Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når folk ligger på randen til døden
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 15:38

Min oldemor fik for nogle måneder siden en blodprop der endte md at lamme hele hendes venstre side.. Siden da har det gået lidt op og ned. Faktisk nærmere 1 skridt frem, to tilbage..

Hun er så endt på et plejehjem, der til at starte med skulle være midlertidigt.

Hun bliver passet så dårligt, de lader hende lave alt i ble'en selvom hun siger hun skal på toilettet. Hun får tiltider beroligende fordi de mener hun er umulig. Nu er det bare sådan at hun næsten ikke kan snakke, hun kan kun bevæge en arm og de placere hende altid i hendes seng.

Hun har lige været på sygehuset og fået skåret bylder væk fra et vis sted pga dårlig hygiejne..

Cpr og diverse oplysninger var ikke sendt med hende så min mormmor tog ned til hende med det samme. Da hun ankommer siger min oldemor til hende at nu vil hun gerne dø. Det modsiger min mormor og trøster hende med at hun har mange godeår endnu. ( hun er 81). Lægen spørger senere min mormor om hun har en søster der hedder Julie for oldemor havde råbt : julie jeg kommer snart..

Min mormor fortæller dem så at Julie er oldemors mor der døde for 30 år siden..

Det er simpelthen hårdt at se ens familimedlem døse hen og bare vil dø. Og endnu hårdere at se hvor dårligt hun bliver behandlet i sin sidste levetid..

Mvh. Pernille.

Springrytter på en dressurhest... Årh jeg hader det. skimle skod. ;)

Nu løfter vi i flok og giver haffelffen et gok..

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 15:45

Ja det er rigtig uværdigt. Aktiv dødshjælp er noget jeg i den grad går ind for i fx. tilfælde som du beskriver. Dette er jo ikke værdigt.. Vi må aflive vores dyr, hvorfor må vi så ikke give et familiemedlem en værdi afsked?

-HeidiZ

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

aktiv dødshjælp
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 15:47

Ja, det er det hun ønsker¨. Hun vil bare gerne videre. Hun kommer aldrig til at bevæge venstre side igen og hun har ikke lyst til at leve mere..

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Plejehjem
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 15:53

Min mormor kom på plejehjem da hun blev 79. Hjemmeplejen passede hende skidt. Dvs. den rengøring og pleje hun skulle have haft gik med at drikke kaffe og ryge smøger. Der var møg beskidt når man kom på besøg. Og det var tydeligt, at der ikke var gjort noget i måneder. Tvivlede tit på, om hjemmeplejen overhovedet kom der.

Da hun kom på plejehjem, håbede vi alle det blev bedre. Hun kom på et forholdvis dyrt plejehjem, ca. 9000 kr om måneden for at være der. Dvs. ca. 2500 kr mere end hvad min mormor fik i pension, så min moster betalte resten. Plejen var den samme, på trods af den dyre betaling. Dog var der et enkelt plus ved det hele og det var at hun fik noget at spise reglmæssigt.

Bad forgik 1 gang om ugen og toiletbesøg var en ble.

Da hun blev dårlig og kom på sygehus, ringede de ikke engang fra plejehjemmet og informerede os. Hun var død da beskeden kom fra sygehuset.

Vi skal have så god en velfærd i Danmark. Men det har de gamle ikke. Når man bliver gammel er man ikke længere til rådighed for det danske arbejdsmarked og bliver derfor pakket ned i en kasse og spist af med intet. Det er takken for 40-50 års tro tjeneste af DK....???

Jeg håber aldrig at jeg skal blive så afhængig af andre mennesker. Hvis det kommer så langt, så ønsker jeg heller at dø end, at skulle spærres inde på et plejehjem.

**www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard**

2 STK. GRAVHUNDE HVALPE SALGSKLAR FRA 6 OKT. 2008

0
0
Svar på denne tråd

hårdt..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 15:54

Ja det er meget hårdt. Og man vil jo gerne gøre hvad man kan for dem, men når de ikke vil mere, er der intet at gøre. Hun har osse sagt farvel efterhånden.

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

det er til at knække sig over
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 15:58

Plejen dernede er osse noget møg.. Når man er der sidder de nemt ude og drikker kaffe med deres smøger i hænderne og der sidder de så alle seks som skal passe de ældre..

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 16:01

Jeg var til fødselsdag hos min bedstemor, hun er også ved at være gammel og sov faktisk hele hendes fødselsdag væk :(

Jeg ved ikke om hun ønsker at dø, hun har hendes lyspunkter og er glad når vi kommer forbi, og hun bliver passet godt.

Men jeg bliver bare så ked af det når jeg ser hende sådan, hun har tydeligt ondt og opføre sig ikke normalt.

Min veninde står lige nu i samme situation som dig, hendes mormor har dog valgt at være hjemme, og blive passet af familien, det slider på dem, og hun skælder ud, græder og snakker i vilde, og ingen kan nærmest forstå hende.

det hårdt med de gamle syge mennesker. Og tænk sig - der kommer vi også hen med tiden :(

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

Canon 55-200, 4.5-5.6 objektiv tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

pleje..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 16:08

Min oldemor vil også gerne hjem men det er ganske enkelt umuligt da hun skal have 24 timers pasning og det kan min, ellers så friske, oldefar ikke klarer..

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Plejehjem
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 16:50

Hvis det står så skidt til på de omtalte plejehjem så synes jeg virkelig at I skulle få gjort noget aktivt ved det i stedet for at sidde her og skrive om det.. Få et møde sat i stand med gruppelederen og hjælper det ikke så tag kontakt til tilsynet i kommunen og fortæl om konkrete oplevelser og eksempler.. Lad være med at gå til pressen, så drives personalet bare endnu længere ned. Det rykker INTET at sidde her og brokke sig.. Jeg er så sindsyg træt af at vi der arbejder på plejehjemmene i tide og utide bliver beskyldt for at bare at sidde og drikke kaffe og ryge smøger.. Jeg har arbejdet sammen med nogen der nok kunne betegnes som arbejdssky (findes i ALLE fag), men jeg har arbejdet sammen med flere, der var engagerede og holdt af deres job.. Det er vist kun kærlighed og ønsket om at give omsorg der kan holde én i det fag - løn, arbejdsvilkår og -tider gør det i hvert fald ikke..

Når der ikke var sendt noget med din oldemor på hospitalet kan det skyldes at der var meget forvirring den dag, måske pga mange vikarer der ofte er ufaglærte.. De rigtig gode erfarne og uddannede sosu-hjælpere og - assistenter kan være flygtet ind i et vikarbureau fordi de ikke gider finde sig i at blive behandlet som skidt og så tager plejehjemmene hvad de kan få..

Hvad angår det beroligende medicin så kan de IKKE give hende det uden en lægelig ordination, altså må en læge have vurderet at det er nødvendigt.. Hvis lægen mener de giver det for tit skal han/hun nok sige til når personalet bestiller så man kan altså ikke bare lige slippe godt fra at bruge det til bare at få folk til at sove med..

Når din oldemor råber som hun gør kan det skyldes at blodproppen har forårsaget en hjerneskade, der gør at hun dels er depressiv, det ses ofte i forløbet efter en blodprop og dels måske har fået en kognitiv skade der gør at hun er råbende. Netop fordi hun kan være depressiv skal aktiv dødshjælp på ingen måde gennemføres her. Jeg går kun ind for aktiv dødshjælp i helt ekstreme tilfælde og det her er på ingen måde ekstremt nok til at man ville gennemføre det selv ikke i et land hvor det ellers er legalt.. De tilfælde hvor jeg kan synes det er ok er tilfælde hvor det er timer det drejer sig om eller evt ved en sygdom som ALS der kan dræbe på grusomste vis..

Hvad angår de bylder (abcesser) hun har fået så kan sådanne opstå uanset hygiejneniveau, jeg har mødt mængder af mennesker med en så dårlig hygiejne at det burde være løgn, ingen af dem har haft abcesser, og jeg har mødt almindelige ellers velfungerende raske mennesker desværre med tendens til at få abcesser i de nedre regioner. Tro mig, jeg var i praktik på en afdeling der fik dem ind til udtømning og oprensning og de kom i ALLE aldre..

Hun placeres i en seng siger du, hvis hu er så immobil som du beskriver så vil jeg som fagperson også sige at det kan være dumt at have hende oppe i mere end et par timer om dagen da aflastning i forhold til at undgå tryksår kan ske mere effektivt i sengen.. Derudover er rigtig mange blodproppatienter meget meget trætte.. Kunne det tænkes at hun er oppe i løbet af formiddagen og så kommer i seng senere og ligger dér når du kommer om eftermiddagen?? Eller at bemandingen er så stram i weekenden at der ikke er tid til at tage hende op.. Uden at kende de nærmere omstændigheder så tillader jeg mig at stille mig tvivlende op hvis det påståes at det er dårlig vilje eller dovenskab fra personalets side..

Det er så nemt for pårørende at sidde og bitche over at vi ikke gør dit og ikke gør dat, samtidig med at man så stemmer på partier, der vil havde skattestop og besparelser alle vide vegne.. Hvad regner I med at konsekvensen bliver??

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

ja trist er det
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 16:51

jeg har forladt den sektor for jeg kunne ikke klare at gå hjem med dårlig samvittighed over at være en del af det system som hersker på mange plejhjem idag. vi havde travlt og for at gøre vores bedste måtte vi løbe og så var det enda ikke særlig godt.

måske har det personale som er derude givet gejsten op for et godt stykke værdigt arbejde. i dont know.

det er trist at gamle menneske får sådan en behandling

jeg kan kun opfordre jer til at klage over det i oplever så der kommer fokus på området. ellers sker der ikke en dyt.

mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
>SØGER HALVPART TIL MIN VALLAK NÆR VED ÅBENRÅ<
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

hey.......
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 18:29

Det som du fortæller, er grotesk!!

Jeg har ikke selv nogle døende, men arbejder med dem (som sådan).. Jeg arbejder på et plejecenter kun for demente.. Vi går meget op i nærvær og tryghed for beboerne og tryghed for de pårørende.

De kommer alle op osv. hver dag! Mad er 5 gange om dagen (de 2 af gangene er kaffe og kage/småkager). Rengøring af beboerstuerne er 1 gang ugentlig. Bad er mindst 1 gang ugentligt! Toilet er hvad de selv kan og gør. Nogle kan ikke selv, dvs. de får en ble på som så bliver skiftet efter behov. Andre går ikke med ble, og bliver så fulgt på toilet.

Vi er 6 ansatte til 20-21 beboere.

Men disse beboere er meget syge, og skal virkelig have meget tryghed og omsorg.

Jeg ved ikke om det er de samme forhold andre steder, men sådan burde det da være..

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 20:19

maggiemay - Inden du hidser dig sådan op skulle du nok tage og spørge omder bliver gjort noget. For det bliver der faktisk, men fakse kommune er så snotdøve at de vælger ikke at tage dette seriøst. Min mormor har indkaldt dem til et møde imorgen for at få hende flyttet på stedet. De har gjort rigtig rigtig meget og det meste har været forgæves. Kommuinen mener hun ligger ganske fint selvom der ikke er styr på en skid. !!

Udover det skriver jeg ikke hun råber. jeg skriver at de siger det men hun kan næsten ikke snakke så dette er ikke muligt !

Nu er det sådan at det er læger der har sagt at bylderne er kommet af dårlig hygiejne og Hvordan faen kan du udtale om noget med afstemning på diverse partier når du ikke aner hvad der bliver stemt på i vores familie ? og hvis du går ind på min præs. kan du se at jeg slet ikke kan stemme endnu. Og når jeg kan har jeg sku' ikke tænkt mig at stemme på fogh !

Til jer andre - Tak for det. Vi har klaget og der er møder om det konstant men indtil videre er det døve øre blevet vendt til..

Mvh. Pernille.

Nu løfter vi i flok og giver haffelaffen et gok..

0
0
Svar på denne tråd

Ups da !!
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 20:38

dit indlæg blev lige dråben og jeg kom overvejende til at svare som jeg oplever situationen i plejesektoren generelt. Sorry.. Når jeg kommer med alternative årsager som at abcesserne kan komme af andre årsager er det altså kun for at belyse situationen fra flere sider..

Men det er altså stadig muligt at råbe for en der ikke kan tale - at miste sproget er jo ikke det samme som at miste stemmen..

Jeg er da virkelig glad for at høre at I gør noget, jeg er simpelthen blevet så vant til pårørende, der brokker sig alle steder undtagen de relevante så jeg kom til at putte du og din familie i den katagori.. Jeg har bare så forfærdelig ondt af det personale der er så kørt ned, at de handler som du siger de gør - for jeg tror på man er i dybt ulykkelig situation når man ikke er i stand til at udvise mere medmenneskelighed..

Held og lykke (fra én der endnu engang i dag har lagt øre til en pårørende der var så rasende over noget der skete i sidste uge at hun ikke engang ville høre på at jeg var vikar.. ) Hvor mange verbale overfald ville du lægge ører til før du begyndte at gå i offensiven??

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Maggiemay
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 20:45

Jeg ville heller ikke finde mig i at blive råbt af gang på gang.. bestemt ikke. !

vi gør hvad vi kan og det er ikke inklusiv at råbe af personale.. vi siger det til dem og gentager os hvis de bare bliver stående udenfor..Det hjælper jo slet ikke at stå og svine dem til. Man må før en samtale med dem og hjælper det ikke så sige det lidt hårdere. men nu er vi trætte af at tale til døve øre og det vil der blive gjort noget ved. Forhåbentlig ikke forgæves igen igen ....

Vi har tit kommet ud og sagt at hun lugter og skal skiftes. en ting er at der går 3 kvartere før de kommer, der kan jo komme ting i vejen. Men når hun kun har siddet i sin rullestol en halv time og derefter forsvinder ind i sengen, hvor man kan finde hende en time efter de har hentet hende fordi de glemmer at fortælle det, det er sku' osse for dårligt..

Jeg er da glad for at høre der er folk der går op i det arbejde for det erda ossemnage der ikke gør, desværre.

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

ak ja..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 12:14

Lad os alle betale lidt mere i skat, så vi kan behandle vores børn og ældre med lidt respekt.

Det er trist med din Oldemor, jeg håber i finder en løsning.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Meget sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 13:57

Det mest tragiske er faktisk, at vi ikke behøver at betale mere i skat for at behandle vore ældre bedre og give bedre arbejdsvilkår til de ansatte. Det eneste det kræver, er faktisk bare nogen politikere der kan lægge to tal sammen og få det rigtige resultat

Med hensyn til engagement fra medarbejdernes side, så møder jeg også rigtig mange medarbejdere, der enten er brændt ud eller har et livssyn, der gør at de ikke kan yde den rigtige omsorg for de mennesker de skal passe

Jeg er forholds ny uddannet indenfor faget og jeg var/er dybt forarget over den måde, man udvælger nye elever på

Jeg udfyldte en ansøgningsskema til en skole og blev indkaldt til samtale hos en skolevejleder, der var meget interesseret i hvordan mine karakterer var og hvilke uddannelser og kurser jeg i øvrigt havde (Fra helt andre brancher) Det er over 20 år siden, jeg sidst gik på skole, så hvorfor pokker er mine karakterer så relevante for at blive optaget på uddannelse udover hvilket niveau jeg skal undervises på

På intet tidspunkt blev jeg spurgt om livsholdninger, menneskesyn Som netop burde være relevant for, at jeg fik adgangstegnet til at gennemgå uddannelsen.

Jeg blev ansat i et elevforhold som skolen sørgede for d.v.s. praktik stedet kendte intet til mig udover; mit navn, cpr.nr. og at jeg havde en ren straffeattest Hvor mange virksomheder ansætter elever på denne måde

Eleverne bliver brugt som billig arbejdskraft, de arbejder mange steder 37 timer i et fag, hvor der er meget langt imellem fuldtidsstillinger Jeg har oplevet i dagligdagen at det var normalt at to faglærte og 4 elever skulle dække eftermiddagen for borgere, hvor meget erfaring og faglighed tror i lige der kommer ud af det

Fraika-92 sille ovennævnte er måske nok umiddelbart en forsvarstale for mit fag, men samtidig er det faktisk også nogen rigtige gode argumenter, når man diskuterer med kommunale politikere Og nogen rigtige gode ting at vide om hvordan tingene fungerer indefra.

Hvordan kan det være, at i oplever medarbejdere med cigaretter i hånden, det er da ved lov blevet forbudt.

Jeg vil ikke give min mening til kende i din konkrete sag, der mangler mange informationer og du er føelsesmæssigt engageret.

Jeg vil i stedet krydse fingrene og ønske jer held og lykke med at give din oldemor en værdig dagligdag

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik. Jeg opfatter mig selv som realist, hvad andre tit opfatter som negativ, men de er måske optimister?

0
0
Svar på denne tråd

Skift plejehjem
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 14:53

Min morfar var ude for det samme. Han var hjerneskadet og havde brug for pleje 24/7.

Det første sted lå tæt på min mormors bolig og var meget fint og pænt. Men plejen og især personalets holdning til beboerne var under al kritik.

Min morfar fik både stærk psyko-medicin, var dehydreret og blev lukket inde alene på sin stue.

Vi råbte og skreg, men intet hjalp. Til sidst endte det med, at han blev flyttet til et mindre plejehjem i en nabokommune. Her var personalet knalddygtige og holdningen var i top. Værelserne var ikke så store og møblerne gamle, men det er beboerne ligeglade med. De vil bare have omsorg.

Så mit råd til jer er at få oldemor flyttet til et andet plejehjem. Uanset hvor meget tid hun har tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Det er lige så...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 17:00

...hårdt at se på borgere, hvis familemedlemmer taler om svigtende omsorg, når familien ikke selv giver omsorg. Der er trods alt forskel på at få omsorg af familie fremfor "fremmede". Det må og skal ikke være et personale, der overtager "pligten" at være et familiemedlem. Et personale skal handle professionelt og ikke efter egne følelser.

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

beskyldninger
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 17:39

er der nok af..

Min oldefar kommer og er der 7 timer fordelt på to gange HVERDAG ! HVis det ikke er omsorg så ved jeg fanme ikke hvad det er..

Udover det kører vi derned to gange om ugen og så er der 5 andre der osse kommer mindst en gang om ugen..

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Den situation I
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 17:41

står i er rigtig svær. Har I talt (seriøst) sammen i familien om hvorvidt det ER muligt at få hende hjem? Eller hvad med et hospice? (Kræver det egentlig en diagnose på uhelbredelig sygdom? )

IKKE for at lyde bebrejdende, men selv om hun kræver pleje 24/7, så kan I trods alt takke hende for at I er her i dag. Hun har sikkert skiftet ble på både dig, din mor og mormor, så måske det er jeres tur til at "skifte hende nu?

Det er egentlig en trist udvikling vores samfund har taget, når vi sætter andre til at passe vores ældre. De har givet os livet og en (forhåbentlig) tryg opvækst, og når de selv får brug for hjælp så sender vi dem i hænderne på fremmede, der lader dem sidde i deres eget @!#$!...

Det er selvfølgelig let nok at sige, når man ikke selv er nået til det punkt hvor man skal tage beslutningen, (og alle mine bedsteforældre er døde relativt hurtigt), men jeg har alledere besluttet at når mine forældre får brug for det så er jeg der for dem 100%. Det var de for mig, så det skylder jeg også dem.

Håber at I finder en god løsning for alle.

/minski

Hestemassage tilbydes

(Greve/Vestegnen, Ballerup samt Havdrup på Equine Wellness Center www.aquahorse.dk)

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd

ellers tak det er for uværdigt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 17:58

For at være ærlig så vil jeg ikke skifte hende. Det synes jeg simpelthen er uværdigt for hende at se et menneske der er over 60 yngre end hende selv skulle skifte hende. Udover det kræver det en kran og en meget stor lejlighed. Der er ingen i familien der har mulighed for at have hende hjemme. Kun 1 er pensioneret og det er min mormmor på halvanden meter der allerede passer sin syge mand.

Jeg ved kun at der er aftalt flere nye møder fordi ingen kan komme med et ordentlig svar. Vi gør hvad vi kan for hende..

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Kan godt forstå, at i ikke
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 18:32

Kan have hende hjemme.

Hun kan leve længe endnu sikkert flere år, hun er ikke terminalpatient for så kunne de fleste nok overkomme, at sætte deres liv på stand by for at gøre den sidste tid så god som muligt.

Jeg tror mange har rosenrøde drømme om, at tage sig af pårørende, når de ikke længere kan selv, tror bare det er de færeste der egentlig er klar over, hvad det koster af fysiske kræfter og mentalt overskud alt efter hvad det er, der gør at den ældre borger ikke er i stand til at klare sig selv.

Der er virkelig dem, der er i stand til at passe deres ældre familiemedlem og gør det i flere år og frem til det sidste åndedrag, dem er jeg fuld af beundring for.

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik. Jeg opfatter mig selv som realist, hvad andre tit opfatter som negativ, men de er måske optimister?

0
0
Svar på denne tråd

oldemor
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 19:11

Jeg har ikke overskud til det selvom jeg hellere end gerne vil. Men jeg har datter og uddannelse, hest, marsvin og manden vil jo osse gerne sde mig..

Jeg ved godt det gælder om at prioritere og det gør jeg..

Egoistisk nok vil jeg gerne have uddannelse og såp har jeg nok i at passe min datter.

Derud over mener jeg heller ikke at vi har resoucerne og erfaringen til at kunne passe en ældre dame der ikke kan noget selv.Det er simpelthen for stort til os..

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Fraika-92
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 20:01

Jeg kan ikke lige få øje på, at jeg beskylder dig for noget.

Én gang travhest - altid travhest

0
0
Svar på denne tråd

jamen så
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 20:10

må du da undskylde og så ved jeg ikke hvad jeg skal bruge det til.. Jeg er nok bare meget træt ;O)

Mvh. Pernille.

0
0
Svar på denne tråd

Et trist samfund
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 12:39

Jeg er selv uddannet ssa´er og har arbejdet en del i hjemmeplejen og på plejehjem.Der er ihvertfald ikke blevet flere ressourcer til at tage sig af ældre og syge,selvom regeringen påstår det modsatte.Desværre kommer der stadig flere krav til dokumentation af plejen og det kan da også være godt nok.Men det kræver tid og gør systemet stift og ufleksibelt.Og er da også en medvirkende årsag til at jeg ikke længere arbejder i hjemme-plejen.

Som en nævnte er det også en fuldstændig tåbelig måde man rekrutterer nye medarbejdere.De ansattes menneskesyn er en så basal ting,men nej istedet ansætter man folk som ikke ønsker det,men tvinges til det,det er en "ommer".

Jeg håber I finder en løsning der kan hjælpe din oldemor,men der har vist før været problemer med Fakse kommune.

Har I undersøgt om der kunne være hjælp at hente fra Ældresagen,de har jo erfaring med klagesager.

Kh.Tine

Nej mor-det er en hoppe,vi vil kun have vallakker

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 14:04

Jeg melder mig under fanen - jeg arbejder i hjemmeplejen, er ufaglært men skal starte på skole næste år er planen...

Jeg kender skam godt til de ting der her i tråden bliver nævnt, desværre bliver "de gamle" ikke behandlet lige værdigt alle steder... Jeg har valgt hjemmeplejen da jeg generelt synes der tages bedre hånd om de gamle, godt nok har vi IKKE den tid vi burde, da der skal spares og spares og vi får lagt flere og flere klienter på skuldrene så vi stresser rundt om aftenen og lægger folk i seng... Det kan jeg havde det skidt med! At alt skal gå så stærkt så man knapt kan få sagt goddag og farvel..

Men det du der fortæller om din olemor, er da under al kritik! Hygiejne er ofte et problem oplever jeg også hvor jeg er, ofte kommer jeg på min vagt ud til folk som tydeligvis IKKE har fået de toilet besøg de skulle, er helt gennemblødte osv. Heldigvis er det blevet sjældnere efter jeg fik skrevet en klar besked til dagvagterne om at det ikke er i orden! Og nogle ikke bare skal have en lille ble men en større ble på osv. Det er så nedværdigende for de gamle også at man kommer og skal skifte dem fra inderst til yderst gang på gang...

Det er ikke sjovt at stå på sidelinjen og se en opgive livet, men mange gamle venter bare på at dø, flere på min rute har op til flere gange sagt at de så at sige bare venter på at komme videre, da de er mæt af dage.

Mvh Linda

Avl af shetlandsponyer!!

To avlshingste står til rådighed:

*Earlsdon Golden Sovereign, palomino hingst godkendt til avl i England.

*Skovlundens Kevin, rød hingst, kåret i 1 klasse!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-10-2008 20:21

Flere af jer skriver: "Hver gang vi kommer sidder personalet bare og drikker kaffe og ryger smøger" Har i overvejet på hvilket tidspunkt på døgnet i kommer, og at personalet sikkert har styrtet rundt hele formiddagen for at passe jeres bedsteforældre ??

Ja jeg føler mig stødt over nogle af jeres indlæg. Jeg er selv sygeplejerske og hader rent ud sagt den holdning der er blandt befolkningen, om at plejepersonale ikke må holde pause, nej de skal sidde ved de syge 24/7.... Det er et arbejde som alt andet, vi har også brug for at holde pause.

En anden spørger hvorfor de ikke bare passer deres ældre hjemme, ja der vil hun helt sikkert få den helt perfekte pleje. Men men det er virkelig grænse overskridende for pårørende at skulle made, bade og skifte et ældre familiemedlem. Det er ikke bare lige...

Så løsningen må være at der kommer flere folk til hjemmeplejen og at de får flere ressourcer og ikke mindst kræver det at de pårørende har lidt forståelse for deres situation...

Lige et surt opstød fra en sygeplejerske :-)

Hilsen

Henne

med hest igen og

en erfaring rigere

=

Sælg aldrig noget på afbetaling ! ! !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider