Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rådgivning for dødsbo
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 18:55

Min far døde for 2 år siden og familien (mor+2 børn) blev enige om at skifte da det gav nogle skattefordele.

Min mor valgte at få sig en lejlighed i KBH og huset skulle sælges. Det blev dog først sat til salg for 6 mdr siden altså 1½ år efter min fars død. Og det kan ikke sælges og er begyndt at koste mange penge at have stående. Advokaten siger at arven sagtens kan opgøres nu men at min mor jo så står med huset selv.

Hvilket hun ikke gider -for så er det jo hendes penge i stedet for vores.

Det irriterer mig ærlig talt rimelig meget da hun har mange mange millioner på kontoen efter div livsforsikringer og min fars pension. Samtidigt sidder hun på livsvarrig pension via min fars arbejde (lang historie men sådan var det inden for hans branche). Der ville være et par 100tusiden til hver af os børn men det falder jo by the day og når arveafgift osv er betalt så er der ikke meget tilbage. Slet ikke hvis der går evigheder inden det hus er solgt.

Måske det lyder sådan lidt grisk men havde virkelig set frem til at få muligheden for at udføre en livsdrøm med de penge -og som en mulighed for at få alt det sygdom og død på afstand. Havde ihvertfald ikke lige forestillet mig at de skulle bruges på min mors dobbelte husleje...

I mens nyder min mor livet med lange rundrejser i Peru og jævnlige rejser til lejlighed i Nice.

Har hørt om noget gratis advokat rådgivning. Nogen der kan fortælle om dette -kan man bare gå ind og få gratis rådgivning og tager de kun visse sager og ikke mit tilfælde?!

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

1234567889
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 19:54

Hejsa

Jeg kan desværre ikke hjælpe i denne sag men kan sagtens følge dig. Jeg syntes ikek du lyder grisk men som en fortvivlet datter der bare gerne vil have ro på nu.

Jeg ville ringe til en ganske almindelig advokat og høre om han evt kan hjælpe også med evt at fortælle hvor man kan søge gratis hjælp.

Jeg kan på en måde godt forstå din mor og på en måde ikke. Da der er flere aspekter i dødssager samt arvesager. Men 2år er langt tid...

Pøj pøj med det hele..

Knuser Annette

Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy

Drøm sødt min elskede Octavia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår ikke rigtigt
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:12

du skriver at i valgte at skifte dengang - hvorfor i alverden har du/i så ikke fået jeres penge? Huset skulle vel blot værdivurderes og derefter skulle jeres mor have givet jer arven efter jeres far.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

Sys 1....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:17

Det ville jeg også mene men efter som jeg INGEN anelse har om regler har jeg gået ud fra at jeg ville høre noget når det var klar og ikke selv skulle rykke for det.

Det er derfor jeg ville høre en "udenfor part" om hvordan og hvor ledes. Aner intet om arv...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

kgh<lkhjkf
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:21

Enig med Sys, din mor burde udbetale jer den arv, der tilfalder jer (%25, da I er to livsarvinger).

Når dødsboet er skiftet og gjort op, så er det ikke jeres hovedpine, at din mor ikke kan komme af med din fars hus - om hun har fået pengene for salget huset eller ej, så skal hun udbetale til jer for egen lomme, i og med dødsboet er skiftet og gjort op.

Du skal finde dig en advokat, som kan gøre krav på arven for jer. Dog skal du ikke regne med gratis retshjælp, men at advokaten tager alt mellem 500kr-2500kr i timen.

Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning:

Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.

0
0
Svar på denne tråd

Har skifteretten
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:27

været indenom denne sag? I så fald kan du rette henvendelse der og søge råd og vejledning. Når man er enige om skifte, så er der som regel altid en advokat indblandet - var der det i jeres sag dengang? Har i underskrevet papirer ang. privat skifte - det må i næsten have gjort. Hvis - så få fat på den advokat fra dengang. Det er normal procedure ved privat skifte, at det går gennem enten skifteret eller advokat - det er derfor jeg undrer mig lidt ?? Man underskriver normalt papirer via en advokat ved privat skifte og så plejer det at gå helt af sig selv - d.v.s. - din mor skal udbetale dig og din søskende jeres fars arv, efter fratrækkelse af arveafgift.

Ellers ved jeg ikke, hvad du skal gøre - udover selv at hyre en advokat. Du kan få råd og vejledning gennem advokathjælpen, men ikke en decideret hjælp.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

Arveforskud....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 20:41

Da jeg kan læse at din mor har en god økonomi, tænkte jeg har hun mulighed for at give i 2 børn et arveforskud? - der må gives 56.800 kr til hver barn i år 2008 uden skatteafgift.

Jeg er ikke inde i diverse regler ang. opgørelse af arv, men når din mor sidder i uskiftet bo, er det så ikke hendes beslutning at sælge huset og at få et evt. overskud fra huset??

Min mor sidder i uskiftet bo, og regner ikke med at arve noget før hun skal herfra - hun har bla solgt 2 biler, de var jo efter min fars død nu hendes, nu er huset hendes og hun kan sælge det hvis hun har lyst uden at vi skal have del i pengene - vi er 3 børn og var ikke med i skifteretten, vi havde ikke indflydelse på om min mor kunne komme til at sidde i uskiftet bo eller ej.

Jeg kan desværre ikke give dig de oplysninger du mangler, det var mere min egen erfaring omkring det.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Nærrig...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 21:32

Min mor er ikke interesseret i at give arveforskud.

Da min far døde den 9 januar 07 fik vi advokat og revisor på (min mor kontaktede dem). Jeg fik papirer fra advokaten jeg skulle underskrive så hun kunne fungere som bobestyrer og siden har jeg INTET hørt.

Vi valgte at skifte boet med det samme da det sparede 800.000 i skat -da min far var selvstændig. Der har så været noget med hans virksomhed der skulle opgøres men det var færdigopgjort i januar i år -et år efter min fars død. Siden er det kun huset vi har ventet på. MIn mor vil sælge det da det er for stort til hende og hun ikke kan blive boende alene.

Jeg synes bare det er røv træls at hænge på det hus -dels fordi min mor ikke ville sætte det til salg før juni i år-selvom hun vidste hun skulle flytte. Og så at hun ikke vil færdiggøre arven selvom det hele er klappet og klart -så hun ikke skal hænge på udgiften selv. Smart for hende -usmart for os.

Det irriterer mig også at hendes 2 andre børn (hun har 2 der er en del ældre fra tidligere ægteskaber) får glæde at mange af de penge efter min far samtidigt med hun trækker det så meget ud at vores arv bliver brugt på boligafgifter.

Lyder som om jeg er enormt grådig men det er jeg altså normalt ikke.

Skifteretten har jeg intet hørt fra...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

jfhkfjh
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 19:46

Hvis din mor har 2 børn fra et tidligere ægteskab, så arver de ikke din far, da de 2 børn ikke er hans livsarvinger, men hendes særbørn.

Jeg er ret sikker på, at du og din anden søskende kan gøre krav på arven, når nu boet er gjort op!

Effekten af Rollkur/hyperflexion er som med rygning:

Ikke alle dør af lungekræft, men INGEN har godt af det.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 20:34

Jeg syntes du skulle ringe til retshjælp.og fremlægge dem sagen, uden din mors viden, jeg forstår godt det kan give dig luft i hverdagen, hvis du bare får lidt.

Bare husk, hvis du er på offentlig ydelse bliver det modregnet, og så er du lige vidt.

Held og lykke ;-)

UNDERVISNING PÅ FYN TILBYDES, Har TO PLADSER, MANDAG OG FREDAG; SKRIV PB FOR YDERLIGERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

sikke noget...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 21:21

det var da noget kedeligt noget :S

jeg forstår heller ikke helt hvorfor i ikke har fået jeres penge på nuværende tidspunkt, hvis der blev meldt skifte ved hans død. -Og hvorfor i skal vente på at få et hus solgt?! Man udtager jo aktiver til vurderingsprisen og bruger disse i boopgørelser.

håber du kan finde en der kan vejlede dig, så du får det på plads!

GLRosina; hmm, man tager jo ikke arvelod efter førstafdøde ægtefælle hvis man ikke skifter inden sin egen død. -Det medfører at et eventuelt særbarn hos førstafdøde stilles bedre.

:-)

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Uskiftet bo
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 22:33

Din Mor sidder vel i uskiftet bo, hvis i ikke har papirer på andet. Hun har vel fortrudt at skifte med jer. Det er jo HENDES valg. Og ikke dit. Iövrigt kan en bo bestyrer träkke det ud i op til 3 år (Spörg min veninde om det) Og hvorfor kunne din din Mor ikke blive boende. Kort sagt, er der ikke skrevet skiftepapirer dengang har du ikke krav på en bjälde. Gläd dig istedet over at hun nyder livet.

P.S. Man kan skifte privat. Advokat behöves ikke.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider