Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Penge = lykke?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:33

Spørgsmålet er enkelt

Bliver man lykkelig af penge?

Skaber penge lykke?

Nej, spørgsmålet er ikke helt så enkelt.

Jeg tror, at man med mange penge(læs: millionær, o lign) får en del mere frihed. Og jeg tror da også, at man bliver GLAD. Men lykkelig - Lykke kan vel skabes på mange måder.

Lykke behøver vel ikke kun at være materielt? Eller gør det?

Hvad er lykke så? En fantastisk dag med hesten, hunden, veninder, eller lignende? Eller den nye prada taske.

Hhhhm. Det tænker jeg tit over :D Jeg ved da, at det ville være en hel del mere frihed i mit/vores liv, med flere penge. Men om vi ville ende med at være ovenud lykkelig, fordi vi havde råd til at købe os til lykke, det tror jeg ikke :)

Hvad tror I? Lad mig høre :)

(Undskylder på forhånd, hvis det er re-post)

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:37

Nej, aldrig i livet ville penge kunne gøre mig lykkelig... aldrig...

Jeg ville meget gerne vinde nogle penge, dem ville jeg hurtigst muligt forærer til min far, som i den grad har måsen i vandskorpen, eller vel nærmest noget under....

Men nej, lykke er for mig noget helt helt andet.. at det ville kunne gøre mit liv lidt sjovere, ja - det kan ikke diskuteres, det ville også være rart at prøve, ikke at skulle checke prisen, før man overvejede om det var noget man kunne lide

Men lykke, det er noget helt helt andet.....

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Penge = frihed
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:43

Penge giver frihed, man slipper for økonomiske bekymringer, man skal ikke vende hver 50 øre og man er langt mere uafhængig på en lang række punkter. Det vil klart gøre en del ting lettere og det er selvfølgelig dejligt.

Men det er ikke det, som jeg forstår ved lykke. Lykke handler i mine øjne mere om, hvordan man har det med andre mennesker. At man har et godt helbred, en dejlig familie, kæreste/mand og venner.

Man kan sagtens blive lykkelig uden at have penge.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

- nu med to ryttervante heste -

Når krybben er tom

...ja så er Jesus gået!

Dressursadel sælges, 300 kr.

0
0
Svar på denne tråd

penge...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:44

Jeg ville have en hel del lettere ved at føle mig lykkelig, hvis jeg vandt en masse penge..

Når det så er sagt, er penge ikke nok til at skabe lykke..

Men ofte er det den sidste brik der mangler..

Sugar Amira

-min lille klodsmajor og problembarn

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 12:46

Lykke er gensidig kærlighed blandt sine nærmeste.

Lykke for mig er når jeg om aftenen har 100% kvalitetstid med mine børn - vi leger på gulvet, griner og hygger. Det er når jeg henter dem i børnehaven, glæder mig til at se dem efter en lang hård dag på arbejde, og de kommer mig storsmilende, grinende og løbende i møde mens de strækker armene ud og råber 'mooooaar'.. Når jeg kigger ind til dem om aftenen når de sover og jeg kan se de drømmer. Lykken er at trøste dem når de er kede af det.

Lykke for mig er når jeg har god tid sammen med kæretsen og vi virkelig har tid til at nyde hinanden. Det kan være om aftenen over en kop kaffe eller en aftengåtur alene. Lykken er når vi sidder og genopfrisker gode gamle minder. Det er når jeg gør noget godt go betænksomt for ham og han for mig. Det er når vi kan se på hinanden, sige jeg elsker dig og virkelig mærke at det menes.

Et par millioner på kontoen ville gøre mig og min familie lykkeligERE ved at vi kunne komme væk fra vores deprimerende lejlighed. Vi ville ikke behøve at tænke på at dørene falder ned til tider (!!) om der siver vand ned fra loftet i regnfulde perioder, om vi risikerer svamp i kælderen til vinter. Vi ville have masser af opbevaring til alle vores overflødige ting som vi ikke nænner at skille os af med. Rod giver stress. Vi ville have råd til at opleve verden, danne os nye indtryk af fremmede kulturer, være afslappede og have en overflod af tid - til at nyde hinanden. Vi ville have råd til at dele dyre interesser, som vi ikke har råd til i dag. Vi ville have råd til at få en bil der starter hver dag, så vi ikke bliver stressede og i dårligt humør over dét.

Så alt i alt (og sagt igen) - penge vil ikke gøre os lykkelige, blot lykkeligERE!

Mvh Bonnie

Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

www.bjphoto.dk
Søger mange forskellige modeller, listen er opdateret d. 5. november 2008. Kig forbi!

0
0
Svar på denne tråd

Nej Nej.
Forfatter: 

Jeg kan kun sige Nej, du bliver ikke lyggelige af at have penge, men det gør da mange ting lettere.

Jeg har en bekendt som har et sølle ensomt liv, er sådan lidt borderline! har penge nok, men lever et sølle liv, uden venner og famillie.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Penge gør
Forfatter: 

lykkelig hvis man er i den nedre del af verdens fattige mennesker. At kunne skaffe sine børn mad hver eneste dag og gi dem en uddannelse er for mange i de fattige lande lykken.

Vi mellemklasse danskere bliver nok ej mere lykkelige af penge- og dog kan den ekstra frihed penge giver, øge vores lykke ved at vi får tid til det der er betydningsfuldt for os.

Personligt tror jeg, at man har brug for penge til en vis grænse- når man kommer over denne grænse er penge= tryghed og frihed til at gøre som man helt vil her i livet.

Grænsen for hvor meget er nok, kan efter min mening godt være forkellige fra person til person.

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Nej da...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:02

Penge giver ikke i sig selv lykke. Men de kan give en frihed til at opsøge de ting der vil gøre en lykkelig og til at man ikke behøver at have økonomiske bekymringer.

Men de fleste har forskellige definisioner på hvad der er lykke for dem - eller hvilke faktorer der ville være medvirkende til at give lykke.

Og selv om det materialistiske ikke i sig selv giver lykke, er der ingen der kan sige sig fri for at have behov for det.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

At være rig..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:05

Penge gør ikke gør ikke altid en mere lykkelig, men det er på mange måder nemmer når man har penge.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

-ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj.

0
0
Svar på denne tråd

Bare et par hundrede tusind?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:35

Jeg tror ikke jeg ville blive lykkeligere af at have MANGE millioner, men jeg ville nok blive lykkeligere af at have - lad os sige, bare en halv million eller mindre. Det ville give mig lykke på følgende måder:

1. Ingen økonomiske bekymringer: Jeg kunne betale mit banklån ud, jeg ville ikke skulle bekymre mig om hvordan jeg skal betale for resten af min uddannelse (man betaler tuition fee i udlandet, ca. 60.000 for et år) - jeg mangler sølle 40.000 til at færdiggøre min bachelor. Vil jeg have en kandidat, ja så er det jo 120.000 oven i hatten.
  2. Bedre uddannelse: Jeg ville ikke være nødt til at arbejde ved siden af studiet (= mere tid til at blive dygtig!)
  3. Startkapital til egen virksomhed: Ja, det ville jeg have - hvis jeg, når jeg har fået noget erfaring i branchen, ønsker at starte egen designvirksomhed
  4. Råd til at dyrke min hobby: Jeg ville købe en dejlig hest, opstalde den på et lækkert ridecenter, få masser af undervisning, have råd til bil og trailer, så jeg kunne komme til stævner...
  5. Oplevelser: Jeg ville have råd til at rejse i ferierne i stedet for evig og altid at arbejde for at skrabe penge sammen

Det er såmænd mine beskedne ønsker, resten har jeg fint råd til på min SU. Meeen, jeg er såmænd enormt lykkelig på trods af at jeg må arbejde lidt hårdere for at få dem til at gå i opfyldelse!

Min bedste venindes far faldt pludselig om og var død. Han efterlod et stort hus på en af Danmarks mest eftertragtede adresser, stort sommerhus med 180 graders havudsigt samt stor ny Volvo - alt sammen betalt ud. Hun skal godt nok dele med lillesøster, men på trods af de uventede millioner, så ville de nok begge hellere have deres far.

Nu i Malaga - hvor solen skinner, naturen er fortryllende, og

hestene er fantastiske!

0
0
Svar på denne tråd

Penge gør
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:37

dig muligvis ikke lykkeligere.

Med det giver dig mulighed for at vælge den form for elendighed du foretrækker.

Tror egentlig ikke jeg ville bliver lykkeligere, da jeg er super tilfreds med min tilværelse, men nogle ting ville da blive nemmere.

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

Byttes evt. med hingsteføl fra 2008, DV, Trakehner eller lign. efter kårede forældre

0
0
Svar på denne tråd

Mange ting
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 13:45

er/bliver nemmere med kassen i orden, men hvad hjælper millioner hvis man ikke kan sk i d e?

Annette

Ja, sådan er vi heldigvis så forskellige.....

Uanset hvad der sker, står solen altid op igen i morgen.

(Citat: cykelrytter Frank Høj)

0
0
Svar på denne tråd

penge er ikke alt
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:04

Tænk og kunne betale alt man skylder købe alt man gerne vil, til sidst har man ikke noget og ønske sig, man har jo købt alt..

Jeg sætter mere pris på noget jeg virkelig har kæmpet for og spare sammen til, i stedet for bare og kan købe det uden og kigge på prisen... Så hvis vi alle bare have de penge vi kunne have, hvor vil drømmene så være henne, der vil ikke være flere tilbage, hvis i forstå hvor jeg vil hen...

Lykken er at hypperne vrinsker efter dig, eller du får en mule oven i håret, mens du blander foder.

Eller bare rideturen går godt, eller give manden et dejlig knus når han kommer fra arbejde, og så ellers lave mad sammen og hygge sig..

Penge det er bare ikke alt selvom vi skal bruge dem på en måde for og leve...

Uanset hvad der sker, står solen altid op i morgen...

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:37

hvis jeg tænker tilbage - så de bedste stunder jeg har haft, været mens min waanabee datter charlotte var mindre og havde tid til mig - hvor vi bare lavede alt muligt og ingenting sammen- vi var ligeglade - bare vi var sammen var alt godt - trods at det var den tid i mit liv jeg har haft færrest midler mellem fingrene.

i dag hvor pengene ikke trykker, er der ikke nær den samme lykke i mit liv - ja jeg har freja som jeg bruger oceaner af tid på - hun bringer glæde ind i mit liv og jeg kan ikke undvære den lille pony - men altså - hun når ikke op til den følelse som charlotte bragte mig da det var hende jeg brugte alt min tid sammen med - min lille sejlbåd hygger jeg mig da med - sådan da - det vil sige at jeg ligger derude og savner charlotte og freja - så den bliver ikke rigtigt brugt - næh det der skulle gøre mig rigtig lykkelig må vist være nogle at være til for og elske - en familie - penge er et middel til at man ikke selv skal alt - et omfordelingsmiddel der gør at man hverisær kan gøre det man er bedst til - og så købe sig til de tjenester der er andre der gør bedre end en selv. køber man sig nye ting bringer de måske en midlertidig tilstand af lykke, men da ting ikke bringer følelser videre - for de er dog kun ting der udfylder ens behov - så mangler man snart nye input fra ens nyeste køb - og den lykkelignende tilstand aftager - hvorimod personer der tilstadighed komme med input og følelser - som appelere til ens indre - de kan tilstadighed fylde en med lykkefølelser - gøre en glad i hverdagen - hmm jeg skal vist have fundet mig en kone og få nogle børn

0
0
Svar på denne tråd

lykkelig
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:42

Jeg kan ikke huske hvem som først har sagt det, men hvis man kunne vælge, ville man så helst tude i en bus eller i en porche? ;-)

Jeg kan tænke på adskillige bekymringer jeg ville være foruden med en god "lille" arv eller gevinst, og så kunne det være man havde ressourcer til at få fikset resten...

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Jo altså
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 14:57

Penge i sig selv giver vel ikke lykke, men det kan godtnok skåne en for en masse bekymringer. Jeg er på SU (har også arbejde ved siden af) og har ikke særlig mange penge, og I kan tro, jeg tit går ned med flaget, når vi fx ikke kan betale en regning eller ikke har penge til mad...

Jeg ville være mere lykkelig, hvis jeg havde penge, for det er dælme noget, jeg bekymrer mig meget om... :(

0
0
Svar på denne tråd

Nææ man
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 15:49

bliver ikke lykkelig fordi man har penge, man har måske nok ikke økonomiske problemer, men så får man vel bare en anden slags problemer/bekymringer.

Helen.

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

andre problemer
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 16:24

Selvfølgelig kan rige mennesker have problemer, men hvor er det bare typisk af de som IKKE er rige, at bilde sig ind det må være forfærdeligt at have penge, og de har allesammen garanteret kæmpe kriser hele tiden. ;-)

For tænk hvor deprimerende for os andre, hvis der findes mennesker der er rige OG lykkelige! Næ, hellere pille lidt af forgyldningen af, så man kan tro man selv har det bedre.

Skulle jeg ønske mig en formue ville jeg godt nok heller ikke nøjes med et par 100 K... Man kan ligeså godt dagdrømme ordentligt, hvis man skal.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 16:25

jeg er af den opfattelse at penge er med til at gøre mennesker lykkelige hav enten de vil vedkende sig det el ej.

Penge giver tag over hovedet- mad på bordet, tørre rumpetter, tøj på kroppen samt vores dyr mm.

Er vi ikke lykkeligere med tag over hovedet og mad på bordet end uden?

Jo jeg mener penge er med til at gøre en lykkeligere, for penge giver en ressource til at købe de nødvendige ting i livet - osse de "unødvendige" som vi bare muntrer os med, gerne vil ha - hva enten det er dyr el andet hobby mm.

Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Nu behøver
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 18:00

man vel ikke være specielt rig for at have tag over hovedet og mad på bordet, i lille DK.

pjemm: Hvor læser du henne at vi ikke er rige ?

Helen.

R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil da gerne
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 18:47

indrømme at fik vi bare 1 mill. jamen så ville det gøre vores hverdag meget nemre... vi ville ikke skylde noget og vil derved have mere i mdr. at kunne leve for, uden at skulle vende hver 50'øre...

Vi ville have råd til at spare sammen til dårligere tider og måske endda tage på ferie...

Ja vi er lykkelige nu, men det tager altså også meget på ens kræfter og mentalitet når man skal tænke over alt man gør, fordi man så ikke har penge til andre ting...

Med venlige hilsen

Karina

Formand for www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 19:00

Jeg bliver ikke lykkelig af at have mange penge. Penge uden indre sjælefred er for mig tomt.

Jeg er lykkelig, når jeg er i en tilstand af indre fred, hviler i mig selv og føler en indre glæde.

Og ja jeg vil gerne have penge til at bruge til ting, jeg kan lide. Og oplevelser. Og til gaver til dem jeg holder af.

Men lykken... den kommer indefra.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Pusling - du var min lille, søde gave sendt fra himlen*

*Feb. '07 - 18. okt. '08*

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 19:06

Jeg er helt enig ..

Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3

Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

jeg er
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 19:11

helt enig med Bonnie! lige præcis hvad jeg ville have skrevet.

Jeg ER lykkelig: vi er alle i familien sunde og raske, har ingen alvorlige problemer, og vi har det godt sammen.

Hvad mere kan man forlange??

Sjovt nok har små bekymringer og problemer det med at blive større, jo færre man har af dem.

kom til at tænke på et citat jeg engang læste: raske har mange ønsker, syge har kun ét.

Maiken

6/6-09 .....

0
0
Svar på denne tråd

Ikke lykkkelig...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 19:16

af at have mange penge, MEN fattigere på bekymringer...

Sådan tror jeg ville have det, hvis jeg havde mange penge. Jeg ville ikke blive mere lykkelig, men ville kunne glemme bekymringer ang. hvor mange regninger der kommer i postkassen, og vil kunne være ligeglad med om bilen kunne gå igennem syn eller ej, for så kunne jeg da bare købe en ny hver 2. år

Det ville da være nemmere at have penge i hobetal, da jeg så kunne videreuddanne mig mere, uden at skulle bekymre mig om at få hest,SU,bil og et sted at bo til hænge sammen...Hvis jeg slap for den nagende bekymring rydtet af vejen, ville jeg måske endda blive en lille smule lykkeligere.

Jeg ved såmænd heller ikke hvordan man definerer lykkelig...??

Jeg føler mig jo egenligt godt tilfreds med livet, og elsker mine venner fordi de er som de er, og nyder deres selskab. Mine venner og min familie gør mig lykkelig, men er der mon overhovedet grænser for hvor lykkenlig man kan blive..??

Hver gang man opnår en ny form for lykke, er der vel noget andet som kan blive bare lidt bedre?!

Sagde Anne Mette

Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!!

Tænk ikke for andre, deres hjerner skrumper, og din eksploderer

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 19:25

Det er også vigtigt at definere, hvad det vil sige at blive lykkelig af at penge. Hvor mange penge..

Trådstarter skriver, at det hun mener er at have rigtig mange penge - millioner af kr.

Det handler ikke om hvorvidt jeg har penge til mad på bordet eller tøj.

I mit tidl. indlæg har jeg taget udgangspunkt i, om jeg bliver lykkelig af at have flere millioner på kontoen. Ikke de små penge jeg bruger til at opretholde livet med.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

*Pusling - du var min lille, søde gave sendt fra himlen*

*Feb. '07 - 18. okt. '08*

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

sdfsdfsd
Forfatter: 
Dato:  12-11-2008 19:43

I mit tidl. indlæg har jeg taget udgangspunkt i, om jeg bliver lykkelig af at have flere millioner på kontoen. Ikke de små penge jeg bruger til at opretholde livet med.

Det tviler jeg på man ville, medmindre det er en rolls royce der skal til at gøre een lykkelig.

~ A & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Transport af hest søges -> annonce

0
0
Svar på denne tråd

staldhestely
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 09:03

nej man behøver måske ikke være specielt rig for det- men der blir spurgt om penge er = lykke og penge er penge?

Lad mig spørge på en anden måde- hvis vi så siger at i har tøj på kroppen, mad på bordet mm. Men mistede lige de penge der krævedes for at ha ejres biler, jeres dyr o.lig.

Ville i så være lige så lykkelige som i er NU MED jeres fritidssysler såsom dyr mm.?

Mange af jer siger jo at i vil vælge hesten frem for en kæreste der vil ha i skal vælge måske, at dyrene kommer først, dyrene er jeres liv.

Havde i ikke rigdom nok til at ha jeres dyr/hobby var i så ligeså lykkelige?

Den køber jeg simpelthen ikke.

ERGO personligt ville penge og mange af dem gøre MIG lykkeligere ja. For så kunne jeg købe ALT det bedste til mine dyr- inkl. gård med KÆMPE marker til DEM - de ville ikke føle mine frustrationer over endnu en dyrlæge regning (for det kan de altså når man blir lidt nedtrykt). Dvs alle vores dyr ville kunne ende med at leve et mere naturligt og sundt liv faktisk- for både dem og mig. DET VILLE gøre MIG og sikkert osse dem gladere/lykkeligere.

En masse bekymringer derudover ville forsvinde ja- både dem der ville kunne fremkalde lykke, men osse dem der ikke er lykke med blot små bekymringer. Det ville jeg blive lykkeligere af i det jeg ikke vill behøve præge mit hoved med dumme små ting hver dag- jeg ville ha mere tid og overskud til at tænke på alt andet inkl. mig selv.

Jeg ville ha penge til ting der måske kunne forbedre min livskvalitet- livskvalitet er = lykke pg indre ro som igen er = lykke.

Jeg er ikke bange for at erkende at jeg blir glad for og delvist lykkelig af materielle goder- såvel som det indre. For mig er det 50/50 og jeg står ved det.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

De vigtigste
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 11:51

ting her i livet kan ikke købes for penge - lykke, intelligens, venner, et godt helbred og kærlighed.

/Tinamaria

Avlsgodkendt EU-palominohingst tilbyder bedækning.

Se fotos på præsentationen.

Feng Shui konsulent, forfatter, multiterapeut og underviser

http://www.danskfengshui.dk

0
0
Svar på denne tråd

stute.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 12:51

Vi kan nemt blive enige om at penge er en tvungen nødvendighed.

Men som jeg læser det spørger trådstarter til (læs: millionær, o lign.)

Jeg tror ikke man nødvendigvis bliver mere lykkelig af at være millionær, det kan godt være at det ikke er økonomiske problemer der trygger, men alle de andre problemer livet kan byde på har millionærer altså også.

Jeg tror vi er indrettet sådan, at mere kræver mere, vi sætter et mål/ønske og når det er opnået, sætter vi et nyt mål/ønske, men langt de fleste er da lykkelige undervejs i forløbet, eller hva' ?

Så millionær eller ej, vi vil bliver ved med at jage nye mål, der er nok bare forskel på hvilke mål vi sætter, alt efter hvordan vi økonomisk er stillet.

Så jeg mener altså stadig godt man kan være lykkelig uden at være rig, selvfølgelig såfremt de basale behov kan dækkes.

Helen.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:01

Jege r studerende, og kan vist godt gå ind under betegnelsen fattig, og at jeg har taget et lån i banken for at ha' en dejlig lelighed tæt på mit arbejde på amager, gør mig bestemt heller ik rigere :p

Og det er ikke sjældent at folk tager sig til hovede over at jeg har to ekstra jobs for at kunne købe og have min egen hest, med den økonomi jeg racer rundt med..

Men lykkelig.. det er jeg.. Jeg har en dejlig hund, en skøn kæreste, dejlig læreplads, gode kolleger, skønner venner og veninder.. Og en fantastisk plag, der tager alt min tid, så jeg ik har tid til at bruge penge på tøj, frisør café med mere.. ha ha..

Men lykkelig, det må jeg jo erkende at jeg er! Selvom jeg da ik ka benægte at jeg glæder mig til at få lidt flere monetos mellem hænderne når jeg er udlært, så tror jeg faktisk at det at være "fattig" gør at man lære at sætte pris på lidt flere ting, som f.eks. en biograftur mm.

Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:39

Penge gør mig lykkelig. Så enkelt er det.

Men dog ikke nok til at jeg ville sælge mine kære heste :)

Line Rønn - Djurslands Rideklub

Med hestene Ronaldo og Mikado

0
0
Svar på denne tråd

Nej jeg tror
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:46

absolut ikke lykke kan købes for penge. Penge kan ikke give mig et knus fra mine børn eller min kæreste. De har tilgengæld købt mig en hest som jeg føler lykke ved at omgås og ride. Men

Penge kan nok give lidt frihed som ferie rengøringshjælp men lykke kan de ikke give men de kan være medvirkende til det.

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:47

Jamen lad os gøre et eksperiment:

Hvis alle jer der mener at penge ikke gør jer lykkeligere så sender 100 kr til mig (eller et beløb derover som I kan undvære)

Så lover jeg tilgengæld at bruge dem til ting jeg tror vil gøre mig lykkeligere (afhængig af indsamligens størrelse) og vender tilbage med et svar på om jeg er blevet lykkeligere eller ej?

Jo jo - jeg mener da i stor udstrækning at penge = lykke.

Jeg er da glad for mit liv og det gør mig lykkelig, var nok blevet en del lang i masken skulle jeg cykle og skille mig af med hesten - begge dele der heldigvis ikke er nødvendige fordi jeg har pengene til at betale for det.

At rigtig mange penge ikke er lig med rigtig meget lykke er så en anden sag, men nok penge = lykke i mine øjne.

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Angelika *Duchess*
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:50

ENIG

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Stute..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:52

Hehe betyder det så at du går med på mit eksperiment??

Hahahaha... Årh manner årh manner....

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Bumbumbum :D
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:55

Sikke en fin lille debat vi har fået her :)

Mange forskellige meninger, og det er selvfølgelig klart - Dem acceptere vi :)

Jeg ved at penge, ville gør mit liv en hel del nemmere, og det ville da også være fedt, at have råd til alle de fede/dyrere ting - At være millionær, ville gøre en glad.

Men decideret LYKKELIG.. Jo, i sidste ende måske :)

Jeg ville nok bare savne det, at spare op til noget man VIRKELIG ønske sig(f.eks en OS trense, eller lign) Det er en fed følelse, at så endelig kunne købe den :)

0
0
Svar på denne tråd

Angelika *Duchess*
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 15:56

ja men kun hvis det er på samme side som dig.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Svaret er enkelt:
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 17:53

NEJ.!!! Penge gør dig ikke lykkelig... Men det ville dæleme gøre en hel masse ting nemmere.!!!

Det er heller ikke (altid) lykken at gifte sig til pengene eller bare generelt finde en rig kæreste. Men nogle skal selvføgelig være de heldige (desværre ikke mig).

Min personlige holdning at man er ikke på naturligvis en lykkelig person fordi man er millionær. Jeg tror faktisk tit millionære er ret ensomme eller har oftere depression. Men de har da råd til terapi.

Jeg tror på det er oplevelserne du kan købe for pengene der gør livet lidt sjovere, at du slipper for bekymringer omkring indkøb, shoppe-aholic problemer, lån, bil, hus osv... Men som sagt følger der andre sure ting med sammen med det og have pengene.

Så nej penge er ikke lykken -men for fa'en det ville være skønt ikke og skulle tænke på penge og bare kunne rejse og bruge penge som man har lyst til. Men mennesket er jo desværre sådan indrettet "mere vil have mere"...

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 18:35

Rigtig godt spørgsmål!!

Som jeg ser det, er penge = frihed. Og frihed er meget vigtig for at føle sig lykkelig.....synes jeg.

Men at føle sig lykkelig handler jo mere om, at man har det godt med den person man er. Og at man har nogle gode relationer til andre mennesker. At bo et trygt sted og føle sig godt tilpas på jobbet har også betydning for ens lykkefølelse.

Men man kan jo bruge penge til at købe ting, som kan gøre ens liv nemmere. Man kan købe en ferie sydpå, så man får slappet af og får noget sol her i de mørke kolde vintermåneder. Eller en hest som man kan ride en lang tur i skoven på - det kan man da kun blive glad af.

Men materielle goder gør jo ikke folk lykkeligere, hvis parforholdet fungere af h... til, og chefen stresser en, eller hvis man bliver syg. Men hvis alle de elendigheder rammer en, bliver det jo heller ikke bedre, at man også har økonomiske bekymringer. For det er først, når man ingen penge har, at man tænker på penge!!!

Så både og.....

Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd

jo men pengene
Forfatter: 
Dato:  14-11-2008 08:30

gør osse at vi har råd til medicin- afstressning af forskellige former (terapi, massage, ferie ect). det gør vi kan komme frem og tilbage emd bil el offentlig transport ude fra bøhlandet, at vi kan køre hestene frem og tilbage når nødvendigt, at vi kan ha hestene og andre dyr/lidenskaber/hobbyer, de gør at vi har tøj, mad, tag over hovedet - ja egentlig hjælper penge endda på vores helbred jvf. behandling og medicin mm.

Man kan jo sige at penge ikke gør en lykkelig alt det man vil - men havde man ikke penge havde man ikke noget godt el lykkeligt liv for det er pengene der køber os alle disse ting hva enten man vil stå ved det el ej. Uanset om man er millionær el ej.

Og jo et par millioner el mere ville gøre mig lykkeligere- for jeg blir lykkeligere af at kunne gøre endnu mere godt for mine/andres samt dyr og dyreorganisationer der trænger til hjælp/penge mm. Det ville jeg kunne hvilket jeg ikke kan nu.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider