Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ved udlån hvor Meget skal med hesten
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 17:38

Hvis i skulle låne jeres hest ud for en periode, hvor meget udstyr ville i give med?

ville i låne jeres dyre sadel og trenser med. Man vil jo gerne at det udstyr hesten skal gå med, passer den.

Hvis der er nogen der har prøvet at låne hest ud og har nogle gode råd modtages de gerne.

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 17:55

havde min til udlån(det blev dog ikke til noget af forsk. årsager).

Jeg skrev alt udstyr i kontrakten lige fra sadler(har en Lemetex dressur) + Kieffertrense til dækner osv.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

"For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius)

0
0
Svar på denne tråd

Udstyr med
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 17:57

Jeg ville også låne udstyret med, - og så skrive alt i kontrakten, og blir udstyret ødelagt er det låners ansvar :-)

Mvh. Julie Rollo

SÆLGES
Sadler, grimer og andet hestegrej...

Stübben Rex Kombi 16"

1000,-

Hubertus Kombi 16"

400,-

| Marsvineopdræt - Mange avlsdyr og unger sælges pga. ophør |

0
0
Svar på denne tråd

udstyr.....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 19:57

Jeg har næsten lige lånt min dressur hest ud og jeg har sendt ALT hans udstyr med.... for vil have han bruger sit eget udstyr som jeg ved passer ham.

Jeg har så også skrevet en liste over alt udstyret og hvilket stald det er i. bla. om der er små huller i udedækkenerne m.m. Og så er der blevet skrevet at udstyret skal leveres tilbage i samme stand, dog vil alm slid være ok. og så har vi begge skrevet under....

Mvh. Britt Lynnerup

Termin den 17 febuar 2009

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:07

min hest lånt ud og låner måtte selv vælge hvor meget udstyr hun ville have med - vi var dog begge enige om så lidt som muligt, så hun nøjedes med sadlen. Det kan gå hen at blive MEGET besværligt hvis man skal huske alle de dimser der fulgte med om 1 år eller hvor længe man nu har dyret lånt ud. Og præcis hvilken stand tingene var i, etc.

Men ja - skriv alt ned i kontrakten.

Mange hilsner fra Sine

Haflingerhoppe til salg!

www.heste-nettet.dk/lodge/8971/hest/ 8855/

Ny pris: 12.500,-

0
0
Svar på denne tråd

Udstyr...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:19

Som Sine er inde på, så kan det vel være svært at huske hvad stand tingene er i.

- Jeg ville nok primært skrive detaljeret ned omkring sadler, trenser og den slags dyre ting.

Et dækken kan jo gå i stykker, - nogle heste æder jo nærmest deres dækkener :-D

Mvh. Julie Rollo

SÆLGES
Sadler, grimer og andet hestegrej...

Stübben Rex Kombi 16"

1000,-

Hubertus Kombi 16"

400,-

| Marsvineopdræt - Mange avlsdyr og unger sælges pga. ophør |

0
0
Svar på denne tråd

værdi-
Forfatter: 
Dato:  02-10-2008 20:45

ja jeg ville lade udstyret lånes med

Besøg butikken-
Happy-horse.dk

Spar netop nu 450,-ved køb over 3000,-

Sort broget ifolet hoppe 110 cm sælges

0
0
Svar på denne tråd

væsentlig værdi
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 08:43

Min hest er også lånt ud lige pt. Han har fået sin saddel, trense og strigler med. Standen af saddel og trense tror jeg godt at jeg kan huske. Pyt med om der mangler en strigle eller to, når han snart kommer hjem. Får nok alligevel lyst til at købe lidt nyt, når jeg selv skal igang igen

Nu er han også lånt ud inden for min egen vennekreds, så det er nok ikke helt så kompliceret hvis noget skulle gå i stykker. kan godt se problematikken hvis man låner ud til fremmede. Så ville jeg nok lave en kontrakt på de ting som har en væsentlig værdi. Tag evt. billeder af sadlen. Så kan der ikke hærske tvivl om hvad der er alm. slidtage.

Væsentlig værdi tolker jeg sådan: De ting som du ikke bare kan gå ud og købe, uden at overveje økonomien i det. En strigle kan man jo godt bare komme til at købe med hjem uden at tænke så meget over det. Hvor imod en saddel eller lignende kræver overvejelser. Så det er dig der bestemmer hvilke ting der har en væsentlig værdi for dig.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 09:18

Jeg vil sige, at der skal det udstyr med, som man aftaler ;-)

Den hoppe jeg pt. låner, havde vist ingen sadel. De ting, hun har fået med, er skrevet ind i kontrakten.

Jeg har så lige fundet ud af, at hun passer mine dækkener perfekt, så jeg vælger nok at bruge mine egne dækkener, da de er mere slidstærke...

Kh. Britt

Welsh Cob - mit valg

Valhallas Abigail - En af verdens smukkeste heste

Nu også med lånehoppen Valhallas Amanda

0
0
Svar på denne tråd

Udstyret
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 09:26

man ved passer hesten skal efter min mening med.

Noter tingene i kontrakten og tag billeder (gerne flere) af bl.a. sadel og andre dyrere ting (eller alle ting) så man altid kan dokumentere den stand tingene var i da de blev udlånt.

Mvh. Rikke Jensen

0
0
Svar på denne tråd

fdsfsdfsd
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 09:29

Jeg har hun sadel til den ene af dem jeg vil låne ud, den anden har en lammeskindssadel, jeg også bruger til de andre, heste vi har.

Jeg vil ellers. låne sadel og trense med, da det er vigtigt at det passer til hesten. Og så skrive det ned i en kontrakt.

Gode hilsner Fru Bach

2 rolige travhopper udlånes, se under wicklow og Female Attraction. elle her

Stald Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mit udlån
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 12:04

Da jeg lånte Roxsane ud fik de alt udstyr med. Der stod i kontrakten, at de havde pligt til at vedligeholde det lånte udstyr og at hvis det gik i stykker skulle de erstatte det med noget tilsvarende (med mindre det blot var slidt op fordi det var noget gammelt @!#$ hun havde fået med, fx hendes 4 år gamle halvhullede regndækken)

De knækkede en gjordstrop på sadlen, den blev erstattet og en ny monteret hos sadelmageren. Og så blev hendes næsebånd tygget i stykker, der blev også købt et nyt, tilsvarende.

Ingen problemer med det...

Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd

Dyr sadel
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 15:07

Hvad hvis jeres sadel koster kr.22.000,- ville i så også låne den med, eller prøve at finde en der passer hesten til lidt mindre penge. synes også det er et stort ansvar man overgiver til udlåner hvis udstyret et så dyrt.

0
0
Svar på denne tråd

udstyr..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 15:24

jeg ville give det med, i og med du udlåner hesten må du jo stole på personen, at denne vil din hest det godt.. derfor må du også stole på at denne person også vil passe på dit udstyr.. tag billeder af det, og få låner til at underskrive at det skal afleveres i samme stand. ellers skal der betales xxx kr i erstatning, få evt. vidner til at med underskrive.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Mette (Blossi)
Forfatter: 
Dato:  03-10-2008 15:54

Jeg vil give dig helt ret....

Tør man låne sin dyre ridehest ud, så er udstyret i mine øjne en mindre detalje. Jeg synes da selvfølgelig at de ting der passer til hesten, skal følge med den...

Pernille

Team Dangerous OX, distanceridning.

0
0
Svar på denne tråd

At udstyr passer hesten
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 00:37

Sjovt at så mange skriver at udstyr passer hesten, går da ud fra at de folk man låner sin "dyre ridehest" ud til, vel også er kompetente til at tilpasse udstyr, tænkt hvis noget går i stykker

Tilpasning var da noget af det første, jeg lærte i sin tid, og hvis da også stadigvæk er noget man lære fra barn af, også i følge ridemærke graderne.

En sadel skal jo også passe den rytter der skal ride hesten synes jeg.

Har oplevede flere gange ved salg at folk ikke vil have hestens udstyr med, men gerne selv vil have lov til at bestemme hvad de vil ride med.

0
0
Svar på denne tråd

heidi(pirat)...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 00:51

>>>

Har oplevede flere gange ved salg at folk ikke vil have hestens udstyr med, men gerne selv vil have lov til at bestemme hvad de vil ride med.<<<

Men det er nu stadig de færreste lånere der vil bruge 7-10.000 kr på at købe en sadel der passer hesten samtidig med den passer dem selv

De fleste jeg har hørt om/kender vil bare bruge den DE kan ride i uagtet om den slet ikke kan passe på hesten.

Hvis min skulle lånes ud ville det være et ufravigeligt krav at hendes Lemetex dressur blev brugt som den eneste sadel da den ligger fuldstændig som syet til hende.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

"For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius)

0
0
Svar på denne tråd

da jeg havde lånt den gamle
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 11:12

ud var alt med , to kieffer sadler, den ene helt ny. 2 kieffer trenser og et kieffer kandar. Det var et krav fra min side at han skulle have sit udstyr med da det var tilpasset ham

Og alt det andet der nu var at hans han skulle bruge

Og når jeg låner det dyrebareste ud som er min hest til en, så tror jeg også på hun kan passe på mit udstyr.

Jannie

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Jannie...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2008 11:40

>>>når jeg låner det dyrebareste ud som er min hest til en, så tror jeg også på hun kan passe på mit udstyr.<<<

Tænker også at hvis man ikke stoler på personen passer på éns sadel, hvorfor så låne sin øjesten ud til samme

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Davina søger sød part.Se præs/skriv for info!

"Ingenting udover det rimelige er behageligt, hverken for en hest eller et menneske" (Xenofons Peri Hippikês)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 15:54

Alt som låner ønsker med - hvad skulle jeg dog med udstyret når låner fik hesten?

Sadel og hovedtøj naturligvis men også dækkener, grimer og lignende. Låner må da også gerne selv købe nyt - kravet er kun at det passer ;-)

Da jeg forventer det er for en længere periode hun har hesten har jeg ikke skrevet dækkener og lignende brugsting i kontrakten for de er nok slidt op til den tid ;-) men sadel står i kontrakten, men kræver den større "renovering" så finder vi da også ud af at dele den udgift.

Nu er jeg jo også så heldigt at det er min tidligere part som jeg har prakket hesten på, så jeg ved hun kunne bruge tingene, da hun ikke selv havde komplet pakke fra en anden hest.

Reelt kunne man jo låne ud uden noget, og så i kontrakten blot indføre at der var krav om at låner stillede en korrekt tilpasset sadel til hesten til rådighed for egen regning.

For man låner jo ikek hesten ud hvis man ikke stoler på den får det godt?

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tjae.....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 16:03

Nu ville jeg nok ikke låne en sadel til 22.000 ud men jeg ville jo så heller ikke udlåne dyret. Så det er lidt sådan win-win..

Men hvis du kan finde en lidt billigere dere stadig passer ham er det jo en mulighed. personligt ville jeg ikke købe en sadel til 22.000 for at en anden skulle ride i den. Ikke hvis jeg kunne finde en billigere der stadig passede perfekt..til hesten selvfølgelig

Mvh Pernille - mor til Sille og ejer af Oliver.

Det giver for mig ingen menning at ride hesten med hovedet i sandet, så kan man vel købe sig en struds..

westernsadler sælges.. Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

skulle jeg låne...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2008 21:51

ville jeg forvente at det udstyr som PASSER hesten følger med. Grimer osv. ville ikke være så nødvendigt, da det jo ikke er en bondegård der skal bruges på at finde nogle der passer. Men sadel, evt. trense og dækkener ville jeg sætte pris på at der var med... For et eller andet sted må det som andre nævner også være i udlåners interesse at udstyret som dyret går med passer... Og jeg ville føle mig snydt hvis jeg selv skulle ud og finde noget udstyr som passede hesten for at udlåner så efter 3 mdr. finder ud af at han/hun ikke kan undvære hesten alligevel og derfor vil have den hjem igen... Hvad skulle jeg så med udstyr for 5.000 - 10.000 som passede netop den hest???

Mvh. Ditte

Husk at smile til verden...
Så bliver du selv meget kønnere og det meste bliver meget nemmere
Nu mor til min dejlige lille søn Villads født d. 9. april 2008
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider