Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

må hunde få lam??
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 12:10

Jeg er jo den heldige ejer af to stk bæster ifm 2 stk dværggravhunde.

De får normalt Hills hundefoder også får de kallun som jeg har liggende på frost, det får de dog kun indimellem for hyggens skyld.

Nu stak jeg så hovedet helt ind i bunden af min fryser igår og fandt to stk lammekoteletter jeg har købt direkte fra fåreavleren og jeg kommer jo ingen vegne med de to små stykker, så tænkte om jeg kunne koge dem også give hundene dem?? der sidder stadig ben på den kotelet der, og jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan det er med lammeben??

Dog var tanken at lade dem gnave kødet af også tage benene fra dem når der kun var knogle tilbage, men jeg kan jo ikke være sikker på om der ryger lidt ben med ned??

Der må være nogle hunde kloge ænder der kan hjælpe

mvh

katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

Ja det må de gerne
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 12:24

Lam bliver brugt meget i tørfoder til allergi-hunde og hunde med sarte maver. Og de ville helt sikket syntes det var lækkert med noget lammekød.

Men kan altså ikke helt huske om lammeknogler splintre, men hvis du alligevel vil koge kødet, kan du jo bare pille knoglen fra, inden hundene får det.

Mvh.

Karina Stackelies

Den heldige ejer af Kamran shah ox.

En gang araber, altid araber.

0
0
Svar på denne tråd

Karina.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 12:30

Ja det var nemlig knoglen jeg var i tvivl om, synes nemlig at have hørt at den kan splintre hvis man koger den.

Min svigermor hentede for en måned siden en Berner hvalp den havde hun fået nogle lammeribben, rå, med hjem til, og det spiste den da med yderste velbehag uden at blive syg..

Så jeg ved ikke om det er anderledes hvis det er råt og om jeg kan give mine det råt måske??

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

kan sagtens tåle
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 12:47

Jeg har 2 hunde der bliver fodret med BARF...råtkød + knogler..

De for både kalun, kanin, lam, hest og kalkun kød.. På bendagen for de lammeben, og de elsker det.

Hunde kan sagtens spise rå knogler.. Straks værre hvis du koger dem.Det er der de begynder og splintre.

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 13:29

det var lige det svar jeg søgte, jeg lader være at koge dem også får de dem rå, så tror jeg faktisk heller ikke at de kan tygge sig igennem sådan en knogle, men det er så en anden sag

tak for dit svar..

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider