Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kina.....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 12:32

Ingen menneskerettigheder, ingen dyrevelfærd, ingen respekt for andre mennesker i almindelighed, støjende, hygiejne er en by i R..... de mener selv de er verdens tag.

Var til en komsammen igår hvor vi fik Kina og det netop overståede OL på banen. Ingen i forsamlingen havde noget fantastisk at sige om kinerserne eller landet, vi er nogle stykker der har arbejdet en del med kinesere. I grove træk - meget grove træk, mener jeg jo personligt at landet ville tjene resten af verden bedre ved at blive omlagt til en stor P-plads.

Jeg kan ikke finde sympati for de mennesker og deres dyriske kultur der ligger mig så fjernt. Jeg syntes det er en hån af landets aller fattigste mennesker, at OL fik sin plads der... hvad syntes i? Landet er jo 1000 år tilbage, og det er jo ikke fordi deres kultur ligefrem moderniseres.

Mht. til verdens CO2 udslip, ligger de jo i top, i kraft af de løbende skiftre deres cykler ud med den mere moderne bil. Forestil jer en dag at samtlige kinesere har bil!! Hvad fanden skal DK så gå i front for at vi sparer på strømmen, det er jo helt absurd.

Så lige overskriften med hingste-kampe da jeg loggede ind... hmmm ja hvad kan jeg sige.

Lad mig høre hvad andre har at sige for og imod at et sådan land faktisk løb af med OL, dette er blot min egen uforbeholdende mening.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 12:41

er fuldstændig enige men det er jo mange kinesere der ligger under for styret som man langt frem kan kalde et folkestyre. men nej ikke parkeringsplads de har et gude smukt land lav det til en naturpark. og fy føj da at kongeparet deltog de skulle have taget afstand fra dette og istedet for at deltaget til handicap ol som de tilgengæld ikke viftede en tanke for

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Made i China
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 12:42

Jeg siger ikke det er ok det der foregår i Kina, men ting tager tid og os i Vesten har også en del af ansvaret...

Vi kunne jo starte med at lade være med at købe produkter der er produceret i Kina....meeen de er jo meget billigere ...

Lotte, prøv at kigge 1000 år tilbage i tiden, og tjek hvordan forholdene for dyr og mennesker var her i landet....

Mvh Louise

Believe nothing, no matter where you read it,

or who said it, no matter if I have said it,

unless it agrees with your own reason and your own common sense.

Buddha

0
0
Svar på denne tråd

Roselina
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 12:48

Du har helt ret i at droppe ting hvor der står Made in China, det er en rigtig god start. Men nej jeg mener stadig de er et stenalder land, desværre med alt for mange mennesker, for der stod jo ikke "made in China" på kondomet. Jeg syntes det er et skævt land der ikke VIL ændre levevis, og ikke ønsker at vestlig gøre sig. Ikke at vi lever på den rigtige måde, den findes vidst ikke, men nej jeg tror de er for stolte af deres urtraditioner og kan ikke se at tiden løber fra dem. De svageste betaler.

Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd

Kina...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 13:26

Jeg må sige, at jeg fik et helt andet indtryk i løbet af de knap seks uger, jeg var i landet.

Jo, der er en masse problemer, der er mange fattige mennesker, og der sker mange forfærdelige ting.

Men, jeg oplevede også mange kinesere som venlige, jeg synes faktisk i rigtig høj grad at de vestliggør sig, men helt ærligt synes jeg godt nok det er noget snæversynet at ønske, at alle andre vestliggør sig og bliver som os.

Ja, de fattigste mænd rejser ind til byen for at arbejde på bambusstilladser i bare tæer for at bygge skyskrabere, og kører man ud i landet, ser man mange fattige mennesker. Kina gør krav på mange områder af verden, som i virkeligheden slet ikke er kinesiske (og hvor de ikke taler kinesisk). Men de har også en hastigt voksende middelklasse, som tager uddannelser og har mange ressourcer, og det tror jeg er vejen frem for landet. Ikke tvang og pres i forbindelse med et OL.

Men Kina har mange problemer mht. overbefolkning og forurening. Derfor har de jo også i mange år haft den omstridte etbarnspolitik. Mange synes, at den er forfærdelig, men jeg kan også godt se, at de er nødt til at forsøge at begrænse populationen på en eller anden måde. Det er i øvrigt svært og dyrt at få lov til at køre bil i Kina. Der er kun en begrænset mængde nummerplader, og man skal altså have en del penge for at købe sig til sådan en. Denne sociale forskel kan selvfølgelig også diskuteres, men igen er bilforureningen jo et stort problem, som de på deres egen lidt mærkelige måde prøver at løse.

Det er jo i øvrigt pga. Tibet, at man kalder det verdens tag - det har ikke noget at gøre med, at de føler sig bedre, det er altså fordi Tibet har verdens højeste bjerg.

Men altså, jeg synes ikke, at deres kultur er 1000 år tilbage - den er bare anderledes. Landet har nogle store problemer at kæmpe med, bl.a. forurening, men det er der jo også andre store lande, der har. Bare se de store spande, de kører rundt i i USA - de sluger altså af den noget billigere benzin. Og så er de fleste kun én i bilen. USA har for mig at se også nogle problemer mht. menneskerettigheder. Så at ønske at alle andre vestliggøres (eller amerikaniseres??) forstår jeg slet ikke.

Og jeg er helt enig med Olivia, de har et fantastisk smukt land!

Mvh

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen alle skal jo ikke
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 13:46

Være ens.

Og fordi demokrati virker for os i vesten , vi har jo haft det siden ca. 1780 hvor den franske revelution begyndte det hele.

Plus den amerikanske uafhænighedskrig fra englændernei vel 1784 satte jo også gang i demokrati processen.

Er det jo ikke nødvendigvis lykken for Kina.

Kina er jo slet ikke sat sammen som vesten. Og deres kultur er 3ooo år gl., da havde vi stenalder.

For 2000 år side havde de 3 mill. indbygger i Xian !!!! vi var i vel bronce/jern alderen.

Så de havde ikke grund til at skift som vi havde, de havde en velfungerende kultur.

Og glem ikke at et menneskeliv har slet ikke den "værdi" i Kina som i vesten...

Og boykuttede vi Kinas vare, så skulle I bare se hvad der skete med inflationen....Og Kina ville dø af slut, så set ud fra menneskerettigheds perspektiv, er det vel ikke godt....

For 50 år siden døede folk i 1000 tal af sult i Kina...

Mener man skal se det store billede...

Illum

.

Velkommen til verden Johanne

og hjertelig tillykke Christina !!

0
0
Svar på denne tråd

nu må i altså lige drikke lidt the
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 01:16

og falde lidt ned. JA kina er et lortelad og hvad så ? Har du nogensinde været i Polen/Rusland/Litaun/Letland/USA/ Afrika/ omg. jeg kune blive ved...nu er det helt tilfældigt at kina blev udvalgt til de ulympiske lge hurra for det...de gjorde en koloenorm insats for at dæmpe deres forurening (for ja den er mega stor..)under de olympiske lege.

MEN hvis i virkeligt gerne vil svinge den store økologi/ non forurening kølle bør i nok kigge inad inden i begynder at smadre løs på en magt som kina. <Kina VED GODT de er forurenende og mange danske organitationer er med til at minimere denne forurening. Hvad sker der mon hvis vi stopper med at købe tin "made in china" ja for det første er der en masse fattige mennesker der lever af "vesten" der bliver arbejdsløse...dvs. deres børn vil blive nøde til at gå på gaden...dvs. vi vil give maked for noget rigtigt grimt. dvs. at hver gang du spiser en MAC-D burger istedet for at købe rigtig mad og købe noget der måsek er made in china sætter et lille barn på gaden. Kina er i udvikling ved at stoppe købet at kineskiske vare vil vi bremse den udvikling. Ja jeg hader kinas brug af truede dyr...men jeg køber ikke noget af det. Jeg elsker kinas sirlige mønstre og perfektionisme i div. ting og sager så dem køber jeg. dermed er jeg med til at give et øget salgt i net op disse vare og ike i de vare jeg ike bryder mig om. For at forbdre er vi nød til at have et større forståelde for hvad for et alnd vi handler med., Kina er ike et land mnad blacklister..så får man mange grimme og store konsekvenser. Kina er et land man lader stå og tager hvad man kan bruge fra. De ting vi danskere hader giver vi udtryk for...vi fortæller dem at det er forbudt at fremstille medicin på truede planter og dyrearter men alligevel sker der !!Hvorfor ? Fordi der stadig dybt ude i provinserne findes folk der lever af det og efter "the old way" de er her der skal gribes ind..ikke ved vold og magt ikke ved diktatur og afpresnng, men ved lægeviden , lærdom og ekspertice.

Nej til boycot af kina det vil gøre det hele meget værre..Støt de lande der har brug for os..Kina er et af dem.

SnowAngels MaineCoon

Vi har Killinger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider