Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spanien, Australien eller Canada?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 16:53

Hvilket af disse lande ville I vælge, hvis I skulle opholde jer der i 6-12 måneder som praktikant i et (engelsktalende, sandsynligvis internationalt) firma? Og evt. hvilken by deri?

Jeg har selv været i de to førstnævnte lande samt i USA meget tæt på den canadiske grænse, så har en ide om hvad de forskellige lande ville kunne tilbyde - men hvor er det svært at vælge...

Hjælp mig med at opstille fordele og ulemper!!

Lille notum - jeg vil gerne videreudvikle mit spanske, men gider ikke mere fransk, så det vil ikke blive i den fransktalende del af Canada.

Efterårshilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Canada....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 16:58

Jeg har rejst meget i Canada da vi har familien spredt derovre, Lige fra Rocky Mountains i Alberta til Franford i Ontario og Ottawa... meget meget dansker agtige mennekser, hvis du bryder dig om det. utrolige gæstfrie mennesker og et godt sammenskruet samfund man hurtig finder sig til rette i. Jeg kan kun anbefale dig det.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:00

vælge Australien :)

Har personligt kun været i Spanien, men har altid drømt om at komme til Australien, så det ville jeg helt sikkert vælge..

Mvh CarinaG

. som snart skal være mor til lille Frederik .

Termin d. 17. februar 2009

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville helt klart
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:04

helt klart Australien, de er gæstfrie, søde, venlige.. jeg har selv boet der nede.. jeg ville vælge brisbane, dejlig by i en dejlig landsdel.

men hvis det er fordi du gerne vil lære mere spansk synes jeg da du skal tage canada..viste slet ikke de snakkede spansk der over.. :) men det er garanteret også et meget spændene land.

you go girl ;)

MVH Line

......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input!!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:33

Hmmm - Canada I, Australien II, Spanien 0

Trymur: Hehe, det var en uklar formulering fra min side mht mine sprogpræferencer - jeg mente, at rent sprogmæssigt vil jeg gerne til Spanien - men i de to andre lande vil engelsk være hverdagssproget, da jeg fx ikke vil bo i Quebec. For nej, mig bekendt taler de heller ikke spansk i Canada

Efterårshilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Lidt tanker
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:36

Lotte: Jeg har netop også hørt, at folk i Canada skulle være nemme at gå til for en dansker Og så er der jo overvældende smukt deroppe...

Trymur: Brisbane har jeg besøgt et par dage - ikke lige min type by umiddelbart, men du har ret i, at østkysten er helt unik

Hvor længe boede du der?

Efterårshilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 17:51

hehehe okay så fik jeg lige det på plads ;) tænkte også det var underligt. men man ved jo aldrig :P

jeg boede der i 10 måneder.. jeg boede 7 måneder i Noosa hvis du kender den by? det er på sunshine coast.. det er helt klart min ynglings by noosa, men den er bare ikke så stor.

og ellers var jeg ude at rejse lidt rundt de sidste 3 måneder, var meget i sydney og omegn da jeg rejste rundt, og så ellers hele vejen op af østkysten..du siger bare til hvis du har nogle spørgsmål ;)

hvor var du selv henne da du var der nede?

hvad så med maroochydore, det ligger også på sunshine coast. den by er også okay stor og dejlig.

MVH Line

......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm jo
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 19:43

Noosa siger mig et eller andet - det er ved at være 4 år siden jeg var dernede og vi nåede vidt omkring på de 2 mdr vi backpackede, så husker ikke alle bynavne, desværre. Vi startede i Darwin, var nede ved Ayer's Rock og så op til Cairns og i hyggetempo ned til Sydney

Men backpackingkulturen er jo så omfattende dernede, at man næsten ikke kommer i kontakt med de lokale med mindre man virkelig sætter sig for at man vil. Og det nedprioriterede vi altså... Så aner ikke hvordan det ville være at BO dernede Til gengæld har jeg besøgt over 20 hostels

Efterårshilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 19:45

Nu har jeg hverken været i Canada eller Spanien, men jeg ville nok vælge Australien. Jeg er vild med det land, og australierne er bare så imødekommende og gæstfrie. Og så passer klimaet jo lige til mit temperament....

Men hvis du vil blive bedre til spansk, er det vel oplagt at tage til Spanien.

Snepony

nu uden Mulle :ó(

*

0
0
Svar på denne tråd

Canada og spanien..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 22:02

Jeg har boet i Canada i 2 mdr. og bor nu i Spanien indtil maj 09.

Jeg er helt vild med Canada og ville gerne flytte i nogen år, men desværre har jeg svært at få godkendt min fys. udd. Så lige nu sidder jeg i Malaga istedet, hvilket jo også er dejligt, da jeg ikke glad for den danske vinter:-) Det er også noget nemmere at lære spansk, når man er omgivet af spanier hele dagen:-)

Australien har jeg aldrig være i, men det håber jeg virkelig at prøve en dag...

Håber du finder lige det land der passe dig bedst og at det bliver en fed oplevelse for dig....

Hestetrailer udlejes i Viborg

Totalvægt 1300kg, last 725kg

Pris. 150 kr.

0
0
Svar på denne tråd

at rejse er at leve
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 02:26

jeg bor pt. i manitoba canada, og er meget glad for at være her, det er tredje gang jeg er i canada, ankom i april i år, og om 10 dage rejser jeg videre til australien, hvor jeg skal være indtil april næste år, så jeg kan ikke fortælle dig noget om australien endnu, men har hørt så meget fantastisk om det, så jeg glæder mig helt vildt, og har her i canada mødt jerdens sødeste fyr som kommer fra australien brisbane, og han tager med mig om 10 dage.

Enyway canada er et utroligt stort og smukt land, de to smukkeste stater syntes jeg helt klart er alberta og britich colimbia, der har du bjergene og et fantiastsk dyreliv.

tjek mine billeder ud på min præs.

hvis du har flere spørgsmål, så skriv,

Og til andre som går og drømmer, det er ikke så umuligt og dyrt, se at komme igeng med at planlægge

Lotte O

Never Give up.......

Dance like no one see you

Sing like no one can hear you

Love like you have never ben hurt

0
0
Svar på denne tråd

Igen tak for input
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 11:23

Tænker så det knager...

Det er netop solskinnet og sproget, der trækker imod Spanien - jeg ville gerne tale lidt mere flydende spansk og det kommer jeg ikke til, hvis jeg ikke bor i et spansktalende land i en periode - det ved jeg.

Engelsk taler jeg med næsten lige så lidt besvær som dansk, så det ville være fedt at have et tredje sprog også.

Meeen Canada... Lækre billeder, Lotte O! Det er netop den type natur jeg er allermest til - det skal helst være vildt og "rugged" Jeg har netop også hørt, at BC er det smukkeste sted og også det "varmeste", hvis man kan sige det sådan. Har lidt kik på Vancouver...

Jeg er lidt ambivalent mht Australien - for ved ikke om jeg helt kan klare heden i sommertiden... Har kun været der når det var vinter. Men fedt fedt land jo.. Og meget anderledes end hvad man kommer fra som dansker.

Efterårshilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Australien..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 12:52

Jeg ville jo vælge Australien,men jeg bor her jo også.

Jeg ville ikke vælge Brisbane,eller Quensland overhovedet.

Ikke fordi jeg har noget imod Quensland,men der er så pokkers varmt. Brisbane er jo en (ny) by,og den er efter min smag for yapiie. Røv kedelig cement klodser,og goldcoast,er kun for dem der absolut vil surfe.

Men er du til surf,gode natclubber,og kedelige cement huse,så er det stedet for dig.

Sydney er udmærket,og hvis at du skal noget med heste,er der masser imod Blue Mountain området,eller måske Windsor eller andre mindre bysamfund vest for Sydney.

Melbourne og Victoria har mere et klima som det danske,og jeg ville nok foretrække det område. Tasmanien skulle være rigtig god,men så er du jo noget afskåret fra hovedlandet.

Jeg selv bor i nærheden af Newcastle ca. 150 km nord for Sydney.

Det er noget der hedder Hunter Valley vine distrect,dejligt område,men også lidt varmt i sommer perioden.

Jeg er sikker på at med den globerotter du er,skal du nok få noget ud af det uanset hvor på kloden du tager hen.

Husk at skrive en bog om dine rejser,og send mig et signeret eksemplar af første udgaven,for det kan ikke blive andet end en bestseller.

mvh Den Gamle Smed NSW

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

Eh.. Canada!
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 17:30

Jeg ville vælge Canada! Jeg ville nok også vælge Vancouver,BC, men det er måske fordi jeg selv har halvdelen af min familie der. Vancouver er dog en utrolig smuk by og der er alt. Lige ved kysten og smukke Vancouver og Granville island, nice downtown og shopping, china town og udsigten. Vancouver er også forholdsvis tæt på Whistler og Banff hvor man kan ski, se vildt og lave en masse fede outdoor aktiviteter.

Jeg ved også at der en del danskere og noget af min familie går også tit i den danske kirke. Og nej, det er ikke sådan costa del sol agtigt:P Og jeg ved også godt at man ikke tager et andet sted hen, for at være sammen med andre danskere.. Men hvis man lige pludselig får lyst til noget dansk er der også mulighed for det.

Jeg vil i hvert fald meget gerne et år på The University of BC.

Anne Kathrine (:
0
0
Svar på denne tråd

Kan kun tilslutte mig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 15:48

det Den Gamle Smed siger: Skriv en bog om dine rejser. Jeg gad godt jeg kunne komme til at rejse så meget som du har gjort suk

0
0
Svar på denne tråd

Spanien
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:01

jeg ville vælge Spanien, og har også en drøm om at komme afsted et halvt års tid når jeg er færdig udlært.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 18:49

for detaljerede svar - det summer i mit hoved - hehe.

Den Gamle Smed: Jeg fik nøjagtigt samme indtryk af Brisbane som du udtrykker - jeg husker kæmpe betonbyggeri og næsten intet kik til himlen. Ikke lige mig... Melbourne har jeg også tænkt på - især da det er meget populært for internationale studerende at læse dernede, så det ville nok være nemt at finde "ligesindede"

Og tak for dine sidste kommentarer - det varmer da helt Har faktisk også tænkt på at skrive noget sammenhængende om mine ture engang - egentlig bare til eget brug, så man ikke glemmer for mange ting senere. Men nu må vi se...

AK: Hmmm ja Vancouver Jeg har tilbragt et par dage i Seattle og kan se på billeder, at det er henad det samme - der er bare dejligt! Og lækker natur i nærheden. Fristende.

>>>Mit største problem er nok egentlig, at jeg sagtens kan se mig selv bo i alle landene Kan ikke finde ulemper "nok" ved nogle af stederne.

Mini1984 ♥aya♥: Alt er muligt for den der vil Jeg har bare valgt at prioritere rejser over alt andet. Til daglig har jeg billig husleje, billig mad, billigt tøj, billigt alt - så sparer jeg op og rejser ALT hvad jeg kan. Det er vigtigt at "gribe dagen" - ikke køre fast i "ej, det kan jeg ikke, det tør jeg ikke, hvad nu hvis?". Hvis du har lysten - then just do it

Efterårshilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Sine: Ja
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 20:12

det har du ret i . Håber at jeg kan komme på udveksling til London her til januar så det er da en start.

Ved at du har været på Island for at passe heste, det kunne jeg vildt godt tænnke mig, men så skulle det jo nok være i en sommerferie eller når jeg engang er færdig med min uddannelse

0
0
Svar på denne tråd

Geografi vs. virksomhed
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 20:44

Jeg bor i Sydspanien nu, og jeg synes jo her er vidunderligt! Jeg har dog aldrig været de andre steder, men er sikker på at de også er dejlige. Tror dog Canada er for koldt for mig, jeg elsker det sydspanske klima.

Men jeg synes egentlig du skulle kigge mere efter det rigtige firma så du får den helt rigtige praktik? Er det ikke vigtigere end hvilket land det er i? Hvis det var mig, ville jeg søge i alle tre lande efter passende firmaer og så vælge det, jeg syntes lød mest interessant. Uanset geografi.

Nu i Malaga - hvor solen skinner, naturen er fortryllende, og

hestene er fantastiske!

0
0
Svar på denne tråd

Ditte(nu uden Palatino)
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 21:00

Jo selvfølgelig kommer det også an på hvilke virksomheder, der har lyst til at ansætte mig - helt sikkert. Men jeg er meget interesseret i at blive i det land jeg skal i praktik i på ubestemt tid - måske permanent. Derfor er det vigtigt for mig at vælge det rigtige land. Har boet i lidt forskellige lande i kortere tid (2-6 mdr) og det ødelægger mig hver gang, når jeg skal "hjem" til Danmark igen. Jeg har simpelthen ikke haft lyst og er røget ind i nogle meget sorte perioder. Så nu vil jeg gerne prøve at have fornemmelsen af ikke at SKULLE hjem til DK. Men dette kommer selvfølgelig også an på jobbets varighed, visumregler, osv.

På den anden side kan man så sige, at jeg tilsyneladende har ret nemt ved at falde til de fleste steder (siden jeg nu aldrig har lyst til at tage hjem igen ), så måske skal jeg ikke tage det så tungt og bare stole på, at jeg nok skal komme til at elske det uanset hvad. Jeg tænker nok for meget

Mini1984 ♥aya♥: Så er du da også godt på vej

Efterårshilsner fra Sine

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Brisbane
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 04:59

Nu bor jeg i Brisbane og er fodt her, saa kan kun sige gode ting.

Dem som siger "kaempe cement-klodser", ja der er mange hoje bygninger INDE i byen, men saa snart man er ude for byen er det SLET ikke saadan. De fleste af husene i Brisbane er ik engang bygget af hverken cement eller mursten

Men JA, Queensland er VIRKELIG varmt, og skal du herned i vores sommertid kommer du nok til at doje meget. Jeg kom selv herned i Australiens efteraar 07 og det er forst nu jeg er "om-klimatiseret". Til gengaeld kan jeg kun sige at folk herned er utroligt gaestfrie og imodekommende :-)

0
0
Svar på denne tråd

Sine: Ja
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 08:58

nemlig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider