Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Komplimenter i hverdagen
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:15

Gud hvor er der stor forskel på etnisk danske mænd og mænd af anden etnisk oprindelse end dansk.

Nu er jeg flere gange blevet stoppet af "mørke mænd" (må man sige det ), der siger ting som: "undskyld, men jeg bliver nødt til at sige at du er meget smuk" eller "Din mand er meget heldig".

Jeg er i denne uge blevet kontaktet sådan af 2 forskellige unge mænd. Uden at der har været mere i det. Jeg er ikke blevet inviteret ud, der er ikke gjort tilnærmelser af nogen slags. Der er blot givet et kompliment.

Det oplever man altså bare ikke danske mænd gøre. Jeg gør i hvert fald ikke.

Men hvor er det da skønt, på en grå trist hverdag, at få sådan et kompliment. Når man ellers er blevet enige med sit spejlbilled at man er tykkere end hvad godt er. At man er begyndt at se de fine liner træde frem i ansigtet, og udvoksningen vidner om at det er alt for længe siden man sidst har været til frisøren.

Og hvor burde vi da alle være bedre til at komme med komlimenter. Både til eget og modsatte køn.

Det koster ingenting, men er de oprigtig ment, er de guld værd.

Jeg er selv dårlig til det. Bliver genert og er bange for at det lyder dumt, når det forlader munden, men syntes da selv det er fedt, når en fremmed kvinde kommer hen og siger "super flotte sko du har på, hvor har du købt dem?" Der lyder det jo bestemt ikke dumt

Så måske skulle man bare bide sin generthed i sig og begynde at glæde andre i hverdagen?

Er du god til at give komplimenter? Også til folk du ikke kender?

Hilsen Nana

Kieffer Aachen AJ, 17" sælges. Se annoncen her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:35

Jeg da, god til at give og tage imod.

Fik fx. et i Århus for 3 uger side , fra en mand jeg ikke kender, ikke havde sagt andet end hej til, aldrig ser igen.

Min bil blev kørt frem og han udbrød, er det din ?

Jep, har lige fået den af mit livs kærlighed, han må være glad for mig :-)

Og manden svarede, det kan jeg godt forstå, du har bestemt fortjent den :-)

Jeg takkede med et kæmpe smil og et tak.

Men jeg er heller ikke genert, ikke det mindste.

Kan ikke forstå hvis folk ikke kan tage imod, det er da skønt at blive "set" :-)

Illum

*

0
0
Svar på denne tråd

Komplimenter...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:50

... er dejlige - og skal modtages med et smil og tak, ikke med generthed (eller mistænksomhed).

Jeg er ikke så god til at give dem - men jeg øver mig :-)

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

Danske mænd
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:57

kan skam da også... Det er bare tit uden ord.. Et smil på gaden og et blink, Syntes faktisk mænd er gode til at give komplimenter, de gør det bare på en anden måde,.. Men jeg syntes mange kvinder er rigtigt dårlige til at modtage dem og jeg kan dælme godt forstå at nogen mænd stopper med at give komplimenter..

Jeg elsker mit job!!! for det er stort set hver dag man enten bliver komplimenteret for sit ydre eller ikke mindre vigtigt for sit indre.. For at være en god ven/chef/ansat eller andet.. Og det er da dejligt.. + at det smitter..

Det koster jo ikke noget at give et kompliment. Eller bare sig tak med et smil når man får et!!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

tja jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 09:14

et par gange fået inddirekte kompliment ved at sige sikke skønne børn du har og din datter er smuk hun ligner sin mor. Øh jo tak.

Det jo dejligt og mine børn er kønne - lige som deres mor.

Har selv på job sagt til en kollega (som jeg aldrig snakkede med, hun sad på kontor) at jeg syntes hendes lange støvler var utrolig smukke. Hun blev vild glad.

Hverdag fortæller jeg min smukke pegasus at han er smuk og dejlig og mens han står med smil op til begge ører fortæller jeg lige de andre muler hvor skønne de er.

Mvh Mona

Stald Dyrhøj

Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410

Kontakt profil eller på 29899156.

Intet er umuligt, for den der ikke selv skal gøre det.

0
0
Svar på denne tråd

Min mand
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 09:22

Er rigtig god til at komplimentere mig

Der går ikke en dag uden jeg får komplimenter - og ja flertal

Desuden når blomster knap at hænge med hovedet før der er en ny buket på vej, som han siger en dejlig kone skal da ikke mangle blomster

Jeg har intet imod at komplimentere andre men gør det nok ikke så tit som ham

Hilsen Betty

Tæl ikke dagene - lad dagene tælle

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

0
0
Svar på denne tråd

ja....
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 10:57

jeg giver komplimenter til folk jeg kender og ikke kender, jeg elsker at gøre andre glade, der skal så lidt til.. et smil, en bemærkning, en anderkendelse.. så lidt i en ellers travl verden.. det er skønt :-)

modtag og giv med et smil, og verden smiler til dig.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

en af de sjoveste..
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 11:52

...komplimenter jeg fik var fra en kvinde:)

Jeg havde langt om længe fundet en parkeringsplads ved hundige centeret og da jeg kørte en lille varebil på det tidspunkt (en mercedes vito) bakkede jeg altid ind. Dvs det gør jeg altid da jeg er en spade til at parkere forlæns:)

Nå men jeg spotter den her plads og smider hurtigt og ubesværet bilen ind på plads.

Da jeg stiger ud kommer der en kvinde moden dame hen på omkring de 40 år og siger " gud hvor er det fedt at se en pige have så meget styr på sådan en stor bil at hun bare kan parkere den på den måde"...Sagde pænt tak og at det var ganske nødvendigt for ellers kommer man aldrig ud fra en p-plads igen med en varebil..Synes i hvert fald det er svært...

Men synes bare det var så sødt af hende at sige det:)

Og ser jeg nogle jeg synes fortjener et kompliment kan jeg også sagtens finde på at sige noget...Og det være sig mænd eller kvinder:)

Tina

"Forsøgspersoner" søges til massage bor tæt ved Skælskør. Det er selvfølgelig gratis.og tager ca. 30 min.

Skriv over pb.

0
0
Svar på denne tråd

Det er rart...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 20:32
Det er rart med komplimenter. Og som trådstarter siger så er det oftere (oftERE) at det er udlændinge der kommer med dem. Danske mænd er ikke så gode til det.

Men danske kvinder er ofte heller ikke så gode til at modtage komplimenter. Selvom de er rare at få. Det kan godt være at man bliver genert over at modtage en kompliment, men man kan jo øve sig på at blive bedre. Ofte er et "Tak" og et smil nok, og det kræver jo ikke alverden.

Lene
0
0
Svar på denne tråd

Komplimenter blah!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 20:36

Da jeg sad og ventede på min veninde, og alle mulige fyre ville snakke med mig (I Firenze) følte jeg mig ikke tryg. Men der er 20 år siden.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Piiiiiiiiift!!!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 20:56

Så bliver jeg vist nødt til at indskyde, at kvinder generelt er elendige til at modtage komplimenter. Nu er det jo en del af os håndværkeres uselviske service, at komplimentere kvinder. Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at det bliver forventet af os Men til trods for vores imødekommenhed, bliver vi alt for tit kvitteret med enten en kold skulder eller sure miner Så næste gang VVS´eren giver dig et venligt klap i bagen, eller du hører hujen og piften fra tømrerne oppe på stilladset når du spankulerer forbi i den lårkorte og de lange støvler, så tæl til ti, tilgiv os vores knap så sofistikerede bemærkninger og vores upolerede ærlighed og giv et lille vink og et smil - det går du ikke i stykker af... Husk at også håndværkere har følelser

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 21:02

ligesom xtiny, at det kan være for meget i udlandet, når man er en ung blond kvinde. Jeg føler mig utryg ved at gå alene på gaden i rigtigt mange lande og det på trods af, at jeg er mere end almindeligt vant til at rejse.

MEN - komplimenter er dejlige, når de er varme, venlige og uden bagtanker. I sidste uge var der en pige som jeg har snakket med 2-3 gange helt kort, der kunne se jeg sad og var lidt mut til en fest. Hun kom smilende over og så mig lige ind i øjnene og sagde: "Ved du hvad - du er så lækker! Det var jeg lige nødt til at sige til dig." Og det var det eneste hun ville Selvom det havde været federe hvis det var en fyr der havde sagt det, haha - så fik jeg sgu et smil klistret på ansigtet!

I sommer var der en kvindelig ekspedient i en lille amerikansk bondebys lokale supermarked, der sagde at hun absolutely looooved my glasses - det er også en af dem man husker - hehe.

Jeg har meget ofte været i selskab med udlandske mænd og fået mange komplimenter (for det gør de jo), men det er sjovt nok faktisk kvinders komplimenter jeg husker. Og nej jeg tror ikke jeg er lesbisk Men har nok noget at gøre med, at jeg tit føler, at mænd giver komplimenter for at opnå noget...

Efterårshilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Komplimenter
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 00:10

I mine øjne er et kompliment ikke nødvendigvis flankeret af en flirt, og en hånd på røven er altså ikke et kompliment. Eller i hvert fald et meget uelegant og primitivt et af slagsen.

Et pift fra en håndværker er lidt mere uinteressant i denne sammenhæng, lidt mere: "dig kunne jeg da godt lige .....(dig og de 67 andre kvinder under 45 år som er gået forbi stilladset i løbet af de sidste 3 timer)" og har derfor ikke den samme effekt, i mine øjne, som et velment kompliment, uden bagtanker.

Der er absolut intet galt med en flirt eller den opmærksomhed håndværkere giver når man skal forbi deres arbejdsplads.

Kan enormt godt lide det spil der kan være mellem 2 køn, og det giver da også et smil på mine læber når man får den slags opmærksomhed fra en flok testoteronfyldte tømrere.

Men det er lige præcis de komplimenter, der ikke har en bagtanke, jeg syntes er lidt mere fantastiske.

Et kompliment fra en kvinde er et af dem, fordi man ved at de som regl ikke har nogen bagtanke.

Jeg har i hvert fald besluttet mig for at udfordre min generthed og blive bedre til at give et velment kompliment til folk, når det egentlig er berettiget.

Hvad er måske det værste der kan ske....At man gjorde et andet menneske glad?

Hilsen Nana

Kieffer Aachen AJ, 17" sælges. Se annoncen her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 01:25

Jeg er også god til at give komplimenter. Det gør jeg meget ofte.

Jeg synes dog ikke at jeg selv får ret mange! Det er mere hestene der får dem i høje doser, så det må jeg nøjes med.

Illum: Vil det sige at du ikke har din store spand mere?

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

0
0
Svar på denne tråd

Griner ad
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 06:44

Moekkvi, der har et godt poeng. Da jeg var yngre var jeg slett ikke fremmed for at smile og vinke til sådanne anerkendelser af mitt udseende. Det dør man ikke af, og det kommer da fra hjertet, ik??? Nå, lige i nærheden af hjertet i alle fald

I disse tider nyder jeg så komplimanger fra min udenlandske mand, som ganske rigtigt er meget dygtigere til kunsten end de norske.

Men min erfaring fra ungdommen er at danske mænd er mange, mange hak bedre end sine artsfælder i Sverige og Norge, som stort sett kun får stotret frem "Skal vi danse først?" med røde kinder og bortvendt blikk. Så ved man at man falder i smag

0
0
Svar på denne tråd

uuuuhhhhh
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 08:04

flere komplimenter i hverdagen det ville være en god ting.

Jeg komplimenterer vist manden min næsten hver dag- NÆSTEN altid for det samme. Men det er vel osse ok?

Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

lilleulv
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 08:15

"Skal vi danse først?"

Baaaaaahahahahahaha!

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

JoJo det har
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 10:19

Jeg.

Den er i tip top stand, men holder staldet op et tørt og lunt sted.

Skal aldrig sælges, ved ikke om den kommer ud og køre mere, men sælges, nej og nix :-)

Illum

*

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 12:28

Pia...

Hvor pokker har du fundet den smiley. Den er hammer sjov. Jeg er sku ved at dø af grin over en smiley!!!!!!!!!!

Jeg arbejdede tidligere på at diskotek, og der har mændene ingen problemer med af give komplimenter, så man udvikler sig noget af en selvtillid. Man lærer også hurtigt at tage imod på en god måde, da det er alt for krævende at blive genert over dem.

Min egen mand er god til at komme med små søde kommentarer/ komplimenter, så jeg aldrig er i tvivl om, at jeg er værdsat og elsket. Jeg håber jeg selv er god til det, da det kan være med til at give et andet menneske en god dag. Jeg øver mig i hvert fald på at være opmærksom på andre mennesker.

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

synes bestemt
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 14:08

også at de danske mænd kan "det der"....

For mindre end en uge siden drejer jeg rundt om et hjørne i københavn - der står en fyr - øjenkontakt - han siger Hej - det gør jeg så også, hvorpå han siger: "du ser dejlig ud"....

Sendte stort smil tilbage og sagde - "det gør du også" - og så for jeg ellers videre ned ad gaden.....

(hmmmm - sku sq egentlig ha' gjort noget ved det - han SÅ virkelig dejlig ud )

Har også for nylig fået et fra en kvinde: "du har sku da en fantastisk udstråing....." øhhhhh - TAK :)

KH:)én der trods alderen stadig modtager rigtig mange komplimenter,- og også gi'r dem....

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 14:40

er bestemt ikke genert, men jeg bryder mig altså ikke om komplimenter, så jeg gir' heller ikke komplimenter til andre, nok fordi jeg helst selv vil være fri for dem.

Komplimenter ang. sko, tøj, og lign. er ok, men personlige komplimenter bryder jeg mig ski' ikke om.

Underligste kompliment (hvis det kan kaldes det) jeg nogensinde har fået, fik jeg af en kvinde i en sauna, jeg var nok 15-16 år og hun var en del ældre, hun sagde: "nøj hvor du har en flot og s.xet krop", ja- det kan godt være at hun mente det godt, men jeg syntes altså det var ubehagelig og forlod saunaen ret hurtigt

Helen

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

Ja, Pia...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 23:22
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor du har fundet den smiley, den er bare for sjov!

Lene
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 00:23

Det kunne man næsten heller ikke forestille sig! Du og bilen er jo nærmest et par.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

0
0
Svar på denne tråd

smiley
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 09:02

Kan ikke huske hvor jeg har fundet den - der er masser af steder med gratis smilies, jeg tager så dem jeg har lyst til at bruge og lægger på min egen server, så jeg ikke bruger andres båndbredde på det eller skal holde styr på links.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Komplimenter...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 13:08

Jeg tror faktisk jeg er VIRKELIG dårlig til at give komplimenter, og forklaringen på det ligger sikkert i, at jeg selv er enormt dårlig til at tage imod dem... Og den eneste grund til det er, at jeg bliver forfærdeligt forlegen - og det vil jeg jo ikke udsætte andre for :D

Men selvom det ikke er alle, der er lige gode til at tage godt imod komplimenter, så er jeg ovebevist om at alle husker dem og smiler af dem - om ikke andet, så bagefter 8-)

Jeg var i Rom forrige år, og der stoppede italienske mænd mig i supermarkedet bare for lige at sige, at jeg havde nogle vildt flotte øjne... Det er så uvant, at min reaktion egentlig bare blev "øh...", *rødme*, "hæh hæh", *VÆK*. Vi sad hele klassen på en restaurant hvor en ung tjener stopper op og kigger vildt underligt på mig, hvorefter han bare på engelsk siger noget i stil med "..ja undskyld, men dine øjne er bare utroligt smukke og specielle".

En ting som også er fedt, er at blive stoppet på gågaden af en anden pige/kvinde, som roser f.eks. ens sko/jakke/whatever og spørger, hvor man har købt det... Det er jo rart at andre giver én ret i, at ens tøj er fedt :)

Kæresten min er... bum bum... ikke overvældende god til at give komplimenter, men det er jeg så muligvis heller ikke ;)

Tine & Tulle
Det klinger! :D

-og Plethesten, jo!

(Jeg søger et sted at bo til leje SAMMEN med mine ponyer på djævleøen)

0
0
Svar på denne tråd

Komplimenter
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 20:45

Det er fedt at få komplimenter, selvom det kan være svært at tage imod dem...

Jeg vil give dem der har nævnt det, ret i at det er fedt at få komplimenter fra andre piger, for ja, det kan som regel virke mere oprigtigt og helt uden bagtanker... eller komplimenter som det måske ikke lige var direkte meningen man skulle høre.

Kan huske engang jeg var til fest, og der sidder en pige lidt fra mig, som jeg stort set ikke havde snakket med. Lige pludselig, uden anledning, fortæller hun mig at hun synes at jeg er vildt køn, og har nogle flotte kindben... I kan tro at jeg også rødmede stort der, men man voksede da også lige adskillelige centimeter ;)

Det kan være et kæmpe boost på ens selvtillid, som i mit tilfælde i forvejen ikke er for stor.

Jeg kan sagtens selv give komplimenter, det er også fedt at give, og se andre folk blive glade. Jeg tænker desværre ikke over det så tit, som jeg egentlig gerne ville.

Mvh. Nadja.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider