|
|
|
|
|
|
| hvilken? |
|
|
hvilken hest er det? hvis der er nogen der ved det 
Mia Livet er konsekvensen af en række tilfældighederI'm not scared of dying, I just don't want to
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej hvor trist |
|
|
Hvis jeg må gætte så kunne det være lanthanid, han var jo være at være oppe i årene. Men håber det da sandelig ikke for hende. Hun har udrettet så meget med den hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
sølle tina.. sender de varmeste hilsner her fra..
Knuser Annette
Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy
Drøm sødt min elskede Octavia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ødelægger? |
|
|
Ødelægger hendes chancer? Neej, du, det giver da seerstemmer! Folk får jo medlidenhed med hende. Ikke at jeg tror at hun vinder alligevel, men nu får 2. pladsen så en grund (!). Men trist det er det da.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels hende... |
|
|
... det må være en grim oplevelse at finde sin hest død i boksen. Jeg kan godt forstå at hun har svært ved at samle sig om andet lige nu.
£isbeth & Baloo All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them. (Walt Disney)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 1234456 |
|
|
Jeg synes der er lidt nedgørede tekst om hende... Det har ramt den 27-årige smukke blondine meget hårdt, at en af hendes heste er død på mystisk vis.
Hvorfor vil de have blondine med ? - jeg synes det virker lidt nedladenede...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sirid... |
|
|
.. det skal sikkert med fordi det er det folk ser når de ser hende i fjernsynet. Og det er hun jo - så der er vel ikke noget nedladende i det.
£isbeth & Baloo All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them. (Walt Disney)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen nu er det |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
28-10-2008 09:58 |
|
Vel ikke Berlingerne der har bragt den oplysning ??? Der ville hun have være optalt anderledes. Og de skrev jo "heldigvis" ikke flaskeblond, det ville de have gjort i UK.
Illum . Jeg står IKKE bag,ligger IKKE under for Jante, kan sandelig godt stå alene med egene holdninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det er jo ganske forfærdeligt |
|
|
at finde så ung en hest død, og så endda en af de lovende talenter.. Sender varme tanker til Tina!  Og lur mig om ikke denne alt for seje tøs giver den max bundgas Fredag aften!!! Hun er en vindertype, konkurrencemenneske til fingerspidserne, jeg stemmer atter engang TT til 1234 fredag aften!!! Margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07 Leander vugge, Brio Duo barnevogn, Babybjørn skråstol sælges..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ååååårh.. :( :( |
|
|
Hvor er det synd for hende. Den følelse kan jeg slet ikke sætte mig ind i, at miste sin hest på den måde - og så selv om, at hun er konkurrencerytter. Stemmer da også på hende, på fredag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hehenrgff |
|
|
5-årige Crusing-søn er død . Enten er det hjertestop eller hjerneblødning . Jeg tror på Tina lund gir den max gas fredag , selvom det er hårdt.
Min mening ! Lev med den , eller lad være ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestegalleri |
|
|
Nu klikkede jeg lige på linket højere oppe..
Jeg er ikke medlem af HG, og gudskelov for det...! Det er jo fuldstændigt vanvittigt at svine andre mennesker sådan til.. Jeg er rystet..
Jeg synes det er flot hun er nået så langt i vild med dans.. Og føler med TL og familien pga. tabet af hesten...
-Christina "Never ride faster than your guardian angel can fly."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er ikke |
|
|
Til Tina, hverken i hestesporten, eller vild med dans, men alt andet lige, så må det bestemt en grim oplevelse, at finde sin hest død på den måde.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. Støvler til børn sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til dem som bare vil hade |
|
|
Hvorfor ikke bare erkende at folk har ondt i rø... pga. hendes succes og er misundelige over hendes fantastiske heste. Det er da utroligt som hun skal svines til for ingen ting. øvelse gør mester, kom i gang, hvis i vil op det plan, det giver mere end svine andre til. Bare lidt tanker herfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
|
|
Ikke se, at der er nogle, som sviner i denne tråd, andre steder ja, men ikke lige her.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. Støvler til børn sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tina mistede din hest .. |
|
|
Det er så forfærdelig synd for hende, og at folk har så ondt i r*ven over hendes succes er jo vildt. Jeg er sikker på Tina giver men maks gas på fredag.
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppe ღ -ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synd ja... |
|
|
Selvfølgelig er det en grim oplevelse at komme og finde sin hest død i boksen hvad enten den er ung eller gammel.. Dybeste medfølelse herfra... Men så stopper det også.. Jeg er heller ikke til Tina og hendes metoder indenfor ridning uanset hvordan hun så rider eller barrer en hest. Og jeg er heller ikke til hendes dans. Bevares hun har rykket sig uge for uge og blevet mere dygtig.....!! Men helt ærligt så er jeg ved at brække mig over hendes smigren over for dommerne og hun kan vist godt lide at få den meget opmærksomhed samt at høre sig selv tale. Og det handler ikke om misundelse på nogen måde for jeg har det udemærket med at være den jeg er! Og ja jeg får nok på hatte pulen nu,men medieliderlig ja det er hvad hun er 
Ejer af:
Oldenborg - Kasmir. Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIne varmeste |
StaldK |
28-10-2008 13:58 |
|
Tanker til Tina og hendes familie, det er aldrig sjovt at miste en hest.
Karoline
Stald K Horses for Life K's Dragon Fly * Midnight * K's Babys Dream
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Medieliderlig? |
|
|
Der har vi vist jantelovens grimme ansigt igen... Hun er bare god til at markedsføre sig selv. Danmark er fyldt med dygtige - og "passende beskedne" - ryttere der pænt nøjes med at passe deres arbejde og holde sig udenfor offentlighedens søgelys. Fint nok hvis det fungerer for dem. Tina Lund gør det modsatte - hun kan lide rampelyset, og benytter mediernes bevågenhed dygtigt. Den slags straffes i lille JantelovsDanmark. Skomager blive ved din læst. Hvis hun nu var fodboldspiller - så var det måske i orden at føre sig frem.... men en "sølle" rytter, en pige - og så endda en der vover også at se godt ud. Nej, hun skal ikke tro at hun er noget! (og hun TROR ikke at hun er noget - hun ved det!) Jeg har ikke set noget fra den Danske version af Vild med Dans (kan ikke se tv2, ville ellers gerne) men jeg har set den engelske version. Og der er ikke grænser for hvor meget folk lover (i spøg) for at få flere stemmer. Det er jo en del af showet og konkurrencen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En sjov tanke.. |
|
|
En lille sjov tanke.. Havde det nu været en bruger på HN, var der sendt kram og knus i denne svære tid.. .. men det er jo "bare" Tina Lund... så lad os da hakke på hende istedet..!! - Det var da en sjov holdning man har her på HN.. ikke at jeg støtter den, næ nej..
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Katla fra Hala |
28-10-2008 14:11 |
|
Hvor er det synd for Tina, at hendes hest er død. Men hun fortjener stadig på en anden plads på fredag 
♥ Elsker min ismule Kjárni <3 , Du er ALT ♥ - Nu med China House Donatello I'm Cool ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmmm.... |
|
|
jeg tror stik modsat at alle har SÅ meget medlidenhed med hende så det bliver en fordel....
Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det må ikke være let for Tina at finde sin hest død!!!!!!!!! Tanker herfra!!
Mvh Connie Tosse på prøve  Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vildt at der ikke engang kan køre en tråd om Tina Lund og hendes sorg over at miste en hest, uden at hendes ridemetoder bliver hevet ind i det  Det må være ufatteligt hårdt at finde sin hest død i boksen, håber da hun kommer ovenpå igen..
Mvh Heidi ~ Min nye Amr. colliehvalp er født d. 24/8 2008 ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Å Lisbeth |
Illum |
28-10-2008 16:40 |
|
Sikke en skam, den danske er 1000 gange bedre. Meget flottere sat op. Jeg gider faktisk ikke se den engelske, og jeg er jo ellers total UK begejstret... Ham søvmmeren var dog uden sans for rytme.... Og nej nej nu må I altså holde op med at have så travlt med at rakke på en person der er i medierne. Det er så grimt at læse og siger voldsomt meget om jer der gør det.... I bliver grimme...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv for en.. |
|
|
oplevelse.. Det må godt nok være trist at finde sin hest død i boksen..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i tøser |
|
|
der konstant lukker mundgas ud om Tina er SÅ små mennesker, så svage at i skal tvære i andres sejre, lykke, talent, smukke ydre! F... i er så små og svage! Kom igang med at bevæge jer bare i nærheden af Tina Lunds Talent.. nåeh nej det kan i jo ikke vel? Så derfor har i SÅ ondt i måsen over hende! Christ.... Margit
En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.
Livet er til låns-lev det fuldt ud! Mor til den dejligste Benjamin 02.10.07 Leander vugge, Brio Duo barnevogn, Babybjørn skråstol sælges..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
HeidiZ |
28-10-2008 17:14 |
|
£isbeth (Baloo): Hvor er jeg dog enig  Og jeg kan simpelthen ikke lade være med at grine af dem, som evig og altid lige skal pointere de ikke kan lide Tina, når de svarer i en tråd. Hvad er det i er så bange for?? Det er synd for Tina, at hun har mistet en hest og især en så ung en af slagsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor må folk ikke kritisere? |
|
|
Hvorfor er det nu ikke tilladt at kritisere folk? Det er vel for filan lovligt at udtrykke sine følelser og meninger om en person eller et emne; ellers kan vi da godt lukke HN, for der er sgi ment som et debatforum. Nogle stemmer på Tina, fordi hun er rytter. Nogle stemmer ikke på Tina, fordi hun er den rytter, hun er. Begge disse cases er vel helt lovlige og gangbare? Det er jo helt op til en selv, om man vil stemme på X - uanset grundlaget. Var det Anky i stedet for Tina, stemte jeg sgi heller ikke på Anky. Men var det Andreas, der dansede som "rytterrepræsentant" i det program, så stemte jeg sgi nok på ham - også selvom han heller ikke var bedst  INGEN i denne tråd skriver noget ondt om, at Tina har mistet en hest - vi kan vel alle sætte os ind i, hvordan det må være Men jeg kiggede godt nok to gange ekstra, da jeg så forsiden til en af bladene/aviserne: "Tina i sorg over død hest". "Okay?", greb jeg mig selv i at tænke, "havde de mon skrevet noget lignende, hvis Digby eller Clearwater eller Schufro for den sags skyld var død?" Men selvfølgelig, hun er jo super "populær" lige for tiden...Var det sket nogle måneder tidligere, var det ikke engang kommet med som note  Jeg kan undre mig over, at dem der har brugt det mindst kønne sprog i denne tråd - her må jeg nok referere til jibas (Margit) - er dem, der "forsvarer" Tina  Og så lige et spørgsmål til Lisbeth (Baloo): Du skriver: "hun kan lide rampelyset, og benytter mediernes bevågenhed dygtigt" og sætter spørgsmålstegn ved, at Tina skulle være medieliderlig. Jamen er dette ikke lidt en definition på at være medieliderlig? Ordet er godt nok negativt ladet, men teknisk set? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flot indstilling af hende |
|
|
Jeg synes det er en flot indstilling at have af hende. Jeg synes det er flot det de to Lund-søstre har præsteret igennem deres tid. Og jeg synes det er til Tina at hun ser udover hendes, hvad jeg ville synes, STORE tab, og fuldfører hvad hun har gang i. Og som der bliver skrevet længere oppe, det er synd vi har så meget jantelov i Danmark, for hun har da netop VIST at hun KAN noget, og VIL noget ... Hun tror ikke kun noget om sig selv. At hun så er en lækker pige, at se på, gør da bare at der er flere, der får øjene op for hvad hun laver ... =)) Jeg ved godt andre vil sige det er negetivt, men jeg synes da det er fedt, at f.eks. dem nede på arbejdet ved hvem der er 3 dobbelt danmarksmester. Det kunne jo også være det kunne være at vi fik flere at vores gode ryttere med i underholdningsprorgrammet, hvilket kunne gøre at der bliver vist mere ridesport i fjernsynet, da folk jo så rent faktisk ser det fordi de har relationer til dem, der udfører det ..
/mette, der har sin mening!
...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasha ♥Tico-Linka♥ |
|
|
Jeg ved at det ikke er Lanthanid som er død. Det var en af hendes ungheste som hun satsede meget på og havde anset for at være en kommende stjerne. Balander mig helt uden om jeres diskutioner.
Med Den Skønneste Jonas Som Kæreste .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er |
|
|
det dog ynkeligt 
~ A & L ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
Transport af hest søges -> annonce
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
fordi denne tråd handler om at hun har mistet en hest også bliver det til at nogle folk ikke kan lide tina og at de bare bruger det til ekstra stemmer osv det var jo ikke det tråden drejede sig om... medhendsyn til det som lybeth skrev om at hun bruger rampelyset flot.. ja kan kun give ret hvorfor ikke lige så godt være med til at give medierne det de vil have i stedet for at se sig selv svinet til på forsiden fordi man nu ikke lige "gad eller havde overskud til at give medierne det interweiw.. nææ så kan man sku lige så godt godt holde sig i god jord hos medierne så længe man ikke overskrider sine egne grænser eller principer Under alle omstændigheder så må det simpelthen være noget af det værste der kan ske for en der holder af heste... det kan godt være hun har flere heste og heste for hende også er en del af et arbejdsredskab... meen mun ikke hun holder lige så meget af sine heste som vi andre gør af vores? det må være dybt tragisk at opleve sådan et tab... og mine tanker går til hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske Simone... |
|
|
Det kan godt være at det teknisk set er "det samme" - men jeg mener at ordet "medieliderlig" er ekstremt negativt ladet, og mere et udtryk for noget desperat og uigennemtænkt, hvor jeg er ret sikker på at Tina faktisk er ret bevidst om hvordan hun skal bruge mediernes bevågenhed. Så i mine øjne er differencen "desperat og opmærksomhedshungrende" eller "dygtig til at markedsføre sig, og bruge medierne til sin fordel". Selve ordet "medieliderlig" ville ikke være et jeg selv ville vælge, da det i mine øjne er udtryk for et meget ubehageligt menneskesyn. Og i mine øjne er det fuldt ud tilladt at kritisere folk - men det skal holdes sagligt! Jeg har set MEGET lidt saglighed i kritikken af Tina. Og at kommentere "Tinas hest er død" med "jeg kan ikke lide Tina" eller "hun er medieliderlig" - det er hverken sagligt eller ret empatisk. Og som Illum så rigtigt skriver, viser det en grim side af dem der skriver. Og ja Illum - det er træls ikke at kunne se den danske version (og endnu mere at jeg ikke kan se The Julekalender der jo kommer igen i år) - men ellers savner jeg jo ikke tv-kanaler, så jeg gør ikke noget ved det. Det KUNNE jo nok være løst med en antenne - men når jeg nu har en parabol har jeg mere tv end jeg egentlig har brug for. Jeg kan nu ganske godt lide den engelske version - selv om jeg ikke gider se den nu sæson 3 bliver genudsendt for x'ende gang. Lidt træls at de ikke har vist sæson 4 og 5 på BBC prime - men det kommer jo nok engang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør mig |
cruella76 |
28-10-2008 21:54 |
|
ondt for Tina 
Christel Tremmeseng sælges - se præs. Fed retrofrakke til pige str. 86 sælges - se præs.
Rutschebaneborg til de mindste sælges - se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da helt.. |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
28-10-2008 22:08 |
|
op.. Jeg må give Illum ret.. Folk bliver grimme af at opføre sig på den her måde  Hvad har hendes personlighed og ridekundskaber med hendes hests død at gøre? Om I kan li hende eller ej, er det skisme da synd for hende alligevel..
Sagde Carina Gøttler (:
- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3 Termin d. 17/2-09R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimt... |
|
|
Bliver helt trist over det menneskesyn, der igen og igen dukker op  Hvorfor har så mange mon brug for at nedgøre- I bliver bestemt ikke selv "mere" af det! £isbeth (Baloo) og Illum: 
Rose 1 med De to rødhårede muler
-Som tror hun kan flyve
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tommel op |
|
|
Til £isbeth (Baloo) og Illum. Så er det sagt!!!  Stakkels stakkels pige, at finde sin hest død i boksen! 
...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...
Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
Barefoot Cheyenne sælges str. 1
se præs. for information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uanset |
|
|
hvad, så er det en trist oplevelse, som ingen burde opleve kendt eller ikke kendt. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da helt op |
MT Dressage Agency |
29-10-2008 00:14 |
|
hvor det er utroligt SÅ smålige, skadefro og ulækre og meget langt fra empatiske hestefolk kan være. Både her og på Heste Galleriet. Føj siger jeg bare. Som andre også siger, så må det da være noget af det mest tragiske at finde sin hest død i boksen. Jeg føler virkeligt med hende. Tænk hvis hun var herinde at kigge i ny og næ. Hvor må det dog så gøre hamrende ondt inde i sjælen at læse hvor mange mennesker som ikke under hende det godt, som har ondt i måsen over had hun foretager sig når hun har forladt martriklen. Folk som end ikke engang kender hende i det virkelige liv. Hold kæft hvor skulle I skamme Jer!!! Men det har I vel ikke engang hjerte og overskud til at kunne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En tanke.. |
|
|
Folk er ind i mellem så kede af at de bliver diskuteret på andre fora.. og specielt når de ikke har været klar over det.. Herinde er det endda forbudt at diskutere menigmand der ikke kan forsvare sig.. Fora hvor folk bliver diskuteret bliver kaldt snævertsynede og beskyldt for ikke at have andet at gå op i.. Men sig mig.. Det er okay at debatere Tina Lund fordi hun er kendt, hun har valgt at offentliggøre sig selv ved sine handlinger og ved at springe nogle DM baner og være i et blad. Hvorfor er der forskel på det og så at offentliggøre sig selv i et offentligt debat forum og dernæst debatteres her og på andre fora? Hvorfor tror folk det gør mindre ondt på Tina end det gør på jer selv? Hvorfor er I anderledes ved at "bagtale" hende end folk på andre fora har været ved at bagtale jer? Jeg undres..
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
jeg har ondt af alle der har mistet en hest de holdt af .. Dermed - holdt Tina af hesten som døde - så gør det mig ondt. men men.. for at blande diskussionen om hende selv udenom - kan jeg kun sige at der altså er MEGET stor forskel på om man er jaloux på en person eller om man bare ikke kan lide personen.. Dvs at hvis jeg nu siger at Anders Fjogh er en lama? så er jeg også jaloux på ham? - Nej det må være ham der sidder og gerne vil være politiker der er jaloux? for man kan jo ikke bare bryde sig meget meget LIDT om en person fra samme "emne" (sport, hold, osv) Nej - man er jo jaloux? ¨Den her Tina diskussion er blevet ligesom de gamle Susan Kjærgård diskussioner .. og man kan jo ikke andet end at forholde sig til at folk har delte meninger og at fordi man ikke brydes om en person - betyder det IKKE at man er jaloux!
-Stephanie
Med Bassebabyen Bandit som nu er tilredet af Søren Hedegård 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| først og fremmest |
Bonnie »Olivia« |
29-10-2008 11:15 |
|
En yderst ubehagelig oplevelse, uanset hvilket forhold man har til sine heste. Det er aldrig sjovt, som ridepige, at finde en død hest i en boks. Og hvor må det være en tragisk og traumatisk oplevelse. Men der hvor jeg mener filmen knækker - er forskellen mellem BT's beskrivelse af forløbet - Tina Lund i dyyyyyb sorg over tab af hest, ja det jeg beskriver nu er altså min opfattelse af ARTIKLEN, som jeg godt ved hun ikke selv har skrevet. Sådan som jeg fortolker artiklen, så tillægger den Tina det "humør," at hun er dybt påvirket, hun har det super hårdt og det bliver rigtig svært at danse og koncentrere sig om finalen, så hvor ville det være dejligt med et par medlidenhedsstemmer. Jeg understreger igen - det er ikke noget, Tina har SAGT, men sådan, som jeg fortolker atiklens undertone. Samtidig kan man læse på ridehesten.com, at "- Nu gælder det om at komme videre, og hurtigst muligt få en ny hest ind i den tomme boks, fortæller Flemming." Det er dér, hvor jeg mener, der er noget galt - ikke just en udtalelse jeg ville komme med, hvis min hest var fundet død i boksen, og jeg havde fortalt, jeg var i dyb sorg. Så ville jeg ikke koncentrere mig om, at der skulle komme en ny hest ind i boksen, som jeg kunne tjene penge og vinde stævner på. Hvis Tina også har denne opfattelse er der da lidt modstridende med den STOOOORE sorg - i mine øjne. Ydermere synes jeg det grænser til seermanipulation, når de går ud og udmelder, at de vil fortælle en pinlig historie (men kun hvis de vinder!), et udsagn jeg har hørt i radioen.. samt udlover præmier til Tinas tilhængere på facebook, hvis de stemmer på dem. Tina er en smuk pige, og underholdende i tv - uanset, hvad man så synes om hendes rytterkundskaber. Men hvor langt kan man gå for at fiske stemmer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså bonnie |
Illum |
29-10-2008 11:22 |
|
Nu er det fra BT, en smørre det altid bruger overdrevene ord. Andre ride personer bla. her fra HN må gerne være sorgramte 2 ÅR efter deres heste at død, de er næsten ikke istand til at fungerer efter kræet er død. De skriver side op og ned på hvad der er mærke dage !!!! De må gerne, men at BT skriver en OVERSKRIFT for at få folk til at læse deres avis det er ikke iorden. Og nu er heste og ridning altså det de lever af, naturligvis skal de have en ind hurtigst mulig, de driver en forretning, Tina er på vej i et forløb. Herre du milde, hvor er nogle dog #%##
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heldigt |
|
|
Synd at hun skulle miste en hest, men...... Hun og hendes familie skal være glad for at det ikke skete under et spring, så havde de mistet både Tina og hesten.  Den eneste lykke som er i en hestesko er når den falder ned i hovedet på en ulykke.
Mvh Viben.
Hvis du ikke ved hvad du vil, kommer du aldrig videre. Heller ensomhed end dårligt selskab.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "En ny hest i boksen"... |
|
|
.. er en god måde at udviske billedet af den døde hest. Hvis man dag efter dag kommer forbi den tomme boks, og ser for sig hvordan den døde hest lå, forstærker og forlænger det den sorg man må føle. Derfor er det en god ide hurtigt at fylde boksen igen, så det ikke længere er "X's boks hvor han lå og var død" men "Y's boks, hvor hun nyder at stå og kigge ud af vinduet". Så det er bare sund fornuft, rent psykologisk. Og at man er realist betyder ikke at man ikke også føler sorg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm.... |
Bonnie »Olivia« |
29-10-2008 11:33 |
|
Nogle folk læser så også bare det, de gerne VIL læse. Mht. indlæg. Nu er man pludselig #%## og andre mener måske man er hjerteløs og uden samvittighed og medmenneskelige evner, fordi man TILLADER sig at iføre sig et par kritiske briller. Som sagt, jeg tror da på hun er i sorg over at miste en hest! Selv ville jeg ikke være i stand til at foretage mig noget som helst fornuftigt i samme situation. Men jeg blev bare mistænksom, om det er en følelsesmæssig sorg, eller en "økonomisk" sorg. Og det kan også sagtens være begge dele, men HVIS det er sidstnævnte, så synes jeg det er tarveligt, hvis man spiller på det følelsesmæssige, for at få medlidenhedsstemmer. HVIS HVIS HVIS HVIS HVIS. Det er en antagelse, en teori, som jeg ikke kan bekræfte, og jeg ønsker med dette heller ikke at stemple Tina Lund som følelsesforladt og stemmeliderlig og som en person, der gør alt for at udnytte og vride ekstra stemmer ud af folk. I andre kan også godt have ret, men ingen af os, kender hende personligt, og vi lever derfor alle sammen med vores teorier. Som sagt har jeg INTET imod Tina Lund. Jeg kan tvært imod godt lide at se hende på skærmen. Jeg synes hun er smuk og underholdende og bidrager til programmet med noget positivt. Jeg labber bare ikke alting i mig råt, bare fordi hun er rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor... |
|
|
Er det egentligt nødvendigt at diskutere hvorfor Tina er ked af det? Vi kender hende ikke, og mon ikke det skulle være nok, at sende en tanke til hende over tabet af hendes hest....
"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry" Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bonnie |
|
|
Det er jo Tinas far, der har udtalt, at der skal en ny hest i boksen hurtigst muligt - ikke Tina selv. Derudover kunne det jo være, at der var en anden grund end lige netop penge og karriere bag, når boksen skal beboes hurtigst muligt igen. Jeg kender da flere, der har fået aflivet deres heste, der siger, at det værste er, at kigge på den tomme boks. Det kunne jo også være grunden til, at boksen skal fyldes hurtigst muligt. For at fjerne fokus fra den mistede hest. Jeg føler med Tina i disse dage, for det må være hårdt at miste en hest, uanset om man er kendt eller ej.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
HeidiZ |
29-10-2008 12:48 |
|
Nu vil jeg ikke diskutere hvor ked Tina Lund er over tabet. Desuden er det jo Flemming som har udtalt sig i ridehestens artikkel, ikke Tina selv. Har man 10-15 heste i sine hænder hver dag, så er det nok svært at knytte sig til dem på samme måde, som man vill gøre, hvis man havde 1-5 stykker man kun koncentrerede sig om. Ikke dermed sagt, at Tina ikke er ked af det.. Men livet skal jo gå videre alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er... |
Xoco ♣Davina♣ |
29-10-2008 13:50 |
|
helt enig med Illum og Lisbeth(Baloo) i deres indlæg.  Og som både Lisbeth og Karina(Chanell) nævner, er en tom boks et grimt minde, en ny hest i boksen kan hjælpe med at fjerne eller hvert fald mindske sorgen over den afdøde hest.
Xoco82 & Davina stud.theol Én gang løsdriftshest - altid løsdriftshest
"Ingenting udover det rimelige er behageligt, hverken for en hest eller et menneske" (Xenophon:Peri Hippikês)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hårde metoder!!!!!!! |
lis p (bella) |
29-10-2008 16:31 |
|
Jeg undrer mig over at da lund pigerne blev afsløret i at barre deres heste og at man kan opleve dem knalde deres hest en oven i hovedet når den stopper på et spring ved stævner så står der ikke et ord om det i bt,men når tina har ondt i tæerne skal vi se hende med dem i en balje... og læse op af dør og ned af stolper om hende.... jeg har det sådan at uanset om man er kendt eller ej skal dyrene behandles ordentlig.. Derfor køber jeg aldrig varer hvor de bliver brugt som modeller.. Og det undrer mig at hestefolk støtter op om hende,når man ved at de er hårde ved deres heste.. Det er lidt som om at er man kendt som tv darling bliver alt skidtet gemt væk under tæppet.. Hun er en meget smuk pige,men når jeg ser hende i medierne ,ser jeg også hendes heste for mig. Havde hun været ordentlig mod hestene skulle jeg nok heppe ... og den eneste måde at stoppe den slags på er ved at man tager afstand. Mon ikke deres staldfolk passer hestene og som en skrev der er forskel på at ride mange heste og på at have få.. Men det er også træls at miste en hest,den har nok kostet mange penge,så vi må håbe den er forsikret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lis p(bella).. |
Xoco ♣Davina♣ |
29-10-2008 16:51 |
|
>>>Og det undrer mig at hestefolk støtter op om hende,når man ved at de er hårde ved deres heste..<<< Nu kan man jo godt føle med andre menneskers tab selvom man ikke er enig med dem i deres holdninger og andet. Det kaldes empati 
"Ingenting udover det rimelige er behageligt, hverken for en hest eller et menneske" (Xenophon:Peri Hippikês)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkel |
|
|
Puha en grim oplevelse det må ha været. Har oplevet nogle rigtig grimme ting med hestene igennem de år, jeg arbejdede på rideskole - og har da grædt og været berørt - SELVOM det det ikke nødvendigvis var en hest, jeg havde med at gøre. Det er ganske menneskeligt - Men at skrive som nogen herinde og på HG gør - Det er bare for lavt. Ganske enkelt. Om man så er Tina-tilhænger eller ej. Giv hende nu noget plads, så hun kan komme sig over det chok hun må have fået, over så pludseligt at miste en hest. Hvordan ville i ikke selv reagere...... Og noget helt andet... Hvis ikke i vil se på hende og læse om hendes succes´er, så lad dog for ***** vær!
"You´ll never walk alone" youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM Til Minde om Martin Jensen: 1984-2008 Dont beware off the dog- Beware off the owner... Med termin d. 23/1-2009.o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Magramse.. |
Xoco ♣Davina♣ |
29-10-2008 17:04 |
|
>>> Giv hende nu noget plads, så hun kan komme sig over det chok hun må have fået, over så pludseligt at miste en hest.
Hvordan ville i ikke selv reagere......
Og noget helt andet... Hvis ikke i vil se på hende og læse om hendes succes´er, så lad dog for ***** vær! <<< præcis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I guder!!! |
Sine *Uranias* |
29-10-2008 18:15 |
|
Gud Fader til hest hvor er "hesteverdenen" dog emsig! Ja Tina har måske lavet noget rod i forbindelse med "Heste Sladre Ikke" men come on... DET ER 10 ÅR SIDEN!!!! Indefor hvor mange andre sportsgrene kan man se folk bære nag i SÅ lang tid??? Hvor mange fodboldspillere laver ikke rigtig grimme tacklinger af og til?? Bliver de punket for det 10 år efter?? Hvor mange af jer har ikke på et eller andet tidspunkt i løbet af en 10 års periode gjort noget forkert?? Jeg mener bestemt ikke at jeg er dyremishandler... men hvis det kræver man kan vaske sine hænder 100% for selv det mindste fejltrin i løbet af de sidste 10 år er jeg da ikke sikker! Tina.... hvis du læser med er jeg utroligt ked af at høre om din hest, og jeg hepper helt klart på dig og Tobias på fredag!!!
Humans have a knack for choosing precisely the things that are worst for them
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mistet hest.... |
Lene ♥Hurricane♥ |
29-10-2008 18:27 |
|
Ja havede det været en af os herinde, der havede fundet sin hest død i boksen, havede det været ganske forfærdeligt, og det er jeg sikker på, det også er for Tina. Jeg føler virkelig med hende. Men hun er så prof. at jeg er sikker på hun gi`r alt hvad hun har i sig på fredag. Jeg gi`r min stemme til hende og Tobias 
Ingen er mere fordømmende end den, der selv har en solid skavank.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sender varme... |
|
|
Jeg sender varme tanker til Tina, hendes familie og staldpigerne over tabet af hesten. Det er aldrig sjovt at miste en hest, og slet ikke en man holdte af og så på den måde. Har selv prøvet det med en anden dansk konkurrencehest.
Dog får Tina ikke en medlidenheds stemme fra mig fredag. Joacim har fortjent at vinde!
Mvh. Kathrine Jensen
Nu som landpige igen - I looove it 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huuuh.... |
|
|
Lene 1, det var sgu da en besynderlig kommentar
Man spøger IKKE med en død hest
Selvfølgelig er det synd for Tina, lige som det er synd for alle andre, der mister en hest på tragisk vis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja måske...... |
|
|
Men hvis man kan prikke sporerne gennem sin hest for at vinde en konkurrence....kan man vist finde på lidt af hvert. Slut herfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke en gang pladder |
|
|
Et er min mening om Tina Lund, den vil jeg ikke komme med her. Men sikke da en gang pladder at man ikke kan købe hest med det samme en anden er død. Jeg har lige købt en hoppe i sidste uge. Samme uge som jeg havde taget beslutningen om Rico´s aflivning. Dette har jeg gjort før, endda mange gange. Jeg kan bedst med at overlappe dyr. Jeg kan ikke gå og sørge i flere år over et dyr. At savne er en anden ting, men derfor kan man godt komme videre med sit liv. Jeg har fra barns ben lært at vi kun låner dyr i en kort periode af vores liv og at når man anskaffer sig et dyr, skal man være indstillet på at man kun kan have dyret i en "begrænset" periode.
Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke. |
|
|
negative folk bliver bare fordi nogle enkelte er lidt skeptiske. Der er jo ingen der har sigt at de ingen medlidenhed har.
~ A & L ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
Transport af hest søges -> annonce
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|