|
|
| Havregrynskugler |
|
|
Hejsa. Igår kom min datter i tanke om at hun meget gerne vil lave havregrynskugler en af dagene, men så er det jo lige det der med en opskrift på dem... Her på HN er der jo så utrolig mange folk med lige så mange gode opskrifter, så mon ikke der er nogen med en opskrift på havregrynskugler, eller kokoskugler (hvis der er noget der hedder det) Kom endelig med din opskrift, der er sikkert andre end mig der kan få brug for den  Mvh. Pia
At vide hvad man ikke ved er dog en slags alvidenhed. (Piet hein)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej Pia ! |
|
|
Nu har jeg fået afsindig lyst til havregrynskugler  Så må hellere følge lidt med for at se om der ikke kommer en opskrift jeg skal prøve i eftermiddag 
Venligst Anette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
3 krus havregryn 1½ krus flourmelis Cacao efter smag men ca 3/4 dl. Minerine/plantemargarine til at binde massen sammen. Ja så er det bare at trille kuglerne og rulle dem i kokos hvis man har lyst. Er det små børn du har, så skal der bruges lakrids snørre, så man kan lave små kors edderkopper. Og sølvkugler til øjne. De er et hit.
------------------------------- Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med. www.skindbjerg.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havregrynskugler |
|
|
Jeg har denne opskrift fra min farmor og de er bare perfekte.500g havregryn-500g sukker- 100g cacao-100g margarine- 2dl mælk. Det hele æltes sammen og rulles til kugler og rulles i: perlesukker-kokos-cacao eller hvad man vil.DE er bare så godt. Man kan evt komme lidt mandelessens i men det bruger jeg ikke. Held og lykke. Glæder mig til at høre resultatet. Som børn rulled vi den første søndag i advent og der var aldrig nogen tilbage lillejuleaften så vi måtte på den igen 
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepper................ |
|
|
Jeg fik også en enorm trang til havregryns kugler i fredags, og da jeg var ude og handle købte jeg nogle med AD hvor var de dårlige.. Alt for meget sukker og alt for lidt havregryn. Så ja jeg må vist på med at bage selv. Så jep flere opskrifter
"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"
SILLE FOREVER !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha Ha Ha |
|
|
ja den har jeg også prøvet de smager på ingen måde af havregrynskugler. Så du må selv igang med at rulle.Man bager jo ikke havregrynskugler men ruller 
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nam nam nam |
|
|
Nette »Vidunderdyret« Ups, Beklager,  Ooooi, tusen tak for opskrifterne, nu bliver hun da vist rigtig glad, for hvis vi skal finde frem til en favorit, er vi jo nød til at prøve dem alle, så da bliver der flere dage med rullen havregrynskugler, puuuha, mon ikke vi får vores lyster styret inden jul Så er der da det mindre tøserne kan plage om at få, før det bliver rigtig jul  Den med lakridssnørebånd lyder da som noget der virkelig kan blive et hit her, tak for tipset:) Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er du dog modbydelig... |
| Forfatter:  |
TinaR |
| Dato:  |
11-11-2008 12:45 |
|
og tarvelig  Jeg er drøn hamrende lækkersulten i dag - har været skuffer og skabe igennem, der var heldigvis ikke noget.. men der er altid ingredienser til havregynskugler og nu har jeg ikke andet i tankerne! Hm, skal jo i træningscentret i eftermiddag - 5 små kugler gør da ikke ngoet, hihi!
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sorry... |
|
|
TinaR Jeg er ikke mere tavelig mod dig end mod mig selv, jeg har nemlig også endevendt skabe og skuffer efter noget lækkert, og ups, jeg fandt så også lige en kinderstang den ene af tøserne glemte at få i lørdags, så hapsen var den væk, og jeg skal IKKE i noget træningscenter  Tror bare jeg lister ud og laver mig en ostemad, for min mave rumler. Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havregrynskugler... |
|
|
Nu får jeg også lyst, det må jeg lave idag 
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dem jeg lavede som barn |
|
|
skulle der kold kaffe i.. og så kakao, flormelis, sukker, havregryn og rullet i kokos...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JanneJ og så glemte du vist lige |
|
|
at nævne smøret 
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på Arla's.... |
Stald Dalgaard (List) |
11-11-2008 13:50 |
|
..... hjemmeside fandt jeg sidste år de lækreste havregrynskugler. Der skulle vist lidt kaffe i så vidt jeg husker. Hvis de skal være mere "børnevenlige", så fandt jeg også en opskrift på www.alletiderskogebog.dk. Det er i øvrigt en fed hjemmeside. Hvis man har noget i køleskabet man ikke lige kan finde på hvad man skal bruge det til, så kan man på den hjemmeside indtaste f.eks. brocolli og vupti, så har du diverse opskrifter som indeholder den indtastede ingrediens. det var bare lige til info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MUMMELUMS |
|
|
det vil jeg os lave nu:-) kh mette DEJLIG 5 ÅRS OLDENBORG VALLAK SÆLGES. RING TIL METTE 24919864
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Margarine?? |
KatrineSV |
11-11-2008 14:05 |
|
Margarine?? Det kan i da seriøst ikke mene at i vil sætte tænderne i? ADDERBADDER... Brug smør... Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De bliver nemt harske hvis man bruger opskrifter med smør og mælk. Plantemargarine er det optimale at bruge, alm margaring duer ikke, så kommer de til at smage grimt.
------------------------------- Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med. www.skindbjerg.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man bruger de ingridienser |
|
|
Som Jannej foreslår samt smør eller kærgård og opbevarer dem i køleskab, så bliver de ikke harske. Plantemargarine fy da føj
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nøøøøøøøøj.... |
|
|
Dem lavede vi altid da vi var børn - og det bedste var at få lov til at slikke skålen ren  Havregrynskugler et et HIT 
Hilsen Jannie med Super Sisse og Sammie Superstar 
www.nokke.dk webdesign og grafisk arbejde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal bare |
KatrineSV |
11-11-2008 16:17 |
|
man skal bare ikke lave så mange af gangen og så opbevare dem i køleren... så bliver de ikke harske... Hellere god smag end længere holdbarhed  Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Igen, tusen tak for alle jeres tips og ideer, vi glæder os til at komme igang en af dagene  Mvh. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havregrynskugler |
|
|
125 gr smør (ja, bedre med smør og så i køleskab end med margarine) 3 dl havregryn (min mor lærte os at vi skulle smuldre dem, så bliver kuglerne bedre) 1 dl flormelis 1 dl mørk kakao 1-2 tks vaniliesukker 2 spsk kold, stærk kaffe
Rulles i kokosmel
Mums. Og hvor er det så bare surt at jeg ikke lige har nogen havregryn i skabet i aften!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så på google |
|
|
der er SÅ mange opskrifter på nettet.. jeg lavede i øvrigt nogle for nyligt og de smagte afskyeligt. husker dem som værende bedre.
Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej Catzelil |
|
|
Du er da nød til, at give os andre opskriften på de afskyelige kugler, så vi ikke også ved et uheld får afprøvet den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|