Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lukkeloven....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 21:47

Sidder lige her og ser tv avisen som pt omhandler ophævelsen af lukkeloven.

Derfor interviewer man så en varehuschef som så flot siger, at hvis forretningerne skal have åbent om søndagen, så skal daginstitutioner også have åbent og de offentlige transportmidler skal lave om på deres køreplaner....

Øhhhh tænker jeg så, der har en arbejdsplads der har døgnåbent alle årets dage... Fordi man ophæver lukkeloven for forretninger, skal det så til at ha indvirkning på pædagoerne, buschaufførene, DSB også??

Ja i alle mine arbejdsår som sygeplejerske, har jeg da også døjet med toge der ikke kører mere end 1 gang i timen når jeg har fået fri fra en aftenvagt, institutioner der "tillader" sig at ha lukket på helligdage selvom jeg har skulle på arbejde osv osv, men så har jeg da fundet andre løsninger...

Men hvad mener du?? Skal hele samfundet nu ændres pga lukkelovens ophævning??

Personligt har jeg det fint nu med de forretingstider der er og jeg forstår da godt fortvivelsen blandt dem der arbejder i forretninger hvis der nu også skal være åbent om søndagen, men ligefrem at ønske, at der så også skal laves om på togtider, institutioner synes jeg måske er at gå for groft til værks...

Men hvad synes du??

Pernille

Team Dangerous OX, distanceridning.

COPY ER TIL SALG

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/50223

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 22:24

ahh jeg syntes nu også de kre det helt op til et plan som ikke er nødvendigt..

nu har jeg tidliger arbejdet i netto og nu i bauhaus og begge steder har jeg da fast hveranden weekend og ja man klare sig

det er måske også et spørgsmål om at butikekrne så ansætter nogle unge mennesker som skal tjene ved siden af studiet hvor det jo er finr med hveranden weekend

da jeg var i netto var de da bare en flok unde mennersker som tog os af butikken uden problemer

og jeg syntes det vil være super at kunne handle om søndagen eks da det er der der mest tid i mit travle skema til eks at handle daglige vare eller lige få købt det i jysk man mangler eller bare en tur ud og hygge lidt på gå gaden med familien

så kan slet ikke se problemet.. jo at de unge mennsker så ikke må tjene særlig meget ved siden af deres SU... men det er jo en helt anden diskution

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 23:04

faktisk det er forrykt for jeg er overbevist om det ikke er de unge studerende der kommer til at sidde der.

Jeg synes der allerede er så gode indkøbsmuligheder alle ugens dage at det ikke er nødvendigt - i Kbh(og andre store byer?) er der div. døgn-netto'er, 7-11, irma city o-.lign.

De mindre byer har brugsen/aldi etc, og "små" byer på landet har som regel en eller 2 søndagsåbne dagligvare butikker inden for 5 km radius.

Sådan var det hvert fald der hvor jeg har erfaret det.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

"For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius)

Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 23:23

det er vel et spørgsmål om at div butikker planlægger et ordentlig forløb hvad ang personale men nej selvfølgelig kommer der også til at være folk med børn og ligne men altså der er så mange andre jobs hvor folk alligevel må klare sig fordi de har natte vagt eller ligne og de får det jo til at fungere..

nu har jeg els først selv fri halv ni om aften når jeg arbejder og netto lukker kl otte og selvom vi har fire netto+er i byen ja så har de da ikke søndags åbent :(

men nu er det jo alle butikker tøj etc og det ville sku være rart at have en hygge sødag med tid til at kikke på tingene :)

0
0
Svar på denne tråd

Lukkeloven.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 23:24

skal BEVARES og ikke afskaffes.

Hvis lukkeloven afskaffes betyder det b.la.

Rigtig mange små butikker vil ikke kunne klare den, altså de små butikker der ligger i lokal områderne. Det vil fx gå ud over de ældre - der er afhængig af afstanden, der vil blive mere traffik og mere CO2 udslip. Ja ulemper.

En masse mennesker skal arbejde om søndagen, som går ud over familie osv. Ja der er mange ting - så personligt synes jeg det vil være helt åndsvag at afskaffe den.

Og så forstår jeg SLET ikke familiens Danmarks behov for at handle ind i weekenden. Vi snakker om at vi har så lidt tid og så vælger vi at handle ind i BILKA eller ligende en søndag eftermiddag, og gøre en stor begivenhed ud af det. Ungerne skriger og skal bestikkes med pølsebrød ... "Ja hvor har vi det hyggeligt" Hvad med at være sammen som en familie, istedet for at bruge weekenden på at handle.

Ejer af den skønne hest Face The Feat.

Selv om du er traver med stort T - er du den hest der har lært mig mest.

Practice makes perfect

0
0
Svar på denne tråd

Hmm som
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 23:43

B-menneske ville jeg syntes det var rigtigt fint, såfremt Danmark aldrig "sov"

Jeg arbejder på alle tider af døgnet og på alle dage uanset om det for de "Fleste" er weekend eller helligdag

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik. Jeg opfatter mig selv som realist, hvad andre tit opfatter som negativ, men de er måske optimister?

0
0
Svar på denne tråd

det fungerer jo upåklageligt i sverige
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 01:36

og jeg tror ikke på de små butikkers død. at CO2 udledningen stiger vil jeg se før jeg tror det. jeg tror iøvrigt ikke på globalopvarmning forårsaget af CO2, men det er en HELT anden historie.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd

Wauw, Line...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 06:38

Jeg tror vi to skal have os en diskussion en dag...

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Lukke loven
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 18:20

En proffessor sagde engang at det er usundt for mennesket at arbejde mere en 4 dage om ugen fordi at der skal hele tre dage til at koble fra i. Hørt! Hørt! det kan jeg da godt gå med på.

Det ville da være en faliterklæring at ændre lukkeloven, flere dårlige arbejdstider kan man altså ikke bruge til noget, man må værne om sit privatliv.

0
0
Svar på denne tråd

sortseere
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 19:31

Længere åbningstider kunne jo også betyde, flere medarbejdere til at fordele åbningstiden på og dette igen betyde at almindelige familier, måske kunne komme før hjem og give plads til studerende eller til et B-menneske

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik. Jeg opfatter mig selv som realist, hvad andre tit opfatter som negativ, men de er måske optimister?

0
0
Svar på denne tråd

Afskaf lukkeloven.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 21:00

Jeg syntes at tiden er vokset fra lukkeloven - den bør afskaffes. Forretningerne skal nok finde ud af det.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Lukkeloven
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 21:26

Ja forretningerne skal nok finde ud af det, men det er jo arbejdgiver der bestemmer og de kan nemt ødelægge det for os andre.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 07:26

jeg synes egentlig også godt den kunne afskaffes, for det vil betyde mere arbejde - flere arbejdspladser - mindre ledighed...

Naja

www.StaldLindgaard.dk

****Tilridning/træning/undervisning og kommission tilbydes****

Alle slags Heste og ponyer købes og sælges.

****Opstaldning tilbydes****

Ryttere søges - Min. lc-niveau

0
0
Svar på denne tråd

byder velkommen
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 08:14

Jeg ÆLSKER når jeg er i USA og butikkerne har døgnåbent. mangler man noget kan man handle når man lyster, dvs ikke altid i primetime etc, så jeg er ikke sikker på der skal ansættes mange flere i butikkerne, blot nyt vagtskema, der dækker flere timer, dvs færre på job samtidig .

Noget andet jeg vil hilsen velkommen, er frugtafd. med kvalitet/udvalg som i Californien

karina

Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan ikke se
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 08:25

problemet i at afskaffe lukkeloven.

Jeg arbejdede i IKEA dengang de lavede lukketiderne om fra 19 til 21.

-Og hold da op et ramaskrig.

Men fakta var, at jeg fik væsentlig bedre arbejdsforhold.

Jeg havde, selvvalgt (!!) 2 dage fra 9-21 og 2 andre dage, hvor jeg mødte kl 7 eller 8 og gik meget tidligt.

-Så kunne jeg komme ud og ride og hvad jeg ellers lavede dengang, uden det gik udover arbejdet, eller jeg blev synderligt stresset.

-Da søndagene kom, var jeg også lidt skeptisk, men vi havde mere end rigeligt der gerne ville arbejde søndag, pga tillægget. -Og da jeg begyndte at læse, var jeg også mere end villig!

Da jeg arbejdede i Zoo zity var det jo hveranden weekend med lørdag-søndag, og jo, det var ikke altid det var lige fedt, men jeg må sige, at det var ikke mere irreterende end en normal lørdagsvagt.

Så for mit vedkomne må der gerne lempes på div lukkelove.

Mht om busser og toge skal kører oftere osv, tja, nogle syntes jeg, HVIS lukkeloven bliver fjernet. -Fx bor jeg nærmest midt i kbh (ca 7 km fra rådhuspladsen) og alligevel har jeg fx ikke en bus om søndagen??

Jeg bor i en blok med ekstrem mange ældre, så de kan ikke rigtig komme nogen vegne lørdag efter kl 16 og søndag. -Med mindre de kan gå lige knap 2 km ned til den næste.

Egentlig forrykt når man bor i stor kbh.

Mht vuggestuer og lign, så kan jeg ikke se hvorfor de skulle være åbne.

-Man kunne måske spekulere i "legestuer" der har åbent i weekenden, men så er vi ovre i en hel anden boldgade igen.

-Jeg har faktisk set det koncept i andre lande.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr Bud modtages!

0
0
Svar på denne tråd

Naja...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 21:35

mindre ledighed?

Mig bekendt skriger arbejdsmarkedet på arbejdskraft.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

"For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius)

Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 21:47

ja arbejdskraft til andre stillingere end eks kasse ass..

har selv været kasse ass og det er et job som de fleste kan klare også dem som kun kan tage eks et flex job.. det var måske en måde at gøre plads til dem på arbejdsmarkedet :)

0
0
Svar på denne tråd

med risiko
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 22:32

for at lyde rigtig tantet eller hvilket mærkat man nu kan hitte på....

synes jeg det er træls at lukkeloven skal droppes helt.

Årsagen er, at jeg synes der er rigelig dårlig service i forvejen i butikkerne (især dagligvare butikker). Der er mangel på ansatte og de der er , er tit dårligt kvalificerede og arbejder kun kortvarigt i jobbet, så de ikke når at få erfaring og det kan jeg som kunde mærke (og på mindre tolerante dage, irreteres over). Hvis endnu flere timer skal besættes, så er jeg bange for at serviceniveauet ryger helt ned under minus.

Og lige et par eksempler på hvad jeg anser for dårlig service:

-underbemanding resulterer i at fx frostvarer står og tør halvt op på gangene, fordi den der skal pakke ud er kaldt til kassen eller andet. Samme varer kommer i frostdiskene og gennedfryses.Rigtig usundt!!!

-tømmermændsplagede teenagere, der for hver eneste ekspedition er nødt til at ringe efter assistance til at aflæse stregkoder og lignenede.(jeg snakker her især om disse forjættede søndagsåbent dage...)

-mopsede småpiger, der uden at blinke "twister" hver eneste vare (inklusive æggene) bagud i en flot bue og med lydelige bump ned på båndet efter pinkodelæsning.

-søde febrilske nyoplærte medarbejdere, der sidder alene med kun een kasse åben, velsagtens pga personalemangel, og en kø der bare vokser ukontrolleret og bliver overfuset af adskillige arrige kunder uden empati.

-søde ekspedienter, der har lært på et kursus at service er, at sige "goddag og hav en god dag" til hver eneste kunde.

-osv.

Så jeg glæder mig ikke til afskaffelse af lukkeloven, jeg vil hellere planlægge mig lidt ud af tigene og så "nøjes" med "min" Irmadame, der er superkompetent, har siddet der i tyve år, kender alle og pga rappe fingre tilhver en tid kan nå at hjælpe en fingerrystende pensionist med at stoppe varene i poser og pengene i pungen

Pænt tak, hvis du gad læse med så langt.

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Selfølgelig Sakra
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 22:47

Gad jeg læse så langt Men jeg er ikke enig

Det er rigtigt, at vi får dårligere service eller ingen service, men det er ikke kun i butikkerne

Service eller ej, det tror jeg ikke på har noget med lukkeloven at gøre for det er en tendens i hele vort samfund

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 23:01

Silotte, du skal sandelig heller ikke være enig, så var det jo ikke en debat

...men jeg synes at jeg møder service hvor der er tid, overskud, faste folk og mennesker der kan lide det de laver.

Det gælder både i butikker og alle andre steder hvor jeg bevæger mig.

...men du har helt ret; der er ikke meget tid, overskud, faste folk og mennesker der er glade for det de laver i den tid vi lever i..vi har for travlt....med at holde længe åbent

(ovenstående bedes taget med et glimt i øjet og en knivspids salt)

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Ingen glimt i øjet her
Forfatter: 
Dato:  30-09-2008 23:42

Men et højlydt grin

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider