hejsa ænder...
jeg har haft tandpine siden torsdag og i dag endte det med at min tand blev trukket ud... AV AV AV....
det hele startede torsdag formiddag da jeg tabte en plumpe i min mælketand (ja selvom jeg er 21 har jeg stadig et par mælketænder da jeg ikk har eller får blivende tænder)...
jeg fik en akut tid ved min alm. tandlæge...
men da jeg har bøjle på er det svært at lave en fyldning.... så de må lave en nødløsning bl.a. ved at sætte noget ned langs tand i tandkødet og det er åbenbart det der har frem provokeret betændelse i roden...
og det er bare blevet værre jo længere tid der gik... og lørdag og søndag var det helt galt.... så jeg har levet af 4x2 panodiler og 4x2 iprener i døgnet... så jeg har nogen lunde kunne leve... men hver gang jeg spiste noget så knækkede jeg mig få timer efter...
i dag (mandag) fik jeg igen en akut tid ved min alm. tandlæge... jeg havde snakket med min bøjle tandlæge og han sagde at grunden til vi ville bevare min mælketænder fordi det ville skabe og gendane knogle væv men når roden er betændt så vil det nedbryde knogle vævet og så er det et fedt... han sagde tag et billed og er den betændt så ud med den.... og ja den var jo betændt så jeg fik rykket den ud... jeg ved hvad der gør mest ondt... før eller efter jeg fik rykket tanden ud.... så har meget ondt af mig selv...
jeg må ikk spise eller drikke varmt så skulle jeg spise masser af is det ville tage hævelsen....
har i andre råd..