Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Besøg af kærestens eks
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:19

Hej HN

Jeg flyttede for 3mdr siden sammen med min kæreste. Vi bor i et hus sammen med to af hans kammerater.

De to drenge har hver deres værelse, og Dennis og jeg har to værelser.

Igår aftes var Dennis til møde. Jeg sidder i vores soveværelse, hvor mit skrivebord står. En af drengene sidder inde på vores andet værelse og ser fjersyn (han har ikke selv fjernsyn, og vi synes det er ok han sidder hos os, når vi ikke bruger værelset). Ca. kl 21.30 ringer det på døren. Kammeraten der sidder på vores værelse åbner for en pige som han venter besøg af. Nysgerrig som jeg er finder jeg et ærinde inde på vores værelse. De sidder pænt i hver sin side af sofaen og ser film. Jeg siger hej til hende, og får bare et halv tvært hej igen. Nå nå.

Jeg smutter i seng. Da kæresten så kommer hjem og ud i sengen til mig, fortæller han at det er hans ekskæreste som vores roommate har besøg af. Fair nok, de er gode venner. Dennis ville dog godt lige ha haft en sms om at hans eks sad i hans sofa. Fred være med det, vi griner lidt af situationen. Og det forklare måske hendes lidt vrisne hej til mig.

Her til morgen blev jeg grebet af en lidt anden følelse. Jeg synes faktisk at vores roommate har handlet lidt respektløst overfor mig. Et er at han ser Dennis' eks, hvis de er gode venner - det skal jeg ikke blande mig i. Men jeg synes faktisk ikke det er fair at hun skal sidde i VORES sofa på Dennis og mit værelse.

Er det mig der er sippet? Skal jeg bare trække på skuldrene.

Eller kan jeg godt sige til vores roommate, at det ikke behøver at gentage sig? Og at det er mangel på respekt af Dennis og mit forhold.

Mvh Anne

En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

efter min mening
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:24

har hun aldeles intet at gøre i jeres sofa. og kan hun ikke tale pænt til dig, bedes hun forlade matriklen.

Hvis Gud er så god, hvorfor er der så lyn afledere på alle kirker? tag dig lige sammen religion! :-)

Telepati, Healing og massage tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Respektløs
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:24

?? Nej I har jo hinanden.

Du føler dig vel ikke truet, din kærste er vel tilfreds med dig og jeres forhold.

Nu bor I jo på en alternativ måde og alle har jo snart været kærester med alle, jaja overdrevet, men alligevel færdes man i samme kreds kan det jo ske.

Og hvis hun IKKE må sidde I jeres sofa, så skulle I jo have opsat regler for hvad han må i jeres sofa....

Har har bestemt IKKE tænkt på det som JERES sofa, sådan tænker kun mennesker der er jaloux ???

Illum

.

Jeg står IKKE bag,ligger IKKE under for Jante, kan sandelig godt stå alene med egene holdninger.

0
0
Svar på denne tråd

den ta'r du
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:27

med ophøjet ro og brede skuldre og byder hende velkommen med et "hej - nå det er dig der er Dennis' eks. - jeg hedder Anne"....hvis der skulle blive en anden gang....

Og så fortæller du liiige den der roommate, i al diskretion, med myndighed og værdighed, at du har en forventning om at han fortæller jer hvis han får gæster i jeres lokaler....

KH:)

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Øh om hejet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:27

Var vrissent eller ej, er jo kun noget du har konkluderet, ville ikke holde i retten.

Du har måske været i forsvar og opfattet hendes hej som vrissent ??

Illum

.

Jeg står IKKE bag,ligger IKKE under for Jante, kan sandelig godt stå alene med egene holdninger.

0
0
Svar på denne tråd

thjaaa...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:28

Det er vel hvad man selv føler for. Det sejeste du nok kan gøre, er at være ligeglad. Det signalere overskud og selvtillid, og hvis hun ikke engang kan hilse pænt på dig, er det vel fordi hun ikke er helt afklaret endnu.

Men det kræver selvfølgelig at DU også er afklaret, og at du stoler på din kæreste. Hvilket det lyder som om du gør. :-)

Men bliver hun en pinsel i dit liv, som forsøger at splitte dig og din kæreste ad, og kan du på ingen måder kapere det, ja så må du i tænkeboks igen. :-)

Mvh. LoneR

Trænger din garderobe til fornyelse, så tjek www.123hjemmeside.dk/red_dancer

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:30

Som jeg har forstået det, så var hun ikke klar over at det var kærestems eks der sad i sofaen, da der blev sagt hej. Og så har hun vel ikke haft grund til at være i forsvar?

Mvh. LoneR

Trænger din garderobe til fornyelse, så tjek www.123hjemmeside.dk/red_dancer

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

Der er efter
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:33

Tanker der måske har farvet historien, når den nu skrives ned.Det giver en nuance som er i forfatters farvør.

Det sker som oftes...

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er han jo...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:33

... sammen med dig, ikke med hende. Så hendes gøren og laden er vel dig (og ham) ligegyldig.

At hun er venner med en af jeres bofæller er vel hendes ret - og har han lov til at have gæster med ind på jeres værelse, må det vel gælde alle gæster.

Hun var der i kraft af at være hans gæst - ikke din kærestes eks. og som sådan kommer hendes besøg ikke dig ved.

Hvis I/du ikke ønsker hende på jeres værelser, må i jo sige det til jeres bofælle at han må spørge om lov før han har gæster med inde på jeres værelse. Men huset er hans hjem også, så hun kan ikke forbydes adgang.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

ikke truet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:34

Overhovedet ikke truet. Der er jo en god grund til at han ikke er sammen med hende mere.

Illum: du har ret med at alle har været kærester med alle. De er alle FDF'ere. Jeg er den første kæreste Dennis har, der ikke er FDF'er. Og noget nær den eneste i hans omgangskreds, der ikke er med i "sekten"

Jeg synes jo egentlig også det var ok indtil jeg fik afvide, hvem hun var. Tror bare jeg blev lidt overrasket.

Men at jeg så ikke forstå, hvorfor hun vil være i vores hus. Jeg besøger da heller ikke mine eks'ers venner, snakker da med dem når jeg møder dem i byen....

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Nøj Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:35

Hvor er vi voksene

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

hvad er forskel på hende og en anden
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:40

Jeg kan heller ikke se noget problem i det, men sådan er vi jo alle forslelige.

Med venlig hilsen
Anita Spangbo

Saam-a-li er klar til bedækning igen i foråret 2009

0
0
Svar på denne tråd

hej'et
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:41

Kan jo også skyldes at hun var koncentreret om filmen...

Tror jeg vælger den seje stil.

Selvfølgelig må han ha de gæster han vil se. Det skal jeg jo absolut ikke blande mig i, så længe de ikke genere mig. Jeg synes nu bare det er underligt, at han tager hende med ind på vores værelse.

Men han er jo kun en fyr, og tænker sikkert ikke på at jeg vil synes mærkeligt om det. Dog sært at han ikke lige informere min kæreste. Ikke at han skal afrapporter al hans gøren og laden, men når det ikke er frk. hvem som helst.

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Super voksen
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 10:45

Jeg hopper en gang og trækker på skulderene.

Forskel på folk. Måske. Men jeg undrede mig da også lidt, inden jeg fik af vide hvem hun var.

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Eks'er og venner
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 11:03

Men at jeg så ikke forstå, hvorfor hun vil være i vores hus.

Fordi du ikke ville være i et hus din eks er i, er det ikke det samme som, at hun har den samme indstilling. Det var jo ikke dig, din kæreste eller jeres fælles hjem hun kom for at besøge - det var sin ven, der tilfældigvis også bor under samme tag som jer, og tog sig den frihed, at invitere sin veninde med ind foran skærmen for at se film.

Mænd tænker ikke "det er min vens ekskæreste, så er de tnok ikke så godt at tage hende med ind til min vens fjernsyn, mens hans nye kæreste sidder i det andet værelse".

De tænker: "Min veninde er på besøg - jeg er midt i en film - hun kommer med ind og ser film".

Hvis I ikke ønsker at jeres bofæller tager gæster med ind i jeres rum uden det er aftalt med jer først, bør I have klare linier om det.

Blot fordi man ikke længere er kærester, betyder et brud ikke samtidig et brud med alle de venner man har fået via sin nu ekskæreste. Jeg ser heller ikke nogle problemer i at være ven med ekskærester - eller venners ekskærester :-)

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

Annette
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 11:53

Jeg er enig i hvad annette skriver. Vær den voksne og hils pænt på pigen selvom hun er sur.

Og sige at jeres room mate gerne må låne tv´et i jeres værelse men da gerne lige må gøre opmærksom på hvis han ligefrem har gæster med derinde.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.

0
0
Svar på denne tråd

ex.....
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 11:58

Ex eller ej, det findet jeg ligegyldigt, hvis de er færdige med hinanden... Men det er jo dig, som skal vurdere, om det er ok at din fyrs ex er i sofaen....

Men at nogen skulle invitere gæster i mit hjem (jeres værelse) ville jeg nok blive lidt vrissen over...

Ikke at det er forbudt, men jeg ville såmænd nok kræve, at jeg i det mindste var spurgt, eller at i havde aftale om det...

Men vi er jo forskellige, og jeg læser ikke på dit indlæg, at det umiddelbart er et problem, at han invitere en, at det så lige er hende, er jo lidt underligt....

Hilsen Vibeke

Mangler du noget, så kig alt det vi har til salg:

www.123hjemmeside.dk/tingtilsalg

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hell no
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 12:54

man skal selvfølgelig være sikker på at det ikke kun er gisninger og spøgelses syn fra ens egen side, men ellers må jeg sige at fandme nej om en eller anden finke skal sidde og spille sur i mit hjem

hun skulle være hjertens velkommen, men kunne hun ikke tåle mit selskab tror jeg nok hun ku få besked på at indfinde sig udenfor matriklen, jeg er sgu for gammel til den slags drama..

Men god ide at køre den seje stil, det vil i så fald pisse hende endnu mere af hvis tilfældet er som du tror

Men om jeg gad gå og spille flink i mit eget hjem, nej egentlig ikke, og kan hun ikke hilse må hun altså finde et andet sted at se sine film end min sofa

Jeg er nok kold og kontant i den sammenhæng og det har såmænd intet med jalousi eller ikke at stole på sin mand og gøre, men ikke om jeg vil behandles sådan i mit eget hjem af en forsmået eks kæreste.

Jeg har mødt rigeligt af den slags i min tid, og jeg er færdig med konstant at være flink også få smidt @!#$ i hovedet til gengæld, så meget har jeg dog lært..

Men som de andre skriver tag den med ophøjet ro, du har trods alt fat i den lange ende

mvh

Katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

katjo du har total
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:01

Misforstået det 1. indlæg....

Og nu er det IKKE kun hendes hjem.

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:10

Nu opførte pigebarnet sig jo ikke flabet. Hun sagde hej, da jeg sagde hej til hende. Og listede ud af værelset igen, med en tanke om at hun da lød lidt kølig/tvær.

Og nu er det jo ikke sådan at hun er hos os ofte, jeg har aldrig set hende før. Derfor var jeg slet ikke klar over hvem hun var.

Jeg finder det nok bare sært at han inviterer gæster ind på vores værelse (mine sure underbukser kunne jo ligge og flyde - ok, så måtte det være kammeratens hovedpine).

Må lige ha en snak med Dennis om hvad besøgsreglerne er på vores værelser.

Jeg ved sådan set heller ikke om hun har nogen idé om, hvem jeg er. Det er jo ikke sikkert nogle har fortalt hende om min eksistens.

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Hvis de er sure
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:12

Skulle du måske skifte hver dag ???

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

åh illum
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:22

Du har ret

Og gevalia-kaffe til uventede gæster (eller hvordan det nu er).

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Ja men mest
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:23

Være super voksen ;-)

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

jeg hader
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:35

det med eks kærester, så jeg ville slet ikke bo med en der ville have hende inden for døren :) så ud af din sofa med hende..., os når hun snakker grimt til dig.

0
0
Svar på denne tråd

rolig rolig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:45

Det var ikke min kæreste hun besøgte. Han blev lige så overrasket som mig.

Grimt og grimt, ved jeg nu ikke om jeg vil sige. Men det havde også været spøjst om hun havde hilst overstrømmende på mig.

Synes bare det er en meget underlig situation.

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:10

jeg tager det også helt roligt :P og nej det var ikke din kæreste hun besøgte, men vil man ind i varmen lægger man an på en i nærheden og håber på et glimt at hvad man vil have..

ja undskyld,, eks kærester skal bare holde sig fra mig og min syns vinkel,, om det så er mine eks kærester eller min kærestes...

0
0
Svar på denne tråd

De er fra SAMME
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:23

Gruppe....

De ses..Alle sammen

Illum

.

Jeg står IKKE bag,ligger IKKE under for Jante, kan sandelig godt stå alene med egne holdninger.

0
0
Svar på denne tråd

lægger an
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:30

Tror absolut ikke hun forsøger at lægge an på min kæreste, eller hans kammerat. De er såmænd bare gode venner, og min kæreste taler ikke med hende (ikke noget jeg ved af i hvert fald).

Men Maiken, jeg vil give dig LIDT ret. Jeg holder mig i hvert fald fra mine eks'er. Men kan jo ikke forhindre hende i at besøge sin kammerat.

Mvh Anne

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig for vil
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:33

Du bestemme så skal I bo for jer selv ;-)

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 15:15

som jeg læser det så er det da ved gud hendes værelse kammeraten opholder sig i??? eller har jeg misforstået noget her??

og jo jeg mener skam at er man sikker på at gimpen ikke bryder sig om ens nærvær så ville jeg skam ikke finde mig i det...

læs nu hvad jeg skriver, hvis man er sikker på at det ikke er ens eget spøgelses syn og gisninger, så kan jeg ikke se nogen grund til at være flink så må kammeraten sgu se tv på sit eget værelse hvis han skal have hende med (og ja jeg læste godt han ikke havde tv, men hans problem)Jeg skriver ingen steder at hun var sur og tvær, det må man jo give en chance, men er hun også sådan fremover så ville jeg da ikke lægge værelse og tv til hendes sure fjæs..

mvh

katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

1357456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 17:38

Fordi i har givet kammeraten lov til at låne jeres værelse, så giver det da ikke ham ret til, at invitere gud og hver mand derinde. Jeg vil ikke mene, at det er jeres pligt at opsætte regler for hvad han må og ikke må. Men god opdragelse ville han have sprugt om det var ok at få besøg og af hvem. Vi lånte min venindes lejlighed sidste sommer hvor vi var i KBH, der ville jeg da aldrig kunne have fundet på, at have inviteret nogle mennesker med hjem, uden at have godkendt det med hende først. Jeg vil heller ikke have gud og hver mand ind i mit hus.

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider