Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så er det snart tid - går det godt?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 08:08

Sidder lige nu og venter på, at transportfirmaet ringer og siger, at de er på vej. Lachland flytter hjemmefra i dag og det bliver lige på og hårdt med fravænning.

I går var smeden her og ordnede hans hove, i forgårs var nye ejer her og lære ham lidt bedre at kende - i dag skal han så til at være fynbo, have nye kammerater (2 shetlændere), ny løsdrift, nye mennesker, lære at blive transporteret, lære at undvære sin mor...

Puha - det bliver en hård dag for det lille pus.

Vær søde at krydse fingre for, at det hele går godt - jeg er ved at være lidt nervøs nu. Firmaet sagde, at de ville komme mellem 8.30 og 9.30, naboen står standby, til at komme og holde mor og far med selskab, mens jeg kidnapper deres afkom - sikken en hård verden vi egentlig lever i

Highland pony føl til salg

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

fravænning
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 08:23

Nu kommer jeg til at lyde mere sur end jeg egentlig mener det, men du KUNNE jo godt have vænnet ham lidt fra og kørt ham en tur i ny og næ, så han ikke var helt på bar bund? Det ville jeg i hvert fald som køber sætte pris på. Så der er jo ligesom ikke noget at brokke sig over, selvskabt bekymring. ;-)

Jeg håber han tager det i stiv arm og at shetterne er søde ved ham når han kommer frem, så skal det nok gå alt sammen. Han har jo heldigvis ikke verdens mest skrøbelige sind.

Han mor ånder garanteret lettet op!

:Pia

Rollo søger måske alter ego

Krav: Vallak, charme, selvtillid, lækkert hår

Skal kunne tåle græs

Ønsker: under 1 m, gerne speciel farve

Billig i indkøb, pasning spares der ikke

Bliver ikke videresolgt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har flere gange
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 08:45

solgt føl lige fra fravænning.

Det er gået super godt hver gang.

Også selvom de ikke har været læsset før. Jeg har ikke selv trailer og har derfor ikke mulighed for at lære dem så meget i den retning.

Men når bare føllet har lært at stå selv og har været bundet, så det ikke skader sig selv under transporten, så skal det nok gå.

Og mon ikke shetterne vil være søde? Jeg har endnu ikke set nogen sund og normal hest angribe et føl - slet ikke et føl, der står og laver følmund - hvis han er en fræk lille en, kan det jo godt være, at han lige skal sættes på plads...

Men jeg kender det godt - det med at sende dem hjemmefra - det er nu lidt hårdt.

Heldigvis har jeg stadig kontakt med begge mine følkøbere - og tænk de bliver snart henholdsvis 3 og 2 år gamle (føllene altså ;-))

Hilsen Tanja

Shetlændere med stamtavle sælges til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 09:49

...såvidt så godt ;-)

Nu er han på vej til Fyn og Callie står og vræler som en anden baby. Han tog det faktisk fint med læsningen, når man tænker på, at han ikke har prøvet det før.

Der stod en stor Oldenborger og bankede ben i trailerbunden og lavede en masse larm, så det var lidt farligt - men op kom han og nu er han væk.

Pjemm jeg plejer faktisk også at lave trinvis fravænning, men det har ikke været muligt i år. Den ene fold blev jo meget hurtigt lukket, da Ghillie fandt og af at spise bær fra hægen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvor dejligt...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 12:34

Han er nu kommet godt til Fyn - så venter jeg bare på resten af historien...

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nåe at du kan !
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:16

Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

ja puha...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:50

Det er heller ikke let. Jeg håber at intet nyt er godt nyt... men jeg er faktisk lidt lettet over, at det ikke længere er mit ansvar.

Godt at der er over et år, til jeg skal sende en væk igen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nåe ...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 10:34

Hvordan går det med den lille dreng nu ?

Jeg har lige fået min "lille" dreng hjem i mandags.......

Sælges ;

Oldenborghingst født 12/5-06....Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider