Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Duft-allergi...what to do?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 09:35

Hej!

Er der nogen der kender til at være allergisk overfor dufte?

Jeg lider af migræne og er meget duftoverfølsom de dage, hvor jeg enten har eller skal til at have migræne!

jeg kan ikke klare knægtens voks, hårlak og deo, venindernes parfume!

Alle syntetiske dufte får jeg det ekstremt dårligt, mens gylle og andre naturlige dufte får jeg det ikke dårligt over!

Bortset fra at sætte en klemme på næsen, er der så nogen der har et råd til hvad man kan gøre?

Hilsen hende der lugter for godt!

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

MCS...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 09:51

Min mor lider af duft- og kemikalieoverfølsomhed. Hun har dog ikke migræneanfald.

Hun har en maske hun bruger ind i mellem og så tager hun nogle piller; kan dog ikke lige huske hvilke.

Men hun bliver rigtig syg hvis der fx. er én der har for kraftig parfume på. Så sådan som at gå på indkøb, tage til komsammener og sådanne ting sætter ofte sine spor.

Du kan læse mere på mcs' hjemmeside her:

http://www.dkmcs.dk/

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

Søger part til Speedy i Smørum!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/176045

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lousie!
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 10:45

Tak for henvisningen...god og lærerig hjemmeside!!

Smil

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Surt..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 20:34

Man kan prøve at opdrage på omgivelserne, det er lykkedes i mit tilfælde.

Ingen voks med parfume, ingen andre dufte, vennerne til ungerne er informeret og ved godt om de er "stuerene"

Ind imellem kan det dog være svært at leve med allergien, som i går hvor der var en der lige skulle smøre hænder midt i en undervisningsseance :-(

Det er jo kun Nivea, det dufter jo ikke af noget ok, men jeg måtte afbryde kurset og gå hjem med ondt i hovedet.

Der er pafumeforbud hvor jeg arbejder men der er jo stadig nogen der ikke mener de dufter selvom de har væltet rundt i parfumerede produkter.

Jeg har fået min skade ved at arbejde i det grafiske fag, og det er ikke kun parfume jeg ikke kan tåle, jeg tåler heller ikke rengøringsmidler, olie til gulve, røg fra brændeovne..

0
0
Svar på denne tråd

MCS....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 22:29

Hejsa

min farmor har haft meget hårdt tilfælde af MCS, og det er bestemt ikke at spøge med..!!

Det kræver en omvæltning i ens livsstil og virkelig tænke sig om, ikke noget med at smutte ind omkring bageren på vej derud efter en kage, så kunne man ikke komme ind.. da duftene "hang i hår, tøj".

Det kræver meget støtte og forståelse fra omverdenen, hvad jeg håber du får

min farmor brugte Zyrtec "menes det staves sådan" og de var gode til at tage det værste og ja så var hun også medlem af MCS-foreningen, som hun var meget glade for.

Annika

Søg tilbage og du skal finde din rod og dit faste... bliv ikke bange, for du ved, at det du finder ikke forsvinder... men du forandres.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 14:10

Jeg kan heller ikke tåle parafume dufte. Mine øjne løber i vand, jeg nyser og min næse løber.

Jeg tager min allergi medicin, og prøver så ellers at undgå dufte. Herhjemme bruger vi fx kun uparfumeret ting.

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - SADEL, BIL OG KAMERA TILBEHØR!

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  02-11-2008 13:10

reagerer folk, hvis man på en pæn måde siger at man ikke kan tåle parfume etc..at de ''lugter'' og man bliver syg af det??!

Ville DU blive fornærmet eller kan ikke-duftfølsomme forstå det??

Lev livet!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  04-12-2008 23:53

Tror det er meget individuelt... vil nok gøre det kort og frækt, dem med "hjertet det rette sted" vil kunne forstå det og tage hensyn, men der er desværre også mennesker der er for "egoistiske" og de er svære at nå ind til...

men håber bestemt, at du møder dem med forståelse og du kan lære at sige fra for "de andre", selvfølgelig på en pæn måde.

For ellers bliver det værre for dig, allergien forværres jo, des mere du udsætter dig selv for den...

Hmm ved ikke om det kan bruges til noget, men håber du kan få lidt ud af det...

Jeg er en af dem, der ikke blev fornærmet, men fattede alvoren i det... men du vil helt sikkert møde nogle på din vej, der desværre ikke forstår sygdommen... og det er mest synd for dem, for så må de nok undvære dit selskab :o)

Venlige hilsner

Annika

Annika

Søg tilbage og du skal finde din rod og dit faste... bliv ikke bange, for du ved, at det du finder ikke forsvinder... men du forandres.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider