Dette skedde mange år tilbage, da jeg var ung og lovende journalist med en nesten garanteret karriere inden et av de store avishuse i Norge.
Jeg skulle ud og skrive om et sprangstevne i nabobyen for SPORTS-redaktionen, og var nog, i den tiden rimelig snæversynt: Jeg skulle skrive om sportsprestationer, og det var så det.
Det visede seg så at prinsesse Märta Louise var efteranmeldt i to klasser. (hun var alltid efteranmeldt for at unngå presse). jeg var i praksis eneste journalist på plads. I tillegg var det en ældre mand med fotoapparat som nogle gange solgte bilder til aviserne når de ikke hadde egne folk på stedet.
Ja, i har vel allerede gættet.... 
prinsessen falt på sin prinsesse-numse i den første klasse og blev disket. I den andre klasse red hun den forkærte bane.
Dette var før digitalkameranenes tid, og jeg sløsede altså ikke film på en fallen prinsesse som ikke hadde en eneste plasering at vise for seg.
det gjorde der imod den gamle... Han fotograferede til den store guldmedalje, og fikk siden solgt sine bilder til MIN redaktør for 1000 kroner, som var fint mange penge den gang. Tror jeg hadde 1400 kroner i månedslønn....
Jeg stillede med bilder av vinnere og medaljører samt fyldig referat. falt totalt i unåde hos redaktøren: Han har fremdeles ikke glemt det og det er over 20 år siden.
Märta Louise fikk førstesiden i et flott fall-bilde hvor numsen dominerede.
Kan ikke hjælpe det, synes fremdels det var urettferdig mod de lokale ryttere som gjorde en kæmpeprestation. Og mod prinsessen som bare ville være i fred....
men jeg kunne altså glemme den flotte karriere, og måtte tilbage til start.
Så!! En tragisk bit av mitt liv. BARE på HN.