Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købte mig en syg kanin.
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 22:45

Og jeg er meget i tvivl om jeg skal henvende mig til dem der havde den før. Sagen er den af jeg i tirsdag købte mig en sød lille hermeliner som selvskab til min anden kanin. Det var i et privat hjem og der vi kom der til for at tage den med hjem regnede det vildt og blæste en halv pelikan og det var mørkt (udendørs kanin) Så jeg tænkte jo bare at den så sød ud og regnede jo ikke med den var syg (ja min fejl) Men på vej hjem i bilen kan jeg godt høre den er gal. Den snøfter og har "snot" i næsen. I gårs var det lille puds til dyrlæge og han mente den havde en god chance. Så nu er det antibiotika og øjendråber den næste uge. Det var selvfølgelig ikke helt billigt, så den kanin blev lige pludselig meget dyr. Men selvfølgelig skal den behandles nu hvor den er min, men på den anden side så synes ikke det er helt fair. Jeg beabrejder dem ikke noget da jeg virkelig ikke tror det var med vilje de ville sælge en syg kanin. Men som de selv sagde at de ikke har taget sig nok af den og dermed sikkert slet ikke opdaget den var syg , eller så har de bare ikke troet det var alvorligt. Det er mig uforståelig da jeg synes det var logik af den var syg - men hvis den bare lige har fået mad om aftenen mens det var mørkt så ser man selvfølgelig heller ikke særlig meget. Nu er jeg virkelig i tvivl om jeg skal kontakte dem og hvad jeg overhovedet skal sige, uden at komme til at lyde helt vildt sur, det er jeg ikke - men den VAR jo syg da jeg fik den, så på en eller anden måde er det jo lidt deres problem også - eller er det? Håber i vil svare

Ejer af den skønne hest Face The Feat.

Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest.

Practice makes perfect

0
0
Svar på denne tråd

egentlig
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 08:45

nej så er det ikke deres problem i det at du ikke ahr tjekket ordentligt inden i tog den med hjem.

Det lyder lidt hårdere end min mening er men jeg kan altså ikke oakke det ind.

Dermed ikke ment at jeg finder det ok at de ikke har opdaget det el nævnt det heller. For det gør jeg bestemt ikke!! Lad mig slå det fast.

Men du får nok ikke noget ud af at ville kræve evt. penge af dem ved handlen jo alligevel, så mon ikke blot su skal nyde den nye kanin og sørge for ordentlig pasning og lade det være det.

DOG mener jeg at du kan og måske bør ringe og nævne det for dem- jeg ved ikke om de har en anden kanin- så de kan holde øje med den/dem nu de févt får det at vide, men osse så de VED det til en anden gang mm.

Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

¨kontakt til kaninejer
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 14:09

Jeg syntes ikke du skal tage kontakt, med mindre de har andre kaniner kan du jo lige ringe og sige at kaninen faktisk var syg og det vil være en god ide at tjekke de andre dyr de har.

Eller vil jeg ikke kontakte dem - de kan ikke gøre noget nu.

Tilgengæld skriver du at det er til selvskab med den anden kanin du har - jeg håber ikke du har tænkt dig at sætte dem sammen??

Kaniner er kolonidyr ikke flok dyr og kan derfor ikke gå sammen

læs mere her:

http://www.kaninasylet.dk/5742150

www.ninkamus.dk/ R%F8gt%20og%20Pleje%20- %20Dyr%20sammen.htm

www.dansk-kanin.dk/

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

http://www.Ninkamus.dk/ - Side om kaniner! Advarsel: Vær opmærksom på at du kunne komme til at lære noget!

0
0
Svar på denne tråd

syg kanin,
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 13:18

Tak for jeres svar. De har ikke andre kaniner - så tror bare jeg lader være med at kontakte dem. Det var egentlig heller ikke pengene der betød noget.(selvfølgelig er det surt, men sådan er det jo) Men ligeså meget for at de skulle vide det og for at de ikke laver sammen fejl igen.

Jeg har nu altid ment at en kanin ikke skal gå alene, og hvis det var mht til at det kunne smitte også - så mente dyrlægen ikke det smittede. Kig evt her mht til flere kaniner sammen..

www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/ pasning.nsf/docs/ Kanin!opendocument&exp...260033a1dd

Ejer af den skønne hest Face The Feat.

Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest.

Practice makes perfect

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider