|
|
| P-piller= Gravid?? |
|
|
Er det muligt at blive gravid selvom man tager p-piller?? Mener ikke på den måde at man har sjusket med pillerne,men om det kan lykkedes på den måde at kvinden er super modtagelig for en mand med " super sæd"  Er dette hørt før?? Venter nysgerrigt på svar.. Tager selv p-piller og har nemlig en mistanke. Men mener nu ikke at man kan blive gravid på denne måde. Jeg tager altid mine piller om aftenen og eftersom jeg kører fast nat arb og altid møder kl.18 så er det ikke altid jeg får taget dem før jeg kommer hjem om morgenen ved 7 tiden,men burde det have så meget at sige?? Og den pause man har mens man skal have sin mens,ja der er vel heller ikke chance for at noget kan ske der????  Ligger nogen inde med kloge svar og eller erfaringer så hører jeg gerne... Har du kun negative svar så lad være med at skrive!!!  Hilsen en der er begyndt at have meget kvalme og det har jeg ellers aldrig og jeg har lyst til det mest mærkelige mad. (Har tidligere været gravid men mistede det-og da havde jeg det på samme måde)!
Ejer af:
Oldenborg - Kasmir. Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmmmmmm |
|
|
jo kan sagtens lade sig gøre.... har en veninde som p-piller ikk virker på så nu har de en dejlig dreng og er nød til og bruge kondom hver gang de har @!#$ nu  men snak med lægen er vidst en del nemmere 
part søges til nicolai...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
|
|
Tak for svar.. Det var kun for at høre om andre havde erfaringer... Selvfølgelig kommer lægen med i det...  Hører gerne fra flere..
Ejer af:
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gravid trods piller |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
11-10-2008 15:38 |
|
Jeg blev gravid selv om jeg brugte p-piller. De var bare ikke stærke nok dem jeg tog (men det vidste jeg ikke, da jeg havde været single i 1½ år på det tidspunkt, indtil jeg fandt min daværende kæreste, så vi blev noget overraskede da vi fandt ud af det). Jeg skiftede til høj-dosis-piller og har siden da ikke oplevet det. Heldigvis! 
Mvh Louise. *Queen Of F*cking Everything*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andre fejlkilder |
|
|
selvom man tager pillerne som man skal, kan man blive gravid. Hvis feks man får opkast, diarre´eller lig før pillen er opløst i mavesækken og optaget af kroppen......... derfor siger man at p-piller er 99% sikre.........for der er altså fejlkilder, der kan influere på en evt graviditet. Karina
Wrapballer-minibig fra 2008 sælges. God tør kvalitet Se min præs. for nærmere info/priser etc.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piller |
|
|
Du skal tage piller på samme tidspunk hver dag. På indlægssedlen står der at p-pillerne er 99 % sikker mod gravilitet, hvis de tages efter foreskrifterne. Det har du ikke gjort hvis der er 8 timer til forskel på tidspunket for at du tager dem. Hvis du kaster op eller har diarre skal du osse bruge anden beskyttelse sammen med p-pillerne til du er færdi med den pakke, som du er igang med. Men læs altid indlægssedlen, der står mange nyttige oplysninger. Hvis du ikke kan huske at tage pillerne hver dag, så er en homonspiral måske noget for dig, tal med din læge om det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddddd |
|
|
Ved din ægløsning har du altid større chancer for en gravidtet - ligegyldigt om du på ppiller eller ej. Så brug gummi i den periode. Dvs omkring 11-14 dage efter du har haft din pause - så brug lidt ekstra beskyttelse i nogle dage dér. Men ellers kender jeg ingen der har blevet gravid på ppiller, håber jeg godt nok aldrig jeg bliver. Pyha, men går tit rundt og er bange for det alligevel.. Det gør intet at man tager ppillen 1 time før eller efter du normalt har et punkt du plejer at tage den. Du skal bare tage den inden for 12 timer og hvis ikke, skal du tage den så snart du husker den. Men så kan du blive gravid (selvom du på pillerne) op imod 7 dage.
Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme. Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut ingen misfarvninger.
Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan lade sig gøre. |
GizmoBaby |
11-10-2008 18:34 |
|
Jeg er den 10/10-08 blevet mor til en dejlig dreng lavet på p.piller, så det er muligt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra.... |
|
|
Du får ikke ægløsning når du spiser p-piller,så hvis man vil være helt sikker,skal du bruge ekstra beskyttelse hele tiden,og ikke kun midt i perioden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffff |
|
|
Det har jeg så bare hørt at man gør - og at selvom ægget egentlig ikke falder når man er på ppiller så har man stadig større chance der hvor der sku have været ægløsning end ikke - selvom du på ppiller.
Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme. Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut ingen misfarvninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope.. |
|
|
Sakset fra netdoktor.dk Virker ved at forhindre ægløsning og ved at ændre slimhinden i livmoderen. Midlet påvirker desuden slimen i livmoderhalsen, så sædcellens passage vanskeliggøres. Den svangerskabsforebyggende virkning indtræder den første dag. Forebyggelsen er også effektiv i de 7 dages pause. I pausen indtræder en menstruationslignende blødning. Så ingen ægløsning,og ingen rigtig blødning..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskel |
Sine *Uranias* |
11-10-2008 19:46 |
|
Der er stor forskel på p-piller... nogle forhindrer ægløsningen, andre forhindrer ægget i at sætte sig fast, andre gør noget helt 3. Nogle skal tages samtidig hver dag, andre er bare inde for 12 timer... Og derfor er der selvfølgelig også forskel på hvor meget garenti der er på dem. Ud over de fejlkilder de andre nævner skal der jo også taget forbehold for produktionsfejl... måske der bare ikke har været nok hormon i den pakke ved en fejl...
Humans have a knack for choosing precisely the things that are worst for them
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er gravid.. |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
11-10-2008 19:50 |
|
og jeg var på p-piller.. Så ja, det kan sagtens lade sig gøre.
Mvh CarinaG . som snart skal være mor til lille Frederik . Termin d. 17. februar 2009
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle svar.. |
|
|
Puha synes jeg blir helt nervøs nu for kan ikke lige huske om mine piller er lav dosis eller ej.... 
Må finde æsken frem og så ellers få købt en test... Mener Lidl har sådan nogle  Ellers må jeg vente til mandag på apoteket.... Med ny kæreste (snart 3 mdr) er det ikke lige planlagt at få barn nu.... Men han ville nok blive glad tror jeg.. Men ved ikke lige om jeg er med på den for tænk om jeg kom til at svigte mine elskede på det grundlag??!! Det vil jeg altså ikke 
Ejer af:
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ups.... |
|
|
Nederst skulle der stå mine elskede heste og ikke bare elskede  Hvor er tankerne mon henne??
Ejer af:
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Hvilken ppiller tager du? Du kan slå dem op på netdoktor.dk og se om det lavdocis. Indholder det to eller kun et hormon?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stop med pillerne |
|
|
Husk på, hvis du allerede er gravid så stop med pillerne, de kan skade fosteret. Så kan I bruge skum og kondom, indtil du har været ved lægen. Du kan søge under apoteker i din region, så kan du finde et som har vagt ordning, og så kan du købe en gravilitettest. For at den viser det rigtige resultat skal du være et stykke henne i graviliteten, omkring 14 dage for at måle koncentrationen af gravilitetshomonet. Jeg ved så ikke om du kan måle det når du har/tager p-piller. Men Ring eller mød op hos vagt læge eller vagtapotekt.
Venlig hilsen Hanne Jeg søger et orange ANKY pad, gerne ubrugt til max 400 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra |
|
|
De piller jeg tager hedder Malonetta og jeg har lige læst på indlægningssedlen at det ER EN LAVDOSIS pille 
Ejer af:
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vagtlæge for så.. |
|
|
"lille" en ting, ja man kan jo tænke sit, men man forstår da godt at der til tider er lang ventetid så.. Vent du bare til mandag med at blive tjekket, et døgn til eller fra gør nok ikke udslaget.. Og jeg kender en der har fået en dejlig datter, trods p-piller..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo det kan man godt |
|
|
Min mor fik mig, selv om hun havde taget de p-piller hun skulle  Så hvis man ikke kan, ja så ved jeg ikke hvordan jeg er blevet til 
Smil når du vinder, og le når du taber. To billige sadler sælges, Kieffer og no name. Billeder på præsentation. Kontakt over Pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lille-jeanette ♥jeanette og nic |
|
|
LoooL.... At det ligefrem SAGTENS kan lade sig gøre, er måske også lige i overkanten udtrykt.... GGG.... Men ja, man har da hørt om det før.... Er det ikke "kun" 98% beskyttelse, de giver?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jshkjas |
Anna-S |
12-10-2008 09:47 |
|
P-piller er 100% sikre så længe man tager dem korrekt.. Det er altså svært liiige at huske om man evt. har taget 1 pille eller 2 for sent i løbet af den sidste måned nogengange.. Det med dosis har jeg aldrig hørt om, men det skal ikke undre mig om det kan passe - det er trods alt ulogisk at piger på 50 kg får samme str. p-pille som piger på 100 kg  Jeg tror at kopierne tit har et lavere indhold end de "originale" - det er i hvert fald min erfaring med de 3 slags jeg har taget.. (Tager nu de dyre drenge der er "originale".) Der har simpelthen været lavere indhold af de virksomme stoffer i kopierne - men om det er generalt ved jeg ikke!
Anna og Flicka - et broget makkerpar!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige et forslag... |
|
|
Hej.
jeg tror de andre har svaret på om man kan blive gravid eller ej... men her lige et forslag til dig...
Hvis det er sådan at det er et problem for dig at du glemmer at tage din pille, så kan jeg anbefale at bruge en P-ring istedet. Det er en pastik/gummi ring med hormoner, der sættes op i skeden. Her skal den sidde i 3 uger, hvorefter du tager den ud i en uge og derefter sætter en ny op... den indeholder en del mindre hormon end p-pillen, da den sidder der hvor hormonerne skal virke. 
Jeg er glad for at have skiftet, da det slipper mig for alt besværet med at skulle huske at tage en pille hver dag. Der er dog nogen fyre som ikke bryder sig om at der er noget "deroppe"...
Bare et lille forslag.. 
***Gry***
Skal du holde fest?? - Hjælp til servering tilbydes! Tjener-erfaring haves.
Kontakt mig: gryper@dsr.life.ku.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er et |
Trymur |
12-10-2008 10:52 |
|
min mor tog sine piller som hun skulle.. men hun fik mig aligevel 
MVH Line ......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der er vist ikke noget der 100% sikkert når det drejer sig om prævention  Jeg havde en spiral da jeg opdagede, at jeg var gravid med Jonathan - og sådan en skulle være det mest sikre der er, så...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sine *Uranias* |
|
|
Der tager du altså helt fejl.. P-piller forhindre altid øgløsning,hvor imod mini-pillen ikke forhindre øgløsning,men gør det svære for sædcellen at sætte sig fast. Det er også mini-pillen der skal tages hver dag på samme tid,p-pillen skal bare tages inden for 12 timer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jajaja |
Sine *Uranias* |
12-10-2008 18:55 |
|
Mini-pille/p-pille... jeg ved godt det ikke er det samme... men begge dele er nu engang en lille pille man tager for at forhindre graviditet og det bliver jo kaldt det sammen i alm. tale 
Humans have a knack for choosing precisely the things that are worst for them
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
linnes ♥linnea♥ |
12-10-2008 19:38 |
|
Altså, man skal selvfølgelig tage sin P-pille så tæt ved det tidspunkt man nu har valgt, men den kan tages op til 12 timer senere end det valgte tidspunkt, men efter de 12 timer virker det altså ikke længere ordenligt selvom du tager pillen. Det bliver ligesom "usikkert" .. Mini-piller skal tages ekstreeeemt præcist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| P-piller og ægløsning. |
|
|
Jeg har simpelthen ikke fattet det der med at man ikke skulle have ægløsning når man er på p-piller. Hvis man ikke har ægløsning, hvordan pokker kan man så blive gravid hvis man misser en eller to piller? Jeg har hver måned, på samme tid efter p-pille pausen, ægløsning. Eller i hvert fald symptomer herpå. Desuden har min læge sagt at p-pillerne forhindre at det befrugtet æg skulle sætte sig fast. Han har aldrig nævn at de skulle forhindre ægløsning. Jeg kan "gå med til" at p-pillerne skulle måske undertrykke ægløsningen en smule, men kan ikke forstå hvis den skulle fjerne den helt... for som skrevet før, hvorfor hulen skulle man så blive gravid hvis man misser en piller???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prævention |
Kiki |
13-10-2008 09:55 |
|
Intet er jo 100% sikkert. Mener faktisk kun at P-pillerne er omkring 80-90% sikre. Netop fordi folk ofte lige svipser en pille, eller ikke tager dem inden for samme tidsrum. Tager man den 100% korrekt skulle de være 97-98% sikre. Til gengæld er kondomer endnu mere usikre, så de bør jo så bruges i kombination med anden prævention. Jeg har selv en hormonspiral, den skulle være det mest sikre på markedet. Dog er den kun 99,9% sikker. Så man kan altså blive gravid med den alligevel. Så nej intet er 100% sikkert. Sikkerhedsprocenten er beregnet statistisk. Mener at 1 ud af 1000 bliver gravid på p-piller. Hvilket jo faktisk er ret mange, når man tænker på hvor mange 1000 der bruger pillerne.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er vist en del som bør læse |
|
|
Indlæssedlen i deres p-piller. Dette passer altså ikke Kiki. P-piller er 100% sikre hvis de tages korrekt. Grunden til der står 99% på pakken er fordi der ganske enkelt er taget højde for sjuskemiklerne samt opkast og diare. Fakta fra Netdoktor. www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p- piller.htm Lidt citater derfra. P-piller indeholder hormoner, som hæmmer ægløsningen, og derved hindrer graviditeten i at opstå, idet der ikke sker nogen befrugtning af kvindens ægcelle med mandens sædcelle.
Husk at p-piller kun virker, når du tager dem regelmæssigt - hver dag!
Det største problem ved p-pillen er nok at huske at tage den. Gør det derfor til en vane at tage p-pillerne på samme tid hver dag, for eksempel når du børster tænder om morgenen. Opbevar dem et sted, hvor du ser dem, for eksempel i tandkruset.Du tager en p-pille hver dag i tre uger. Herefter én uges pause, hvor din månedlige menstruation indtræder.
Glemmer du mere end en enkelt p-pille, er du ikke beskyttet mod uønsket graviditet i resten af perioden, og skal derfor bruge andre beskyttende midler som for eksempel kondom eller pessar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.... |
|
|
Fik taget mig sammen til at få købt en test-og den var "heldigvis" negativ  Så er det ligesom et overstået kapitel.
Ejer af:
R.I.P. Yucca pige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var.. |
|
|
godt, når nu det er hvad du ønsker  Men husk - en negativ test kan du aldrig være 100% sikker på, kun en positiv test... bare til orientering, så du stadig lige er opmærksom..
Mvh Line
4 års Churchill springhoppe sælges. Yderligere info på præs.
Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| negativ |
|
|
Nej de der test er vist ikke helt sikre.
Fik at vide i marts måned at jeg skulle være faster her til oktober, men da de havde været til den første scanning vidste det sig at min svigerinde var noget længere henne end ventet, så der blev terminen fremskudt til den 18. juli. Den søde lille victoria meldte så sin ankomst den 29. juni.
Min svigerinde havde taget to test tilbage i december måned, som begge var negative, så hun havde ikke regnet med at være gravid.
Og der ikke rigtig nogen der ved, hvor meget for tidlig Victoria er født, da det åbenbart kan være meget svært at sige, når man er så langt henne i graviditeten, som min svigerinde var ved første scanning.
Men hovedsagen er jo et det blev et velskabt barn, og hun er mere end velkommen 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne: http://annemonark.blogspot.com/
** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. ** - Bono, U2
Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| p-piller og test... |
Ninkamus |
16-10-2008 11:49 |
|
De test man køber et ikke hlet sikre... nogen kan tage en sådan test i 8 måned hvor den stadig viser negativ - det er noget med et specilet homon i kroppen som ikke alle kvinder udskiller så meget af... Angående p-piller skulle det ikke have noget at sige at du tager dem kl 7 om morgen - man plejer at sige inden for ca 12 timer fra den glemte pille til man tager den... Nogen kan sagtens blive gravide selv om de er på p-piller som du kan læse... Min veninde er blev ungfanget sådan... Hvis jeg var dig vil jeg få taget en blodprøve ved lægen!
________________________ Ninkamus.dk - Lotte Svendsen "Love is like the wind you can't see it but you can feel it" www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| p-piller... |
|
|
jeg blev det selvom jeg var på p-piller. heldigvis blev det da opdaget i tide, for fik endda også min mens, men fordi min eks kærestes lillebrors kæreste ikke vidste hvordan en sådan test virkede prøvede jeg da lige. og pling posititv. så det var lige en tur til lægen
Undervisning tilbydes læs mere på præsentation erfaren Dyrepasser elev søger elevplads med heste-- læs min annonce
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kassen |
Kiki |
16-10-2008 14:02 |
|
Hmm nu tager jeg ikke P-piller, som skrevet i mit indlæg. Så du behøver bestemt ikke at belære mig om hvordan de virker. Jeg har brugt dem før og er udemærket klar over det. Jeg har i samråd med gynækolog skiftet til noget jeg kan tåle. Men nej INGEN prævention er 100% sikker. Meget af den info jeg har skrevet i ovenstående indlæg er netop fra diverse indlægssedler i p-piller, da jeg har prøvet MANGE forskellige og læst alle sedlerne. Samt snakket meget om det med gynækologen. Fx. er et kondom ikke særlig sikkert, da man meget nemt kan kludre i det. Fx. kan man under forspillet lige få lidt sæd på fingrene, som så overføres til ydersiden af kondomet ved "montering". Det kan være nok til, at nogen bliver gravide. Et pessar er fx. heller ikke særlig sikkert ved regel mæssigt samleje. Da mange så ikke har det siddende længe nok, samt det jo skal planlægges meget nøje hvornår man kan have @!#$. De skal jo blive siddende i X antal tid for at den sæddræbende creme osv. virker. Jeg husker selvfølgelig ikke alle detaljer om p-piller, minipiller osv. da det snart er et par år siden at jeg fik hormonspiralen og derfor ikke går så meget op i de andre ting. Men nej INGEN prævention er 100% sikker. Selv en hormonspiral, den KAN man IKKE sjuske med. Men der er da stadig en lille bitte chance for at den svigter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikkerhed prævention |
Kiki |
16-10-2008 14:07 |
|
http://www.praeventionsguide.dk/ Det kan på denne side læsses at ingen af præventionsmidlerne er 100% sikre. Klik og læs om de enkelte. Under P-piller står der næsten sikker på ikke at blive gravid. Hormonspiral over 99% sikkerhed Minipiller ca. 98% Derudover skal man jo så tage hensyn til sjusk med piller osv. hvilket trækker yderligere ned. HVem har ikk eprøvet at glemme en pille, have dårlig mave eller kaste op?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan lade sig gøre |
|
|
køb en test ? jeg har aldrig hørt om at en test kan vise falsk positiv, så køb du et par billige stykker,.. de er lige så gode som de dyre... vi venter på en opd.. man behøver ikk tage testen om morgenen,,, er man gravid skal man jo kunne se det hele dagen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke for at gøre dig nervøs |
|
|
Du må være opmærksom på, at testen kan vise "falsk" negativ - så mærk efter på din krop og overvej evt. alligevel et besøg hos lægen. Nedenstående er taget fra http://www.min-mave.dk
// //]]> // Kan jeg få et forkert svar? Alle graviditetstestene i denne undersøgelse er over 99 % sikre, ligesom de tests der anvendes af lægerne og på apoteket.
Du skal altid sørge for at følge brugsanvisningen meget nøjagtig, da graviditetstestene skal bruge en bestemt mængde urin for at kunne give udslag i en farvereaktion. Får du en kontrolstreg frem på testen, ved du at testen er udført korrekt, og at du hverken har brugt for lidt eller for meget urin.
Hvis du får en negativ graviditetstest, behøver det ikke nødvendigvis betyde at du ikke er gravid.
Måske er befrugtningen sket senere end du regner med, du har måske uregelmæssige menstruationer og har altså testet alt for tidlig eller også er du en af de kvinder som danner langsommere HCG som testen måler i urinen.
En "falsk" negativ graviditetstest forekommer meget oftere end en "falsk" positiv graviditetstest. Hvis du derimod får en positiv graviditetstest, er det fordi at der er en bestemt mængde HCG i din urin. HCG bliver altid produceret i en graviditet, men du kan desværre også af andre årsager danne HCG.
Har du haft en abort, måske endda uden at opdage det, kan der forekomme rester af HCG i din krop, så kan give udslag i en positiv graviditetstest.
Nogle kvinder der bruger spiral vil ofte danne mere hormon sidst i deres cyklus, og kan risikere at få et "falsk" positiv reaktion hvis de tager en graviditetstest.
Nogle sjældne gange kan nogle kvinder danne et antistop i deres krop, som kan give et "falsk" positiv udslag på en graviditetstest.
Har du været i hormonbehandling, hvor du har fået fertilitetsstimulerende medikamenter som indeholder HCG og du udfører testen hurtigt efter, kan du få et "falsk" positiv svar.
Disse hormonbehandlinger gives som regel i form af indsprøjtninger. Anden hormonbehandling (f.eks. Clomivid), smertestillende medicin, p-piller, antibiotika påvirker ikke resultatet Hvis du stadig føler dig gravid, og resultatet er negativt, anbefales det at vente en uges tid og derefter foretage en ny graviditetstest. Hvis den stadig er negativ, så få en samtale med din læge, som kan undersøge dig yderligere. Hvis du får en positiv graviditetstest, så anbefales det at opsøge sin egen læge for råd og vejledning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gry... |
|
|
P-ringen har også reddet mig, for jeg var en skovl til at huske mine piller. Min læge oplyste mig forresten om at jeg måtte tage den ud i 3 timer uden det havde betydning 
/Cecilie Gudesmuk hoppeføl fra 07 sælges. Forv kat 3. R.I.P Tatoo min smukke gulddreng - Hvorfor skulle det lige være dig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten umuligt |
|
|
Det er 99% umuligt at blive gravid på p-piller. De moderne p-piller virker nemlig på 3 måder på én gang. 1. De forhindre ægløsning 2. De gør slimhinden i livmoderen uimodtagelig over for et befrugtet æg 3. De gør slimen i livmoderhalsen sej og uigennemtrængelig for sædceller. Det er klart, at hvis man glemmer en pille her og der så øges risikoen for en graviditet. Derudover er det hos nogle kvinder ikke nok med lavdosis p-piller. Men det finder man hurtigt ud af, da man vil bløde i tide og utide hvis kroppen slås mod p-pillerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Michella (Faaborg) |
16-10-2008 21:50 |
|
Min læge sagde til mig at jeg skal tage dem meget præcist, det må ikke svinge med mere end en time. Derudover sagde han at glemmer jeg én gang at tage min pille, kan jeg tage den inden for 12 timer - men så er risikoen for at blive gravid større - og gør jeg det to gange inden for tre uger - så skal der bruges kondom! Hvorfor har du ikke bare en påmindelse på din telefon eller lign? Det kan da ikke være så svært at huske, hvis de bare skal tages inden du tager på arbejde?
Hestepasser/halvpart søges i Faaborg/Broby området
- se mine annoncer under mine heste i præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tager Novynette, hvor indlægssedlen siger, at har jeg "glemt" en pille hvor der ikke er en større forskel end 12 timer, er beskyttelsen fortsat uændret. Er det mere end 12 timer, er der så forskellige måder, at forholde sig på, alt efter hvilken "uge" man er i. P-piller kan aldrig være 100% sikre, da det er meget individuelt hvordan kroppen reagerer på dem - men virker efter hensigten hos størstedelen.
____________________________ Kia; It's hard to give up the one you never thought you'd leave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skift p.pillerne ud. |
|
|
En gravilitetstest skal bruges sammen med morgenurinen, fordi der er gravilitetshomonet mest koncentreret. Den viser negativt svar ind til man skulle have haft mens. Den kan bruges på mens udeblivelses første dag. Men hvis du stadig tager p-piller, vil den vise negativ uanset om du er gravid eller ej, det står på indlægssedlen. Du skal gå til en læge og få taget en blodprøve, for at være sikker. Og så bør du skifte p-pillerne ud med et andet middel, f.eks homonspiral, men du skal selvfølgelig, som altid bruge kondom, ved ny partner.
Venlig hilsen Hanne Jeg søger et orange ANKY pad, gerne ubrugt til max 400 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|