Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

lyde = glæde i sjælen
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:14

Forleden dag gik jeg på gaderne i Kbh. og i rask trav forbi mig passerede 2 smukke hvide heste for vogn fra de kongelige stalde. Jeg blev helt varm i maven over hestehove lyde, midt i morgen trafik larmen, og så kom jeg til at tænke på, hvilke lyde der gør noget godt for mig, og ingen tvivl:

Lyden af hestehove, samt lyden af heste der gumler på stråfoder en sen stille aften i stalden.

Og skal det ikke være noget med de skønne hestebasser, så helt klart lyden af en delfin der "snakker", kan få mig til at smile uanset hvor dårligt et humør jeg er i.

Og hvad med dig, hvilke lyde giver dig ro i sjælen, eller gør dig glad i kroppen ?

Mvh. Karina

Super smuk irish cob hoppe sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/

Yderst velholdt hus på landet sælges

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=36834

0
0
Svar på denne tråd

cfhgjd
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:31

Ihhh ja... der er ikke noget bedre end heste der gumler... Da jeg var lidt yngre sov jeg tit ovre hos Bobby og blev lullet i søvn af den lyd - hehe, og stille rodet i håret af en silkeblød hestemule... Det var tider... Måske burde man gøre det igen :P

- Og få lidt mere Mmmmhh i livet <3

I dét sekund en hest bliver født,

- Bliver der fundet én til at ride den <3

People in cars looks worse than they are

- People on horses, looks better than they are

0
0
Svar på denne tråd

Lige som du...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:37

.. glæder jeg mig over hestelydene.

Derudover synes jeg at små børn der ler er dejlige (er ellers ikke vild med børn, men en 2-3 årig i et grineflip skal man da være lavet af sten for ikke at blive glad over.)

Lyden af en mild brise over det caribiske hav er også god - sådan med bølgeskvulp, klirrende isterninger i glasset, susen i palmerne bagved og lidt merenguemusik et par hundrede meter væk.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

Det samme her
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:40

Hestelyde og vand, som Lisbeth nævner. Jeg har boet på en gård med en flod ca. 50 meter fra mit vindue - i starten kunne jeg ikke sove pga. lyden af vandet, men jeg blev ganske enkelt afhængig af den skønne brusen efter et stykke tid

Jeg elsker også lyden af regnvejr - sad så sent som i går og havde en voldsom lyst til at åbne vinduet for at lytte til regnens plasken, men der er godt nok ved at være for koldt til det stunt efterhånden.

Efterårshilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Staldlyde
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:45

Jo helt klart skoede hove i taktfast trav henover astfalt, eller endnu bedre brosten - ved ikke hvorfor, men så er der bare dømt julestemning.

Jeg elsker også den ro der er når man lige har fodret. Nu er det godt n ok mest kalve jeg fodrer for tiden og de larmer mere end heste før fodertid. Så er det bare som at komme i himlen, at sætte sig på en halmballe og nyde roen, gumlen og spinden fra alle gårdmisserne der ligger sig på skødet, kravler op på skuldrene stryger sig rundt om en og alle sammen spinder

Kattespind i sig selv er også skønt, samt min fars hunds puttelyde (ikke prutte, men putte). Hun knurrer nærmest eller grynter, eller svært at forklare, sådan lidt ligesom når man vækker folk.

Min kæreste siger næsten samme lyd når han vågner lidt og vender sig for at holde om mig og kysse mig halvt i søvne - så det er dobbeltyndlingslyd.

Oh ja og lyden når man kører et plektar op af strengene på en guitar med distortion - det plejer også at lægge op til et godt groovestykke så det er nok derfor.

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige lyde
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:46

deler samme følelese som jer

Lyden af hestehove imod asfalt kan simpelthen fylde hele mit hjerte med glæde og give med en brusende varm fornemmelse af lykke - helt vildt egentlig.

Og lyder af når hesten står og gumler hø, mens man bare sidder og iagtager den

Og når han brummer, med den dybeste lyd, helt nede fra maven af .. Årh så dejligt!

En kat der spinder (staves?) er også en super herlig lyd

Barnelatter må jeg hoppe med på også - man bliver selv så dejlig glad

og så ellers bare generelt dyrelyde .. fx mine marsvin der sidder og siger deres nuttede lyde inde i buret

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:56

Når man går ude i skoven om sommeren, og kan hører fuglene kvidre, og bladene rasle i vinden Lyden af sommer, i det hele taget

Og så hestens åndedræt ind i mit øre, hvis de lige hviler mulen på skulderen

VH Kamilla

My dream is gonna be my future.

Hej dit lille skælm

Husk din ridehjelm

Det er ikke pjat

Når dit hovede blir' til splat

Livet er hvad man gør det til.

Søger part, 8541

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 22:58

og så også når man ligger stille ved stranden i varmen, og kan hører bølgerne.. Jeg har tit lige taget mig en lur på stranden.. Kan simpelthen ikke lade være med at blive afslappet til den lyd!

VH Kamilla

My dream is gonna be my future.

Hej dit lille skælm

Husk din ridehjelm

Det er ikke pjat

Når dit hovede blir' til splat

Livet er hvad man gør det til.

Søger part, 8541

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider