|
|
| Afhængig af sukker...... |
|
|
Jeg tror at jeg er afhængig af sukker, for jeg kan ikke rigtig styre trangen, og bliver bare nødt til at spise det hver dag. Når den kommer forsøger jeg med andre ting istedet, men det hjælper desværre ikke, trangen forsvinder ikke før jeg har fået netop det jeg tænkte på. Nu gidder jeg det altså ikke mere, BASTA!!!!  Det er for træls, når man forsøger at være sund og evt tabe sig lidt. Kan i hjælpe mig hvad skal jeg gøre? Hvis i har nogle tips til hvordan man over tid smider et par kilo, ville jeg også være rigtig glad. Altså småting der i længden kan ændres i hverdagen uden at være en kur, som man kører fast i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Småting der kan ændres i hverdagen, både for at blive mere sund og for at tabe kilo: Skær alt væk der hedder: -Hvidt brød -Hvid pasta -Sukker -Andet guf (eks. chips, chokolade osv.) -Husk kun at drikke sukkerfri sodavand (hvis du drikker sodavand)  Med hensyn til sukkertrangen, kunne man så ikke spise et æble eller noget andet frugt når trangen melder sig?? Jeg tog bare en kold tyrker Men puh ha det kan stadig være hårdt at undvære ind imellem.
Hilsen Suzi "Tvivl er begyndelsen til visdom"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| candida?.. |
|
|
Aloha,
jeg har selv været afhængig af sukker, www.bionordic.dk/indhold/sygdom/ andre/candida.html
- "Dårlig ernæring.
- Folk der har candida har blodsukkerproblemer." (hvilket giver lyst til sukker)
Jeg levede engang af sukker, indtil en ven konfronterede mig med det, og jeg lagde min kost om, kold tyrker. Jeg fik vildt meget energi og mistede fuldstændig lysten til sukker. 
Jeg har dog stadig et meget følsomt blodsukkerniveau, jeg er endda undersøgt for diabetes, fordi det kan blive så lavt, at jeg er ved at besvime, men jeg skal bare sørge for at spise normalt SUNDT og KONSTANT. 
Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se her... |
|
|
Jeg fik at vide, at man kan tage crom-tabeletter. Det skulle tage trangen til sukker. Har dog ikke selv prøvet det, så ved det ikke med sikkerhed.
Men det er da et forsøg værd, hvis du ønsker at tabe dig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffff |
|
|
Sodavand uden sukker gælder heller ikke, da der så er sødestof i i stedet for sukker og dette bliver man ikke mindst lige så afhængig og usund af som selve sukker ! Så alt sodavand skal væk. Drik i stedet vand eller juice. Sørg for når du får sukkertrang så spis FRUGT. Fx vinduer, det tager meget af sukkertrangen. En banan, æble eller ligende. Så meget frugt dukan spise indtil sukkertrangen er væk. Har PRØVET - og det hjalp. Jeg ikke afhængig af sukker mere og spiser meget mindre sukker end før. Derudover spiser jeg næsten kun groft pasta, brød osv nu og min mave er begyndt af fungrer bedre og jeg har mere energi. Var total cola alkoholiker før - har skåret det ned og væk nu.
Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme. Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut ingen misfarvninger.
Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sukker.......... |
|
|
Jeg tog en kold tyrker da jeg skulle holde op med at ryge, men dette her er noget andet man kan jo ikke holde op med at spise. jeg synes at det er rigtigt svært. Det er rart at høre om folks erfaringer, jeg håber at jeg også kan få det hen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
også været meget afhængig af sukker.. og har altid haft en sød tand.. men det eneste der virker er altså en kold tyrker.. INTET sukker i 3 dage.. et godt middel (som jeg ikke bruger med har prøvet OG Det virker) er at købe det der chokolade med over 70% kakao i.. tag et lille stykke og vupti er sukkertrangen væk.. men jeg kan ikke lide det chokolade så jeg valgte istedet at gøre mig hård og tro mig det er svært.. hver gang jeg er ude og handle skal jeg forbi chokoladebarerne.. hver gang ungerne skal have noget lækker fristes jeg... og gemalen køber tit snoller og slæber med hjem.. og ja jeg er en svag sjæl jeg falder tit i.. men så må jeg lige lave en tyrker når det bliver for slemt.. også kan jeg starte forfra igen ha ha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sukker |
|
|
I frugt er der osse sukker i (fructose). Og Juice er lige så fyldt med sukker som sodavand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sukker... |
| Forfatter:  |
Hanne GJ |
| Dato:  |
10-10-2008 12:05 |
|
Jeg er også i gang med at vænne mig af med sukkeret. Egentlig synes jeg jo ikke jeg spiste så meget sukker at det var det helt store problem, men i forbindelse med at jeg gerne vil leve lidt sundere tog jeg sukkeret med...eller rettere...lagde det på hylden. Det er nu 14 dage siden og hold da helt op hvor har jeg spist meget sukker før hen. Jeg havde da virkelig ikke troet at der var SÅ meget jeg skulle sige nej tak til. I kernesund familie bogen er der mange opskrifter på sukkerfri snacks. I den første uge gik jeg ud og lavede en smoothie når sukkertrangen blev for stor. F.eks. er der en lækker opskrift på choko smoothie. Den indeholder banan, rent kakaopulver (tjek at det er uden sukker), jordnøddesmør (tjek det er uden sukker), ren vanilie, hørfrøolie, dadler og appelsin saft. Den smager virkelig af chokolademousse. I går lavede jeg kokoskugler som også er sukkerfri, de smager bare super godt. Jeg drikker ikke juice, saft elller sodavand, og prøver så hele tiden at finde alternativer til sukkeret. Jeg kan også finde på at gå ud og spise en advocado eller et æg hvis jeg bliver rigtig lækkersulten. Frugt er ikke så godt at tage sukkertrangen med da der er frugtsukker i. Det er jo så sundt sukker, men i den tid hvor man skal vænne sig af med sukkertrangen er det bedst at undgå for meget frugt. Både tørret og frisk. Men jeg vil i hvert fald anbefale dig kernesund bogen. Mna kan jo tage de ting med sig man mener man kan bruge til noget og springe de andre ting over. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at leve 100% efter kernesund principperne, men de er nogle rigtig gode ting som jeg tror kan hjælpe mig med at leve sundere og få de vitaminer, mineraler og antioxidanter som jeg har brug for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "sundt" slik? |
|
|
Jeg tror det handler om at spise rigtig ofte så man hele tiden føler sig mæt. Så er trangen ikke nær så stor. At spise sundt er en selvfølge. Hvis man først bliver sulten og blodsukkeret falder, så får man en naturlig lyst til sukker for at udligne. Hvad med at spise lidt tørret frugt, rosiner eller abrikoser - og så lidt nødder/mandler? Der er masser af frugtsukker i det tørrede frugt ja, men det er den "gode" slags, og det er måske godt i overgangsperioden, så kan du tappe lidt ned efterhånden. Ellers som en nævner, et lille stykke kraftig, mørk chokolade?
Nu i Malaga - hvor solen skinner, naturen er fortryllende, og hestene er fantastiske!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvis man spiser meget hvidt sukker, bliver man momentant glad & lykkelig, men når blodsukkert så falder bliver man irritabel og pirrelig Så Erstat Slik / Cola / Div Sukkervarer med frugt, Det giver energi & glæde til dig & dine omgivelser !  Mvh En Helsepilot.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg ville ikke erstatte slik/chokolade/sodavand med frugt (pga frugtsukker.) Og vil jeg have f.eks. et æble, spiser jeg rugbrød el. groft knækbrød til for at holde blodsukkeret stabilt. Jeg erstatter det søde med rugbrud, lidt mandler og rosiner eller andet med langsomme kulhydrater, der holder blodsukkeret stabilt. Det virker godt på mig. Held og lykke med balancen. 
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tips..................... |
|
|
Helt sikker at jeg vil prøve rådenen af. Desuden elsker jeg nødder og rosiner nu jeg tænker over det, spiser det bare næsten aldrig, men det kan være jeg skal til det nu. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxx |
|
|
Husk at spise rosiner SAMMEN MED mandler eller nødder. Og kun en lille håndfuld sammenlagt. Rosiner alene er der også frugtsukker i.
Vrinsk fra Esma
Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frugtsukker |
|
|
Hej Nu skal man jo nok passe på at man ikke bliver alt for fanatisk  Ja, der er frugtsukker i frugt og juice, men kroppen skal altså have nogen kulhydrater for at kunne fungere. Jeg har også en voldsom sukkertrang i perioder, jeg prøver at holde det nede med gulerødder, frugt og rosiner. Det kan godt være der er frugtsukker i, men kalorieindholdet pr 100gr er altså noget lavere end i en pose vingummi Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frugtsukker.... |
| Forfatter:  |
Hanne GJ |
| Dato:  |
11-10-2008 00:04 |
|
det er vel heller ikke for at være fanatisk at man vil undgå frugtsukkeret, mere fordi hvis man er decideret afhængig og skal vænne sig af med sukkertrangen så er man også nød til at holde en pause fra frugtsukkeret, måske en uges tid bare. Og så er der jo også noget frugt med mere sukker i end andet. Man skal passe på med juice og tørret frugt, i hvert fald lige læse indholdet ekstra grundigt da der godt kan være en del TILSAT sukker i, og det dutter jo ikke. F.eks. i Rynkebyes de fantastisk lækre økologiske juice er der også en hvis procentdel tilsat sukker ud over frugtsukkeret. Rosiner især kan have en stor del tilsat sukker, hvis man ikke passer godt på. Urtekram har nogle tørrede frugter som er uden tilsat sukker, bl.a. kan man få deres dadler i kvickly extra.
Let me teach you how to dance Let me lead you to the floor Simply place your hand in mine And then think off nothing more 6 skønne Cairn Terrier hvalpe er født: www.cairnhvalpe.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sukker uha nams |
|
|
"men kalorieindholdet pr 100gr er altså noget lavere end i en pose vingummi". Hvis det er tørret frugt du sammenligner med vingummi er indholdet det samme. Men polysacceriderne er længere tid om at blive spaltet en monosacchariderne, som ikke skal spaltes. Efter de gamle kostråd skal ca. halvdelen af energien komme fra kulhydrat og højest 20 g fra saccharose. De 20 g sukker er det som sukkersygepatienter i mange år er blevet anbefalet. Jeg synes at bogen kernesund, efter at have set rådene i tv, er overflødige og meget dyrer. Jeg kan ikke se hvorfor folk uden glutenallergi, skal spise glutenfrit. Gluten er et protein, som bla. gir brødet den struktur, det nu engang har. Jeg har glutenallergi i mild grad (i 15 år), men ingen snotnæse eller diarre til mig. Mit forbrug af brød er bare dalet med tiden, og jeg tror at folk ubevist holder sig fra de fødevare, som gir dem ubehag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frugt....................... |
|
|
okay så tror jeg bare jeg prøver at spise så lidt frugt sukker som muligt også, men hvis jeg ikke kan styrre det kan jeg falde tilbage på det til at begynde med
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afhængig |
|
|
Jeg er total afhængig af sukker - det er helt forfærdeligt.
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppe ღ -ifol med Saxo Højgård, termin 9 maj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frugt= vigtige.. |
|
|
vitaminer og mineraler.. jeg ville ikke undvære mine frugter.. man skal bare huske at man også skal fylde op med grønsager, groft brød, og magert kød for at forhindre ens blodsukker i at falde i første omgang. hvis man har en ustyrlig sukkertrang, er det en god idé at spise mange små mellemmåltider, så man ikke når at blive så sulten at kroppen hunger efter hurtig energi=sukker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
|
|
Selvfølgelig er det godt og sundt at spise frugt. Men hvis problemer med blodsukkerbalance vil jeg spise noget til. Ex rugbrød. Eller nødder. Og ja mange små mellemmåltider er godt. 
Vrinsk fra Esma
Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|