Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

De gav hende bort
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:15

Lidt for sent så jeg annonsen på en af de store norske: finn.no

"Problemhest bortgives". Jeg leste annonsen, og det var min gamle part-ponny. joda... Problemhest. Visst kunde hun være det. Siden hun har været banket helseløs og behandlet utrolig dårlig, og siden gået med feil sadel så hendes ryg gjorde ondt, så har hun faktisk ikke tillid til hele verden. Kun til nogle personer.

Jeg har aldrig havt problemer med hende, og mitt hjerte blødte da jeg så at hun stod til at blive bortgivet, sådan der helt uden videre.

Skulde ikke ha flere hester nettop nu, fordi jeg har mer end nog med dem jeg har, men kunde enda ikke lade være. Men så var hun allerede borte til en pige der driver med mounted games.

Jeg håber det går godt. Det kræver at pigen er rigtigt fintfølende og lytter til hesten, ellers kommer hun til å få et antall flyveture, og hesten forsvinder ud i det ukendte igen.

OM det skulde fungere, så har pigen ganske gratis fået verdens mest konkurrenceinrættede og hyperraske ponni, og kan hurtig tage seg opp i landseliten.

Jeg skal følge med, men har ikke allverdens håb.

Stakels lille Cherie. De klarede visst ikke ens at sette sko på hende der hun var nu.

0
0
Svar på denne tråd

Synd...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:39

Gud hvor er det synd for hesten.

Mvh Viben.

Hvis du ikke ved hvad du vil, kommer du aldrig videre.

Binley Sala tilsalg

Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008.

www.bornsvilkar.dk

Heller ensomhed end dårligt selskab.

0
0
Svar på denne tråd

Viben, ja
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:41

det er. Og jeg kan intet gøre.

Sucks

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:45

Kan du ikke få kontakt til pigen og evt. tilbyde at hjælpe med ponyen, så hun kan lære at håndtere den? Eller bor hun for langt væk?

Ellers så kontakt hende og sig, at du gerne overtager ponyen, hvis det ikke går med den.

Hvor er det bare ærgeligt, hvis der slet ikke er noget at gøre :-( Stakkels pony.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård, avl af danske oldenborgheste. Besøg vores hjemmeside på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sørgeligt...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:57

... at så mange heste skal kastes fra ejer til ejer fordi folk ikek forstår dem - og ikke vil påtage sig ansvaret for at løse hestens menneskeproblemer.

Det havde da ellers været godt hvis hun var komet til en der kendte hendes forhistorie og årsagen til hendes problemer - men det var åbenbart for sent.

God ide at måske kontakte ny ejer og tilbyde at fortælle hvad du ved om ponyen - det kan måske hjælpe den. Eller at hvis hun også opgiver vil du evt overtage den.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

både og...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 19:03

Jeg har det altså lidt ambivalent med den her slags situationer. Jeg kan sagtens forstå dit følelsesmæssige problem, for det er bestemt ikke sjovt at se noget man holder af blive givet væk.

På den anden side, så kan det måske være det er det bedste for den lille hest. Familien den har været i, har måske erkendt at det ikke er en holdbar løsning af de har den hest med de særheder den nu har. Og så gælder det da om at komme af med den så hurtigt som muligt, både for hesten og for deres skyld. Om den koster 0 eller 10.000 kr ændre jo ikke på det faktum at det bare ikke er hesten til dem eller de er familien til hesten.

Og om den havde fået et bedre hjem af at blive solgt dyrt?? Tja der er lige været nogle artikler med hende Tyskeren der var ret grov over for krikkerne og lur mig om de heste i forvejen ikke er helt billige. Men har de det bedre end en gratis pony der rent faktisk kan være endt hos en pige med tilhørende forældre der har hjernen og fornuften skruet ordentligt på og som ved hvad de har med at gøre?

Så synd for hesten?.... måske, men ingen ved det faktisk helt sikkert på nuværende tidspunkt...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er åben
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:53

for at hun KAN få det godt med den rigtige ejer. Tror ikke at jeg er det eneste saliggørende for nogen hest. Men realistisk er det altså ikke. Hun har været i rideskole de seneste fem år, med stadig skiftende ejere. Været misforstået og fejlridd. Inden det var hun hos en ejer som brugte forkærte hjelpetøjler på hende fordi hun blev red for hestens brå bevegelser og egne vilje.

Mounted games er en sport der passer Cheries temperament, men den udøves oftest av ganske unge tøser, og hun er ingen ungdomshest: For meget bitterhed. Hverken jeg eller hun som ejede henne for syv år siden skulle nogen gang finde på at gå ind i hendes boks når hun står med baken ti: Hun kunde godt finde på at sparke, og det hjertligt.

Tror den egentlige grunden til at de gav hende bort nu var at hun har kvæstet to av rideskolens instruktører i boksen. Det ville ikke forundre meg. Så hun kan rett og slett være farlig for en der ikke kender hende.

Så... Hun skulle antagelig helst få slippe...Det var lidt det jeg tænkte da jeg ville hente hende. (altså hvis hun slett ikke fungerer i hodet længre)

Dessverre bor den nye ejer for langt fra meg, men jeg tænkte i alle fall jeg skulle forsøge at følge hendes konkurranser om der bliver nogle.

0
0
Svar på denne tråd

Problemheste...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:05

...som sælges billigt eller foræres væk har det altså med at tiltrække det lidt forkerte klientel.

Jeg har set en rigtig fin, smuk hest solgt langt under handelsværdi. En måned senere var hesten til salg uden oplysning om dens langvarige problematiske adfærd - til en pris som var mangedoblet.

Til gengæld har jeg selv overtaget sådan en hest - som et sentimentalt medlidenhedskøb. Det kan vise sig at være et rigtigt naivt og dyrt projekt - eller et helt fantastisk køb.

Håber din gamle pony bliver det sidste.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

0
0
Svar på denne tråd

forstå mig ret
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:08

Uden på nogen måde at starte en blodig diskussion, for det er bestemt ikke meningen, så siger jeg bare at der faktisk er en mulighed for at hesten har fundet lykken. Det modsatte er bestemt også muligt, jeg kender hverken hesten, tidligere ejere og nuværende ejere, så det skal jeg ikke kunne sige noget om. Man skal bare passe på med at dømme den pige der nu har fået hesten, hvis man ikke kender hende, hendes fortid og evner.

Om hesten er farlig eller ej aner jeg intet om.

Vi kan dog godt blive helt enige om at den ikke er født ond eller farlig. hvis den er lidt gal i sulet så er det noget den er præget til at være på den ene eller anden måde.

Som jeg synes jeg kan tyde ud af dit indlæg, så ville det mest humane for alle parter måske være at give hende den sidste galop til de evige græsmarker. For hvis hun er så svært skadet, så er spørgsmålet om hun nogensinde vil blive en rigtig glad hest. Men det vil fremtiden jo vise...

0
0
Svar på denne tråd

Jakob 1
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:15

Nogen blodig diskussion bliver det visst ikke, for jeg er visst helt enig med deg. Og krydser fingre for at hun og den nye ejer skal ælske hinanden og være den perfakte match.

Jeg synes bare at hun (ejer) havde fortjenet noget mer information om hesten. Det er lidt unfair at hun ikke kender hele baggrunden.

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:17

Det er vi så helt enige om. Men sådan er det at købe hvad som helst i den her verden. Regn med at alt hvad sæljeren siger er løgn med mindre det kan bevises. Så går man aldrig helt galt i byen.

Men den del af situationen bliver der aldrig lavet om på. desværre..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 23:01

Sender massevis a gode tanker og håb om alt mulig held og lykke til den hest og nye ejer!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Connie

Tosse på prøve ;D

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Takk Connie
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 06:19

De kommer til at trænge til det.... Begge to!

Håber det er verdens sødeste og tålmodigste ungpige. Så skal det nog gå.

0
0
Svar på denne tråd

Jakob 1
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 10:22

Så lige at du hadde brugt udtrykket "farlig". jeg anser personlig at alle heste potensielt er farlige, men har ikke opplevet hende her som noget spesielt i den bemerkelse.

Hun er bare ekstremt var med hvordan hun bliver behandlet, og finder seg for eksempel ikke i at hvem som helst bare kommer ind i boksen til hende uden at hun har givet tilladelse. det har at gøre med hendes skidopplevelse da en mand gikk ind i boksen til hende og pisket hende til han ikke kunde mer. Skulle visst "lære hende" at føje seg. Det klarede han ikke.

På den baggrund synes jeg ikke det er sært at hun gerne vil have en smule kontroll.

Rent faktisk er hun god som guld når man tænker på hvordan hun hadde det tidlig i sitt liv. Hun var så vant til at måtte slåss for maden at hun ville trampe ihjel sitt eget nyfødte føll fordi det lå mellom henne og krybben.... Det kom hun nå hurtig over, og hennes afkom er den dejligste new Forest pige, med full tillid til mennesker og omgivelser.

0
0
Svar på denne tråd

ja farlige...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 13:36

Ja farlige... Alle heste er farlige, det er hovedårsagen til jeg aldrig sætter mig oven på et af dem.

Forstå mig ret, men i sidder oven på måske 550 kg muskler og knogler der er bygget sammen til et flygtdyr der kan runde sådan en 40 km/t vel. Hesten natur er at flygte og i den forkerte situation gør den det uanset om i sidder på ryggen eller ligger under den. Så ja, heste er farlige.

Jeg vil hellere tæve ned af køge bugt motorvejen med 200 på cykel end at sidde på en hest. Jeg ved hvad motorcyklen gør. drejer jeg højre hånd løber den hurtigere, trykker jeg på bremsen tager den farten af og drejer jeg på styret drejer skidtet med det samme.

Trækker der en lastbil ud foran mig... ja så har jeg det ikke godt, men trækker der en lastbil ud i jer, så er situationen nok den samme. Jeg ved bare cyklen ikke sprænger ud på vejen hver gang jeg passere end plasticpose, en sten eller noget andet som pludselig er meget farligt..

Så jo i mine øjne er den lille pony farlig, men jeg siger ikke hun er værre end alle andre firbenet dyr med muler og en hale i den ene ende... Den har jo personlighed og karakter som alle andre individer..

0
0
Svar på denne tråd

Jakob....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 14:17

Det forstår jeg da godt. Som du ser, det er flest kvinder der er modige/dumme nog til at udsette seg for disse livsfarlige dyr

Og må jeg påpege: De har mule og hale i hver sin ende. Alt andet skulle set mærkeligt ud.

Personlig skulle jeg ikke sette meg bag på en motorcykel med en ukændt mand i førersædet. Det skulle slå meg som mer farligt end en utæmmet 600 kilos hest. Men vi har alle våre begrænsninger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider