Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

negative toner i stalden
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 09:56

Ja, nu sidder jeg lige og filosoferer lidt over tingene..

Jeg er lige ankommet til en ny rideklub og nøøøj hvor der bliver bagtalet, skældt ud, diskuteret (i negativ tone) om andre.. Og ikke noget med at sige det til personen, nææ nej, det kører rundt i en ond cirkel... Jeg har ikke oplevet magen til negative toner, er dette en tendens i danske stalde (rideklubber)..? Selv på opslagstavlen bliver der skrevet oplysninger i negativt tonefald (store bogstaver og hundrede udråbstegn)...

Hvordan kan det egentlig være at folk skændes, diskuterer, bagtaler så meget i staldgangen?

Jeg fatter det ikke rigtig, for er vi ikke allesammen i stalden fordi vi har fælles interesse - nemlig hestene? Istedet går folk op i at tale negativt om hinanden (og om hvordan personen omgås hesten) istedet for at sige det til personen?

Ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, ville bare lige få luft for jeg er så træt af at læse og høre om negative meninger om andre..:)

0
0
Svar på denne tråd

Er vi ikke..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:02

Er vi ikke også her på HN fordi vi har en fælles interesse?

Det er vist noget nær det samme eller værre..

Rikke - nu uden sparky (med Nynne)

Canon 55-200, 4.5-5.6 objektiv tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:06

desværre at det er helt normalt, at hvor der er flere hesteejere samlet er der altid "problemer". Jeg er nået der til hvor jeg ikke gider blande mig, jeg lytter og siger min mening eller ingenting, men vil ikke rodes ind i noget. Mange gange kræver det både skyklapper og ørepropper, men det virker, jeg slipper for en masse intern fnidder fnadder og kan snakke med alle.

Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:21

mennekser er mennesker, og det er nu ikke kun i stalede et finder sted. HN er vel osse for heste interesserede der deler sin interesser om heste og alt andet. Jeg vælger at tro det er en del af den menneskelige natur bl.a.

Udlejning af hestetrailer-

Samt formidling af LR aloe vera produkter

Tjek præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Ikke alle steder men
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:26

Det er ikke alle steder, hvor folk er ubehagelige mod hinanden, netop sådan som du beskriver det. Men havner man et sted, hvor det foregår, så er det bestemt ikke sjovt.

Jeg har oplevet det i en af de stalde (en rideklub), hvor jeg tidligere havde mine heste. Der gik bølgerne højt med jævne mellemrum. Årsagen til dette var primært, at det var rideklubben som forpagtede stedet og dermed var det klubbens medlemmer og bestyrelse, som selv satte spillereglerne for hvordan stedet skulle drives. Det gav med mellemrum en del splid, da der var forskellige meninger om, hvordan det skulle foregå. Basis var, at klubben ikke skulle tjene penge på stedet, økonomien skulle hvile i sig selv, hvilket betød at staldlejen var billig, men alle skulle så også hjælpe med at vedligeholde stedet og selvfølgelig passe sin egen hest og deltage i den fælles foderordning. Langt fra alle var gode til den slags, så det skabte også en til tider meget negativ stemning i stalden.

Hvis det ikke var fordi, at rideklubbens stald lå 20 meter fra mit hjem, så havde jeg flyttet mine heste forlængst. Men at have hestene klods op ad sit hjem, det var så stort et plus at jeg holdte stedet ud.

Nu, 3-4 år efter rideklubben er lukket, kan jeg kun sige: hold op hvor er jeg glad for, at være sluppet ud af det skidt.

Siden da har mine heste været opstaldet i 2 private stalde og ved gud hvor har det været skønt, at slippe for fnidder og bare kunne koncentrere sig om at nyde sine heste :-)

Min konklusion på tiden i rideklubben er, at jeg ikke længere vil gå på kompromis med sociale liv i stalden.

Jeg gider simpelthen ikke spilde min tid og kræfter på alt det ævl og bævl, så når jeg vælger opstaldningssted, ser jeg meget på det sociale liv i stalden og jeg ser stedet ejer an. Det er en meget vigtig faktor, når jeg skal vælge sted.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

- nu med to ryttervante heste -

0
0
Svar på denne tråd

Godt eksempel!
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 16:08

Jeg har gennem årene været i mange forskellige stalde, og der har været MEGET forskellige niveauer af bagvaskelse vil jeg gå så vidt som at kalde det.

I virkeligheden handler det jo om at være modig og et godt eksempel. Når man hører bagtagelelse og negative kommentaterer, så vær modig nok til at stille dig op og svare dem imod. Jeg er personligt fløjtende ligeglad med, hvad de fleste folk tænker om mig, og de, hvis mening jeg respekterer, deler mange gange min.

Vi er alle med til at tegne en rideklub/stald, og man hjælper bedst ved selv at være et godt eksempel og arbejde for den gode tone.

Det kan absolut lade sig gøre, men det kræver, at alle er villige til det, og at der er en nul-tolerance overfor mobning, bagtaleri m.m.

Kristina - som kommer fra en god, men ikke perfekt klub

Super lovende 5 års DV vallak udlånes/sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 16:16

Har heldigvis pt. ikke oplevet det endnu (Hverken som ejer eller passer). Har dog heller ikke stået på en rideskole eller større ridested med over 30 heste.

Pt. står jeg et mindre sted med (vist nok) 15 heste, og der har jeg ikke oplevet nogen snik snak i krogene

Tror det ofte, det skyldes ejerne. Hvis de tillader, at der bliver snakket i krogene, så bliver der også snakket i krogene...

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider