Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Stakkels Faith....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 20:12

Øv, hvor fik jeg bare et chok, da jeg blev ringet op af en veninde fra stalden i dag. Hun spurgte om jeg havde været ude at se til Faith endnu. Det havde jeg ikke - ville have været derud en time senere. Min veninde sagde så, hun syntes jeg skulle skynde mig, da Faith havde en lang flænge i hovedet og lå ned og virkede meget sløv...

Jeg susede ud af døren med det samme og hen for at se til min bette hest. Ganske rigtigt hun havde en flænge på 7-8 cm i panden hvor huden var skrællet af i en flage der hang ned (Ned bag flagen var der en 4 cm dyb lomme). Pyh, hvor så det grimt ud! Faith virkede både sløv, desorienteret og meget tørstig - hun vekslede hele tiden med at ligge ned, vandre rundt i boksen og drikke...

Jeg fik hurtigt fat i dyrlægen, som kom i løbet af 15 minutter og kiggede på skaden. Faith blev let bedøvet, da hendes sløvhed kunne være tegn på chok og hun derfor muligvis ikke kunne klare så meget bedøvelse. Hun faldt hurtigt til ro og så godt bedøvet ud, men hver gang dyrlægen ville røre hende i hovedet stak hun hovedet i vejret og trak bagud. Det endte med at hun efter 5*bedøvelse (bedøvelse nok til 3 heste) endeligt lod dyrlægen komme til i panden...

Panden blev syet sammen med ca. 20 sting og Faith kom i boksen og sove rusen ud. Har netop været henne at tjekke til hende og hun så frisk ud, men var meget skeptisk omkring sit hoved - ville ikke gerne stå og nusse som hun plejer... Ganske forståeligt sådan som hun har slået hovedet :-)

Så nu står den på 2 dage uden fold (for at mindske risiko for infektion) med gode trækture og en uges antibiotikakur og trækture. Om 10 dage tages de ydre sting - så er hun forhåbentligt så god som ny :-)

Men nøj, der er en der skal forkæles de næste mange dage Og i morgen går jagten ude på folden for at finde ud af hvor hun er kommet til skade henne, så det ikke sker igen...

Lige et enkelt billede taget her til aften af skaden:

Christine og Faith...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 22:35

puha stakkels lille hyp..

nys hende

knuz og god bedring med mulen..

som skal være træner for ti af de tons tunge dyr...

nei ikke elefanter men de ædle gangere beliger..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider