|
|
| Til alle elever/lærlinge på HN |
|
|
Jeg synes det kunne være sjovt at se hvor mange elever vi er her inde, tænker ikke på skoleelever, men elever i erhvervslivet. Hvornår er du færdig, hvad alver du mv. Åhh... jeg tror vi alle kan blive enige om at vi glæder os til at være færdige, så vi kan tjene liidt mere om måneden, og lave det samme som vi gør  Selv er jeg kontorelev hos en ejendomsmægler, så lige pt har vi jo ikke helt så meget at lave. Jeg har meget ansvar på mit kontor, hvilket jeg synes er super. jeg står for alt indkøb til kontoret mv. Jeg er færdig d. 30/7 2009, så jeg er begyndt at kunne se en ende på det hele. Så er det dig 
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er elev |
|
|
hos en landmand med jerseykøer.. og det er det bedste sted jeg har været i min praktik.. jeg er selv 19 og er først færdig engang januar 2011, fordi at landbrugsskolerne har lukket ned for modul 2 i januar 2010 så jeg har valgt at tager 9 måneder mere i praktik.. men har nu heller ikke travlt med at blive færdig..
M.V.H Bette=D Nu ejere af Mirain Tibet Welsh sec.B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er administrations kontorelev i et transport firma. Og JA jeg glæder mig også til at blive færdig og tjene nogle flere penge  Det er ldit svært at beskrive hvad jeg laver, for det første laver jeg 100 forskellige ting, og det er rimelig "intern" snak Men jeg kan da fortælle at jeg sidder i en afdeling som kaldes projektafdelingen, og de har med håndtering af jord at gøre. Så det deltager jeg self. i, men udover laver jeg mange forskellige ting for mange forskellige afdelinger. Jeg er færdig d. 30/4-2009  Jeg har sidste skoleperiode her i december, og jeg skal formentlig skrive fagprøve i feb/marts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indkøbselev |
|
|
Jeg er 21 år og indkøbselev i et reklamegave firma.. Sidder primært med profil tøj.. Jeg bliver udlært d. 4 Januar, men skal allerede til eksamen her d. 27 november så er max nervøs... Men det bliver dejligt at være færdig med uddannelse så man kan tjene penge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er elev |
|
|
hos et stort medicnialfirma. Har siddet et år i en marketing afdeling og været fokuseret på et produkt og hjulpet med et par andre relaterende. Pt er jeg i en intern service afdeling, hvilket jeg syntes er overraskende spændende. Jeg laver alt fra booking af rejser, møder etc, til håndtere og vurdere sponsorater udefra. Jeg har meget eget ansvar, hvilket tiltaler mig en del. Jeg føler mig ikke som en elev, og tror heller ikke mine kollegaer gør...kun når jeg skal på de obligatoriske skoleophold. Jeg er færdig juli 2009, og ved ikke om jeg glæder mig eller ikke gør. For er efterhånden ret glad for mit arbejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læser til Teknisk Designer |
|
|
Jeg er elev inde Cowi A/S men er pt. i skole lige nu, hvor jeg er igang med mit afgangs projekt. Skal til eksamen d.16/12-2008 Mvh Signe
The Highland Pony Society.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjuadgfkuysafd |
|
|
Jeg er elev indefor landbruget. Har arbejdet med både køer, svin og heste. Den fedeste oplevelse var da jeg tog til Island i april 2008, hvor jeg prøvede mine evner af på en gård deroppe. Kan klart anbefales! Er 25 år og skulle gerne afslutte uddannelsen engang i 2010. Det er et hårdt erhverv, og man skal være klar på lidt af hvert. Men elsker dyrene, og er da ikke i tvivl om at mit liv skal dreje sig om dyr (mest heste!).. på den eller anden måde:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
Katla fra Hala |
| Dato:  |
14-11-2008 13:58 |
|
Jeg er elev som dyrepasser og er færdig med uddannelsen i 2011 eller 2012. Jeg leder pt. efter læreplads og her i morgen tager jeg så til Island for at prøve kræfter af 
♥ Elsker min ismule Kjárni <3 , Du er ALT ♥ - Nu med China House Donatello I'm Cool ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er... |
|
|
.. er også igang med at blive dyrepasser.. Jeg er i lære på statens serum institut hvor jeg får specialet med forsøgsdyr, og er rigtig glad for det.. Jeg er færdig i november 2009
Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges. Fejlkøb, aldrig brugt Se præsentation for billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er... |
Carina 1 |
14-11-2008 16:50 |
|
også elev. Salgsassistentelev i Rema1000. Guuud, hvor jeg glæder mig til at være færdig. Der er dog et stykke tid til januar 2010. Dog har jeg fagprøve allerede i august 2009. Hvad jeg laver... Tjah... alt hvad der har med butikken at gøre. Varebestilling, vareopsætning, kreditering af varer, hjælper kunderne, sidder i kassen, osv osv... Er i øjeblikket 'fungerende førstemand', da vi har manglet en siden august, og den nye først kan starte 1. december. Det lyder helt som om jeg ikke kan lide at være der, men er skam meget godt tilfreds. Købmanden og hans kone er supersøde, og der er en rigtig god kemi mellem os.
Carina Klap lige hesten The Word was the Word, and what a Word it was!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Er i elev i føtex Mere spændende end man som sådan lige går og tror.. Enormt glad for det.. Bliver færdig engang i 2010.
Hilsen 007.DK Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag. Til dig som fortjener det!  Kleenex medfølger, til de ekstra trængende. RIP-Gillir <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beslagsmedelærling |
|
|
Jeg er i lære som beslagsmed på 2. år og har en super superfed læreplads med højt fagligt niveau og de bedste kollegaer samt en herlig mester  Bliver færdig engang i 2011 
Hilsen JP -der er i lære som beslagsmed!  Lækkert wrap i ca 40 kg´s baller sælges (ret tørt) Kan leveres! Slåning,vending og wrapning tilbydes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farmer :-) |
|
|
Ja, på mandag (d. 17/11) afslutter jeg min uddannelse som "Faglært Landmand - med speciale i heste". Jeg har tidligere passet svin, men er pt. på en kvæggård, hvilket jeg er rigtig glad for Desværre kan jeg ikke holde til det, så jeg skal ud og finde et nyt job.
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"
Unette, Amadeus, Hetja & Kevin - mine hypper!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laang tid |
|
|
Ja selve elevdelen af min uddannelse er jeg færdig med om 8 mdr.. =) så der er forholdsvis kort tid igen. Desværre for mig - mangler jeg lige ca. 6 år på skole endnu før jeg kan kalde mig enten registreret eller statsautoriseret revisor =) Heldigvis kommer jeg til at fungere som det der i daglig tale hedder revisor assistent efter endt elevtid. Dvs. man fungerer som revisor men kan bare ikke selv underskrive regnskaberne, men laver ellers næsten alle de samme opgaver. Så selvom det nogle gange virker som meget laaang tid endu, ville jeg ikke bytte dette job for noget, det er perfekt for mig =) vh Helena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra ♥Maxi♥ |
14-11-2008 20:38 |
|
Jeg er elev i fakta  jeg startede den 4 august. Og nu er jeg så igang med mit praktik ophold 
Yderst dejligt. Og det gør det så ikke bedre at man lige har fået gode karaktere. Fem 10 taller Syv 3 taller 
Sandra nu med Maxi <3 Danske mestre - 2006/2007 F.C.København Hvorfor være negativ når alt det positive gør dig glad Oldenborger købes 160 - 167 i stang 20 - 25.000 Kr hurtigst muligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| what.. ? |
|
|
Man kan da ikke få 3, eller hvad ? Jeg er selv landbrugselev. Har både prøvet kvæg og svin. og nu arbejder jeg med svin. Helt klart min farvorit.
Sofie med Spøgelset Økologi er IKKE = dyrevelfærd!! Konventionelt landbrug er IKKE = dyremishandling!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hulubulu... |
|
|
Jeg er 21år og er i lære som anlægsgartner... Rigtig fedt job.. Jeg har været inde for faget i laang tid (3år ca) men gik først i lære i Marts mdr. så er færdig den 30/6-11 tror jeg nok.. Det er ikk noget jeg hænger mig i, for jeg er glad for mit job. Og glad for at være der hvor jeg er, og så er det jo fedt med muligheden for at lave en masse "orange"  Lækkert med ekstra penge når man er lærling  //Katja
----*Apasia "FEDE" Egelund*---- ---[Smerte er bare en svaghed, der forlader kroppen]---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| landbrugselev... |
|
|
nemlig... jeg er os igang med landmandsuddenlsen, men er dog lige startet på skole igen... har lige arbejdet 1 år med 48 heste i alle former og størrelser på et ridecenter.. jeg er færdig i 2011... og så tager jeg nok til udlandet, alt efter hvor jeg er med min ridning...
^*~ Nadja & Max ~*^ .:* Nu med den skønne Max Nobel *:. >> Du vil altid være i mine tanker Flæbe << .:* slap a og gi dig tid, stress er en ond ting *:.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse. |
|
|
Kan ikke være helt med endnu. Skal først starte på Hg til Januar. 
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene
www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk
Lækkert og velgående hoppeføl sælges.
Fuldblodshoppe kårede i DH sælges.
Evt. bytte med bil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
15-11-2008 22:20 |
|
Jeg er landbrugselev, og er i lære på min nabo´s svinefarm. Jeg regner med at jeg begynder at tage min udannelse på Grindsted Landbrugsskole fra August 2009.
Hilsen Helene
- Som rider på hesten Foxi!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uddannelse.. |
Gitte (Tyran) |
15-11-2008 22:57 |
|
jeg er elev på en kvæggård, med 120SDM og 11RDM malkekøer + opdræt. jeg står for morgenmalkning, fodring, brunstobservation, tyrevalg, strøning, øremærkning, generelt opsyn og pasning af ungdyr. samt pløjer, harver sår, tromler og kører halm i sæconen -og jeg ELSKER mit arbejde.. ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er kontor elev |
|
|
jeg er all round kontor uddannelse. Det vil sige at når jeg er færdig, så bliver jeg kontor assisten med speciale i administration. Det første sted jeg sad, læste jeg korrektur, skrev breve, registredede dem osv. Nu sidder jeg i udviklings afdelingen og her er noget mere spændende! Jeg sider med alle tilmeldingerne til medlemmernes kursuser. Om der er plads og om de har de rette kvalifationer. Jeg er færdig med min prøvetid her 28 nov - og har lige fået at vid eat jeg bliver fastansat som elev. Dejligt! Så hænger de sq på mig  Jeg startede 1 sept 2008 og bliver færdig den 31. august 2010 - HVis alt går efter planen  På stedet får eg lov til at komme på en masse kursuser og her om 14 dage skal jeg til at gå til intensiv engelsk ( kun mig på holdet - der er også en masse andre der får sådan noget undervisning) i arbejdstiden. Super lækkert. Har faktisk rigtig mange goder - og er rigtig gld for at være derinde. Og ja, det jeg laver lige nu er jeg rigtig glad for!
<3 med katten Bella <3 Blå stævne jakke sælges. Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.
Med en dejlig killing i hjemme snart!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Neej men her kan jeg |
|
|
Jo være med. Jeg er godschauffør lærling Ved Niels Pedersen & Sønner i Aalborg. Er færdig engang i 2010 April/ Marts måned. Men min kontrakt udløber i juni 2010. Og der skulle jeg gerne kunne kalde mig selv for faglært chauffør med svendebrev og det hele.
Nu Med Læreplads... Og Påbegyndt Chauffør Uddannelsen.. Den Tossede Vognmand ER Fundet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Logistik elev |
|
|
Jeg sidder som logistik elev ved SCA Packaging i Grenå. Jeg sidder med indkøb, planlægning af ordre betilling af rulle og rigtig mange andre ting, og man får rigtig meget ansvar. Jeg skal aflevere min problemformulering til fagprøven her i uge 4 og så skal jeg til eksamen engang i foråret. Det er et rigtig godt set, men jeg glæder mig rigtig meget når jeg er udlært og får noget mere i løn.. 
Helle Andersen Med Charlies Doc Sockett AKA Pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frisørelev |
|
|
Jeg er i lærer som frisør. Og er færdig april 2011. Men desværre har min uddannelse også taget en stor del af mit hesteliv fra mig. Pga. arbejdstider, og ikke mindst den meget lille elevløn.
Men udover det er jeg rigtig glad for det. Og glæder mig til jeg bliver færdig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontorelev |
|
|
Jeg har været elev i snart 3 år - eller det vil sige, at jeg har været elev de 2 år, og så har jeg været på barsel i 1 år... Anway, så er jeg pt. igang med fagprøven og skal aflevere på fredag, så lige nu er jeg igang med korrektur. Opgaven er som sådan skrevet færdig, og skal derfor "bare" rettes - hvilket de næste par dage skal gå med. Mine kollegaer er ved at læse korrektur, så regner med at min mandag går med deres rettelser og forslag. Opgaven er en undersøgelse af om virksomhedens kursusadministration kan optimeres - og hvis den kan, hvordan. Jeg har haft ansvaret for den daglige kursusadministration siden jeg kom tilbage fra barsel (havde den også inden), så det er spændende at få lov til at lave en undersøgelse om den - og så komme med et oplæg til ændringer... Ellers er mit arbejde præget af stor selvstændighed, hvilket jeg nyder meget, og lønnen er også ok (voksenelevløn)... Mine arbejdsopgaver fordeler sig over kursusadministration, generel administration, marketing, indkøb, ordrebehandling og diverse. Jeg skal til eksamen d. 4. december - og pr. 1. januar har jeg job som teamassistent, hvilket jeg glæder mig meget til.
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art. - Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser - Nu med job i forsvaret...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra ♥Maxi♥ |
16-11-2008 22:37 |
|
Der skal selvf stå tre 7 taller  Tine - Hold da op 
Sandra nu med Maxi <3 Danske mestre - 2006/2007 F.C.København Hvorfor være negativ når alt det positive gør dig glad Oldenborger købes 160 - 167 i stang 20 - 25.000 Kr hurtigst muligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra ♥Maxi♥ |
16-11-2008 22:45 |
|
Der skal selvf stå tre 7 taller  Tine - Hold da op 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tapall |
|
|
Hvordan er det at finde en elevplads som voksenelev? vil nemlig gerne være kontorelev, men ved ikke om de vil ansatte mig når jeg nu er 25år og dermed er dyrere i løn. Har du nogle erfaringer?
Mor til Nova den 8/11-2007
Life is what happening while you´re busy making other things 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var 24 år... |
|
|
da jeg startede 1. januar 2006 - og det var så på alm. elevløn. Da jeg blev 25 år 3. oktober 2006, gik jeg til chefen og spurgte om de ville betale voksen-elevløn... og det ville de. Umiddelbart tror jeg ikke der er de store problemer, fordi man som voksenelev tit har mere erfaring, store viden og andre kvaliteter. Der ud over vil virksomheden få tilskud til din løn, hvis du ansættes med voksen-elevlønskontrakt. Men det afhænger også om du vil i det offentlige eller private - for i det private er der vist ikke rigtigt noget der hedder voksen-elev, ligesom der er i det offentlige regi. Jeg synes du skal klø på, og finde nogle gode elevpladser - for det betyder meget! Held og lykke
Hilsen Gitte - Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke... - Der tages forbehold for fejl af enhver art. - Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at benene vokser - Nu med job i forsvaret...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om 3 måneder |
|
|
er jeg færdig som kontorassistent med økonomispeciale. Jeg arbejder i et vvs, blik og ventilationsfirma hvor jeg sidder med regnskaber, bogføring, fakturering, løn, afstemninger og alt andet kontorarbejde, da det er mig folk kommer til hvis der er noget de skal have lavet, skrevet, bestilt osv. Jeg er blevet fastansat samme sted efterfølgende, så jeg ikke skal ud og søge nyt arbejde som nyuddannet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elev... |
|
|
Er elev på generelt kontor på Skolepraktikken i Skive... Sidder pt. i marketing. Har været igang siden 1. oktober, og synes det er okay. Ikke det mest ophidsende job at sidde og lave reklamer en hel dag, men har lige været syg, så ved ikke om jeg må lave noget i e-handel for ved ikke om de fik styr på alt det der var ged i! Så jeg har lang tid igen... Heldigvis skal jeg ikke sidde begge år i marketing, men rundt og prøve de forskellige afdelinger. Forudsat jeg ikke finder en læreplads altså 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Som jeg har forstået det, så er det med Voksen-elevløn ikke noget krav. det er noget nogen har fundet på, da man åbenbart skal have mere så Jeg gik i klasse med flere voksen-elever og de fik alle lidt mere i løn! -vores firma gør det ikke. Du må bare ud og søge, de ansætter gerne kontorelever lige pt, pga "krisen", de er jo ikke så dyre at have 
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elev efter hgs |
|
|
er der en der kan fortælle hvordan det foregår? jeg har studentereksamen så skal først ud og supplere med en hgs. Hvad sker der hvis man ikke kan finde en elevplads?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nightwish <3 |
|
|
Yay xD Jeg er ude på DCJ (nu JU), landmand dyr/hest (eftersom hesteudd. lige er udgået) Færdig om 3½-3 år o.O Snart praktik, i Norge 
Mvh.
Charlotte Berwald <3
Slå mig sagde masserkisten, nej sagde sardisten xD www.webhorse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøver igen |
|
|
Det jeg egentligt gerne vil vide er hvor let/svært det er at finde en elevplads som kontorelev?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Voksen-elev |
|
|
Anneberg: Hvis du ikke får en elevplads efter HGS, så står du uden job og uddannelse...
Men jeg tvivler nu på, at du ikke får... Man behøves nemlig ikke starte på et bestemt tidspunkt - jeg startede selv 1. januar 2006, en anden 1. november 2006 og virksomhedens nye elev startede d. 1. oktober i år.
Men nej - jeg vil ikke mene det er svært at få elevplads selvom man er "oppe i årene"... Som jeg også skrev tidligere, har du nogle andre kvaliteter at byde på end en på f.eks. 19 år. Du har måske nogle års erfaring på arbejdsmarkedet, en anden uddannelse eller lign. Alt dette skal du fremhæve i din ansøgning... plus alt det andet gode ved at vælge netop dig.
Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor, men som Micelle (Molin) skriver, så kradser krisen rundt om, og elever er billigere i drift end udlærte kontorassistenter. De kan så bare noget mere, men økonomisk set, så tænker utrolig mange virksomheder i kroner og øre. Der udover får virksomhederne et tilskud til elevens løn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|