Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

beløb tilbage efter betalt husleje
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 09:38

Hej

jeg søger jo job til den stor guldmedale, og da jeg så snart jeg finder jobbet, skal finde et sted at bo, men da jeg pt bor hjemme, ved jeg ikke så meget om det så hvad ville i sige der skal være tilbage at leve for når huslejen og vand /el er betalt jeg vil gerne finde en lille lejlighed, gerne på en gård hvor jeg kan have mine to heste (araber og shetter) da jeg havde job sage banken 6.7ooo og jeg er ikke typen der bruger mange penge på mig selv, men der skal jo være til hestene og mig, jeg er alene og har ingen børn..

så hvad har du at leve for om månden

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Vi er herhjemme
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 11:32

2 voksne og 3 børn. Vi har fået at vide i banken at vores rådighedsbeløb skal være 16.500. Og det er når alt er betalt. Dvs at det er til mad, tøj, gaver mm. Var ved at falde ned af stolen da han sagde det. Det har vi aldrig nogensinde brugt. Men vi er alle forskellige. Det kommer jo også an på hvor god du er til at administrere dine penge. Syntes 6700 lyder af meget, men bankerne er også blevet temmelig hysteriske efter denne her krise.

MVH Maria

Dejlige hvalpe til salg. Far rottweiler, mor labradorblanding

3-års pintovallak sælges.

7-års oldenborg hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

6700 er ikke meget...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 11:43

...hvis du ud af dette beløb også skal betale hestene. Du skal jo også betale telefon, licens (bør du, hvis du ser tv ), forsikringer, benzin/buskort (mm du er ivrig cyklist), tandlæge, diverse gaver (mm. du ikke er på hverken jule- og/eller fødselsdagsgaver med nogen), mad, tøj, husholdningsprodukter (ja, wc-papir og tandpasta løber pludselig også op), plads til lidt sjov indimellem (biografen, by-tur mv.) osv. osv....

Prøv at kigge lidt på, hvad du bruger i dag og som koster - også det dine forældre ind til nu har betalt.

Selvfølgelig kan man leve meget sparsommeligt, men havregrød og leverpostej bliver måske lidt ensformigt i længden

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 11:55

Jeg synes at jeg bruger langt flere penge end jeg egentlig på papiret burde bruge ;-D

Jeg har en husleje på 2300,- med dertil kommer lånet til lejligheden og det betaler jeg 5600,- af på hver måned.

Så kommer internet, licens, kontaktlinser, el, HK osv.

Jeg har som regel et rådighedsbeløb på 10.000,- om måneden, men jeg får det sgu brugt alligevel :-( Jeg er ikke nogen ørn til at spare op.

Jeg bruger egentlig aldrig pengene på mig selv - så ser jeg noget til min lillebror - noget fedt til farmand eller kæresten og kommer i tanke om hvor dejlig mormor er og afsted der ryger en buket blomster ;-D Sådan noget ryger hurtigt op i et par tusinde.

Men se, gjorde jeg nu ikke alt det, så var det jo kun mad og diverse der skulle betales.

Hvis du har to heste - pyyyh - jeg håber du kan have dem billigt stående, for ellers bliver det da svært at finde en løn der er høj nok - gør det ikke?

Vickie

Med misserne Yrsa og Yade!

Åh hvor jeg dog FRYDER mig! :-D

Skal du have en vitaminindsprøjtning med selvtillid? Se her:

www.fotoatelier.dk

0
0
Svar på denne tråd

rådighedsbeløb
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 11:59

Jeg er snart færdig uddannet, og har derfor siddet og kigget på mit fremtidige budget, og der er mange ting der skal huskes.

Jeg regner med at have 9000kr efter at have betalt husleje (og forbrug, vand, varme, el). Deraf går 2500 til bil (forsikring, benzin,...),

Så går der 1000-1500 til faste ting, som licens, telefon, internet, forsikringer...

Desuden regner jeg med at sætte 1000 kr til side om måneden til en opsparing (hvis bil, computer,... skulle gå i stykker)

Tilbage er der 4500-5000 til mad, tøj, og alle de der ting.

Hvis du søger lidt rundt omkring kan du finde ekspemler på andres budgetter / rådighedsbeløb. Nogle kan selvfølgelig leve på en sten, men i længden er det nok sjovest at have lidt penge til sig selv

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 12:01

jeh mener at banken plejer at regne ud med at man skal have 3500 pr. voksen og 1500 pr barn, til rådigheds beløb, når ALT er betalt. sådan regner de den ud ved huskøb.

nu kan du slet ikke bruge vores eksempel til noget, da vi er en familie med 4 børn.

men det beløb du nævner lyder meget rigtig, hvis du skal betale regninger ud over husleje af det:)

El Yasoon of Tas

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider