Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Endelig til pony igen
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:33

Den 9 december 2007 var jeg så uheldig, at falde af en pony og brække ryggen.

Det indebar indlæggelse og flere måneder med smerter og genoptræning.

Alt staldarbejdet hang på min kæreste og flere af vores gode venner kom og hjalp med udmugning mm. og jeg kunne bare ligge derinde og kunne ikke en dyt.

Jeg svor, at jeg aldrig skulle ride igen selvom jeg har redet fra jeg var helt lille. Der gik lang tid før jeg bare turde trække med hestene herhjemme. Alt i alt var det et langt helvede, Hvor jeg havde ondt, blev fyret fra jobbet og intet syntes, at ville lykkedes. plus, at jeg var blevet bange for andre heste.

Langsomt genvandt jeg tilliden fra jorden af, hvor jeg arbejdede meget med min frygt. Jeg tænkte jo altid på det, der kunne ske. Den kunne mase mig, træde på mig, stikke af fra mig osv.

Men, Men. Nu er min den gamle pony blevet opstaldet på en god rideskole til, at trække med de små og i søndags kørte jeg derned for, at se om han skulle rides. Ejeren sagde, "Du kan da bare ride selv" ihh, nej. Det kunne jeg da ikke

Men jeg fik, da mine ridebukser på igen og hjelmen under armen. Lysten var der, men jeg var stadig noget usikker. ...( det skal siges, at lysten har været der tit, me jeg har altid tabt modet igen).

Det hele endte med, at jeg fik redet en tur og red i hallen bagefter. Det var en vidunderlig følelse og resten af dagen var jeg et stort smil ..

Jeg håber, at andre, der har haft mistet modet lige som mig kan være lige så heldige, at finde det igen.

Alt i alt tror jeg det drejer sig om, at bearbejde sin frygt i det tempo man kan og ikke lade sig presse før man er klar.

Bare en dejlig glædes historie fra mig...

Mange hilsner

Susanne

DSP hoppe. Dressur, 2ér udlånes, udlånes i Nordjylland

0
0
Svar på denne tråd

Angst for at ride
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:44

Uha! Kender følelsen alt for godt!

For næsten et år siden brækkede jeg halsen vrd en bilulykke, og oven på det har jeg fået en masse angst (PTSD) da jeg er bange for at komme til skade igen. Jeg har meget lyst til at ride, men er bange for at falde af. Jeg har en rolig unghest der ikke er redet ret meget, og hende skal jeg jo igang med. Jeg har været oppe på hende nogle gange, men jeg er stadig bange. Min gamle rolige fjordhest var der ingen problemer på.

Jeg har længe udskudt at ride, men nu er jeg klar til at tage udfordringen, i samråd med min psykolog, så nu har jeg købt mig en god sadel, og i weekenden kravler jeg på nakken af dyret. Jeg tror jeg vil ride mig en lille tur....i ridehallen

Små skridt og små sikre succeser.

Det er virkelig rigtigt at man ikke skal presse sig selv ud i udfordringerne før man er klar. Det kan være en svær balance.

Held og lykke med din ridning!

Føler med dig!

Mvh Jane

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke tillykke
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:46

Hej Alicia

Først et tillykke med, at du er kommet igang igen, jeg kan sagtens, sette mig ind i hvordan du har faft det.

I 1996 faldt jeg af min hest og brækkede halsen, og er nu kun sat sammen med en lille skinde og nogle skruer.... åhhh ja, og noget kovæv som kal blive til den knogle jeg fik knust.

Det var også noget med en måneds indlægelse, også et opration.

Jeg var godt nok til hest igen efter 5 mrd. men ikke at jeg var helt tryk med det. Jeg har gjort mit bedste for ikke at falde af siden (ikke at det helt har lykkeds mig)

Men alt i alt..... Rigtig flot gået af dig, kan godt forstår at du glad.

/Signe

The Highland Pony Society.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det flot
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 21:52

Hvor er det flot at du er til hest igen. Jeg har selv været igennem turen med brækket ryg, hospital og er nu på smertestillende hele døgnet. Har også brækket min 5. lændehvirvel, skæv ryg og skævt bækken så jeg ved hvad du taler om. Efter et halvt år købte jeg igen hest (læs pony) og efter at have redet ham i et par år har jeg nu været så dristig igen at´købe en DV'er. Hoppe! Ponyen har jeg stadig. Jeg er i sadlen igen(kommer lige derfra) og det er bare superskønt. Desværre sidder frygten for at det måske går galt igen stadig i mig, men hesten kan jeg altså ikke leve uden. Det er en passion, som ikke vil slippe mig.

Men stort tillykke til dig!

Knus Susan

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 22:10

for jeres søde ord. Det varmer.

Jeg er så glad for, at jeg har den gamle jeg kunne prøve på. Det gik så fint. Men jeg tror desværre ikke, at mit mod rækker til, at komme på nakken af den jeg faldt af.

Det var en hændeligt uheld og ikke ponyens skyld. Men jeg tør ikke ride den. Kun den gamle.

Jane: Jeg kan helt sikkert fornemme hvordan du har haft det. Jeg har også i meget lang tid set alle ulykkerne komme og været sikker på, at alt kunne gå galt. "Hvad nu hvis, hvad nu hvis??

Sigen Dick: Det er også super godt gået, at du er kommet op efter så kort tid

Susan: Jeg har ligesom dig. Jeg kan ikke leve uden hesten. Men frygten er der stadig lidt. Men jeg er meget glad for, at jeg gjorde det.

Og jeg håber som sagt, at andre kan blive inspirerede til, at tage skridtet. Men pres ikke jer selv

Mange hilsner

Susanne

DSP hoppe. Dressur, 2ér udlånes, udlånes i Nordjylland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider