Min far døde for 2 år siden og familien (mor+2 børn) blev enige om at skifte da det gav nogle skattefordele.
Min mor valgte at få sig en lejlighed i KBH og huset skulle sælges. Det blev dog først sat til salg for 6 mdr siden altså 1½ år efter min fars død. Og det kan ikke sælges og er begyndt at koste mange penge at have stående. Advokaten siger at arven sagtens kan opgøres nu men at min mor jo så står med huset selv.
Hvilket hun ikke gider -for så er det jo hendes penge i stedet for vores.
Det irriterer mig ærlig talt rimelig meget da hun har mange mange millioner på kontoen efter div livsforsikringer og min fars pension. Samtidigt sidder hun på livsvarrig pension via min fars arbejde (lang historie men sådan var det inden for hans branche). Der ville være et par 100tusiden til hver af os børn men det falder jo by the day og når arveafgift osv er betalt så er der ikke meget tilbage. Slet ikke hvis der går evigheder inden det hus er solgt.
Måske det lyder sådan lidt grisk men havde virkelig set frem til at få muligheden for at udføre en livsdrøm med de penge -og som en mulighed for at få alt det sygdom og død på afstand. Havde ihvertfald ikke lige forestillet mig at de skulle bruges på min mors dobbelte husleje...
I mens nyder min mor livet med lange rundrejser i Peru og jævnlige rejser til lejlighed i Nice.
Har hørt om noget gratis advokat rådgivning. Nogen der kan fortælle om dette -kan man bare gå ind og få gratis rådgivning og tager de kun visse sager og ikke mit tilfælde?!