|
|
| Tysk ejercertifikat |
|
|
Hej Er der nogle der ved om der er ejercertifikat til tyske heste. På hestepasset står der at passet ikke er bevis for ejerskab. Så må der vel være noget tilsvarende vores danske ejercertifikat eller hvad... Det er min tyske holstener vallak jeg har købt i dk men der er ikke nogle papir med fra tyskland. Skriv endelig hvis I ved det mindste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er der da |
|
|
Det hedder et "Eigentumsurkunde" og svarer til det danske ejercertifikat. Det er der på westfaler og rheinländere, så mon ikke det er det samme i hele tyskland? hilsner Sussie Stutteri Følholm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej der er ej |
|
|
min tyske Oldenburg hoppe har ikke noget tysk bevis, ej heller et dansk selvom passet nu også er reg. i DK....... Karina
Wrapballer-minibig fra 2008 sælges. God tør kvalitet Se min præs. for nærmere info/priser etc.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejercertifikat |
|
|
Min tyske holstener har både et tysk pas og et tysk ejercertifikat. Hun er selvfølgelig registreret i DK, men ejercertifikatet er stadigvæk tysk. Mvh Alette
Sadler sælges, se annoncerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min tyske Holstener |
|
|
Jeg fik det grønne pas med da jeg købte Cargo nede i Tyskland, og et lyserødt "Fohlenschein". Det var min klare opfattelse at den der har dette "Fohlenschein", eller "Abstammungsurkunde", er at anse for værende hestens legale ejer. Har du ikke fået dette med må du enten forsøge at opdrive det blandt de forrige ejere såfremt de er opført i passet, eller trække på skulderen, for der udstedes ikke duplikater af det. Jeg går ud fra at disse to papirer tilsammen udgør et fyldestgørende bevis for at hesten er ejet af den, der kan fremvise papirerne. /Lene
Min elskede Basse, 15/09/08.
When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.
Nu med Cargo B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men... |
|
|
Jeg kan da selvfølgelig tage fejl 
Min elskede Basse, 15/09/08.
When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.
Nu med Cargo B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Johanne ♥Corano♥ |
| Dato:  |
03-11-2008 09:29 |
|
Jeg købte min tyske holstener af en dansker, men hesten er født og opvokset i Tyskland. Jeg fik rødt pas og et "Eigentumsurkunde" med, som SussieC siger, det hedder..;) Jeg var dog ikke sikker på, at man var retmæssig ejer, sålænge ens navn ikke står på, så jeg har haft ringet til Landscentret, og de kunne da godt lave et dansk ejercertifikat, men der var ingen grund til det.. Men jeg tænker bare lidt, at enhver idiot jo kan stjæle de papirer og sige, at det er deres hest, sålænge ejers navn ikke står på beviset..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til..... |
|
|
Karinae. Jo det papir hvor der står Eigentumskunde skal følge med din hest, jeg har også købt 2 Oldenburger hopper i Tyskalnd - uafhængigt af hinanden. Det er med. Også ved andre forbund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nope.... |
|
|
tro mig forbundet blev kontaktet da jeg købte hest og der er intet ejercertifkat på den. LR gav dem også ret i det ikke skulle være der, men kunne være der  Karina
Wrapballer-minibig fra 2008 sælges. God tør kvalitet Se min præs. for nærmere info/priser etc.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Hej |
|
|
Har snakket med landscentret og de siger at det skal der være når det står i passet. Ellers kan man kun være reg. som bruger af hesten men man skal være klar over at det kan gi problemer senere hen hvis der bliver noget med hesten i forbindelse med forsikring ol. Og så kan man evt risikere at de kan komme og gøre krav på hesten da jeg i så fald ikke ville være ejer af ham. Men tidligere ejer er sat på sagen så nu ser vi hvad der sker... Vil helst gerne ha det iorden af hensyn til evt at kunne miste hesten senere. Så er jeg ret lige glad med alt det andet bare hesten bliver her... 
Bettina Schmidt
Ejer af:
Heartbreakers Great Girl
Og
Westergaards Aston
Og
Losander
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyskland.. |
Sascha Maria ♥Sugar Amira♥ |
04-11-2008 15:02 |
|
Jeg har også købt min hest fra tyskland, og der fulgte et bordeux hestepas med og en "Eigentumskunde", altså et seperat papir (ejercertifikat).. Jeg fik hende med det samme registreret hos Landscentret Heste som konkurrencehest i DK, samtidig med navneændring.. Der sendte jeg alle papirerne med, og nu sidder der et mærke med mit navn både bagpå Eigentumskunde og inde i passet..
ღ Sugar Amira ღ -min lille klodsmajor og problembarn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Min "tysker" har både tysk pas og ejercertifikat.
Sandra ..med Sneggla vom Störtal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min speciel |
|
|
så må min tysker være speciel når hun ikke har det  nå, ja hun er også en rød dame  Og hun er reg på LR e4tc af forrige ejer, så da jeg købtebhende og savnede ejercertifikatet skulel de bare se kopi af købsaftalen dvs at jeg reelt havde handlet hesten, så blev den ejerskiftet til mig i deres database selvom der dyret ikke har certifikat. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har ikke haft |
|
|
ejercertifikat på de tyskere jeg har haft. har pt en holstener inde, den er jeg temmelig sikker på der ikke foreligger ejercertifikat på. den hannoveraner jeg havde fandtes det heller ikke på. og så vidt jeg ved har vi aldrig haft ejercertifikat på de tyskere der har været i den salgsstald jeg red for.
Med venstre hånd Line og Calano
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har,,, |
Xoco ♣Davina♣ |
05-11-2008 12:02 |
|
både et tysk ejercertifikat og stambog til min hoppe så ja det gør der.
Xoco82 & Davina stud.theol Én gang løsdriftshest - altid løsdriftshest
"Ingenting udover det rimelige er behageligt, hverken for en hest eller et menneske" (Xenophon:Peri Hippikês)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|