Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

morgen hundetur øv...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 09:35

Hold da op vores tæve driver mig snart til vanvid. Hun har fået for vane at HVER morgen mellem kl. 04.00 og 05.00 så skal vi da gå morgentur!!!

Første dag var det sandsynligvis nødvendigt- men jeg tvivler på det er det hver morgen når de er vant til at komme ud mellem 06.00 og 07.00

Overhører hende og lade være kan man ikke, for så snart hun har fundet ud af at den er gået en gang (altså en morgen hvor hun rent faktisk skal) så ved hun jeg vågner hver gang-

så kommer hun og piver og brummer ved siden af min seng til jeg står op og vi går.

At bede hende lægge sig hjælper ikke. Nej for nu går den jo mor... Hun er bare snu for hun ved jeg vågner- og at jeg gør det til sidst fordi hun blir ved. (det er ikke til at holde ud og hører på en hun der står og brummer og piver så længe det krævedes i et væk)

Så i forgårs kl. 04.15 gik vi- i går kl. 05.20 og i dag dælme kl. 04.02 gik vi!! (i dag hoppede jeg altså under dynen efter 30 minuters gå tur og sov til kl. 08.45 bagefter). Det ahr jeg ikke gjort de andre gange. Men det avr skisme liiiige i overkanten.

Dumme dyr fristes man til at sige... Men nej hun er jo blot klog... Den "dumme" det er i sidste ende mig...

Udlejning af hestetrailer

Mangler du wrap, hø ma? Send en pb for mere info.

www.123hjemmeside.dk/qantico

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 09:38

hvis hun skal tisse kan hun have blærebetændelse

eller er hun ved at gå i løbetid?

min schæfer skulle ud mindst 3 gange om natten, når hun var ved at gå i løbetid

Men ja det kan også være en dårlig vane

0
0
Svar på denne tråd

Der er ingen bedre
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 09:45

til at opdrage mennesker end hunde (y)

Ja, den var ikke gået her i hytten..

Mvh

Gitte-Mor

Tera/feb-05 og Lian/dec-07

Mine heste:
- Pintohingsten Jack D
- Hingsteføl Joker

- Knabstrupper vallak Makron

KØBES: Føldækken 100-110, pony pude (stg136), alt ridetøj til 4 årige

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette mm
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 10:03

Jeanette O: det kan egentlig godt være- hun stoppede på p sprøjten sidste år- den skulle fornyes d 1 okt. hvis hun skulle fortsætte, men det skulle hun af flere grunde ikke. Men hun har endnu ikke været i løbetid derefter (dyrlægen sagde som at hos mennesker kan der gå 1 - 1 1/2 år), så det er da måske og forhåbenligt det der er svaret.

Det var ikek det store problem førhen da hun om natten bare blev lukket i gårdspladsen og tisse om natten hvis hun skulle.

Blærebetændelse tvivler jeg meget på- for det har hun ahft en gang før, og der er intet andet der tyder på det skulle være det igen set ud fra sidste gang med det hele. For der nåede hun ikke engang at sige til, der lavede hun alt indendørs fordi hun ikke kunne holde på noget i 2 min.

HundeGitteMor: nej det er vi ragende enige om- men da min mand skal tidligt op på arbejde vil jeg ganske simpelt ikke begynde at diskutere med hende på den tid af dagen da han vågner nemt. Og jeg skal blankt erkende at jeg efter 10 min er ved at blive sindssyg af at høre på piven og brummen og hunden der går lidt tilbage- og så frem for at gå tilbage igen ved siden af min seng for at vække mig og få mig i gang.

Dernæst KAN der jo være en grund der forårsager dette andet end en snu hund som sådan som Jeanette osse skriver- det havde jeg bare ikke lige tænkt på. Og er det tilfældet ja så skal hun jo altså og så kan jeg ikke bare bede hende vente nogle timer længere med mindre jeg har et ønske om det skal foregå på gulvtæppet i stedet.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Alder?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 18:34

Vi har haft lidt samme problem med vores nu 7 måneder hvalp. Hun var blevet utæt om natten så en tur måtte vi ud på om natten for eller lavede hun indenfor. Da vi fik styr på problemmet gennem en ny omgang renlighedstræning og skulle til at sove hele natten. Vækkede hun mig for at komme ud men gik bare ind i vores soveværelse for at putte. Hun sover ved siden af vores soveværelse og hun kan se samt høre os igennem et børnegitter. Her tog det tre nætter og Luna sov igen gennem hele natten.

Hvis du er helt sikker på der ikke er noget galt med hunden. Så ville jeg anbefale lidt standhaftighed og sove videre. Jeg kunne ikke helt li' det men jeg måtte være bestemt ikke spring til når der bliver kaldt. Jeg kan nu også gennem lidt øvelse høre forskel om det er pjat eller alvor. Og alt dette har min kæreste nu ingen problemer med at sove fra.

Hilsen Lene

Vil DIN hund lege med unghund nær Herlev?

0
0
Svar på denne tråd

Vintertid
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 18:58

Er det ikke bare pga at vi er gået over til vintertid??

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Jane Thorup Kirk ☻Soccra☻
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 07:28

jo delvist tror jeg at det er- set ud fra de første dage efter urene skulle tilbage. Men ikke helt da det ikke kun var 1 time tidligere vi snakkede. Det var op til to timer (og hun er normalt meget præcis). Men nu har jeg haft to dage uden hvor hun har vækket mig som normalt. Altså hhv. kl 6 i går og kl 6.30 i dag (jeg får gerne mellem 30 minutter og hvis jeg er MEGET heldig 2 timer mere at sove i weekenden) før vovse kommer og siger til.

Men da deres tider blev ændret radikalt i sin tid- og hun har haft en periode med brug for at komme ud tidligere om aftenen ja så er de jo ændret yderligere nu- således at de er ude allerede mellem kl 19.30 og 20.30 på aftenturen. (og det kan ikke ændres igen af flere grunde).

å nu håber jeg skam bare på at hun ahr fundet ud af at det er som det skal være nu og hun ikke skal ud før kl. 6 fremover igen... For ofte i hvert fald.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider