Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At hente hund fra Sverige
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:02

Jeg skal hente den dejligste Welsh Corgi Cardigan fra Sverige på torsdag.

Nu vil jeg så gerne vide om der er noget jeg skal være ekstra opmærksom på...hvilke forhindringer kan vi forvente?

Hvad skal jeg have med.....hvad skal jeg have klar?

Ih alstå hvor jeg bare glæder mig!!!

0
0
Svar på denne tråd

hmm........
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:19

jeg ved kun at man skal snakke med føde vare styrelsen ang at få den ind i dk. samt den skal ha nogle vac.

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:34

du skal registreres som importør ved fødevarestyrelsen for det første.

Du kan læse meget mere her: www.foedevarestyrelsen.dk/ ImportEksport/Import_dyr/ forside.htm

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:37

Jamen på fødevarestyrelsens hjemmeside står der regler for hvis det er med salg eller avl for øje....

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:40

Har fundet det på fødevarestyrelsens hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:41

men du har vel også købt en hund der?

Ligemeget hvad skal du reg. når du fører et dyr ind/ud af landet.

jeg blev også registreret eksportør da jeg solgte et føl til Sverige.

Mvh Nina Nielsen

og Logik Møldrup

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:54

Plethesten : Lige umiddelbart er det ikke de samme regler der gælder.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:02

tjo det er nu mere eller mindre det samme om du importerer eller eksporterer.

Du skal registreres og dyret skal godkendes af dyrlæge og have pas med de rigtige vacc. og papirer i orden.

Mvh Nina Nielsen

og Logik Møldrup

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 12:27

Plethesten: Tak for linket.....jeg ledte selv lidt og fandt dette, som jeg vælger at holde mig til, det er mere overskueligt

www.foedevarestyrelsen.dk/ ImportEksport/Import_dyr/ Hunde_katte_fritter/forside.htm

0
0
Svar på denne tråd

Husk...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 13:35

at hunden stadig skal vacc mod rabbies medmindre du har fået særskilt tilladelse igennem fødevareregionen, jf. det link du selv henviser til :-)

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 17:24

Tina20 : Jep det skal jeg nok være obs på.

Har sendt et link med listen til avler. Men hun er vandt til at sælge til udlandet, så tror forhåbentlig hun ´har styr på det.

0
0
Svar på denne tråd

Tag den med hjem !
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 22:41

Hvorfor ikke bare proppe hunden ind i bilen og köre hjem ?

Rabbis vac i Danmark ?? Nej

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 23:01

Altså min lille skønne bassemand - Frodo - ham skulle vi ikke gøre andet med en at starte bilen og kører 3 timer ind i Sverige, betale restbeløbet og køre hjem igen.

Vi talte med vore dyrlæge og fik at vide, at vi intet skulle foretage os bare hente hvalpen.

Næh det er først hvis du vil have den med over grænsen til Sverige, der blive svært på grund af rabbies vacc kun må være et vist antal måneder.

Jeg ville bare kører derop hente min nye hvalp og køre hjem igen.

Et stykke med nutella og dagen er reddet

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 13:49

"Bare tage hende og køre hjem" Ja det er også det sidste jeg har fået af vide....det er vist noget med at Sverige er et Rabies frit land, så det der er vigtigt er hendes stambog, ID og et ejercertifikat, på at hun er min hund.

Hun er bare så skøn skøn skøn!!

0
0
Svar på denne tråd

Ej tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 15:13

Stine... hvor jeg glæder mig til at se billeder er skønheden

Pernille

Team CoDa OX, distanceridning.

0
0
Svar på denne tråd

Rabies
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 15:51

Ja, Sverige er rabies frit land. Men du skal have en hund fra Sverige til DK, ikke ? ergp ingen rabies vaccine. Ingen ormekur eller kontrol nogen steder.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

fra sverige
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 21:16

prøv lige at læse under "rejer med kæledyr" m.m. inde på: http://www.fvst.dk

Der står bl:

Indførsel af uvaccinerede hunde, katte og fritter yngre end tre måneder

Der kan indføres personledsagede hvalpe, killinger og fritteunger fra EU-lande, samt personledsagede hvalpe og killinger fra de tredjelande, som står opført i Del B og Del C til bilag 2 i Kæledyrsforordningen, og som ikke er blevet vaccineret imod rabies, såfremt man forud for indførslen har fået en tilladelse hertil fra den lokale fødevareregion.
Hvilke lande kan man få uvaccinerede dyr fra?

Ansøgeren skal være bosat i Danmark

Der kan kun gives tilladelse, når ansøgeren er bosat i Danmark og har købt en uvaccineret hvalp eller killing i udlandet eller flytter til Danmark med en uvaccineret hvalp eller killing.

Ansøgning om tilladelse

For at kunne få en tilladelse, er det en forudsætning af dyret er ID mærket med chip eller en letlæselig tatovering, har et dyrepas (EU-land) eller et veterinærcertifikat (listet tredjeland) afhængigt af, om dyret kommer fra EU eller et land uden for EU, og at det er personledsaget på indførselstidspunktet.

Ansøgning om tilladelse skal sendes til den lokale fødevareregion senest 30 dage før det ønskede indførselstidspunkt.

Det er bare et udsnit af det - så det afhænger jo selvfølgelig af hvilket forberedelser avleren har gjort.

Men tillykke med hvalpen!

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Fødevarestyrelsen min bare..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2008 22:30

Jeg købte hest i Tyskland, og var vældigt obs på regler mm. Kontaktede Danskerne, blev registreret som importør, kontaktede tyskerne, satte himmel og jord i bevægelse og blev lovet guld og grønne skove - og så ventede jeg ellers. Der skete IKKE EN SK*D, ingen brev ang. registrering som importør, ingen tysk kontakt, intet.

Så puttede vi hesten i traileren og kørte den over. Det tog en uge, så fik jeg et brev, og to uger til så blev jeg ringet op af tyskerne. Men der var det jo lige som om det var lidt for sent.

Man skal følge reglerne, men man skal heller ikke r*vrendes.

/Lene

Min elskede Basse, 15/09/08.

When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.

Nu med Cargo B

400 g. Dækken i 160 cm til salg

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=276051&t=276051

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er nu det for noget Stine!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 09:48

skal i have en lille lækker bisken også :-)?

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Mine tre overskønne heste:
- Pintohingsten Jack D
- Hingsteføl Joker (som har store drømme)

- Knabstrupper Makron

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 20:03

Pernille : Du skal nok få rigeligt af billeder.....hun er bare så bedårende!!

Jeg har altså svært ved at samle mig om de regler

HundeGitteMor : Jep skal have en lille lækker bidsken...huner så nuser!!

Har jo ikke hest og får det heller iokke før jeg har fået de børn jeg nu engang skal have.

Er begyndt til agility med Ally. Hun og jeg eeeeelsker det og hun er virkelig dygtig og lærenem....så lærenem, så vi kunne springe et hold over....det er kun min kluntethed der sænker hende. Så når den nye lille skønhed er gammel nok, skal jeg gå med hende også. Vi dukker helt sikkert også op hos dig til noget socialtræning!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hent den
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 22:12

Hvem vil du vise papirerne for hvis du registrede dig og holt alle regler ? Der er ingen toldere på DK siden af broen.

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 06:48

Skallstorp : Jeg kan vel tvinge et par forbipasserende ind til siden.....det må vel gælde mere end rigeligt

Nej, hun kommer om bag i bilen og så bliver hun en dansker gør hun så

0
0
Svar på denne tråd

Hvalp fra sverige til DK
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 14:36

Jeg hentede min hvalp i Sverige april 2007 - han var 8 uger, og altså ikke gammel nok til rabies-vacc.

Derfor: blev han chippet, erklæring om han ikke har været i kontakt med vilde dyr underskrevet af opdrætter, sendt ind til fødevarestyrelsen, som sendte en godkendelse af import af hvalpen til mig. På dette brev, som skulle medbringes ved indførsel i Dk, stod hvalpen chip.nr og race, samt hvilken dag den skulle indføres.

Dette er den gældende procedure. Om dine papirer så bliver tjekket eller ej, det er op til den enkelte dag. Jeg fløj med min, og vi fik ikke tjekket papirer i tolden, men de tager stikprøver.

Desuden skal du være opmærksom på, at hvis du ønsker at få registreret i din hvalp i DKK, så SKAL du være i besiddelse af dette papir, eller et bevis for rabiesvacc givet inden import.

Ellers vil DKK ikke registrere hunden, selvom den er i SKK, når ejeren er dansk bosat.

Mvh

Stine

Galopmenneske

- forkærlighed for military og pintoer

-Dumle, hingsteføl efter Samondo & Marotts Paisha. - TIL SALG, se præs

-Dafina, hoppeføl efter Samondo & Siparo. - TIL SALG, se præs

0
0
Svar på denne tråd

welsh...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 14:47

Fra hvilken avler i sverige skal du hente en lille corgi? har selv hentet en hos kennel nicknames og der var ingen problemer. Problemet er først, hvis hunden skal tilbage til Sverige igen.

Overvejer nemlig selv at få en fra Nicknames igen her til foråret 2009.

**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

SUPER børnepony m. udstyr sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  17-11-2008 18:32

Trine : Hvad var proceduren da i hentede?

0
0
Svar på denne tråd

proceduren
Forfatter: 
Dato:  19-11-2008 22:06

proceduren var simpelt, alt papir arbejder var klaret fra sælgers side. Vi rejste ind i landet efter hende og rejste ud igen uden problemer. Hunden var endda med i skibets restarant og spise på vej hjem

Jeg ved der skal være foretaget rabies vaccination og laves EU pas før ud rejsen idag med den nye hvalp. Men alt dette står kennel nicknames for.

Hvor henter du hvalp?

**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

SUPER børnepony m. udstyr sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider