|
|
| Jeg er blevet tilbudt en hingst... |
|
|
Jeg har de sidste par uger kigget lidt rundt på nettet efter en hest, sådan mest for sjov, men også fordi jeg virkelig savner at ride, og have min EGEN hest. Jeg havde egentlig bestemt mig for at det helst skulle være en hoppe men... Forleden dag nævnte jeg så for en af mine venner at jeg havde i tankerne at købe hest igen, og til min store overraskelse spurgte han om jeg ikke ville købe hans hingst! Det skal lige siges at han selv har avlet ham, og at han er super velafbalanceret, han er så nem at have med at gøre. Jeg har set ham til et show i Belgien, og syntes virkelig godt om ham. Nå, men spurgte ham hvad han havde tænkt sig at skulle have for ham, og vidste godt at det var langt over mit budget, og ganske rigtig, han var blevet tilbudt 15.000 euro af en avler i Bahrain, men ville helst ikke sælge ham til mellemøsten, så han var villig til at gå lidt ned i pris hvis hesten kunne blive i europa. Nå ja, men stadig lang vej fra 15.000 euro og ned til den pris hvor jeg havde en chance for at være med, så opgav egentlig den tanke.... Lige indtil i aften! Kl. 23.30 poppede der en sms ind på min tlf fra min ven, han havde tænkt over det, og var villig til at gå ned til 5000 euro!!! Med den begrundelse at han vidste hesten ville få et bedre liv med mig her i europa, end han ville i Bahrain. Så her sidder jeg så, prøver at finde alle mulige og umulige løsninger til at få ham til Danmark! Kæresten er parat til at smide penge i hesten, og jeg har da også en del selv! I morgen begynder jeg at søge efter job (er lige kommet hjem for 2 uger siden efter at have arbejdet i Schweiz i 5 måneder), og lykkedes det mig at finde noget rimelig hurtigt, så kommer Shaqill sq til Danmark! Han er simpelthen så dejlig! Han er selvfølgelig fuldblodsaraber, og har en pæn højde, han er 6 år, men ikke tilredet endnu, så der skal lægges en del arbejde i ham, tvivler dog på at han bliver noget problem  Det største problem bliver nok at finde et opstaldningssted der tager hingste ind inden for en rimelig afstand af hvor jeg bor, så hvis der er nogen der kender et sted omkring Rønnde eller Faxe må i meget gerne sende en besked... Åh hvor jeg håber jeg kan komme til at købe ham. Han er jo godt nok ikke den drømmehest jeg havde i tankerne, da jeg jo ville have en hoppe, men hvad hulen drømme kan vel også ændre sig  Så alle i kære HN'ere vil i ikke krydse fingre for at han kan komme til DK 
Mvh. Christina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er en araber? |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
18-09-2008 04:18 |
|
Og til knap 42 kilo + transport. Jeg havde ladet den gå til Bahrein. Men god fornøjelse.
Mvh xtiny
♣*** The computer is not your friend- the computer is a Skinner box*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke |
|
|
Hvis det bare er hesten og han er så lækker som du skriver, så kan jeg godt forstå at du glæder dig. Jeg synes det er meget betænktsomt af din ven, at han hellere vil have at hesten har det godt, end at få en masse penge for den. Håber du finder job og får hesten. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
det er da skønt at du kan få din drømmehest selvom det så anderledes ud til at starte med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Hold da op, sikke et tilbud at få. 
Hvis du en dag mangler en til at tage billeder af ham, kommer jeg gerne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
det er vel ikke værre at få sig en hingst der endda kan bruges til avl som er araber end det er at importere alt muligt andet hesteværk fra rundt om i verden- til tider endda til flere dyre penge Ja jeg tror nu ikke det var vores meninger hun var interesseret i, nok nærmere at hun øsnkede at skrive et glædesindlæg over at hun igen får hest. Ja jeg sys jo da ikke det er så galt igen, hvis det er en araber af nogenlunde afstamning- ELLER hvis det er fordi de tER drømmehesten! Har eller kan man skaffe pengene er man ofte villig til at give lidt mere end man egentlig ellers ville ha hostet op med. Og har man muligheden hvorfor skulle man så lade være. Ja jeg ville ikke ha muligheden eller give pengene men jeg kan godt glædes over at der er en anden der vil uanset race. Og tilsyneladende sættes den jo en del ned i pris mod at han ved den får det godt i europa i stedet for at komme til mellemøsten. Så held og lykke- og TILLYKKE herfra med den nye hingst. Jeg sys det er synd der ikke er flere muligheder for hingste i DK opstaldningsmæssigt.
Udlejning af hestetrailer- Samt formidling af LR aloe vera produkter Tjek præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
paplo ♥pilevadgaard♥ |
18-09-2008 07:53 |
|
håber det hele lykkes for dig.. glæder mig til at se billeder 
Pilevadgaard.. se vores hjemmeside: HER Forhandler af REGULATOR COMPLETE ... Vi har 2 barockpinto føl fra i år til salg, fulde papire fra KWPN Se http://www.hestefolket.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til lykke, |
|
|
står han i Belgien nu? Vi vil se billeder og afstamning. Xtiny - en lidt underlig bemærkning at komme med. 5000 euro er da ikke mange penge for en hest - og hvad skulle der være galt med en araber? Kira.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok tillykke.. |
|
|
tillykke med hingsten hvis du får ham, men jeg finder det da underligt at en avler ikke vil sælge til mellemøsten, men ham om det, men alligevel det lyder underligt i mine øre at slå over 70,000 af hesten.. underligt. men dejligt for dig jo. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Xtiny: Nu er 5000 euro også "kun" 37299.5 kr.  Men hey go for it Held og lykke med køb, transport og ikke mindst opstalding  Jeg glæder mig til at se billeder af dyret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak tak |
|
|
Mange tak alle sammen! Jeg har undersøgt lidt omkring opstaldningsmuligheder, og det viser sig at der er en gård tæt på hvor min mor bor der har haft hingst opstaldet før, så dem skal jeg have fat i, og høre om det evt. var muligt at få ham opstaldet der... Xtiny: Nu er det sådan at jeg aldrig skal have en anden race end araber, og priserne på en nogenlunde araber, med en ok stamtavle ligger mange gange OVER 5000 euro, så jeg synes egentlig det er lidt af et fund, specielt fordi at denne hingst har en fantastisk stamtavle, og derudover har været i proffessionel showtræning  Mette (Blossi): Min ven arbejder selv med heste i mellemøsten, altså bor han ikke i Belgien normalt. Derfor ved han også hvad hesten kommer ned til og det vil han helst undgå, og så mangler han ikke pengene, så for ham kommer hjem før penge, samtidig med at han ved at jeg siden jeg så hesten første gang har været skudt i ham... Kira(Kyra): Ja han står i Belgien nu... Har et par billeder af ham, men vil ikke poste dem før jeg er lidt mere sikker på at det bliver ham, men kan sige at han er en skøn farvet herre efter Sanadik El Shaklan, ud af en Ibn Estasha datter Linierne er godt nok ikke nye herhjemme, men nu skal han jo også bruges som ridehest... Dark-Angel: Jep det er nemlig prisen, og omkring 40-41.000 med transport, tjah synes sq ikke det er galt når man ser på hvad heste koster idag 
Mvh. Christina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nina *Dimarch* |
|
|
Jamen havde jeg været millionær, så havde jeg også hevet sådan en skøn mini Amer med hjem fra Qatar, men pengepungen holder hverken til at købe hesten eller transporten hjem. Er der sæd fra Dahess i europa?? Kunne så ikke lige nære mig for at vise et par billeder af krikken, han er dog kun 3 på billederne  
Mvh. Christina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
han er da bare for skøn og smuk at se på... Men nok endnu skønnere uden alt det showpræg over mule og øjne...
Udlejning af hestetrailer- Samt formidling af LR aloe vera produkter Tjek præs. Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet intet midt imellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Ja, jeg vil bare ønske dig tillykke. Det er bestemt en god pris for en hingst, som har været i træning. Han ser umiddelbart lækker ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Tror nu helt bestemt også du får en lækker hest. Og ja, så vidt jeg ved er hans sæd at få i Europa, og jeg tror også der vil blive ifolet et par hopper med ham næste år, her i norden. I hvert fald er det nok kun et spørgsmål om tid, og det kunne blive rigtig spændende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hold da op! |
|
|
Christina jeg håber du finder et job HURTIGT! Den smuksak skal da til Danmark. Heroppe får han det også meget bedre end nede i varmen. Xtiny vi er enige om rigtig mange ting, men bedre hest end en araber får man altså ikke selvom alle racer er skønne på hver deres måde. Og han er da et fund til prisen. Hopperne skal jo nok dukke op . Jeg går ud fra at han er ren egypter/asil? Krydser fingre
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Stute: Helt bestemt bedre uden makeup! Håber på at ejer har et par billeder mere af ham, ved han har et par gamle, men er ikke sikker på han har nogle nyere af ham. Ellers må han få sendt forældrene ud og tage et par stykker  Nina *Dimarch*: ååh ja hvem der bare havde en den super hoppe, og 30.000 til en bedækning, for han er da en smule for lækker!!! Så kan alle de "kedelige" showheste godt gå hjem og lægge sig!! MissGreen: Har lige sendt to ansøgninger afsted idag, så håber en af dem giver bid!! Har jo næsten allerede lagt fremtidsplaner for ham og fundet en der kan hjælpe med tilridningen  Han ville jo så egentlig ikke blive avlshingst, da det jo som sagt ikke ligefrem er nyt blod her i danmark, så det skulle da kun være hvis der dukkede en op ud af det blå som var interesseret i en bedækning. og nope han er hverken hel eller halv egypter Havde dog kig på en egypter, men prisen lå lidt for højt, og han var kun lige fravænnet, og jeg har ikke tålmodighed til at vente 3-4 år på at komme i sadlen hehe... Ham her kan jeg jo begynde med, med det samme, hvilket passer mig fint. Så må tiden jo vise om han har talent for noget bestemt...
Mvh. Christina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina! |
MT Dressage Agency |
19-09-2008 03:05 |
|
Et stort tillykke herfra  Hvor er det fedt at læse der stadigt er avlere som tænker på hestens fremtidige hjem før pris. Håber det flasker sig for dig, og du ønskes hermed al mulig held og lykke! X-tiny! Hvad er det lige for en fordom at komme med? Priserne på ORDENTLIGE show Arabere ligger på ca. 50.000 - og opefter. Og nu er det jo ikke en DV (dressur/springhest) Christina ønsker sig, (som du jo sikkert gerne havde betalt op til flere hundrede tusinde kroner for) Nogle invisterer mange penge i DV heste, andre gør det i Arabere mens andre gør det igen i Islændere, osv. Men en sådan fordom mener jeg da helt bestemt er ude af proportioner idet Christina jo netop ikke spørger om meninger, holdninger og gode råd, men blot er glad over at det lykkedes hende at få drømmehesten til en pris hun finder rimelig. Og derefter spørger om opstaldnings muligheder. Man kunne foanlediges til at tro der her spiller en del jalousi ind? Hmmm....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser... |
|
|
Nu aner jeg ikke en dyt om priser på arabere. Men hvis det er en avslgodkendt hingst med gode blodlinier, så er prisen absolut meget fair.. Skøn hest  Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
ja jeg sys bestemt osse prisen er fair, og bestemt ikke være inkl transport end så mange andre heste. Tilsyneladende ahr den gode linier mv. Den har været i proff. træning. Så tænker jeg abre at jeg ville hellere komme op på måske de 45.000 kr for en HINGST som denne- end jeg ville med en DV drssyr hest til 100.000 + som måske endda er vallak el lig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|