Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

næste gang køber jeg en pony til sadlen
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 23:37

SÅ er jeg her igen ..igen...igen, står med den skønneste pony der desværre er vokset ud af sin sadel. INTET problem vi finder da bare en ny han kan passe Men nej ..hvad ligger man lige på en MAX 2er pony så kort i ryggen at alt over en lille 16 tommer er for lang..som har så runde ribben at stor set alle sadler glider frem ..så umarkeret en manke at hvis ikke ribbenene ruller sadlen frem sørger manken for at der er frit fald til nakken af hesten. For at det ikke skulle være nok, er han så bred at alt mindre end en fit 4 klemmer og så pivset i ryggen at med mindre kammeret er så bredt at lillebæltsbroen passer imellem puderne...ÅÅÅÅÅÅH hvor jeg bare ikke orker mere ..er det kun mig der har de problemer med at finde en ordentlig dressursadel :(

Ved uddannelsen af heste og ponyer, skal man skynde sig langsomt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har aldrig..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 23:47

haft det problem, men hvor må det være træls..
Så der er ikke andet for end at købe dig en ny hest eller anskaffe dig en gyngehest ;)

Mvh CarinaG

. som snart skal være mor til lille Frederik .

Termin d. 17. februar 2009

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, det er jo
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 01:00

Jamen, det er jo derfor vi altid har taget vores sadel med, når vi tidligere var ude at prøve div heste...

Sadlen blev pålagt hesten - tjekket både her, der og alle vegne, og hvis sadlen lå korrekt - så blev hesten prøvet med vores sadel...

En ting er jo at ride en fremmed hest - noget andet er at "smække måsen" i en fremmed sadel, som man ikke føler sig "hjemme i"...

Uhadada - kan godt huske dengang vi prøvede alverdens sadler, alt lige fra billigere end billig til mega-meget dyr og et utal af om- og opstopninger i håb om at sadlen lå bare nogenlunde nær det korrekte...

Kan også huske, at jeg spurgte en for mig totalt ukendt sadelmager (der var ude hos en af de andre hesteejere) om hun så'en liiiiige på stående fod kunne fortælle mig, hvilket sadel vores daværende hest evt skulle have...

Og yes, det kunne vedkommende - herligt.

Hun kendte tilfældigvis hesten og vidste lige nøjagtigt, hvilket mareridt sælger havde været igennem, inden den perfekte sadel blev fundet.

Så vores go'e Kentaur-dressursadel (Athen) (og springsadel) har efterhånden været lagt på mange forskellige heste - og ponyer.

Alt lige fra "miniheste" på 153 cm/stg til store "klepperter" på næsten 180 cm/stg og derimellem kat II og kat I pony'er.

Så hvis jeg nogensinde skulle stå i den skrækkelige situation at skulle sælge en af hestene, jamen - så ville køber da få mulighed for at købe sadlen med til hesten.

I øvrigt undrer det mig at sadlen ikke følger hesten, når den sælges privat - eller at man i det mindste får mulighed for at byde på sadlen..... me ak ak, der er så meget, jeg ikke forstår mig på indenfor hesteverden...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 08:48

krogsboll - ja det er nærmest umuligt at finde en sadel der passer til især 3er og 2er ponyer.

Med 1er ponyerne er det lidt lettere, men ikke hvis ponyen har kort ryg.

Sadler er den største besværlighed, når ens barn rider dressur.

Mit bedste råd er - køb den sadel der ligger optimalt - og send banken en venlig tanke - og få derefter lagt luft i den - og send banken en venlig tanke igen.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

At købe en sadel..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 09:05

Puha ja, det kan være rigtigt svært. Med min den gamle endte jeg med en bomløs!

Denne gang har jeg dog (efter lidt tiggen) fået mulighed for at købe sadlen med - en rigtig dejlig Kentaur sadel, vistnok Medea. Krikdyret har en meget høj mankam foran, men denne sadel ligger pænt på ham og så sidder man bare som en drøm i den. Den ligger også på næsten hvilken som helst hest med lidt omstopning, det er jo en fantastisk ting!

Men ak ja, har lidt ondt af dig - hvad skal man gøre? Ride bareback.. :P

/Lene

Nu med Cargo B

Basse

15/9/08

When a loved one becomes Memory - Memory becomes Treasure

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 10:37

Jeg forstår slet ikke problemet, jo det er da vanskligt at finde sadler der passer, men jeg syntes nu da at sadelmageren er ret god til at se hvad man skal gå efter.

Så fat i en god sadelmager, og så ellers held og lykker herfra

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

Bokse udlejes - 7140 Stouby

0
0
Svar på denne tråd

Åååååh jo
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:04

Been there, done that, bought the t-shirt and burned it

Jeg endte med en sadel med regulerbar bom og så en bomløs.

Efterårshilsner fra Sine

~A horse is poetry in motion~

Who am I?

www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:09

gik i samme tanker, jeg kan kun side i "min" sadel, så overvejede helt alvorligt, at tage den med, men da hun aldrig havede prøvet det før, så undlod vi det, stor var glæden da hun fik den på, den passede, så må vi se når hun får muskler. se dette måtte jo værer en rigtig "hest".

Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd

Sadelproblemer
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:36

Hvis ikke I allerede har haft gjort brug af en uddannet sadelmager, så ville jeg da skynde mig at tage kontakt til én sådan

Hilsen fra
Louise

Hjemmeside om min hest Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk blade sælges - se mere på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Uddannet sadelmager
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 11:52

Jeg kan forestille mig, at Krogsboll HAR haft besøg af adskillige sadelmagere gennem årene.

Det er bare så pokkers svært med de ponyer. Jeg kender det! Og vores har endda et godt sadelleje, hvor sadler ikke glider hverken den ene eller den anden vej.

Man kan desværre 'konsultere' 3 forskellige sadelmagere, og få 3 vidt forskellige bud på en løsning.

Hvis man så lytter til sadelmageren, smadrer sparegrisen og køber lige nøjagtig det, de anbefaler, så er det alligevel ikke sikkert at det fungerer 100%

Og desværre er det så en selv, der står med endnu en sadel.

Derfor har jeg da også ind i mellem spurgt herinde, om andres erfaringer. Men også erkendt at da både ryttere og heste/ponyer er vidt forskellige, kan man ikke bruge andres erfaringer med forskellige sadelmærker til noget.

Det er nok mere andres erfaringer med forskellige sadelmagere, man kan bruge.

Jeg har valgt at lytte til hovedparten herinde, og har bestilt Tanja Lange til vores sadler. Nu går vi bare tålmodigt og venter på, at hun skal få tid til en tur til Jylland.

Fantastiske mennesker findes

Også hvor man mindst venter det

0
0
Svar på denne tråd

sadelmagere
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 12:03

joo tak har haft flere på sagen og intet af det har virket ..syntes ski næsten jeg er lige så uddannet som en hver sadelmager, til at vurdere at det IKKE virker...ingen har fundet noget der virker...jo i en uge 14 dage så den gal igen...lige nu går han med en opklosset stubben juventus bom ikke eksisterende... men det jo heller ikke optimalt, gir snart op og indkøber en en ridegjord :(

0
0
Svar på denne tråd

ponymor
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 12:06

hans "forige" sadel var en tissedyr spalding (SUPER lækker) som er stoppet om med luft ...men den er blevet for smal i bommen og for lav i bagsvidslen :(

0
0
Svar på denne tråd

uhhhhhh hvor
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 13:09

jeg kender det, har en fjordhest af ca samme bygning, oveni kommer så at han er overbygget bagtil så hvis sadlen er en anelse for lang så bliver den skubbet fremad. Heldigvis er han så følsom i ryggen at min datter kan mærke med det sammme hvis sadlen - igen - ikke passer som den skal.

vi har været igennem et hav af sadler, som har passet fint ved køb, hvorefter han skifter facon,(man er vel en fjordhest, som har jojovægt) så sadlen trykker ham. har nu sat en sadelmager på til at finde den sadel som passer i facon og så bliver den stoppet om så den passer ham, så må vi sørge for at han holder faconen, ellers har vi indkøbt et stks ridegjord, så det ikke udelukkende bliver bareback, det er lidt træls at springe uden sadel

Mvh Naja

Dejligt at have fået min glade rare hest tilbage

0
0
Svar på denne tråd

et par muligheder
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 13:23

Velkommen til verdenen at finde sadler til islændere :-) Nej - jeg bruger ikke islændersadler til mine, men dressursadler.

De to sadeltyper, som ligger allerbedst på mine fede, brede og ekstrem korte islændere, er en Henri de Rival model Paris og så min yngling over alle ynglingssadler - min Jeremy Rudge model Fusion sadel - til brede, flade og korte heste :-)

ellers er der også på hestens sadelmagers hjemmeside beskrevet en Morris og Nolan:

Gold Collection Pony:

En rigtig god ponysadel til den unge rytter. God bæreflade for hesten, kan fåes i rigtigt brede bomme så der også er noget til de rigtigt brede ponyer. ponymodellerne har samme gelesæde som voksen modellerne. En rigtig kvalitets sadel til en rigtig god pris.

Dybt sæde i dressurmodellen, fin lille flatseat springsadel og medium dybt sæde i kombimodellen.

Fåes i 14",15"" og 16", bomvidde fra 32-36. Pris 8.900,-

www.hestens-sadelmager.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fusion mere om
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 13:26
Fusion:

Brede heste, flad ryg. Kan ved hjælp af pudens design fungere på meget korte heste, fåes med almindeligt eller ekstra dybt sæde.

0
0
Svar på denne tråd

Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 13:41

søs: jeg synes nu ikke islændersadler er et problem på islændere ;) der er efterhånden lavet mange korte sadler :)

Amanda&Björk

Team Korshøje

0
0
Svar på denne tråd

Men balancen er så dårlig
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 14:28

JA - men så er balancen ikke midt i sæden, men bagud :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med Passier
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 16:40

Hvad med Passier Young Champ? Den havde jeg super god erfaring med på min pony, som intet sadelleje havde, den blev liggende hvor den skulle.

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

passier
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 19:59

been there don that...for lang :(

0
0
Svar på denne tråd

Passier
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 11:46

Øv også krogsboll det er ellers en super sadel. Det er bare træls, når man løber ind i sådan et sadelproblem .

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek ox... snøft
-men stadig med familiens maskot Møller.
.
Fransk Bulldog - en rigtig klovn!

Bulldogklubben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs.
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 13:14

Hvad med en bomløs fra naturhesten.dk ?

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Fjordhest sælges/udlånes/bytte. (Solgt)

Weekendjob søges.

Fuldblodshoppe kårede i DH med 8 i helhed sælges.

Opstaldning søges til hoppeføl.

0
0
Svar på denne tråd

ikke bomløs
Forfatter: 
Dato:  21-10-2008 22:01

nu rider min datter dressur og lad os bare sige at en bomløs IKKE kommer på tale :)

nu har jeg købt en passier young champ over nettet kun 15,5 tommer så får vi se om den kan laves til. bommen sku være den rigtige..ellers tja så må jeg sælge den igen

0
0
Svar på denne tråd

De der
Forfatter: 
Dato:  22-10-2008 09:09

MUSTANG har vist nogle sadler der måske kan bruges.....

Og nej, har egentlig ikke haft så voldsomme problemer med sadler....

0
0
Svar på denne tråd

ENDELIG!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 22:56

Nu tror jeg det lykkedes mangler den endelige godkendelse af sadelmager lørdag..underviseren samt rytter har sagt god for den ...BATES INNOVA og Milan har pludselig fået ryg

0
0
Svar på denne tråd

bates innova
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 23:08

Håber det er lykkes for jer, jeg ejer selv en bates innova som hesten er ved at vokse fra i bredden, det er så surt som noget kan være, orker bare ikke mere sadel bøvl..., desværre har man jo ikke noget valg hvis man vil andet end at trække med dyret.

0
0
Svar på denne tråd

vi har også
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 00:23

været så heldige at falde over en sadel som kan ligge på ham, ihvertfald indtil videre.

En dag til spring fik jeg den geniale ide at prøve en af de andre ponyers sadel på ham, og vupti, den passede som hånd i handske.

Nu er vi så heldige at Lohmanns sadler ligger lige i nærheden, så vi lånte sadlen med ud, og tro det eller ej, hun havde en af samme slags, med samme bom og str, og søreme om ikke den ligger som en drøm, at rytters numse så ikke er vild med sædet, ja det må hun leve med

Og sadlen, ja det er en oldgammel Passier psp ps baum, tror jeg den hedder.

mvh Naja

som nu leder efter en 15' til en ultrabred kort 3'er

Smart 3'er pony sælges, super temperament

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 08:40

masser af små ponyer stående i stalden.

Det er så springponyer, specielt den ene af vores ponyer Spirit, har været en torn i øjet på mig. Den eneste sadel jeg kan få til at passe er Trainers sofi 15 3/4. Den ligger simpelthen som en drøm, har også været igennem stubben, passier, hubertus osv.

Den kan anbefales til mindre ponyer, med manglende sadelmarkering og lidt flad ryg.

Håber at i får fra sadelmageren af.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede kat. 3 og kat. 2 ponyer.

Bedækning ved Svalebo´s Felix

tilbydes. Se nærmere på

hjemmesiden

staldtopaze

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 09:18

jeg har også været i samme problem dog bare med min araber, vi kan godt finde en dadel der ligger perfekt, men hesten har bare ingen skulder til at holde den på plads.

gode råd var svære at få, men så fandt jeg en stopgjord frem og det virker uden at være besværligt.

jeg købte den her: www.topreiter-rideudstyr.dk/shop/ stopgjord-laeder-og-521p.html

foto: www.toprider.dk

jeg har dog monteret et stykke lammeskind på gjorden for at gøre den lidt mere behagelig.

og man kan stort set ikke se den er på hesten (den sorte gjord under der sort/hvide gjord) foto: fra kustume springning fukr.

jeg er rigtig glad for den og nu kan jeg også springe med min hyp uden at sadel og rytter sidder på ørene af hesten når vi lander.

hilsen kristina

ledige bokse, heste sælges og bedækning tilbydes

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  07-11-2008 09:41

HDR har nogle fine små sadler som ligger rigtigt fint på ponier. Har selv set sadelmageren tilpasse en lille 15" på en bred 2'er pony med kort ryg. Kiopaktoren opl. efterfølgende af HDR er en af de få (rigtige) sadler der kan anbefales til ponier. Ellers er ponypuder oftest at foretrække - og det er måske ikke det bedste at ride dressur i.

Den sadel jeg så blev tilpasset blev købt spritny i sadler.dk og kostede 4000,- kr. + lidt penge til sadelmageren.

MEN kender ellers godt sadelræset...jeg er også sikker på at jeg næste gang køber hest udelukkende ud fra dens sadelleje

Håber nu bare at nuværende hest holder mange år endnu....

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider