Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Killing med tynd mave(4--5uger) gode råd
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 19:48

Hej .
jeg har fået 4 killinger som miistede deres mor sidste onsdag. og de blev først fundet om lørdagen.. (moderen blev kørt over).. og killingerne lå på hø-loftet...

MEN sagen er den at den ene har haft tynd mave siden jeg fik dem i tirsdags (hun havde også tynd mave inden hun kom her) og hun kan simpelthen ikke holde på sin l*rt og det siver ud af hende.. og det er sjældent at hun når på bakken SÅ HVAD GØR JEG? hvad kan jeg gøre ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 19:53

nok kontaktet en dyrlæge..


Men hvad får de at spise og hvor gamle er de ca.?







Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 19:53

Hej.


Hvad giver du dem og spise?


Ved ikke hvad du kan gøre, men dyrlæge, den kan smitte alle de andre også bliver de også syge.


Brug modermælkserstatning til killinger. De kan ikke tåle andet og de vil dø. Ellers lav den blandning der er på hittekilling.dk til du får fat i det andet.


Held og lykke.


Jeg har flasket mange killinger. jeg har prøvet forstoppelse pga de havde spist kluppende kattegrus. Der var tre og jeg mistede en. Surt. Men øvelse gør mester.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 19:58

de spiser fint(og trives , på nær den ene der har tynd mave, men spiser fint), da det jo var deres eneste måde at overleve på at spise killingefoder inden jeg fik dem. så det er jeg fortsat med, dyrlæge godkendt killingefoder, og de knaser på liv og løs de små :) de er godt nok aktive i forhold til alder...


De er 5 uger....



0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:06

Hej igen.


De skal have modermælkserstatning. De får ikke alle de vitaminer mm der er i det. De skal have det mindst til 8 uge og gerne til 12 uge...


Killinge tørkost mm er kun tilskud i den alder.


Royal canin killingemælk koster 129kr og der er til mange gange. og KMR erstatning ligger så vidt jeg husker på 2-300kr for 250g.


Det kan også være det hjælper på killingens mave, da de ikke kan leve på tørkost endnu. Det er ligsom menneskebørn heller ikke kan leve af kød, kartofler mm når de er en mdr....



0
0
Svar på denne tråd
 
 kan jeg få
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:11

mælke erstatning ved dyrlæge i håndkøb?

og ÅRG jeg undersøgte jo ikke om de kunne leve på tørkost, det var bare det de fik og derfor har de fået det i 5 dage her ved mig. men jeg vil da klart få fat i noget. mange tak for infoen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 igen...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:22

Hej.


Ja det kan fåes i håndkøb ved dyrlægen. Og i dyrhandlere med foder.


Håber du finder noget. Det er hårdt arbejde med killinger, men de kan jo selv drikke mælken nu. Jeg har en gang stået med killinger på 6 dage og de kan jo ingen ting. Og det er hver 2-3 time hele døgnet med flaske.


Dine killinger skal bare have hver 3-4time. og ellers have tørkost stående fremme.


Du er velkommen til at skrive igen, hvis du vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak :)
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:26

så vil jeg finde dyrlægens åbningstider frem, og så må de nøjes med fløde/sukker imorgen som der står på hittekilling.. de overlever nok med deres tørkost en nat endnu, de er jo så friske.. mange tak for rådene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 oki...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:33

Helt ok. Det var så lidt.


Håber de overlever og klarer sig godt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:39

de kommer til , de er glade, livlige og har fået en moster (min langhårs hun kat på 6-7mdr) hun er vilde med dem.. så ja kryds fingre for de små, der er modnet hurtigt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 orm.........
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 20:54

de har sandsynligvis orm. de får den igennem mælken fra deres mor og det gir tynd mave.

og ellers ville jeg også give killinge foder.



mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
>SØGER HALVPART TIL MIN VALLAK NÆR VED ÅBENRÅ<
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 23:15

Hvis du alligevel henter mælke erstatning hos dyrlægen,så snak da med ham om ,om du evt kan få noget zoolak mod diarren så det lille pus kan få ro på mavsen.Det plejer altid at virke.


Dorte.




´Gå ind på:

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

Og hils på alle æslerne

Det god stil,at køre æsel med et smil

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg spørger
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 09:05

lige dr. dyr og så må han gi mig et eller andet :) det er jo så synd, hun kan jo ikke blive ren., lige meget hvor mange gange man vasker hende...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Killinger
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 10:12

A-38 er rigtig godt til killinger vi har selv pt 2 stk hittemisser som nok er 8 uger nu - vi har haft dem i 3 uger og vokser fint. De får dåsemad til voksne katte blandet med A-38 og killinge foder som suplement og de er meget fine at se på.


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

Grevens Lucca http://www.brakkernygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 A38.......
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 10:23

er et fint bud det indeholde de samme ting som zoolac. men tjek lige vedr orm. alle killinger af udekatte vil få orm.



mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
>SØGER HALVPART TIL MIN VALLAK NÆR VED ÅBENRÅ<
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd
 
 så vil jeg ned og
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 10:51

købe A38, oga½ycu < - ustyrlig lille killing som mener at tastaturet er til at gå på.. og købe ind til mælkeblandningen fra hittekilling.dk


lige et spørgsmål til, nu den har tynd mave er den øm bag i og vil ikke vaskes, men hvordan vasker jeg hende nemmest ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmnneee
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 17:46

Min meget erfarne dyrlæge siger altid - A38 til alle former for dårlig mave, dyr el. mennesker.....

Og misserne elsker det ;o)

Det gør mulerne faktisk også..;o)


Held og lykke med det ;o)


Mvh.





OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning - ALLE HESTE TIL SALG I ÅR ER SOLGT!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2008




0
0
Svar på denne tråd
 
 Royal canin
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 19:28

Royal canin har lavet en foder til killinger fra de er 4 uger. Den er er lavet med de rigtig vitaminer og div. til sådan ogle små nogen og de er forholdvis bløde og i små stykker. Hvis de skulle have brug for det, så kan du bløde det op i a38.


Og til akut hjælp så brug zoolac. Kan købes ved dyrlæger og dyrehandler.


Er selv igang med samme omgang, vores misse mor i stalden fik 8 killinger, og kunne desvære ikke overkomme det, så hunforlod dem. Så min veninde og jeg er igang med håndfodring. Vores er bare kun 14 dage.


Mvh.

Karina Stackelies


Den heldige ejer af Kamran shah ox.


En gang araber, altid araber.

0
0
Svar på denne tråd
 
 killingen..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 19:44

vil også sige a-38.. det giver jeg også grisene på arbejde når de har diarre.... der er næring i og mælkesyrebakterier...og så sørg for rigelig adgang til vand, da den nemt kan dehydrere ved diarre...




SÆT DIN HESTS BEHOV FØR DINE!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har en lille..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2008 00:14

kattekylling på også bare 5 uger, hvis mor blev kørt ned for en uge siden.

Han var noget ked af det de første par dage, men det hjalp at få lov at sove på sønnens hovedpude om natten.

Vores anden hunkat har også lige haft killinger, hvor den sidste rejste for 14 dg siden.

Han har nu fået lov til at patte hende op igen; - hun havde vist lidt medlidenhed med ham, men derudover gider hun ikke tage sig af ham.

Så han er ekstremt kontaktsøgende og allerede ved at blive noget af en "bølle". Han mangler sin mor til at opdrage, men vi gør hvad vi kan, - og nu bliver han en beholdekat..


Mvh May



---Pura Raza Espanola---

http://www.stutterielfalcon.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider