Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At købe hus..uden at have penge!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 00:12

Hvorfor er det lige at man spilder en ejendomsmæglers og husejers tid, ved at bestille en fremvisning, og derefter ytre stor interesse i huset...for derefter at give besked om at man ikke må låne i banken??

Hvad er det for nogle mennesker, der ikke har sine pengesager iorden, inden man tager ud og ser på huse??

Er det virkelig så alm, at man oser før man ved om man har penge?

For hel**** hvor er jeg træt af folk, der ingen penge har, ikke har deres papirer iorden samt de der ikke må låne det samme beløb som huset koster og tror de kan få det til 300.000 under prisen.

Vi har haft huset til salg siden december 07, og de eneste der har set på huset er typer som de ovenstående.

Hvor bliver man træt af det, og nu hvor der kommer et nyt par næste lørdag og ser på huset..ja så tænker man..why bother de har sikkert heller ingen penge, for lidt penge, ikke interesseret, eller mangler papirer, der er pist forsvundet.

Ferico-Coniston-Latoya-Bertram-Freia

0
0
Svar på denne tråd

Kan man egentlig
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 00:25

Ikke være så fræk og bede om at se deres "købsbevis"?

Da vi købte knaldhytten (ja inden faktisk- før vi så på hus overhovedet) var vi i banken og fik lagt budget, og besked fra kreditforeningen om, hvor meget vi kunne låne. Og så så vi på hus efter dét.

Det er så ikke noget luksushus, men lagt an på, at vi ikke har en høj indtægt. Hvis den går op er det fint, men vi kommer ikke i klemme, hvis jeg fx går langtidssygemeldt. Andet har jeg ikke nerver til!

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

har du overvejet
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 00:37

Selvfølgelig er det åndsvagt, at tage ud og kigge på hus, hvis man på forhånd ved, at man absolut ikke kan låne i banken.

Men omvendt, så må jeg, som en af dem der i øjeblikket kigger på hus, nogle gange korse mig over, hvad folk tror de kan få for deres hus. Sælgere må altså snart indse, at markedet er vendt og at man ikke længere kan få 3-4 millioner for en villa i et hvilket som helst villakvarter. Min søster har en veninden, der er ejendomsmægler og hun siger, at langt de fleste huse idag bliver solgt 200.000-300.000 kr under det de er sat til.

Og hvis man har haft sit hus til salg siden december 07 og stadig ikke har fået det solgt, så skulle man måske overveje, om man har sat prisen for højt

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 00:47

Der er da nok en del, der godt lige vil se om huset er noget, før man begynder at spilde bankens tid?

Mit hus var et impuls køb, men det var også seriøst billigt, og vi fik det endda billigere end det var sat til.

Er prisen for høj? Bunden er jo røget ud af markedet, så det kan man jo overveje.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Ok tænkte
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 01:12

nok de svar kom.

1: Huset er ikke for dyrt, prisen ER sat efter markedet. Hverken vi eller vores mægler er komplette idioter, men nu er det jo sådan, at køberne har hørt at der er salgskrise, og så tror de, at de på magisk vis kan få et gratis hus. Oveni købet et gratis hus, der er komplet indflytningsklar, uden at der skal røres en finger. Køberne skulle måske i stedet prøve at forstå, at tingene ikke er gratis, bare fordi renten er røget en smule op.

Og iøvrigt så er vores hus ikke i hverken 2, 3 eller 4 mill. klassen. Men det er i tiptop stand.

2: Miss Green, ok, så hellere spilde sælgers og mæglers tid og sin egen, fremfor liiige at smutte forbi sin bank inden? Det giver stadig ikke mening inde i mit hoved. Og hvis man tilsyneladende ikke har noget problem med at gå i banken, så kan man vel gøre det inden man kigger hus.

0
0
Svar på denne tråd

Og iøvrigt
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 01:27

er skam modtagelige for bud. Så vi er aldeles ikke urealistiske.

0
0
Svar på denne tråd

banken
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 01:39

Jamen en ting/hus/hest/bil osv. er jo ikke mere værd, end det nogen vil give for det, så jeres hus er jo tydeligvis sat for højt, siden ingen vil købe det til den pris I har sat. Og så skal man jo altid, som sælger, tænke på, at ejendomsmægleren tjerner penge/reklame ved at have flest huse til salg, så hvis han kan bilde nogen ind, at de kan få flere millioner for deres hus og naboejendomsmægleren vurderer til det halve, så har nogle en tendens til, at vælge mægleren med det højeste bud, for selvfølgelig vil man gerne have mest muligt for sit hus.

Jeg vil personligt ikke sige ja til at købe et hus, uden at have set det mere end én gang, da jeg vil have vores håndværkerven med ud at se på det. Meget kan sminkes, så det ikke ses, når man ikke ved en masse om huse.

Så kunne man som sælger jo godt argumentere for, at jeg kunne tage vores håndværkerven med ud at kigge allerede ved første besøg, men det vil jeg helt ærlig ikke spilde hans tid med. Vi har set på rigtig mange huse og han ville skulle sætte stort set alle weekender af, til at kigge på hus sammen med os. Mange huse ser fine ud i en salgsopstilling på nettet, men når man så kommer ud, kan det slet ikke leve op til det der blev lovet i salgsopstillingen eller også kunne det jo ske, at man slet og ret ikke brød sig om huset, når man så det ved selvsyn. Sådan er det da også ved hestekøb.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Ok..karina
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 02:04

der er noget du misforstår.

Problemet går ud på, at folk enten ikke har kreditværdighed overhovedet = nul kroner. Eller også har de rod i deres papirer(udlændige) så de ikke kan godkendes til køb, selvom de har penge.

Eller også er det folk der kun må låne et beløb der ligger laaangt under prisen = urealistisk afslag.

Problemet er ikke at folk ikke vil give prisen, for det vil de gerne..indtil de kommer i banken og opdager at de ikke må låne.(Det er så det jeg brokker mig over)

Der er endnu ikke nogen der har sagt' vi vil have et afslag'. Hvis de sagde det, ja så fik de det..medmindre vi skal halvere prisen, for det er urealistisk.

Må hellere lige nævne at her i nærområdet er der intet solgt overhovedet i lang tid. (ihvertfald siden december)Og her er huse fra alle områdets mæglere og i alle prisklasser.

Så jeg synes måske du er en anelse OTT når du anklager mig for at sætte prisen urealistisk uden du overhovedet har kendskab til prisen eller huset stand. Og så kan det godt være du kender en der kender en der er ejendomsmægler

Jeg ved godt hvordan tingene hænger sammen..Jeg får jo heller ikke en perfekt tiptop hest til 500.000 kr handlet ned i 200.000 kr. Og hvis jeg gør, ja så er den jo ikke de 500.000 værd.

Og vores hus er prisen værd!

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 03:10

Hm...jeg syntes nu at det mange gange er købers tid som er spildt på smarte tekster og billeder i opstillingen.

Havudsigt - fra toppen af skorstenen som kun julemanden får glæde af

Billederne var fra da huset lige var opført - 60 år siden

Laden er solgt til kommunen - der så aktiverede halvkriminelle med div projekter hele ugen fra 8 morgen til 16 - fælles indkørsel

Selve jorden ligger på den anden side af en befærdet vej - huset ligger på 200 kvm

"Pludselig" kommer der et tog kørende....

Bare nogle af de eksempler jeg har været udsat for, som IKKE var nævnt/vist i opstillingen. Spild af tid og kørsel.....

Glem helsekost - Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få..

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

0
0
Svar på denne tråd

Og så er der lige det
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 07:23

- med banken. Vi har et hold venner som har fået at vide fra banken hvor meget de kan købe hus for. Fint, de suser ud og ser på hus, der går et stykke tid. De finder huset, men nu vil banken ikke være med alligevel. Det er der rigtig mange eksempler på. Og det er ikke fordi de ikke har penge, de har et super lækkert hus i forvejen, og begge har rigtig gode jobs med gode lønninger, men bankerne er blevet meget forsigtige. De må stadig købe hus, men nu er beløbet bare sat kraftigt ned. Det er skisme også surt for dem at spilde tid med at kigge i en forkert prisklasse.

Hilsen

Jette

**4 Golden retriever han-hvalpe sælges**

**Welsh Sec. C hoppeføl sælges**

Kontakt mig for nærmere info hvis du skal bruge en hvalp eller et føl!

0
0
Svar på denne tråd

Må vi se...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 08:25

Må vi ikke se hvad du har til salg? henvisning til boligannonce?

Held og lykkke til med salget...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 08:26

Da vi i sin tid skulle købe lejlighed, fik vi grønt lys fra banken til at købe! Vi skulle have 7500 kr. i rådighedsbeløb, for at købe til så og så meget. Fint, det havde vi og gik så ellers i gang med kigge vinduer. Vi var ude og kigge på et par lejligheder, og fandt da også noget spændende...

MEN pludselig havde banken skiftet mening! Så skulle vi i stedet have 11.000 kr. i rådighedsbeløb!! Dette var dog rimelig usandsynligt, da jeg var på SU Ta´ den! Deres begrundelse var så, at det var fordi jeg var i den fødedygtige alder??! What? Så det blev ikke i den omgang, at vi købte... Det var først da vi fik skiftet bank.

Pointen er, at vi kiggede ikke for at spilde købers og mæglers tid, men i den tro at vi faktisk skulle købe lejlighed

Nu, 5 år efter, har vi den dejligste landejendom, som vi kunne købe pga. det afkast vi fik med fra lejligheden. OG vi har stadig ingen børn, ej heller nogen i sigte

Mvh. Louise

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg synes ikke rigtig...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 09:51

der svares på det, som trådstarter spørger om.

JA, jeg synes, det er spild af ejendomsmægler og sælgers tid, at der kommer nogle købere, som ikke har styr på, hvor meget de må købe hus for.

I mine øjne undersøger man sådan noget, INDEN man får sælger til at fremvise sit hus.

Det svarer til, at man kører ud og ser på en hest til 500.000 kr, som man absolut IKKE har intentioner om at købe..

Det er spild af tid, og det er useriøst..

Så i mine øjne har det ikke noget at gøre med, om huset er sat for højt. Man ved da, hvad det koster, inden man har set det, og så ved man da også sådan nogenlunde, om man egentlig har råd til det, når det kommer til stykket.

Mvh CarinaG

. som snart skal være mor til lille Frederik .

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/203666/2/

0
0
Svar på denne tråd

Lige min tanke
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 09:59

Der er krise i DK/verden.

Det banken sagde i sidste uge - kan man ikke regne med i morgen. Sådan er det bare.

Jeg kan godt se, at det er træls, at gøre salgsklar og sætte sine forventninger op - og så der ikke er bid.

Men tror i virkeligheden det handler mere om dine egne skuffede forrventninger til hussalget - end de som du mener ikke har orden i deres ting. Ment på en absolut ikke-bebrejdende måde :)

Og huse under 1,5 mill. henvender sig bredt - så der skal man regne med, at se folk fra alle samfundslag.

Vi har også huset til salg og den ligger i en prisklasse, som gør, at hvis der kommer nogen - er de seriøse. Vi har ingen "smuttere".

www.danbolig.dk/SoegBolig/ Resultatsider/Vis+ bolig.htm?propertyid=S...okerid=067

Men lad os håbe - at hvis vi skal uddrage noget positivt af den økonomiske krise, så kan det være at markedet stabilisere sig - over hele linien...

held og lykke med hussalget :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror desværre...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 10:30

.. at der er nogen der synes at det er hyggeligt at se på hus som rent tidsfordriv - også selv om de på ingen måde har lyst eller råd til at købe.

Faktisk sidder jeg selv og kigger annoncer selv om der er et par år til jeg får sparet nok op til at jeg realistisk set kan købe - men jeg tager så ikke ud og ser på husetne i virkeligheden fordi jeg ikke vil ulejlige folk uden grund.

Kan man eventuelt bede mægleren om at han skal se et købsbevis FØR han tager folk til fremvisning hos jer? Eller vil det frasortere nogen der måske alligevel ER reelle købere, men som bare ikke har dette med?

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

0
0
Svar på denne tråd

Altså altså.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 11:05

Da vi skulle købe ejendom i foråret 07, havde vi heller ikke det endeligt på plads med banken, før end vi drog land og rige rundt, og så på ejendomme.

-Vi havde en ide om, hvilket leje vi kunne købe i, men ifølge banken, skulle vi første finde vores drømmegård, og derefter ville de lave en beregning, for at finde ud af hvordan tingene kunne støbes sammen.

Vi var dog realistiske, og så ikke på ejendomme der kostede voldsomt mere end vi havde kalkuleret med.

Alligevel var der et eller andet der fristede os, til at tage ud og se på en ejendom, der var knap 1 million dyre end forventet.

-Og vi faldt for den, helt pladask!

Og jeg tror faktisk at sælgerne var glade for at vi kom, til trods for at prisen var i overklassen af hvad vi ellers søgte. For det endte rent faktisk med, at banken ligesom os, synes det v ar verdens bedste ide, at vi købte denne ejendom.

Hilsen Anima.

Genial MB-MA springhest sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej......
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 11:14

Da kæresten og jeg kiggede på hus for 2½ år siden, ja der fik vi et køberbevis fra banken, så vi vidste at vi kunne slå til, når vi fandet GÅRDEN.

Nu var markedet på det tidspunkt jo så brandvarmt, at man ikke skulle forvente nedslag, nok nærmere at husene endte i budrunde, hvis der var mange som var interesseret - så det var lidt den omvendte situation.

Man troede man kunne købe, men så skulle sælger lige klemme flere penge ud af huset alligevel, og så fik man det ikke, når budene lige røg 200-300.000 kr over den pris man først havde set

Til gengæld så var vi jo så heldige, at da vi kørte ind på gårdspladsen til vores gård første gang, ja der vidste vi, at vi ville slå til, og at vi havde råd.

Og derfor fik vi gården, fordi de andre 4-5 par som var interesserede lige skulle snakke med banken først - og der havde vi så forhåndsgodkendelse.

Men men men som markedet er nu, ja så ville jeg da også forvente et prisnedslag - eller forsøge.

Problemet er jo så bare, at står du og kigger på drømmehuset, og synes du at det er pengen værd, ja så er det træls at risikerer at miste det, fordi banken lige skal regne på tingene først.

Og jeg tror at især med gårde/nedlagte landbrug, ja der er vi ude at snakke en slags liebhaveri, hvor man jo enten elsker beliggenheden og mulighederne, eller hvor man så ikke er interesseret alligevel.

I villa-salget er det jo sådan, at mange villaere ligner hinanden mere eller mindre, og hvis kriteriet som er vigtig der, er hvor tæt der er til skolen, ja så kan man nok nemmere vælge at se på en af de andre 20 villaer der er til salg i området, førend man slår til.

At jeg så heller ikke helt forstår, at man tager ud at se på huse hvor man VED at det har man ikke råd til, eller helt uden at snakke med banken på forhånden, ja sådan er vi mennesker nok så forskellige.

Held og lykke med salget.

MVH Charlotte

PS: ja der er utroligt mange ting som ikke bliver nævnt i en salgsopstilling, og fotos kan snyde så vandet driver

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 11:32

Jeg vil give Karina Petersen ret, det er den økonomiske krise, der er skyld i, at bolig markedet er gået i stå.

Der er mange der ser på boliger, selv om de ikke skal købe. Sådan har det altid været, det er nu en gang det, vi som sælgere må tage med.

At folk gider rende rundt og se på ejendomme, de ved, de ikke vil købe, det fatter jeg så ikke.

At boligpriserne er for høje, og bolig priserne skal meget længere ned, er blevet mode i folkemunde.

Hvad er den rigtige pris? Det er gætværk. Som bekendt er det udbud og efterspørgsel, der bestemmer prisen.

Ejendomsmarkedet er blevet en gotisk knude.

Så længe købere ikke har sparet ret meget op selv, og bankerne ikke vil - kan( bankerne har ikke nok penge )så sker der ikke ret meget, tror jeg.

Vestsjælland

Husmandssted sælges

Se min hjemmeside på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 13:17

Vi har også lige haft nogle ude og kigge på hus. De har budt 300.000 under prisen og der må jeg indrømme at der blev jeg også en smule "fornærmet". Vi har mødt dem på midten og så må vi håbe at de vil det. Vil de ikke det, så må de finde et andet hus.

Jeg ville også blive småirriteret hvis jeg hele tiden havde nogle jeg troede var potentielle købere og de så bare spilder ens tid, for deres egen hygges skyld.

0
0
Svar på denne tråd

Vi blev spurgt
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 13:39

Vi blev engang flabet spurgt af mægler (til fremvisning) om vi overhovedet havde nogen penge.... Gæt hvem vi ikke købte hus igennem....

Og jo vi havde skal købsbevis på mange flere hundredetusinde end knaldhytten kostede.

Det er sq da for underligt at ose huse uden intentioner om køb, men der er selvfølgelig mange mærkelige mennesker til.

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007

Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

10-15% nedslag
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 13:57

Sådan som markedet er pt. ville jeg klart "kræve" 10-15% nedslag, på et indflytningsklart hus. Mere for mangler/istandsættelse.

Nogen der er førstegangskøbere ved måske ikke hvordan det hænger sammen og går til mægler først, deraf ingen afklaring med banken.

Ang. udlændinge, så kan de jo have troet at de havde styr på det. Det er trods alt ikke altid lige nemt at sætte sig ind i hvad der skal til i et nyt land. Vi betjener da gerne kunder fra udlandet ang køb der hvor jeg er ansat.

Og helt ærligt så bliver jeg lidt hrmf, når sælger tror de har guld og alle vil spise af deres hånd.

Det kan godt være du mener du ikk e er dum el hvad det nu er du skriver, men hvis I vil have huset solgt nu så må i tilpasse jer køberskaren. Der er måske ikke så mange i den gruppe i jeres område hvis der intet bliver solgt, har i tnkt over det.

Og hvad vil I helst sige nej nej og nej til alle muligheder, eller vise frem med et smil på læben og så blive boende til I kan få den pris I ønsker.

Det er ikke et nemt job at være sælger, men sådan er vilkårene bare pt. Og gider man det ikke må man skyde af til en anden pris.

Nå ja, og så kan man vel gøre mægler opmærksom på at I ikke ønsker folk inden for døren medmindre han ved at de er låneværdige.

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

omvendt....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 14:45

Da Jesper og jeg kiggede på gårde rundt omkring gik vi i banken og spurgte om vi kunne låne til hus. Hos banken fik vi at vide at man gjorde det omvendt. Altså fandt huset og så regnede man på det.... øhh... tja, men sådan ville vi altså ikke gøre det. Så det er jo delvist bankens skyld.

Men lige pt er der vist ingen der får lov at låne.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 15:19

Til Mette

10-15% nedslag Forfatter: Mette *Dior* (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 27-09-08 13:57

Sådan som markedet er pt. ville jeg klart "kræve" 10-15% nedslag, på et indflytningsklart hus. Mere for mangler/istandsættelse

NÅ !

Vestsjælland

Husmandssted sælges

Se min hjemmeside på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Går den, så går den
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 16:14

Tja, jeg kunne da godt finde på, at tage ud at se på hus uden nødvendigvis at have chekket i detaljer med banken / bankkontoen først.

Det er da et led i alment forarbejde, at man undersøger, hvad man kan få i de forskellige prislejer, og specielt med ejendomme er der milevid forskel fra område til område.

Som sagt ovenfor gælder det, at virkeligheden ofte er helt anderledes, end salgsannoncen vil have den til at se ud, og hvis man flytter til en ny egn eller land, skal der altså noget osen til, før man ved, hvad man har lyst til at betale for.

Mht at prutte så er det altså vilkårene for tiden - og huse er ligesom heste netop nøjagtig kun det værd, som køberne gider give for det / den.

Kan man ikke lide det, så kunne man vel melde ud med det samme og pointere i annoncen, at det er en hel fast pris.

'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)

0
0
Svar på denne tråd

da vi købte hus, havde vi heller ikke
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 20:19

banken i orden, vi kiggede for at se hvad vi kunne få for det beløb vi mente at have råd til, og en dag fandt vi drømmehuset (holdte aldrig nogen for nar, vi kiggede og sagde ingen interesse), men drømmehuset måtte vi have, gik så i banken bagefter, men vores bank holdt os for nar i 3 uger, så skiftede til sidst, selvom det var svært, da alle ville have at vi med 2 børn skulle have 12000 til os selv efter alt var betalt, og vi havde den gang 11500.... men fandt efter 1 md. en bank som var villig, og vi havde løbende kontakt til ejendomsmælger, og købte huset så snart banken godkendte....

vores gamle bank, havde regnet prisklassen ud for os, om hvad vi havde råd til inden vi begyndte at kigge, men da vi fandt huset, og de 3 uger der gik, valgte banken i den sidste ende at de ikke ville låne os pengene alligevel.....så føler man sig virkelig holdt for nar....

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver 30/06-04

Daniella 24/11-05

nu ejer af mango...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider