Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Undulater - Hunne overfalder hannen
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 22:19

Jeg har 2 undulater, en hun og en han.

Vi startede med at have hunnen som nu er 2 år, og købte hannen for 3 måneder siden som ca. er 1½ år.
De har været i samme bur efter de var blevet vant til hinanden, men nu overfalder hunnen hannen.

Vi har skilt dem ad, da han virkelig var bange for hende i buret. De kan sagtens være sammen udenfor buret, der nusser de osv, men inde i buret bliver hun arrig.

Nogle der har en forklaring på hvorfor hun ændre adfærd og ideer til hvad vi skal gøre.

Mor til Marcus d. 23/5-08

0
0
Svar på denne tråd

Uha da...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 22:34

Umiddelbart er det ikke noget jeg selv har været ude for. Jeg har fire undulater i samme bur, tre hanner og én hun, og har aldrig (7-9-13) haft tilvænningsproblemer. Jeg ved ikke hvor gamle de er (kun den nye, der er en unge), da de kommer fra gaden eller internat (minus den nye, igen).

Hvis hunnen er sund og rask, kan du prøve at overveje følgende:

Hvor kommer undulaterne fra?

- kan hunnens utilfredshed/misbehag ved hannens selskab være baggrundsbetinget? Og er de tamme?

Hvor længe tog det dem at vænne sig til hinanden?

- måske skal de bruge længere tid? Hvis hunnen har været vant til at være alenefugl, kan det kræve lidt ekstra. Nu ved jeg heller ikke hvor meget plads de har, men det kan jo også være dét, der gør udslaget?

Hvornår overfalder hun ham?

- er det i bestemte situationer, hvor hannen gør noget, der provokerer hende?

Umiddelbart lyder det for mig, når du siger "han var bange for hende", at hun har jaget ham rundt; og jeg forestille mig en forskræmt fjerfætter sidde med hurtige åndedræt og stressede øjne, fuldkommen forpjusket. Hun vil gerne nusse med tremmer imellem, men ikke have ham inde på sit domæne.

Kunne det måske være tilfældet, at hun er lidt halv-mokket, og vil have tingene for sig selv? I så fald, kan det jo være et spørgsmål om tilvænning, mere burplads etc...

Håber det ordner sig,

Klatter, kærlighed og kransekage, Natacha

.

Fra Århus Valgmenighed til Amnesty International: Liste over godkendte fonde og foreninger, SKAT

.

Er du en ægte vandhund?

0
0
Svar på denne tråd

se på...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 21:00

Min veninde har været seriøs undulat opdrætter, men hun er det ikke mere og har derfor desværre lukket hendes side ned...

Men jeg ved at hun var meget glad for www.undulatsiderne.dk det er et forum der er lavet af en af de dygtigste undulatavler og kender!

Den er vel et kig værd!

Lotte Svendsen - Lotte Svendsen

www.Ninkamus.dk - Side om kaniner! Advarsel: Vær opmærksom på at du kunne komme til at lære noget!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider