Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Katteindhegning - tips søges.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 13:23

Jeg har idag mistet min kat til trafikken...

Nu skal der hegn op! Haven skal indhegnes og det skal gøres så det holder mine dyr inde og andres ude.

Hvor højt skal hegnet være?

Hvor store må maskerne være?

Er det nødvendigt at have sådan noget skrå hegn indad oppe i toppen?

Hvad vil det ca. komme til at koste mig pr. m?

Jeg vil meget gerne høre alle jeres erfaringer og gerne et billede eller 2.

Mvh. Helle

"Slå følge med dem der siger de søger sandheden, men vær varsom med dem der siger de har fundet den"

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 13:29

hegnet skal være så tæt som muligt, og hvis der ikke kommer 'tag' over så tror jeg bare at kattene klatrer over.

Nanna

Keep your friends close. Keep your enemies closer

0
0
Svar på denne tråd

Hegn....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 13:32

Vi har hegnet ele vores store have ind pga. vores hunde.

Efter vi haved sat hegnet op, gik vores kat helt amok, fodi han ikke kunne komme ud, og ned til mosen som han plejer, så jeg måtte klippe et hul i hegnet, nede ved jorden.

Hegnet er 2m ud mod vores trafikerede vej, og 1,20 ned mod stalden, og alligevel hopper han ikke over.

Det er alm. dyrehegn, og vores hav er på omk. 1,5 tønder land så jeg vil tro, at indhegningen har kostet omk. 5000 kr.

Materiealerne er købt i Bauhause.

Det eneste man bør gøre bag

en andens ryg, er at klappe den.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Vores nabo
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 14:03

Har sat kattehegn op, det er 1,20 m i højden, almindeligt grønt havehegn opsat med tentor. Det holder vores katte ude, selvom en af hans godt kan komme over... ;-) Vores kunne kun, hvis de hoppede op på en stor askestub, der stod i skellet, men den er nylig kommet helt væk. (Juhuue).

Hvis det skal være helt sikkert, vil jeg mene, man skal op i højden mindst 1,60 + m, ogbøje overkanten skrå indad- eller sætte en stødtråd på.

Det med stødtråden bruges ofte, hvis det er en almindelig lille have, hvor man ikke må have højt hegn- eller man synes hegn skæmmer. Der skal selvfølgelig ikke være vildt meget smæk på! Men så kan hegnet være lavere.

Løsningen med havehegn er nok det billigste (men ikke særlig billig!), hønsetråd ruster let- og plastovertrukken kyllingetråd er svært at se for kattene. Vær opmærksom på: må killinger kan smutte igennem, så her er det bedst at forstærke forneden med kyllingetråd eller lave en "kravlegård".

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

Det ser da ellers
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 15:29

Meget lækkert ud, Ponymor! (Y)

Dog ville jeg nok have valgt at male lægterne grønne, så de bliver mindre synlige. Men det er jo smag og behag! ;-)

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 16:44

Hmm - du nåede nok ikke at se mit indlæg til dig.

Jeg troede "bare" hele tråden blev flyttet, men det er åbenbart kun det indlæg med billeder der bliver slettet.

Svært for mig at forklare uden billeder.

Håber der er en anden som har ideer til dig, som kan forklarer uden billeder.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 20:27

det man skal huske på er, at en kat kan springe 7 gange sin egen højde, så højde skal der i hvert fald på, hvis det skal være sikkert:)

Louise og Rufus!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider