Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Svært at låne penge?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 18:05

Min kæreste og jeg har fundet det sødeste hus midt i skøn natur og alting, og med god plads til hestene... Nu skal vi ud at se det på onsdag, men snakkede med min stedfar i dag, og han mente at det var blevet meeeget sværere at låne penge i banken i løbet af det sidste halve år.. Er der nogen der har erfaring med det?

Derudover ville jeg lige høre om der er nogen der ved hvad det koster at leje jord lige nu?

Jeg har ikke spor forstand på den slags, så man må jo søge råd hvor man kan:)

Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd

Lån...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 18:13

Min erfaring er, at jo, det er blevet sværere at låne idag og osse dyrere. Bankerne og kreditforeningrene har mange penge ude, og eftersom renterne er steget og det generalt er blevet lidt dyrere at leve, er de lidt bange for ik at få deres penge ind igen. Så derfor er de nok lidt mere obs på at låne penge ud...

Tror dog så ikke det er lige så svært at låne hos en kreditforening fremfor en bank, men er ik 100% sikker...

Når man skal leje jord er det bonden som ejer jorden, der bestemmer. Mener ik der er nogen fast pris på leje af jord, men er heller ik helt sikker her...

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

www.indigo.org/ rainbowbridge_ver2.html

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 18:15

Så må vi jo se hvordan det går og krydse fingre:)

Men man kan næsten se at det stykke jord vi tænker på ikke rigtig kan bruges til at dyrke noget på, det er simpelthen alt for blødt.. Så vi må håbe det ikke bliver alt for meget:)

Men tak for dit svar:)

Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd

JA endelig
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 19:12

Er bankerne blevet mere fornuftige og det skal dem der alligevel ikke har råd vel være glade for...

Illum

.

Info til jer trofaste tørklæder køber, jeg er ikke "på" fra. d.1-7 okt.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 19:21

Ja og så gør det ikke bedre at vi er midt i en kæmpe finanskrise.

Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene

Fjordhest sælges/udlånes.

Weekendjob søges.

Opstaldning el. stald søges til leje.

Part søges til sød hoppe 165cm. stg. Evt. udlån i nordsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 19:33

Altså vi købte hus i Marts og det var ikke et problem at købe der, tiltrods for jeg er på SU.

Men selvfølgelig er der sket noget siden da. Men hvis i har en god og sund økonomi, ikke laver overtræk hver måned osv., har kæmpe lån ved siden af osv. så tror jeg ikke det er noget problem.

Vi har verdens dygtigste bankmand og han kunne aldrig finde på at have lånt til os, hvis han vidste vi ikke havde råd. Det er vildt betryggende at vide, for nu er det jo ikke lige en ny sofa man låner til ;-)

Held og lykke med det. Håber det lykkedes for jer :-)

-HeidiZ

The trust between horse and rider creates a unique partnership

Jeg søger en sød (dressur)hest at ride på nogle gange om ugen. Bor i Midt-jylland. Se præsentation :-)

0
0
Svar på denne tråd

cdgdhgng
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 19:48

det med jord er svært kommer an på så meget betalingsrettigheder og hvor jorden er og hvilken jord det er så spørg dig frem hos bondemanden

hilsen jette

opstaldning af heste tilbydes lille ridehal til vinter, fold, i natur skønne omgivelser store bokse på 3x4, tæt på kruså

den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere ...

0
0
Svar på denne tråd

Forpagtning
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 20:50

Her i området (omkring Nykøbing sj.) koster det mellem 1000,- og 2000,- kr. pr år. for en tønde land. Det afhænger bla. af: Hvem laver/holder hegnet, er der vand indlagt og hvem får hektar støtten.

Cocktail, elsket og savnet. Jeg vil aldrig glemme dig!

0
0
Svar på denne tråd

Pyh...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 15:42

HeidiZ, det er jeg bare rigtig glad for at høre:) For vores økonomi har det glimrende, nu skal det siges at det er min kæreste der skal låne pengene, og har har en stor indkomst og trækker ALDRIG over... Vi har heller ikke lånt til andet, så håber det går...

Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd

Bare et godt råd....
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 15:50

... sørg for at få en samtale med jeres bankrådgiver og få at vide, hvor meget I kan låne, FØR I kigger på hus.

Det er drønsurt at forelske sig i et hus, man ikke har skyggen af chance for at kunne betale - det er væsentlig smartere at koncentrere sig om huse i den rigtige prisklasse :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Kørsel: begynder- og juniorstævne i oktober. Kig på Midtjysk Køreselskab

0
0
Svar på denne tråd

Sif,....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 15:06

det er sjovt du siger det.. For det var også meningen vi ville have taget det i den rækkefølge, men jeg var så smart at aftale en tid med ejendomsmægleren til i aften først. Det er en uge siden vi aftalte, skal jeg lige sige, men vores bankrådgiver kunne alligevel ikke få tid til at snakke med os inden i morgen:( Så vi skruer ikke forventningerne alt for højt op, det er jo bedre at blive positivt overrasket end skuffet..

Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 15:24

bankerne skulle måske lade vær med at låne penge ud til folk som bare skal bruge dem på tant og fjas frem for dem der rent faktisk vil invistere i fast ejendom osv.

Jeg er generelt meget sur på banksystemet ligenu, da jeg for få dage siden ringede og skulle bruge min bankrådgiver, får jeg at vide at han ikke var i banken mere, what? og det får man ikke afvide som fast kunde siden min første krone dumpede ind på min børneopsparing? Bankdamen: "Jamen vi arbejder jo i et team nu så det skulle jo ikke være noget problem"...bla bla bla

M.V.H

Tine
&
Terroristen

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Tine jeg
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 15:42

Jeg kunne ikke være mere enig, det er sgu ikke en fordel at få lov at låne penge til tant og fjas. Specielt når man er ung og ikke har en god stabil indkomst. Det er okay at have drømme, men det er ikke noget banken skal sponsorere. Det er i hvert fald dyrt i længden.

Jeg fik dog i sommers at vide, at havde jeg ikke haft nogen gæld, så ville min bank med glæde have lånt mig 400000 til et hus, på su(jeg får handicap tillæg så ca. 10000 pr måned med su lån i indkomst)

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider