvin et nyt godt tiltrængt hjem!  Jeg kan se på mine hanner, at uanset hvor meget de hygger og snakker når de går alene - så er det 100x anderledes for dem at gå 2 eller flere sammen, og de nyder det på en hel anden måde og blir meget mere afslappede  (Når man ikke lige har en 18 ugers hvalp stående savlende op ad buret! )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|