Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køreprøve
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 12:12

Har lige været oppe til køreprøve for B/E, og under hele turen sagde motorsagkyndig ikke en lyd om hvordan det gik.

Da vi kommer tilbage til startsstedet, siger han så:

"Så bliver jeg lige nødt til at bede om dit kørekort, for det skal indrages"

Mit indre følelsesregister nåede så ca det her:

inden han forsatte med:

"Men så får du det her stk papir indtil dit nye kort kommer med posten. Tillykke med det"

Hvor mange forskrækkede ansigtsudtryk mon sådan en fætter kan nå at lave på folk på sådan en dag?

Så nu har jeg lov til at køre samlet vogntog på op til 7 tons

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med det
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 12:20

Hehe ja jeg tror de har det sjovt til tider...

Men de er slet slet ikke særlig søde Det er da helt vild nervepirrende, når man bare venter på at få dommen.

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 12:43

Ja jeg har i hvert fald lavet nogle ansigtsudtryk han har kunne grine af bagefter.

Men super sød var han, til trods for den meget dårlige humor.

Jeg fungere ikke så godt i eksamenssituationer, og var et nervevrag op til.

Men han hverken bed eller nev mig undervejs, og spurgte pænt ind til min hobby, så måske havde jeg slet ikke behøvet at frygte dagen så meget som jeg havde gjort.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Tjah, da jeg tog det
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 20:56

fandt jeg ud af min hjerne spejlvender ting flere gange uden jeg opdager det -- så når jeg skulle bakke om et hjørne, først via spejlene, så ved hoveddrejning og så igen via spejle, koksede det altid. Så jeg lejede en lille trailer og bakkede rundt om træerne på parkeringspladsen i 3 timer og 40 minutter -- så nu er jeg skrappere til at bakke end til at køre fremad (og har ikke længere ondt i tommelfingrene)!

Hvad ville den køresagkyndige så se dagen efter? Joo, vi kørte ind mod centrum og tilbage igen efter jeg havde vist ham hvor påløbsbremsen sad og forklaret ham hvordan den virkede (burde han egentlig ikke selv vide det? ), 12 højresving og 1 venstresving, i 1-5. gear. Ikke så meget som et lillebitte bakforsøg fik jeg lov til :(

Hvorfor hedder det horsebackriding når man mest rider fremad, opad, og til siderne?

0
0
Svar på denne tråd

???????
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 02:55

Må jeg låne tråden lidt ?

Hvor tog I kortet og hvad kostede det ?

Vh. Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Buhl (Salaam)
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 03:28

Fordi man for det meste sidder på ryggen af hesten når man rider fremad, opad og til siderne ;)

horseBACKriding = heste-ryg-ridning

Back = (i dette tilfælde) ryg :-)

;),

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 03:56

jeg tog ved jens m i aalborg og gav for 1½ år siden 3400kr....

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

Hanne:
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 07:09

Jeg tog mit i Jægerspris Køreskole, og de får min varmeste anbefalinger. Søde, sjove og dygtige mennesker.

Det kostede 4.165 kr inkl teoribog og prøvegebyr,for de obligatorske 4 teoritimer og 6 køretimer.

De eneste penge jeg skulle af med udover det, var til lægeerklæringen.

Jeg valgte bevidst at tage det i en mindre by istedet for f.eks Hillerød, pga trafikken.

Der sker ikke så meget der, er ikke så mange mennesker og ikke nogle specielle kryds hvor man skal tænke specielt meget over placeringen.

Vær opmærksom på at nogle af de køreskoler der reklamere med B/E kort ikke har prøvegebyr, leje af bilen under prøven eller teoribogen med i den pris de annoncerer med.

Buhl:

Jeg sad og terpede min teori til jeg var helt grøn i hovedet. Jeg har skrevet 4 sider tæt computerskrevet noter (nærmest hele bogen omskrevet)og stod op kl 6 i går morges, for at tage det en gang til. Jeg blev ikke spurgt om noget som helst, men nu sidder det der til gengæld.

Hilsen Nana

-Nu med B/E kort

0
0
Svar på denne tråd

tillykke tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 08:40

Tillykke med den ekstra stempel..:-D Jeg har selv for ca 1 mående siden selv været oppe til B/E køreprøve, heldigvis havde jeg den mest snaksalige motorsavkyndig man kan få.. han roste og pludrede rigtig meget.. Rigtig hyggelig, så jeg var sikker på at jeg bestod..

Men som han sagde inden, han var der jo ikke til at gøre mig nervøs.. han var en rigtig hygge fætter, vi fik tale om OL og heste sport under køre turen.. heh

Mvh. Trine

Hvor der er en vilje, er der en vej

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 09:20

og i lige måde.

Min køresagkyndige var også sød og super snaksagelig omkring hest og alt muligt andet.

Jeg blev bare rigtig meget i tvivl, fordi han ikke nævnte et ord om min kørsel kombineret med at det måske nok var den korteste køreprøve nogensinde.

Havde forinden lige hørt om en der trillede ud fra en sidevej, med et stopskilt, og det mistede hun (self.) sit alm. kort på.

Så jeg var ret nervøs og undrende over min ekstremt korte tur og da han så bad om mit kort, tænkte jeg bare: @!#$ OGSÅ

Bagefter sagde han at eftersom jeg skulle tage trailerkort, havde jeg jo det almindelige kørekort og han gik derfor ud fra at man så godt kunne køre bil. Han skulle bare tjekke at jeg kunne manurere en trailer, hvilket han jo godt kunne se at jeg kunne.

Men ja, det var jo ikke slemt, og er glad for at jeg endelig fik taget mig sammen til at tage det.

Hilsen Nana

-Nu med B/E kort

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 09:23

Haha jeg kan lige forestille mig dit ansigts udtryk!

Stort tillykke med kortet- jeg fik også mit i Maj i år. Puha jeg var nervøs! Jeg gav 2500kr incl alt.

Anne-Sofie

Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;

0
0
Svar på denne tråd

En historie
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 10:26

Da jeg tog kørekort i sin tid, fortalte kørerlæreren en historie om en pige der var til køreprøve.

Hun kørte fint derudaf, på et tidspunkt bad den motorsagkyndige hende om at dreje til HØJRE. Hun kiggede over skulderen og gjorde alt korrekt, og drejede derefter til VENSTRE. Så standsede hun bilen og brød ud i hysterisk krampegråd. Den motorsagkyndige havde vinget hende et par på hovedet, og bedt hende om at opføre sig ordentligt/køre videre.

Hun fik sit kort, for udover at være kørt forkert så havde hun gjort alt tilfredsstillende.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider