Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

:: Hvad træner man, når man rider?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 22:42

Godaften HN :)

Jeg er igang med at lave et træningsprojekt, som er bygget på ridning, rugby og fitness. Der skal indgå teori til alle sportsgrenene, men lige præcis hestedelen er jeg helt på r*ven med. Kan intet finde.

Det jeg leder efter, er en teoretisk forklaring, der omhandler hvilke muskelgrupper man træner, når man rider. Både spring og dressur.

Og så tænkte jeg lige på Hn :) Her vrimler jo med folk der ved en hel masse.

På forhånd tak :)

KRAM!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 22:45

alt jeg ved er at man får jævnt mange lårmuskler, mavemuskler, lægmuskler, armmuskler, ryg og nakkemuskler.

Nanna

Keep your friends close. Keep your enemies closer

0
0
Svar på denne tråd

I hvert fald:
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 22:46

Biceps, triceps, underarme, mave, ryg, bækken/hofte, numse, baglår, inderlår, lægge. (Dét kan man da i hvert fald mærke).

Find en, der ikke har redet i lang tid. Sæt hende op på en hest til en rask tur i skoven på en times tid eller mere. Så skal hun nok fortælle dig, dagen efter, hvilke muskler man bruger.

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

-Og nu med ny Baby Peanut i maven. (Termin 3. april '09)

0
0
Svar på denne tråd

samt....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 22:52

koordinering, takt, rytme og balance....evt vejrtrækning (ved virkelig seriøs ridning)

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

puls-ur
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 06:19

prøv at give en rytter et pulsur på mens han/hun rider. Det har jeg prøvet i forbindelse med mit idræts-studie. Det var ret interessant, at man faktisk fik pulsen op på omkring 145! I kan tro, mange af mine studiekammerater måtte æde deres egne ord om, at man bare bliver transporteret rundt. :)

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 07:36

der er en grund til mange læger anbefaler ridning og svømning- det er en af de sportsgrene man træner aller flest muskelgrupper på en gang- men på en god og skånsom måde.

Ergo som jeg har forstået det er det altså stort set alle de samme grupper man træner ved ridning som ved svømning.

Det vil jo praktisk talt sige alle muskelgrupper stort set.

Udlejning af hestetrailer-

Mangler du wrap, hø el lig? Send en pb for mere info.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 10:17

Inderlår og ballerne er nok dem der er hårdest ramt ved ridning.

Det var i alt fald de muskler jeg opdagede, da jeg begyndte at ride efter 20 års pause.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

træne...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 13:20

Som så mange siger, er det helt sikkert inderlår og mave man får trænet ved ridning.

Ved letridning kommer der sågar også gang i lægmusklerne, og forsiden af låret.

Derudover får man trænet balance og koordination. Armene bliver nok mest trænet hvis man rider en hest der ligger på biddet.

Og så er det jo også konditions-træning, hvis man rider dressur på et lidt mere seriøst plan. Som en anden siger, så er det ret interessant at sætte pulsmåler på en rytter, og se hvad der sker. Undervejs kommer ens puls faktisk ret højt op!

I springning får man trænet det samme vil jeg mene. Har man en stærkt fremadgående hest, så kommer armene nok også på arbejde her, samt fingermusklerne, som skal holde om tøjlerne.

Ridning er en helkrops-sportsgren. Ud over de store muskelgrupper der bliver trænet, så bliver ryggen også stimuleret, og de stabiliserende systemer omkring ryggen bliver aktiveret.

Mvh. Anne.

Senest set på ryggen af en haffe-laffer!

Skønt!

What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med en side
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 14:32

~ A & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Transport af hest søges -> annonce

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider