Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 killing forsvundet -kan det være ræven?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 10:07

Min killing på et halvt år kom hjem i weekenden med sin "første" mus.. og jeg var stolt.. men stolheden varede kort.. for jeg har nu ikke set hende siden onsdag.. hun er bare pludselig "forsvundet"..


jeg har kigget i vejkanten, været ude og kalde men hun er som sunken i jorden.. og hun har egentlig nærmest altid været omkring huset.. men så tænker jeg bare.. kan det være ræven der synes denne lille undermåler af en killing kan være en lækkerbisken og stikke af med hende????

jeg dur simpelthen ikke til at miste mine dyr.. jeg måtte i sommers til dyrlæge med min 3 årige kat der var blevet kørt ned og for at Ib ikke skulle være alene anskaffede jeg mig så denne lille lækre miniature killing, der både var tynd og fuld af utøj.. jeg har givet hende div. utøjskure og hun var blevet i en rigtig god foderstand... men nu er hun så bare væk..


hvis det er mikkel.. så tør jeg ikke anskaffe en ny killing her op til vinter, da han jo så vil være her i området..

men spørgsmålet er så om den "gamle Ib" vil affinde sig med at være ene herre en vinter og accepetere en ny til foråret..det dur nok ikke med en voksen kat da lille Fie fik nogle på ørene i starten af Ib.. men de lå da her til sidst og sov sammen,,


gåde råd søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 12:25

Det kan desværre sagtens være ræven. Den tager også større katte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller hun er kommet i løb?
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 12:29

Du skal ud og lede- og gå rundt og rasle med kattemad/bamle på en dåse med gaflen.

Katten kan fare vild meget kort hjemme fra!


Hvis den er væk, kan den være: Samlet op af nogen.

Taget af en hund.

Være påkørt.


Ræven KAN tage katte- men jeg tror egentlig ikke, jeg har oplevet det.

Ser I ræven?



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 12:35

Vi har også lige mistet en killing

Havde to, men pludselig var der kun én... Var ude to dage i træk og kalde mm i 1-2 timer, men uden resultat. Tror det er en af hundene i området der har taget den, eller måske musvågen. Det er ikke ræven, for vi har ikke ræve her...


Ih, den var ellers SÅ smuk :(



Mvh. Cat - Stud.med.vet

Lækker Kieffer Lusitano dressursadel sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd
 
 Musvåger tager- mus
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 12:40

De eneste rovfugle, der kan tage en kat- er Stor Hornugle, og den er umanérligt sjælden!


Musvåger tager mus- og ådsler.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 løbetid
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 14:58

........mon ikke de er kommet i løbetid og så gået på sjov, har "desværre" prøvet det 2 gange hvor de kom hjem igen efter 4 - 5 dage. ungkatte / killinger kan komme i løbetid tidligere end man lige tror.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv altså - lille mis
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 21:53

Hvor er det bare træls at den er blevet væk. Vi har flere gange haft forsvundne misser, som er dukket op af sig selv igen efter dage-uger-måneder. Men uvisheden er bare så træls.


Håber mis snart kommer hjem....


Mvh. Pia



PS. Men følger man nu HN-politiet, som jeg blev overfaldet af i denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/1/1803577/ 1803577/ burde mis jo overhovedet ikke kunne blive væk...........



Team Østerled

Fjordheste i konkurrence


www.123hjemmeside.dk/oesterled


0
0
Svar på denne tråd
 
 Løbetid
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 21:56

Jeg har nu aldrig oplevet at hunkatte kommer i løbetid om vinteren. Måske stuekatte, men ikke staldkatte.


Ræven? Måske men nok nærmere en jæger, der har set den omstrejfende kat.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo ræven
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 21:56

Jo ræven tager også katte, min mand så den anden morgen en ræv som sloges med en større kat.

Er der mink i nærheden, kan de også slå en stor killing ihjel.






Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 14:39

min tvivl er ikke blevet mindre.. igår kom Store Ib hjem med en LÆKAT, og sad stolt og fremviste sin fangt..

jeg har set mår her i området og ja vi har ræve.. og jeg havde endda en for nogle år siden der gik i vores skraldespand (indtil jeg satte strøm på ha ha)..

en jæger nope... vores jæger ved godt at kattene her ikke må skydes uden vi bliver spurgt..

jeg har kontaktet samtlige naboer og fortalt jeg mangler missen... og jeg har jo ikke fået hende steriliseret endnu eller øremærket som den anden er..

så ja det uvisse lurer stadig..


gemalen synes det var synd for mig så han kom hjem i går med en killing, fra en kollega der ikke kunne have den mere.. hun er også et halvt år og MEGET større end min lille Fie..(ja Gemalen er i ordene en meget hård mand og det er ham der med hård hånd har sagt ikke flere katte tsk tsk).. sjovt nok er Ib ikke så gal på hende som sidste gang han blev præsenteteret for en ny... jeg håber nu stadig at min lille uldtottede killing dukker op igen..


og ja jeg red rundt i området igår og ledte efter katten...men hun er som sunken i jorden..

0
0
Svar på denne tråd
 
 trist med
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 15:06

katten, men sikke en dejlig og betænksom mand du har



Hilsen Nanna


nu med job på behandlingscenter Østerskoven



R.I.P

Sejr 040107

Brian 191007

Emira 080708

0
0
Svar på denne tråd
 
 suk.....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 15:10

Her hos os, har vi mistet ikke færre end 4 killinger i år og ingen af dem har ligget i vejkanten eller på markerne i området...


Det drejer sig om 3 stk røde vamsede hunmisser som alle 3 forsvandt inden for 4 dage da de var omkring et halvt år og nu er det så deres bror der har været væk i over 1 uge og han er omkring 11 mdr gammel.


Han er hele familiens charme trold. Meget snakkende og meget kælen, så han er virkelig savnet.


Har været rundt på gårdene omkring os, kigget i vejrabatterne, ringet til dyrehospitalet om han skulle være indleveret der, men ak væk er han og ungerne er grædefærdige....


Er tæt på at sige, at jeg aldrig gider ha katte mere, men vi bor på en gård, så det er næsten nødvendigt for at holde musene væk, men vi knytter os jo til de dyr og derfor er det bare så svært når de forsvinder....


Håber din mis dukker op igen og jeg krydser fingrer for at vores Fanta også lige pludselig er her igen....


Pernille


Team CoDa OX, distanceridning.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 15:50

jeg synes det lyder som om at et halvt års alderen kan være særdeles "farlig" for en killing.. en stor hankat kan vel også finde på at aflive sådan nogle eller??


håber din kat kommer hjem..


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2008 20:11

Det kan sagtens være ræven, hun kan også sagtens være kommet i løbetid, årstiden er ikke optimal, men der kommer faktisk af og til staldkattekillinger i januar/februar måned, så ingen regel uden undtagelse.Hun kan simpelthen også bare være kommet for langt væk hjemmefra. Killinger i den alder er ikke ret gode til at finde hjem hvis de kommer for langt væk. de får simpelthen ikke markeret territoriet ordentligt og kan derfor blive væk selvom de kun er kommet et par 100 m. i den gale retning.

Du skal rundt og lede igen - kik i skure og andre underlige steder, du kan måske kontakte en clairvoyant hvis du virkelig gerne vil have hende igen, måske det kan hjælpe.


Din nye killing, som din søde mand har givet dig skal du ikke lade gå uden opsyn før den er så gammel at du har fået den neutraliseret og øremærket og før du ved at den er gammel nok til at finde hjem hvis den pludselig bliver jagtet af en hund eller lign.


Håber rigtigt meget for dig at du finder hende igen- det er frygteligt ikke at vide hvad der er sket...


Hilsner Vinni
BB Arabians & Miniatures


It's nice to be important - but it's more important to be nice.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2008 21:24

Du skal nok starte med at kigge jeres grund i gennem, er den påkørt eller kommet til skade, så søger katte hjem og gemmer sig.

Jeg har lige fundet en af vores killinger der forsvandt i sommers, den dumme kat havde gemt sig bag en stak hø og lagt sig til at dø.



-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.


www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 13:37

jeg har skam været på vores grund og kigge.. naboerne har fået tudet ørene af at jeg mangler min killing. Der var jagt i weekenden og jeg stoppede jægerne og fortalte dem at de skulle sige til hvis de så en lille undermåler af en kat...


jeg har redet vores egendom rundt på hesten (det giver jo bedre overblik) uden at finde skyggen af min misling..


og bare rolig hende den nye havner under kniven til sommer... jeg lader hende få P-piller vinteren over så kan hun blive steriliseret til foråret/sommer hvor der ikke er så meget støv i stalden... hun vil ligesom Ib (og nu afdøde Bob der blev kørt ned og fundet 5 dage efter han var forsvundet svag og i live og blev kørt til aflivning) blive øremærket...

jeg passer skam på mine katte og ønsker ikke uønskede killinger da der er nok misser til..

hader bare især at gå i det uvisse..

og nej hun er ikke dukket op endnu..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider