Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Frankrig med hest
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 14:26

Hej hej,

Jeg regner med at rejse til Frankrig med kæresten et halvt års tid i forbindelse med hans PhD og mit speciale.

Men i den forbindelse vil jeg jo gerne have hesten med - er der nogen herinde, der har erfaringer med heste og hestehold i Frankrig? Det bliver højst sandsynligt i Lyon (ellers nord for Paris).

Helt fantastisk ville det være, hvis jeg kunne finde et sted hvor der var andre militaryryttere så jeg/vi kunne komme lidt i træningslejr.

mvh Sisse

Skimlet hoppeføl Corratus x Fuldblod sælges

0
0
Svar på denne tråd

ingen??
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 20:06

Ingen der har erfaringer med heste i Frankrig? Som eksempelvis har arbejdet i en stald eller lignende dernede?

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Frankrig
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 17:53

Hej jg har været i Frankrig flere gange, godt nok med travheste, men der er rideheste ALLE steder i omegnen af Paris.

De har jo næsten heste alle vegne i Frankrig, ved at i Compiegne ligger et stort anlæg hvor jeg også mener de havde military bane??

Men ellers så prøv dog at google " Haras.." i og omkring Paris/Lyon, eller kontakt dit forbund, der må da være nogen af jeres internationale ryttere som har redet stævner i Frankrig

Jeg boede 45 km fra Paris, hos en fransk rigmand som også havde springheste, og kan kun anbefale at tage hesten med til Frankrig, det er en kanon oplevelse!

Vh

Majbritt

Endelig med en løbshest!

Conrads Big Mack

**** Alv Peacepipe står til bedækning se mere på hans hjemmeside alvpeacepipe.skysite.dk ***

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 19:26

Havde helt opgivet...

Compiegne kender jeg godt, har selv været der med en hest, da jeg arbejdede i England.

Mit største problem er nok, at jeg ikke taler fransk. Det skal jeg jo lære dernede De sider jeg finder når jeg googler haras (som jeg iøvrigt ikke ved hvad betyder...) er jo på fransk! Uha, jeg må vist alliere mig med en sprogkyndig.

Men det lyder da godt at Frankrig er et 'hesteland' - jeg er bare ikke klar over for eksempel hvor udbredt military er? Hvordan ligger prisniveauet mht opstaldning + undervisning etc? Og hvordan finder man et egnet opstaldningssted over nettet???

Synes lidt det er et problem med sprogbarrieren, man lærer jo ikke heste-lingo til franskundervisning... Da jeg først kom til England og synes at jeg havde godt styr på sproget, blev jeg noget lang i ansigtet, da jeg først blev bedt om 'put turnoutrugs, overreach- and exerciseboots on the horses and turn them out' - HVAFFOR tæpper, støvler og dreje dem hvorhen???

Jaja, jeg fandt ud af det dengang, håber det sker igen i det franske...

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Frankrig
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 23:19

Hej. Jeg har for nogle år tilbage haft hest i Frankrig - godt 30 km. syd for Paris + ved Meaux nord for Paris. Du skal nok regne med, at opstaldning er lidt dyrere end herhjemme, hvis du vil være et sted med gode faciliteter. Military er populært, men jeg kender ikke rigtig klubber eller baner ud over det store ENE (Ecole National d'Equitation), som ligger ved Saumur - noget syd for Paris. Men du kan prøve at google dig frem. Military hedder concours complet, stald eller stutteri hedder som nævnt Haras. Rideskole er ecole d'equitation. Opstaldning er pension. Ikke for at tage modet fra dig, men det kan godt blive lidt svært at finde rundt i tingene, når du ikke kan fransk.

Bortset fra det, så er det min opfattelse af ridning er en seriøs sport i Frankrig. De går især op i spring og military. Held og lykke med projektet!

0
0
Svar på denne tråd

translate.google.com/ translate_t#
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 09:50

Med hensyn til det franske, så kan du gøre et forsøg med google-translate: translate.google.com/translate_t# :)

Den kan oversætte hele hjemmesider i svingende kvalitet. Mine erfaringer siger mig, at det er bedst at oversætte til engelsk, hvis man ellers er nogenlunde erfaren der. Den danske oversættelse er sjældent noget at råbe hurra for.

*Flicka*
Do you have sweet dreams? I have!
'Cause I have the best and sweetest dream doll
Dun Dream Doll
0
0
Svar på denne tråd

Edith Piaff
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 11:13

Det er skønt med lidt erfaringer fra det franske!

Tak for linket, det skulle jeg da selv have tænkt på - tsk tsk!

Det lyder rigtig godt mht til military - der blev startet en del stævner dernede, da jeg jobbede i England, men selv har jeg kun været i Lion D'Angers, Saumur og Compiegne - og for at være helt ærlig, så har jeg faktisk ikke rigtig nogen ide om, hvor i landet de forskellige steder ligger. Jeg sov nok det meste af vejen derned - man sover så godt i sådan en lastbil...

Mht prisniveauet, så håber jeg det går - lige nu står hestene i omegenen af København, og når det bliver aktuelt, ryger unghestene til Jylland, mens jeg kun tager hoppen med derned.

Jeg må simpelthen på jagt efter en privat stald med militaryryttere - glæder mig!!!

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider