Hej alle sammen..
jeg er ikke helt sikker på dette er postet rette sted, men jeg har virkelig brug for et råd eller måske giver det hele sig selv når det er skrevet ned.
Sagen er jo den at jeg virkelig savner at ride og det er bare ikke nok at ride min mors hest tre dage om ugen.
Jeg har godt nok Una, men hende og jeg passer bare slet ikke sammen og har egentlig aldrig gjort det. Jeg har haft hende i ca 6 år og på den tid har jeg haft en veninde til at ride hende, hun var været i prof ridning og hun har stået stille.
Jeg elsker den hest helt vildt, så længe jeg ikke skal sidde på nakken af hende. Hun kunne ikke drømme om at gøre noget, vi passer bare ikke sammen. Lidt svært at forklare. Nogle siger at enten kan man med en trakehner eller også kan man ikke. Jeg kan åbenbart ikke.
Jeg havde så besluttet at sælge hende, efter meget lange overvejelser, men ikke før føllet er vænnet fra. imod alle odds viser det sig så nu at Una venter endnu et føl efter samme hingst. Det burde jeg være lýkkelig for, da det første bare er helt perfekt, men det er sådan med lidt blandede følelser. Ingen havde troet at hun virkelig kom i fol, men jeg synes jo jeg måtte være helt sikker inden jeg satte hende til salg.
Jeg synes jo ikke jeg kan sælge hende når hun er i fol, men omvendt hvis hun skal sælges skal der jo sikkert være mulighed for at den køberen kan ifole hende til sommer hvis de har lyst.
Una stortrives med sit føl og hun er verdens bedste mor.
Hvis hun skal sælges hvornår skal det så gøres??? Kan man overhovedet sælge en hest og sige man evt. gerne vil have føllet?? Kan man sælge en hest inden føllet bliver fravænnet og sige at man nok skal holde alle udgifterne på hesten indtil føllet kan vændes fra??
Skal jeg bare sælge hende eller skal jeg beholde hende i 2 år mere. Så er hun jo næsten 13 år inden hun kan flytte.
Det er faktisk også skide synd for hende at gå på pension som ride hest nu, bare fordi jeg ikke kan ride hende, men hånden på hjertet, det er mest af egoistiske grunde jeg vil sælge hende.
For pokker hvor er det svært. Lige nu synes jeg bare ikke jeg kan se løsningen på det her. Jeg frygter at jeg slet ikke kommer til at ride min egen hest igen før om 100 år, eller i hvertfald 4 år, indtil Kinky er blevet stor nok.
Kom med en mening!
Jeg ved udmærket godt det er egoistisk at sælge hende, men jeg vil bare så gerne ride igen og samtidig synes det er sjovt at ride. jeg har ikke råd til at købe endnu en hest før Una er solgt og jeg har ikke plads til Una, 2 føl og en pony og så en ride hest mere.
Hvad gør jeg?