Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

afbetaling på hest???
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 18:28

ja nogen har skrevet på min lille bailey dreng og har spurgt om de evt ku afbetale... men hvad er jeres erfaring med dette??

han koster 7500kr og de ville selvfølgelig smide nogen penge med det samme og skrive kontrakt med mig...

de bor vel ca 18km fra mig så han blir heldigvis dejlig tæt på mig...

men hvad er jeres mening om afbetaling??

hilsen jeanette

part søges til nicolai...

0
0
Svar på denne tråd

Min mening...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 18:36

... er at det er en inderligt dårlig ide.

Og da specielt på en hest der ikke koster mere end en middelstor dyrlægeregning!

Der er ALT for stor risiko for uenigheder og for at der går noget galt.

Hvad hvis hesten bliver syg lige når de har fået den - er den så din eller deres og hvem bestemmer om der skal tilkaldes dyrlæge og hvem betaler regningen.

Hvad hvis den dør før den er betalt færdig, skal de så betale den færdig eller var den stadig din hest så du skal returnere det de har betalt.

Der er alt for mange "hvad hvis'ser".

og så må jeg sige at jeg kunne forstå ideen om afbetaling hvis hesten kostede 50.000 - men 7500 er et snoldet lille beløb, kan de ikke betale det, hvordan skal de så kunne betale hvis han får kolik på en søndag? Eller andre sjove ting.

Og så er der jo situationer hvor afdrag er indledningen til rendyrket snyd! Læs f.eks. denne tråd

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

De kan..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 18:36

vel gå i banken og låne, ligesom andre gør, hvis de vil købe en bil eller andet, hvor folk ikke lige har pengene. Hvorfor nogle købere tror, at sælger skal lege bank, fatter jeg simpelthen ikke.

Så jo, hvis du laver en rentesats, som banken.

Og hvis du gør det, så husk at få indført i kontrakten, at evt. allerede indbetalte penge går tabt og heste går tilbage til dig, hvis afdrag ikke overholdes...

Mvh

Line

4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 18:38

Jeg ville ikke gøre det.

De har ikke penge til at betale for ponyen kontant.

Jeg ville være utryg ved om de så har penge til en evt. dyrlægeregning.

Iøvrigt ville jeg heller ikke have penge ude at svømme til fremmede mennesker. Du kender dem ikke og kan risikere at bøvle med at få dine penge.

Kontant - ellers ingen handel. Min mening.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

ja ........
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 19:40

tror også det blir sådan at det ikk kan lade sig gøre... og spurgte til det med dyrlæge regning og hendes svar var at det var derfor de kun ville ville afbetale af hensyn til at de sku ha råd til dyrlæge regning os!

men har sagt jeg sys de skal komme og se ham først også ku de jo tænke over det hele bagefter....

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 19:53

Jeg synes ikke du skal sælge ham, før det føles helt rigtigt. Dvs. at du har ro og føler dig afklaret ift. den nye ejer. Både hvad angår betaling og om, det er en person du tror på vil passe din pony rigtig godt.

Husk på, at når han først er solgt er han ude af dine hænder. Man kender ikke folk længere end til næsetippen. Men det man kan gøre er at være omhyggelig med at udvælge den nye ejer.

Pøj pøj med det.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej :)
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 20:40

Her kommer afbetaleren :)

Jeg og min mor har KUN gode oplevelser med afbetalingen.

Vi har købt vores tre heste, hvor to af dem er solgt nu, på afbetaling. Ingen problemer OVERHOVEDET :) Absolut, KUN gode oplevelser..

F.eks, den ene vi købte kostede 35.000,- hvor at vi havde betalt 6000,- da jeg så finder ud af, at han egentligt ikke bliver den dressurhest jeg drømte om, måtte vi jo finder en ny og bedre ejer til ham - Han bor nu i Jylland :) Og vi lod da forhenværende ejer beholde de 6.000,-, alt var jo på kontrakt.

Så det gælder om, at undersøge om disse mennesker ER til at stole på(ja, skindet KAN bedrage) og om tingene hænger sammen. og lignende.

Lad vær med at "stave" dårligere betalere, i hovedet på folk lige så snart man høre ordet afbetaling. Det synes jeg simpelthen er SÅ flabet, og grovt!

0
0
Svar på denne tråd

Cæcilie..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 20:49

Cæcilie - hvorfor er det lige I ikke "afbetaler" i banken i stedet? Jeg fatter ikke, hvorfor købere tror de kan låne rentefrit hos en sælger, - det kan man da heller ikke i banken..

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

LineG... Går med ble :D Eller :P
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 20:52

Jeg kan ikke se hvorfor spørgsmålet skal rettes mod mig - Jeg siger bare at jeg kun har gode oplevelser med afbetaling, og at det er flabet at tilskrive os titlen som dårlige betalere :)

;)

0
0
Svar på denne tråd

Cæcilie..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 21:09

Jeg læste dit indlæg som om det var dig der ville købe hesten, siden du skrev "her kommer afbetaleren" og derfor retter jeg spørgsmålet til dig.

Og jeg må vel godt undres over, hvorfor købere der vil købe på afbetaling, ikke låner pengene i banken i stedet for...

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej :)
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 21:12

Der er jo op til sælger, som sælger at sige klart NEJ til afbetaling, hvis sælger ikke har lyst til dette ;)

Så det skal jeg ikke se det store problem i, at man kan købe en hest på afbetaling istedet for at låne i banken. Man tvinger jo ikke sælger til noget. Men henvender sig med et spørgsmål, der kan besvares med et "Ja" "nej", eller det kan vi snakke om ;)

0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  12-10-2008 21:12

hejsa,

hvad med at lave det som en leje aftale evt i stedet? Så låner de hesten, og betaler et fast beløb hver måned. Hvis dette ikke overholdes, kan hesten hentes igen, da den jo ikke er solgt. Det er den først ved sidste afdrag. Bare et forslag.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er da nemt ; )
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 09:40

Problemet er jo ikke så stort...

Følle blir hos ejer indtil det fulde beløb er betalt. Køber må så betale et beløb for opstaldning indtil følle er færdig betalt.

Afstanden er jo ikke så stor, og svarer jo mere eller mindre til en alm opstaldning.

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Afbetaling
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 09:48

NEJ.

Folk kan låne i banken...

Illum

.

Nu med 2 "bjerggeder"..

0
0
Svar på denne tråd

Afbetaling....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 10:08

Jeg vil som de fleste, sige NEJ....

Specielt når beløbet ikke er større....

Folk må altså låne i banken, hvis de ikke har alle pengene.... Eller lave en aftale om, at de kontakter sælger igen, når de har pengene, for at høre, om sælger stadig har hesten....

0
0
Svar på denne tråd

hmm...............
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:16

jeg tror også jeg ville sige nej med mindsre de kun manglede en lille del af pengene.. så kunne de fx lægge de 5000kr og afbetale de sidste penge over nogle få mdr.. og så sørge for at der virkelig er lavet en ordenlig kontrakt på hesten..

selv ville jeg ikke købe en på afbetaling..

den første købte jeg kontant den anden lånte jeg til i banken som er betalt ud for længst :-)

Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm ja
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 15:39

kan nok høre stemningen ikk er god for afbetaling... og kan os se flere imod ting som jeg kan se ting for det!! problemet er at til den første skal jeg igen betale 1200kr i opstaldning på ham da han lige pt står på rideskole og er jo lidt meget for en hest jeg gerne vil have solgt der står til 7500kr hvis i kan se det?

men jeg gider ikk røvrendes, det vigtigste er jo klart han for det godt og kommer væk fra den stressende rideskole...! har os altid selv betalt kontant!

men som sagt sagde jeg til dem jeg sys de først sku komme og se ham og ja de har ikk meldt sig endnu!

0
0
Svar på denne tråd

svar...nej
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 16:16

Jeg syntes ikke du skal gå med på den.

Det du egentlig bliver spurt om er, vil du låne flere 1000 kr til en fremmede?

-Dette uden at kunne kriditvurdere dem!

-Samtidig er disse penge sat i en usikker investering som et levende dyr jo groft sagt er. Den kan godt komme tilskade, blive syg eller ligende og du risikere så at handlen bliver kompliceret = risiko for at hesten kommer retur med de udgifter som følger med.

-Nej, syntes bestemt ikke du skal gøre det. Så hellere sætte den lidt ned i pris og få et reelt salg, til rette hjem.

Kilden.

Med fjordhesten Sussi, forventer føl, efter Mosegårdens Kejser 09

og miniaturen Tarzan

Mor til Lea 02.05.06 og med termin 01.12.08

0
0
Svar på denne tråd

AFBETALING
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 17:46

Umiddelbart NEJ - beløbet er jo forsvindende lille og hvis man ikk på den ene eller anden måde kan ligge 7500 kontant for en hest, så ville jeg da som sælger være vildt bekymret for, om køber overhovedet har råd til dyrlægeregningerne! For de skal nok komme! Det er ikk 'dyrt' at anskaffe hesten - det er de månedlige regninger der kan 'slå bunden ud af budgettet'. Dr Dyr koster sq det samme uanset hestens indkøbspris!

Bedste hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Lad være.
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 19:50

Det var det råd jeg fik af en erfaren hesteadvokat.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Fjordhest sælges/udlånes/bytte. (Reseveret)

Weekendjob søges.

Fuldblodshoppe kårede i DH med 8 i helhed sælges.

Opstaldning søges til hoppeføl.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider