Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det der med huskøb
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 14:20

Ja vi leder og det tyder på at drømmehytten er fundet... men men men det er også et hus der kræver arbejde og det er vi (min kæreste og jeg) ved at blive enige om at det vil vi godt kaste os ud i da han er en rimelig habil gør det selv mand og jeg i MANGE år har været en del af mine forældres byggeselvprojekter og derfor har høstet lidt erfaring der.

Der er nogle store ting der skal ordnes på huset (tag, isolering og tilslutning til fjernvarme) og nu står vi så her som forhåbentlig førstegangskøbere...

Hvor meget kan man egentlig tillade sig at presse prisen?

Huset er et dødsbo så kan man overhoved forhandle prisen?

Der er så mange ting at skulle tjekke og når man, som mig, har boet til leje de sidste 10 år efter at man flyttede hjemmefra bliver man helt rundtosset af alle de ting der skal holdes styr på så jeg håber at jeg kan høste lidt erfaring fra nogle af alle de kloge ænder

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 14:23

kan man presse prisen, selvom det er et dødsbo. Det er trods alt nok nogle arvinger et sted, som har huset til salg ;-)

Du skal ihvertfald huske på, at både huspriser og huskøb er dalet kraftigt den seneste tid, så der er måske basis for et nedslag til at lave renoveringen for.

Men I kan jo prøve - I kan højst få et nej, og så må I tage den derfra. Man får ikke noget for ikke at tage en chance

Mvh

Line

4 års DV-hoppe sælges. Yderligere info på præsentation

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 14:46

I skal være meget omhyggelige med at gå i dybden med at tjekke ting. Det skal ikke kun være de visuelle ting der skal tjekkes. El m.m. skal også være til at gå til. Det er ikke skægt hvis der dukker for mange "spøgelser" op.

0
0
Svar på denne tråd

nærlæser alt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 14:51

Tilstandrapporten og energimærke vurderingen er blevet gennemlæst 100 gange allerede og jeg har allerede tjekket hvad nogle af punkterne vil koste at lave.

Men puha... man bliver altså helt svimmel af alle de tal

0
0
Svar på denne tråd

Tilstandrapporten og energimærket
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 15:06

Stol ikke blindt på tilstandrapporten og energimærket, få det tjekket selv med jeres ejne håndværkere.

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

hvor finder
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 15:37

...man en håndværker til at tjekke huset igennem? tar man bare bagbogen eller er der nogle specielle man kan bruge til sådan noget?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 08:43

Husk at ved køb af dødsbo er der fuld ansvarsfraskrivelse for sælger d.v.s. at der er ikke nogen at "komme efter" hvis der viser sig grimme overraskelser.

Dette er også et godt argument for at presse prisen - som ofte er lavere af samme grund.

Mit første hus var et dødsbo, jeg bød noget under prisen og vi enedes ca. midt imellem.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Ti procent...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 09:02

... læste jeg i avisen, at en ejendomsmægler mener, at man bør byde under i dag.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider