Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

familien kommer på besøg, hvilket mad ??
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 13:20

ja som sagt mine forælre og min bror kommer på besøg hos mig og min kæreste i aften, og vil gerne lave noget lækkert mad, men aner ikke hvad! har i nogle ideer? det må gerne være enten med dessert eller forret også :)

men da jeg er lidt spasser i et køkken må det heller ikke være viildt svært at lave.

og min mor er allergisk over for æg, så der må ikke være æg i

:( !!

så i må gerne komme med nogle ideer:) så ville jeg blive glad.

knus

Tazzi

Safir vil altid elske dig <3

fotografering tilbydes på sjælland

http://www.tazzfoto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ristaffel
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 13:57

jeg ville foreslå ristaffel.

Der kan man nemt putte på, hvad man har lyst. Og du kan købe en karry suppe og putte ekstra ting i. ( som karry, lidt fløde osv.)

Til dessert en chokolade kage og noget melon ved siden af. PÅ chokolade kagen putter du lidt sølvkugler på - så ser det nemt ud,

jeg plejer at købe sådan en "færdig" pose. Så skal der bare noget mælk eller vand i. Så nemt.

Bare husk at smide æsken ud bagefter ;-) Hehe...

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 14:56

Forret: Tunmousse... nemt at lave og der kan findes opskrifter hvor det ikke skal stå timer i køleskabet :) Eller måske noget med rejer? En slags rejecocktail...

Hovedret: Kyllingebryst med pikantost i (skær en lomme, put ost i og så en halv times tid i ovnen) og så nogle ovnbagte kartofler og en salat til. En god dansk hakkebøf med ovnbagte kartofler og salat er også let at gå til.

Dessert: Is med frugt - Enten syltet eller frisk. Chokoladekage er også en god ide :)

Leder efter afkom. Se denne efterlysning: www.heste-nettet.dk/fo...086/21086/

En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd

Madforslag
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 15:22

Jeg plejer at lave baconindpakket mørbrad, når det skal være nem og lækker gæstemad.

Det er ret nemt at lave:

Fyldet kan varieres i en uendelighed, men den nemmeste fyld er bare hakket persille.

Et andet bud kunne vær flødeost rørt op med hakket persille, hakket hvidløg, smagt til med salt, peber og sennep.

Mørbraden pudses og flækkes. Der må gerne skæres lommer ud i mørbraden. Fyldet fordeles godt ud - Mørbraden rulles sammen og pakkes ind i bacon.

Løg skæres ud i skiver, lægges som bund i et ildfast fad m. mørbraden ovenpå. Og med lidt vand i bunden, ca. 1 cm.

Steges i ovnen ved 180-200 grader i 20-30 min.

Væden hældes i en kasserolle, jævnes med Marizena og smages til med salt og peber. Voila, så har man en god sovs med masser af smag.

Tilbehøret kan være ovnbagte rodfrugter; kartofler, gulerødder, persillerod osv. skåret ud i grove stykker, blandet op med olie, salt, peber og oregano. Bages i ovnen samtidigt med mørbraden.

Samt salat og flutes.

Desserten kan jo være en god is, med frugt/bær. Eller en god chokoladekage med vanillieis og bær.

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

En gryderet
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 23:12

Der skal man ikke stå og lave alt mulig kompliceret i sidste øjeblik. Den kan laves i forvejen, og bare varmes. Ris, kartofler, kartoffel/grøntmos kræver så, at man er i køkkenet ½ time før.

Ellers laver jeg tunsalat, men det er sommermad. På denne årstid er "Kinesisk risret" ikke så tosset.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider