|
|
| Vitamin mod ar? |
| Forfatter:  |
DitteIO *Romeo* |
| Dato:  |
23-10-2008 12:47 |
|
Hej alle kloge HN'er..
Min kæreste og jeg sad iår og snakkede om at vi begge er ret sikre på at have hørt at der findes et eller andet vitamin (-eller andet?) der hjælper mod ar.. Altså formindsker ar og gør at man heler hurtigere..
Er der nogen der ved hvad det er?
Ved ikke om det er noget i form af creme man kan smøre på, eller noget man skal spise, synes bare jeg engang har hørt at der findes noget.. ?
Håber i kan hjælpe...
MVH. Ditte Ingerslev-Olesen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
Illum |
23-10-2008 13:24 |
|
C-vitamin som skal være tilstede for at huden kan danne collagen, det stof som holder sammen på cellerne. C-vitaminer også nødvendig for hurtig heling af sår, samt at undgå arvæv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A-vitaminsyre |
xtiny |
23-10-2008 13:40 |
|
Bruges mod acne- og kan ætse mindre overfladiske ar væk. Det kan købes i håndkøb- i en mindre hidsig udgave. Ellers er det på recept.
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| A vitamin |
Frederikke Frodo |
23-10-2008 13:56 |
|
A vitamin virker helt klart som xtiny siger. Jeg har selv haft acne, hvor det har hjulpet helt utroligt, men man kan ikke forvente mirakler. Nu ved jeg ikke hvilke slags ar, der er tale om, men ellers kan frugtsyrepeeling vaere en mulighed, hvis der er tale om ar i ansigtet
Et stykke med nutella og dagen er reddet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eller bare |
Illum |
23-10-2008 14:29 |
|
En retinol creme.
Dog skal der være minimum 1% a-vit (retinol) i før det sådan rigtig hjælper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan retinol købes uden recept? |
|
|
Min yngste datter lider af akne i mild grad, så det var da et forsøg værd.
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| A-vit uden |
Illum |
23-10-2008 15:12 |
|
Recept i DK, nej. Men jeg køber der altid på nettet hos Horizon drugs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strækmærker |
Louise ♣Lerano♣ |
23-10-2008 15:26 |
|
Illum -virker det mon mod strækmærker?? har fået sådan nogle meget gyselige røde sprækker på hofterne og hvis retinol-creme kunne hjælpe på det betaler jeg næsten hvad som helst!
Louise & Stald Kelon´s Lerano Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Intet går så |
Illum |
23-10-2008 15:27 |
|
Dybt. Heller ikke selv om nogle sælger cremer og i reklamen påstår dette, desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise - Lerano |
Frederikke Frodo |
23-10-2008 15:44 |
|
Louise: Nu ved jeg ikke om du er gravid, men efter at have været på A-vitamin kur i mange måneder ved jeg hvor farligt det kan være for et foster. Så aldrig begynd på det hvis du er gravid uden at konsultere din læge. A vitamin kan skabe misdannelser og hvis man er på A vitamin kur for akne, skal man have taget blodprøve hver 4. uge for at undersøge ændreinger i blodet, leveren osv. Ikke fordi jeg ikke er glad for kuren, men der er altså bare bivirkninger ved det, også i små portioner
Et stykke med nutella og dagen er reddet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke gravid |
Louise ♣Lerano♣ |
23-10-2008 15:55 |
|
Nej jeg er ikke gravid og skal heller ikke være det... Har bare taget rigtig meget på. Så et område på ca 20 gange 20 cm på hofterne er fyldt med store røde sprækker. Virkelig grimt -vil så gerne have dæmpet dem lidt. For væk går de jo aldrig
Louise & Stald Kelon´s Lerano Hundelegekammerat søges til min dansk/svenske Fiona. Kæmpe, indhegnet have haves til leg. 5560 Aarup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som skrevet ingen |
Illum |
23-10-2008 16:00 |
|
Creme kan fjerne dem, de er for dybe.
Måske laser kan mindske dem, men brug ikke penge på creme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt forvirret... |
DitteIO *Romeo* |
23-10-2008 17:46 |
|
Nu blev jeg lige lige lidt forvirret... Altså man kan bruge a-vitamin, men det er farligt og kan ikke købes i håndkøb nogen steder??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| E-vitamin |
|
|
Når jeg er blevet opereret, får jeg altid ekstra E-vitamin på sygehuset, og en E-vitamin creme med hjem til at smøre såret/aret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nul røg og i stedet K vitamin |
FruOlsen |
23-10-2008 18:16 |
|
anbefales inden operationer for hurtigere heling og pænere ar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt er farligt |
Illum |
23-10-2008 18:32 |
|
Ved forkert eller for meget brug. Og en recept er jo bare et stykke papir I england er det fx. IKKE på recept.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
A-vitamin kan godt bruges ved strækmærker. Hvis ammende læser med, så må A-vitamin creme ikke bruges under amning - og heller ikke før en evt. ny graviditet, da det kan være årsag til spontan abort. Jeg fik aldrig selv brugt den A-vitamin creme efter mine strækmærker kom pga graviditet, men mine strækmærker er et produkt af mine børn så har det fint med mærkerne. Jeg fik afvide af en læge at jeg kunne få A-vitamin på recept. Husk man kan få A-vitamin forgiftning. Mvh Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Strækmærker |
Louise ♣Lerano♣ |
23-10-2008 18:45 |
|
Udskriver lægerne a vitamin creme mod strækmærker ved graviditet? For så kan jeg måske også få en recept når min skyldes vægtøgning pga medicin...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Det må ikke anvendens under graviditet, men det kan anvendes efterfølgende, men det virker ikke mod gamle mærker, dvs jeg vil ikke kunne bruge en A-vitamin creme nu, det er for sent. Jeg vil da tro du godt kan få en recept, men tal din læge omkring det og få gode råd derigennem. Held og lykke med det. Mvh Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her lidt om laser og stærk A-vitamin |
|
|
Strækmærker Både mænd og kvinder kan have strækmærker. Der er mange årsager til strækmærker; hurtig vækst i perioder, graviditet, vægttræning og overvægt er blandt de hyppigste grunde. Brug af specielle typer af medicin kan også give strækmærker. Det er bl.a. hudens elasticitet, der er afgørende for ens risiko for at udvikle strækmærker. Hvorfor nogle er mere udsatte end andre vides ikke med sikkerhed. Strækmærker består af arvæv, og opstår når huden belastes ud over sin elasticitet hvorefter overhuden giver efter. Behandlingen består i at mindske fremtoningen af strækmærkerne og at stimulere huden til produktion af kollagen og gendannelse af elastiske fibre. At behandle strækmærker kan være vanskeligt, men med vores specielle hudlaser er det nu muligt at reducere synligheden betydeligt, ved at stimulere den omkringliggende hud til at producere ny hud hvor der ellers er arvæv. Det er en meget populær behandling, som i kombination med en stærk A-vitamin estercreme er effektiv og skånsom. Hos Exoro er vores vigtigste opgave at finde frem til den behandling, der passer bedst til netop dig og dit behov. Der kan være tilstande i huden, der taler for en type behandling frem for en anden, eller måske helt udelukker behandling. Vi har en lang række af behandlinger, men præcis hvilken der er den rigtige, kan vi først afgøre efter en grundig konsultation og undersøgelse hos vores hudlæge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| E-vitamin |
|
|
mod strækmærker er rigtig nok, det skal bare bruges løbende under graviditeten så det virker forbyggende og ikke efterfølgende helbredende Sådan var det i hvert til fælde da jeg ventede mig for ca. 16 år siden  Tak Illum
Mvh Charlotte Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|