Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Da røg min karriere
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 12:55

Dette skedde mange år tilbage, da jeg var ung og lovende journalist med en nesten garanteret karriere inden et av de store avishuse i Norge.

Jeg skulle ud og skrive om et sprangstevne i nabobyen for SPORTS-redaktionen, og var nog, i den tiden rimelig snæversynt: Jeg skulle skrive om sportsprestationer, og det var så det.

Det visede seg så at prinsesse Märta Louise var efteranmeldt i to klasser. (hun var alltid efteranmeldt for at unngå presse). jeg var i praksis eneste journalist på plads. I tillegg var det en ældre mand med fotoapparat som nogle gange solgte bilder til aviserne når de ikke hadde egne folk på stedet.

Ja, i har vel allerede gættet....

prinsessen falt på sin prinsesse-numse i den første klasse og blev disket. I den andre klasse red hun den forkærte bane.

Dette var før digitalkameranenes tid, og jeg sløsede altså ikke film på en fallen prinsesse som ikke hadde en eneste plasering at vise for seg.

det gjorde der imod den gamle... Han fotograferede til den store guldmedalje, og fikk siden solgt sine bilder til MIN redaktør for 1000 kroner, som var fint mange penge den gang. Tror jeg hadde 1400 kroner i månedslønn....

Jeg stillede med bilder av vinnere og medaljører samt fyldig referat. falt totalt i unåde hos redaktøren: Han har fremdeles ikke glemt det og det er over 20 år siden.

Märta Louise fikk førstesiden i et flott fall-bilde hvor numsen dominerede.

Kan ikke hjælpe det, synes fremdels det var urettferdig mod de lokale ryttere som gjorde en kæmpeprestation. Og mod prinsessen som bare ville være i fred....

men jeg kunne altså glemme den flotte karriere, og måtte tilbage til start.

Så!! En tragisk bit av mitt liv. BARE på HN.

0
0
Svar på denne tråd

Well....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 13:41

Nobelt af dig at prioritere de lokale ryttere, men burde dit journalistgen ikke have opfanget nyhedens interesse i at prinsessen klarede sig så dårligt?

Jeg har svært ved at se hvordan det kom bag på dig og iøvrigt hvordan det har kunnet vælte hele din karriere...

Er du generelt dårlig til se hvad din arbejdsgiver vil have kontra det du synes skal prioriteres, jamen så er der ikke meget karriere at hente indenfor den verden, især som ny.

Og, undskyld mig, den historie kan du da ikke blive ved med at klamre dig til som grunden til din manglende karriere, jeg er sikker på at også andre har fejlet og rejst sig før og efter dig.

Get moving.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Jammen kære deg...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 14:26

Jeg er da for lengst kommet over det, og ser det nærmest som en morsom historie fra den gang jeg var ung og naiv.

Det er da også godt at vide at man har udviklet seg med tiden!! Og et kjournalistgen kommer, som det meste andet ikke fikst ferdig udviklet, men må finpudses over år.

det har jeg skam gjort. Om jeg skal prale, så har jeg nog kommet længre end nogle av de andre i det udviklingsprogram jeg var del af, og trives udmerket med mitt liv og nuværende karriere.

Så historien var bare til fornøjelse for andre. Jeg byder da gerne på mine ungdommelige fejlsteg!!

Ha en ellers god dag!!

0
0
Svar på denne tråd

Det må du
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 15:35

meget undskylde.

Jeg opfattede ikke lige humoren, sikkert pga. sproget og en milliard andre ynkninger der efterhånden er røget gennem systemet gennem tiden ;)

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

arose, det
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 18:06

er helt i orden. Jeg forsøger at være forsigtig med humor her inde, fordi jeg har et andet sprog, men hvad kan jeg sige.... det er faktisk noget af det jeg lever af!

Og jeg har da også sett nogle ynke-indlæg, men hold kæft.... Om den her hadde været seriøs, så skulde jeg behøve en laaaang indlæggelse og nogen form af premie for udholdenhed!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:36

Forstod nu godt din mening med historien.. Sød og sjov

Søger en part til hoppe på 9 år i Ishøj:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/161551/2/

0
0
Svar på denne tråd

Hi hi...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:37

Bare rolig lilleulv, jeg så godt ironien dryppe fra din søde lille historie.

Men synes også, at din daværende redaktør burde have sat pris på sin upartiske journalist, tsk, tsk, tsk. Han ved ikke hvilken stjernereporter, han er gået glip af.

Iøvrigt så elsker jeg, at du/i benytter vores lidt forskelligartede nordiske sprog, hvorfor skal alting være så ensartet.

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

Tak så meget
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:45

... det betyder noget for meg at i kan forstå hvad jeg skriver, Kirsten og Sand.

Og AT han gik glip af en stjernereporter?? I DEN GRAD

Jeg sitter faktisk bedre til enn han gør nu for tiden.

Men det må han selv om!!!

Og jeg tror prinsessen var taknemlig for at hun fikk fred med sin kæreste som ingen, på det tidspunkt, kendte til. Så godt at de kyssede hverandre, men syntes ikke det angikk andre end dem selv.

NØØØØJ, jeg skulle ikke gjort nogen karriere i Billedbladet eller Her og Nå!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:55

Hihihihihihihihi ;D

Tak for historien fra det virkelige liv - engang for længe længe læææænge siden ;D ;D ;D ;D ;D

Mvh Connie

Tosse på prøve ;D

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Du er ikke den eneste
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:07

Lise Nørgaard har en historie om en ung journalist-elev, der skal dække en generalforsamling i en kvindeforening.

Det gjorde hun ikke: For ved De hvad, de kom op at slås!

Jo- en god journalist skal kunne se historien. (Henrik V. Ringsted, har vist i bd 2 af sine erindringer skrevet om, nogenlunde det samme. Han var på "Politiken" under krigen og efter som korrespondent i London).

Jae, der er vel også forskel på at være et pænt menneske- og en sensationsjournalist. Märta Louise på numsen eller- ej. ;-) Jeg er nu ikke sikker på, at jeg ville fange den, for i Danmark har vi i mange år skånet kongehuset og politikerne. Selv da en politiker fik hjerteslag hos en anden klokken to om natten, var de bare "venner"! I England var det røget på adskillige forsider.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Mrs Heaven
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:07

Tak for at du minder meg om at jeg nærmer meg de halvtreds

Nåja. Jeg oppfører meg ibland som 20 fremdeles.... eller 13

0
0
Svar på denne tråd

xtiny, jeg
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:11

bare ÆLSKER Lise Nørgaards bøger, og har lest både "Kun en pige" og " De sendte en dame". Hun har det sprog jeg skulde ønske jeg hadde - på dansk. Men det bliver kun en drøm

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Lise Nørgaard
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:31

Skriver også godt. (Det gjorde hr. Ringsted så også- men jeg kender ham kun fra hans bøger- "Lille dreng med trillebånd" fx).

Men jeg tror ikke, der i Danmark, ville være en historie i, at en prinsesse røg på sin kongelige mås. Der er godt nok et klip på youtube med Nathalie zu Sayn wittgengenstein, hvor hun efter endt ridt klapper på hesten i glæde, og den bliver forskrækket, så hun ender på krydset af den. Men det ryddede IKKE forsider i Danmark. Jeg har da først set det for nylig....

Men jeg skulle også engang vende mølle (vende mig 360 grader i sadlen)- og da jeg havde næsen mod halen- hoppede hesten. Hvorefter smarte xtiny holdt fast i haleremmen!

Så sad jeg på jorden! Jeg vidste også hvorfor. Arme dyr. Men sådan var det for... længe siden. ;-D

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

Islandske heste
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:39

ER meget pædagogiske!

De smider ikke ofte af, men de få gange, jeg er blevet det, havde hesten afgjort god grund til at parkere mig på jorden. ;-) og jeg VIDSTE det!

Andre gange gjorde de det ikke. (Hov nu skal jeg ikke forfalde til en sentimental lovsang af de små lodne. Men jeg er faktisk aldrig blevet sat af uden grund. Med store heste: Så fløj der ænder eller fasaner op- og jeg stod på hovedet af. )

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

xtiny.
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 21:44

Var det klip med prinsesse Nathalie ikke på tv?

(eller er det bare mig der har set for mange klip på youtube, så min hjerne efterhånden forveksler det med troværdigt tv? )

Sjov histore lilleulv...og sød.

Jeg er forresten helt med i Lise Nørgaard fanskaren. :-)

/minski

BILLET TIL GERD HEUSCHMANN KØBES!!!!!!!

Hestemassage tilbydes

på Sjælland

(se præsentation for mere info)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...

0
0
Svar på denne tråd

jo det var
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 23:49

absolut i tv, det klip med princessen :)

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

Märtha Louise har
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 06:23

for øvrig haft mange lignende afsitninger i fuld offentlighed. Blant annet på Oslo Horseshow. Men hun tar seg tydeligvis ikke specielt nær af det. Sej pige.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider